Jotakin lisää treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eizzei
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs olen 16v ja ''käynyt'' salilla viime kesästä, mutta sain nyt vasta henkilökohtaisen ja paremmin toimivan ohjelman, joten periaatteessa aloitan tästä tämän lihas kuurin. :D Eli olen noin 185 cm pitkä ja painan noin 80 kiloa. Ohjelman pitäisi olla kunnossa joten en luettele sitä nyt. Ensi kesään on tavoitteena kasvattaa painoa ja lihasmassaa sellaiseen biitsikuntoon että tytöillä kääntyy päät. :D:D Kysyisin siis että millä muilla keinoilla kuin rankalla treenillä voin edistää lihasten näkyvyyttä / kasvua? Joitakin ravintoon liittyviä keinoja?

Syöt oikeen ja fiksusti, "syöt niin saatanasti" -> Syö sen verran kuin kulututat. Kannattaa lukea kirjoja ravinnosta, ei tee pahaa.

Lihasta ei kyllä kasvateta syömällä kulutuksen verran. Lihasmassa kasvaa, kun syödään yli kulutuksen eli eletään ns. plussakaloreilla.

jees tässä tulee, * merkki lopussa: lämppäri.

MAANANTAI: SELKÄ//HAUIS

SELKÄ:
Ylätalja eteen………………………………………8-10*, 8-10, 6-8, 4-6
Kulmasoutu………………………………………..10-12, 8-10, 6-8
Alaselkäliike………………………………………13-15, 8-10, 8-10

HAUIS:
Tanko……………………………………………... 10-12, 8-10, 6-8
Käsi.p. kierto istuen ja/tai keskitetty…………….... 10-12, 8-10, 6-8

KESKVIIKKO: RINTA//OLKAPÄÄT//OJENTAJA

RINTA:
Penkki……………………………………………... 10-12* 6*, 6-8, 3x1 15.sek välein
Sivuilta rutistus……………………………………. 10-12, 8-10, 6-8

OLKAPÄÄT:
Punnerrus ylös…………………………………….. 10-12, 8-10. 6-8
Vipunosto sivuilta………………………………… 10-12, 8-10, 6-8

OJENTAJA:
Ranskalainen punnerrus…………………………... 10-12, 8-10, 6-8
1.Käden ranskalainen punnerrus (istuen).………… 10-12, 8-10, 6-8

PERJANTAI: JALAT

JALAT:
Kyykky…………………………………………….. 15*, 12*, 10-12, 8-10
Ojennus……………………………………………. 10*, 10-12, 8-10
Koukistus………………………………………….. 10*, 10-12, 8-10

+ VATSAT JOKA REENIN LOPUKSI JA VÄLIPÄIVINÄ
Aluksi 3 sarjaa per liike, totuttua voi nostaa 4:ään.

tosta ylätalja eteen kohdasta en oo varma, pitäskö toi pyramidin vika olla vähän pitempi? Laitoin itte noi toistojen määrät ja pyramidin, 1 kokenu jätkä valitti noi liikkeet :).

Ottaisin jaloille vielä jonku raskaan takareisiliikkeen eli vaikka SJMV mukaan. Missä pohkeet? Vatsoja ei joka päivä kannata tehdä podailumielessä. Nekin on lihaksia ja tarvivat aikaa palautuakseen ja kasvaakseen. Lisäksi tuo "vatsoja joka päivä" on aika epämääräinen käsite, eli kai treenaat niitäkin järkevän mittaisilla sarjoilla (5-20 esim.) ja tarvittaessa lisäpainoilla ja erilaisilla liikkeillä?

Joo no siis periaatteessa kun käyn salilla 3x viikossa niin aina sen päätteeks, tai sitten jos lähen viä lenkille salin jälkeen niin jätän ne vatsat sen lenkin päätteeks. Käyn noin 5 kertaa viikossa lenkillä ja kerran viikossa lentopallossa ( ei vatsoja sen päätteeks...). Mut siis vedän ne vatsat aina jonkun muun reenin lopuks. esim.Tässä justiin äsken lenkin päätteeks vedin eka kaks 40 sarjaa 15kg paino niskan takana, mutta sitten kun olin tarpeeks kolhinu päätäni sillä painolla, niin päätin vetää vikan sarjan ilman ja siihen tulikin sitten 120 toistoo... Tästä meen ny syömään banaania ja jotain kun kuulin että se auttaa palautumista :D:D

ainii ja niihin vatsojen liikkeisiin, en oo ny viä tällä ohjelmalla reenannu ees kokonaista viikkoo, ja en oo salilla vetäny vatsoja tän mukaan. Mutta viime ohjelmassa jos vedin salilla vatsat niin tein vatsarutistus laitteessa. Muualla vedän vaan ihan kädet niskan taakse ja jalat tuen johki. Vinoja vatsoja vedetty viimeks joskus viime talvena...

ei ole sama asia vetää 40 toistoa 15 kilolla ku et vetäis 120 toistoa ilman lisäpainoja.. kannattaa treenata muutenki ku jalat tuettuna istumaannousuja, aika huono tapa se. ja kyljet myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä riittää kun teet salilla ton 3 kertaa viikossa ne vatsat vaikka 3 x 15 lisäpainoilla. Lenkkejä on 5 viikossa? eikös vaikka 2 riitä kun on sit lentopallokin, saa sun kroppas vähän palautumista! tota menoo äkkii ylirasitusta ja miksei jopa ylikuntoo jos kauan tota menoo aattelit jatkaa.

Ruoka puoleen et oot +500 kcal nii lihas kasvaa kunhan syöt kunnon ruokaa.

Ei mikään ihme, jos et saa kaloreita plussalle, kun noin paljon liikuntaa viikossa. Vähennä ihmeessä noita lenkkejä ja toivottavasti syöt jotain tuon punttitreenin ja lenkin välissä. Ohjelmasta sen verran, että jos treenaat lihasryhmän kerran viikkoon niin lisäisin enemmän noita raskaita työsarjoja lisää.

Mä vaihtaisin suosiolla 1-jakoiseen. Nyt olen treenannut tolla about 2kk ja kehittynyt paljon paremmin kuin 3jakoisella. Lisäksi ei haittaa niin paljoa vaikka jäisi yksi treeni viikosta pois.

Onko tää ny sitten 3-jakonen mikä mulla on :D? Mää en huomaa hirveesti eroo ainakaan tähän mun ohjelmaani kun luin ton prayerin esimerkin 1-jakosesta...? ( homman nimi on että reenejä EI jää yhtäkään pois viikossa :P )

No mää tollee normaalina arkipäivänä syön viitisen kertaa päivässä;
Aamulla n. 4 ruisleipää ja jugurttia jotai kaakaoo tai mehua.
Koulussa lämmin ruoka
ennen reeniä joku välipala
Toinen lämmin ruoka ( arkipäivinä todennäkösesti joku saarioisen pikaruoka... :D )
Illalla samalla tavalla kun aamulla

+ rehuja joka ruoan kanssa paitti välipala.
Saako tästä ny sitten tarpeeks matskua reeniin ?

Jugurtin tilalle rahkapurkki ja tohon toiseen lämpimään ruokaa 200grammaa raejuustoa.
Muuten näyttää mielestäni hyvältä.

Onko tää ny sitten 3-jakonen mikä mulla on :D? Mää en huomaa hirveesti eroo ainakaan tähän mun ohjelmaani kun luin ton prayerin esimerkin 1-jakosesta...? ( homman nimi on että reenejä EI jää yhtäkään pois viikossa :P )

No mää tollee normaalina arkipäivänä syön viitisen kertaa päivässä;
Aamulla n. 4 ruisleipää ja jugurttia jotai kaakaoo tai mehua.
Koulussa lämmin ruoka
ennen reeniä joku välipala
Toinen lämmin ruoka ( arkipäivinä todennäkösesti joku saarioisen pikaruoka... :D )
Illalla samalla tavalla kun aamulla

+ rehuja joka ruoan kanssa paitti välipala.
Saako tästä ny sitten tarpeeks matskua reeniin ?
illalla kannattas ottaa jotain hitaasti imeytyvää proteiinia esim. rahkaa, tonnikalaa yms ja aamulla pitäs syädä myös proteiinia eli lisaa aamupalalle hera drinkki tai rahka ja vaikka vähän maitoa yms. Ja ehkä muutenkin lisäisin jokaiselle aterialle jotain eli lisäisin vähän kaoreita ja erityisesti proteiinia tarviit paljon enemmän kun nyt saat. Eli ainakin ton toisen lämpimän ruuan kanssa kannattas ottaa rahkaa ja vaikka puolisen litraa maitoa.

Ostin tänää prismasta jotain maximin mansikka- palautusjuomaa ja sekotin 250ml veteen ohjeenmukaa. Ikinä en oo mitään niin pahaa suuhuni pistäny enkä varmaan pistäkkää O_o... Onko ne kaikki yhtä hirveitä :D?

Onko ne kaikki yhtä hirveitä :D?

Ei. Ja paskemman makusiinkin tottuu :D Eiköhän tuo ole alussa kaikilla hakemista ennen kun löytyy ne jauhot joita haluaa kitata. Voit toki kokeilla maustaa sitä vähän jollain. Sekoittaa se maitoon tai lutraa vähä funlightiä sekaan tai kaakaota jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom