Jotain jännitystä ja kipua laukaisevaa poppakonstia etsitään

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä tuli tuossa nyt pidettyä 4 viikkoa lepoa treenistä rikkoutuneen ranteen takia. Nyt sitten tuolla (kuulemma) hulkin ohjelmalla aloin treenata ja vedin tuon ekan päivän läpi perjantaina. Noh.. siinä kun habat sitten tuli vedettyä tosi raskailla painoilla läpi niin kipu ja tuntuma oli jo samana iltana ihan hirveet. Seuraavana aamuna en sitten saanutkaan taitettua kättä suoraan ja sama vielä eilen. Tänäänkin tuo käsi on vielä saatanan kipeä ja tosi jäykän oloinen kun sitä ei saa suoraksi vaikka kuinka vääntää ja kun sen saa niin sitä ei kestä yhtään koukistaa koska se taas jää koukkuun.

tietääkö porukka täällä millä helkutin keinolla tuosta pääsis eroon. oon jo ice powerit yms. voiteet kokeillut, poppakonsteista oon tuota kuuma / kylmä hoitoa saunassa kokeillut eikä sekään auttanut yhtään. alkaa tosissaan ottaan päähän kun ei saa käsiä suoraksi ja se tekee kaikesta tekemisestä tosi kömpelön näköistä :mad:

Ostat kauapast hyvät rannesiteet ja pyräytät ne aina päiväks kätees ni saa ne ranteet sitte ainaki levätä enemmän. Muuta en osaa sitte sanoakkaan.

On toki mahdollista että jonkinasteinen vammakin on syntynyt. Mutta ite joskus 5 vuotta sitten kun habat oli aivan tukossa, löylytin niitä niin että vuorottelin noin tunnin ajan hierontaa n.3min, kuuman veden alla hierontaa n.2min, ja kylmän veden alla kevyttä hierontaa noin 1min. Tuo auttoi hyvin. Sitten parin tunnin päästä sama ruljanssi.

Järjetöntä muuten rannevamman jälkeen aloittaa ohjelmalla jossa vedetään kovia sarjoja ja vielä tehdä se ohjelma niinkuin on normaalisti tarkoitus eli vetää kaikki loppuun asti :confused: :confused: :confused: ....... Muutenkin kuukauden mittaisen tauon jälkeen pitäisi varata 1-2 viikkoa kevyemmille treeneille.

venytystä...

pidä pitkiä keveitä venytyksiä, lyhyillä tauoilla muutama kappale niin että alkaa vähän taipuun niin ainakin mulla on toiminu selän ja ojentajien kans. niin ja tietysti perkeleesti ruokaa.

Olisi tosiaan pitänyt vetää vähän kevyemmin tuo eka reeni ainakin kun en oikeen muistanut että mun habat tekee aina tuon saman tempun kun on jonkin aikaa treenaamatta ja se kipu kestää aina kauan. En vaan uskonu että kuukausi ois noin paljon vaikuttanut että tulee samat vaivat kuin jonkin parin kolmen kuukauden treenaamattomuuden jälkeen.

Tuota venytystä oon tässä yrittäny harrastaa mutta tulos tuntuu olevan yksinkertaisesti se että kyllä se suoraksi venyy jonkin ajan kuluttua mutta kun käden koukistaa niin se suunnilleen taas lukittuu koukkuun.

Impe mitä oikeen haet tuolla ranteiten levyttämisellä takaa?

Tuli muuten vielä mieleen että toimiikohan tuo vanha sanonta tässä kuinka hyvin eli: sillä se lähtee millä se on tullutkin.
Tänään ois salipäivä ja aattelin että jos ylimääräisenä liikkenä ottais keveillä painoilla pikku nostelua haboille vaikka lämmittelyissä niin laukaisiskohan se yhtään tuota jännitystä?

Tuli muuten vielä mieleen että toimiikohan tuo vanha sanonta tässä kuinka hyvin eli: sillä se lähtee millä se on tullutkin.
Tänään ois salipäivä ja aattelin että jos ylimääräisenä liikkenä ottais keveillä painoilla pikku nostelua haboille vaikka lämmittelyissä niin laukaisiskohan se yhtään tuota jännitystä?

Ota todella kevyet painot ja aloita varovasti, voihan se toimiakin. Mutta jos yhtään kovempaa kipua esiintyy niin älä jatka sarjaa/sarjoja.

keskitettyä tein viiden kilon painoilla neljä sarjaa kymmenen toistoa ja kyllä se vähän tuntui auttavan kun antoi käden taipua aina vähän negatiiviselle puolelle silleen venyttävästi. Nyt tuntuu kädet jo huomattavasti paremmilta - saattaa johtua siitäkin tietenkin että niissä voi olla pikku pumppi ja lämmöt päällä jolloin tuntuu paljon pehmeemmiltä kädet : ) jos asia on noin niin pitää alkaa vaan kantaan joka paikkaan painoja mukana ja aina kun tuntuu jäykältä niin eiku pumppaamaan ; )

Tämä viesti ei varmaan kuulu tänne eikä mihinkään muuallekaan. Urheiluvamoista tuli mieleen. Menköön kevennykseksi vaikka totta onkin.

Itselläni on jajat suht. herkät revähtämään, pitkä karatetausta ja jalkoja on aina tullut liikaakin treenattua jotka sitten ovat yliherkät kylmänä revähtämään.

No olin mökillä ja siellä kun on sellanen vanhanaikainen vessa, istumakorkeus ei ole optimi eli kantapäät ei yllä maahan, no eiköhän siitä tähdessä revähtänyt kumpikin pohje ja vielä todella kipeen oloisesti.

Salilla olen taas ihmeestikin pysynyt kunnossa. Kumpikin on tekniikkalaji...

Mulla on ihan sama homma aina kun aloitan reenaamisen. On nimittäin tullu aika monet kerrat aloitettua... :)

Viime syksynä olin Imatralla porukoiden luona käymässä, isä sitten houkutteli salille ja noinhan siinä taas kävi, tosin minulla se älytön kipu tuli parin päivän viiveellä. Eli pikkuhiljaa kipeytyi, ja päivät 2-4 salilla käymisen jälkeen tais olla ne pahimmat, ei saanu käsiä suoraksi. Enkä minäkään ollut mitenkään isoilla painoilla riuhtovinani. Siitä ne sitten pikkuhiljaa toipui. Oli muuten hienoa ajella kotia se joku 600km kun ei kädet menny suoraksi ja kipu oli kohtuullisen makea.

Nyt muuten on tällä kertaa aloittaessani (kuukauden ehkä reenaillu) ihan eri meininki tässä hommassa, jospa tää jäis pysyväksi harrastukseksi vihdoin. Tämän forumin ansiota hyvin pitkälti tämä motivaatio, mainio paikka kerrassaan. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom