Joskus jopa 24h ilman ravintoa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mankind
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus kun tulee eteen tällänen ryyppyreissu niin tulee pahimmillaan oltua jopa 24 tuntia ilman ruokaa. Kun itse reissulla ei tuu yleensä mitään syötyä ja seuraavana päivänä krapulassa ei ainakaan tee mieli syödä mitään. Kuinka paljon tälläsestä on haittaa? Jos tällänen toistuu vaikka pari kertaa kuussa?

Varmaan yksilöittäin vaihtelee että kuinka paljon on haittaa kehitykselle. (Eri asia on sitten että kuinka paljon on haittaa kropalle muutenkin kuin kehitystä haittaavassa mielessä :jahas:

Varmaa on, että haittaa on. Käsittääkseni kropalta kestää useita päiviä, jopa viikko, toipua ison dokaamisen ja pitkän syömättömyyden yhdistelmästä.

Tietysti on jokaisen oma asia, että kuinka paljon on valmis uhraamaan muista "harrastuksista" treenaamisen eteen. Täytyy vaan muistaa tunnustaa tosiasiat, eli ei pidä kuvitella saavuttavansa parasta kehitystä jos dokaa kovin usein/paljon kerrallaan. Ja jos kehitys tyssää, niin ainakin siinä vaiheessa syy saattaa löytyä juoma/syömätottumuksista.

Kannattais opetella syömään ehkä darrapäivänäkin, varaat jo valmiiksi kotiin (mikäli kotoas heräät) sellaisen sopivan selviytymispaketin. Ei tarvitse olla bodyruokaa, jos ei tummamakarooni ja tonnikala uppoa koistisessa.

Ai niin kysymyshän olikin, että kuinka paljon tästä on haittaa. Äärimmäisen vaikeaa arvioda absoluuttista haitan märää, mutta olisiko jotakuinkin tämän verran...
5-13.gif
;)

Vähintään puoli viikkoa menee treenin kannalta hukkaan tuolloisen keikan takia.
Ei kannata treenata ennen, eikä ainakaan 2-3 päivään ton jälkeen.
Mikset muuten syö mitään kun dokaat, onko tämä jotain humalan maksimointia?

No mulla on sitten välillä päinvastaisia tilanteita kun en viinaa juo. Eli saatan kerran kuussa istahtaa buffettiin iltapäiväksi ja syön niin paljon kuin suinkin oksentamatta voin pizzaa,lihapullia,kebabia,lasagnea,kokista,pehmistä jne jne..joskus tuntuu että menee seuraava päivä "kuin krapulassa" kunnon porsastamisen jälkeen. Ei treeni kulje, muutaku kauheella ittensä ruoskimisella. :whip: Pulssi on koko ajan 200 ja mitään ei muka jaksa. Samana päivänä ei kannata haaveillakaan punteista kun on vähän nollaillu.

SEAGRAM sanoi:
Ei kannata treenata ennen, eikä ainakaan 2-3 päivään ton jälkeen.
miks? kyllä itellä ainaki tulee poikkeuksetta käytyä reenaamassa ennen ku lähen kupille.

selviytymis opas: aina ryyppy illan päätteksi grillin tai pitserian kautta kotiin ja ostat niin paljon että on aamuksikin syömistä, jos krapula aamuna/päivän aikana ei mikään burgeri tai lätty maistu niin vängällä sitten prode drinkkejä päivän mittaan nassuun :), mutta jos olet tosi bodari niin et juo etkä käy grillillä/pitsalla vaan pysyt kotona suunnittelemassa reenejä ja ruokavaliota:whip:

Jostain Layne Nortonin artikkelista muistin lukeneeni, että kunnon dokausreissu laskee testotasoja jopa 10:ksi päiväksi. Joten jos joka vkl vetää perseet niin testot on koko ajan alhaalla tai normi tasoa alempana ja siinäkin mielessä vaikuttaa negatiivisesti kehitykseen.

EDIT: :urjo:
Oma survival pack: ennen sammumista(tai ennen panoa) 1l vettä, aamulla 1l vettä, buranaa, prodedrinkki, jääkaappikylmä tuplajuusto ja iltapäivällä pizza. Vettä tasasesti päivän aikana ainakin 3-4l. Heti kun pääsee sohvalta ylös niin kylpyyn.

Laitetaan nyt sitten omakin survival-pack, kun muutkin on laittaneet.

Vettä illan mittaan paljon. Kotiin päästyä vitusti vettä, burana, iso heradrinkki, ja banaaneja tms., ja vitamiinit huiviin. Jos on tullu haettua joku lätty niin sitten sekin naamariin noiden lisäksi.

Aamulla taas paljon vettä ja kunnon aamupala. Kolme paistettua munaa, purkki valkosia papuja tomaattikastikkeessa, jotain hyvää leipää paljon, juustoa, tomaattia...jne. Ja papujen ja munien päälle paljon tabascoa, se on ehdoton. Ja kahvia myös paljon. Päivän mittaan sitten jotain kunnollista ruokaa paljon. En suosi pitsoja tms. enää krapulapäivänä, kun mielestäni niistä tulee vaan entistäkin huonompi olo.

Se on sitten eri juttu jos oikeen tosikrapula on, sillon tulee yleensä dokattua toinenkin ja ehkä kolmaskin päivä putkeen, ja sen jälkeen täytyy vielä yhtenä päivänä palautella jollain 6-packilla kaljaa. Ja kaikki syömiset miten sattuu. Mut sellanen tolkuton dokaaminen on kohdallani onneksi harvinaista nykyään.

Kyllähän se ryyppyreissukin menee hukkaan, jos ei illan lopuksi kulje kebabin kautta kotio. Seuraavan päivän huonoa oloa pyrin rajoittamaan vähentämällä viinan ottoa loppuiltaa kohti ja juomalla pirusti vettä ennen nukkumaan menoa. Joskus toimii joskus not.

Järkevämpää ryyppäämistä (eli lyhyet darran minimointiohjeet by iivili):

1) syö ennen ryyppäämistä
2) syö ryyppäämisen aikana
3) syö ryyppäämisen jälkeen
4) juo vettä mahdollisimman paljon ryyppäämisen aikana ja sen jälkeen, myös vissy tai kivennäisvesi on ok
5) ota känni mahdollisimman laimeaa alkoholia juoden (esim. keppana tai kevytsiideri) ja jos juot teräviä, niin lantraa ne kunnolla, älä missään nimessä juo niitä raakana
6) ota monivitsku ennen juopottelua sekä jälkeen
7) älä tupakoi äläkä ainakaan mene baariin, vaikka tupakoisitkin

1-3 ei sitten ole mitään vitun kaennkya tai kepappia, vaan ihan tavallista arkiruokaa, sitä mitä syöt muutenkin! :curs: No ok, JOS ei muka MILLÄÄN uppoa normaali ruoka, niin kaenkky tai esim. jäätelökin on parempi kuin ei mitään söisi. Mä paskat välitän siitä, että juopotellessa ruoka menee läskiksi ehkä tehokkaammin, kuin muulloin. Jos en syö em. ohjeen mukaisesti juopotellessa, on darra selkeästi kovempi. Sillä on enemmän merkitystä mulle, kuin hetkellisellä tehokkaammalla läskin kertymisellä.

Baarissa notkuminen koventaa darraa niin paljon niin monesta syystä, ettei sinne ole mitään järkeä lähteä. Pilestä ja juopottele toki kavereidesi kanssa sekä pidä hauskaa, jos niin haluat, mutta skippaa baari/disco. Huom! poikkeus em. baarijuttuun ihmiset, jotka OIKEASTI menevät baariin VAIN tanssimaan ja/tai vonkaamaan, eivät juopottelemaan. Moni tupakoivakin on mulle sanonut, että baarin raju passiivinen tupakointi koventaa heidänkin darraansa selvästi.

Jahas, olenpa hidas, samoja ohjeita tuli jo näköjään muiltakin. :nolo:

Loppukaneetti: ankarassa juopottelussa ei ole mielestäni mitään järkeä (sanon noin kokemuksen pohjalta, olen kyllä juopotellut vaikka kuinka aikoinaan, nyt ei tarvitse, koska tiedän, kuinka typerää ja turhaa se on). Kevyessä tissuttelussa sen sijaan voi olla järkeä, mutta välttämättä ei ole (riippuu ihmisestä ja tilanteesta).

neutraali sanoi:
miks? kyllä itellä ainaki tulee poikkeuksetta käytyä reenaamassa ennen ku lähen kupille.

selviytymis opas: aina ryyppy illan päätteksi grillin tai pitserian kautta kotiin ja ostat niin paljon että on aamuksikin syömistä, jos krapula aamuna/päivän aikana ei mikään burgeri tai lätty maistu niin vängällä sitten prode drinkkejä päivän mittaan nassuun :), mutta jos olet tosi bodari niin et juo etkä käy grillillä/pitsalla vaan pysyt kotona suunnittelemassa reenejä ja ruokavaliota:whip:

Itsellä ainakin palautuminen on niin heikkoa muutenkin, että voisin kuvitella lihasten vain sulavan jos ne ensin treenataan kovaa ja sitten lähetään dokaan.
Jos mulla on esim perjantaiksi tiedossa ryyppyreissu, en viitsi enää torstaina treenata, tulee siellä salilla heiluttua muutenkin ihan tarpeeksi.

iivili sanoi:
7) älä tupakoi äläkä ainakaan mene baariin, vaikka tupakoisitkin
Mitä hyötyä tuosta ryyppäyksestä sitten on?
Tulee alkoholisti fiilikset kun vetää vain kalsarikännejä kotona. Kyllä se kaupungilla pitää käydä hillumassa, kotona on juomat loppunut kuitenkin...

Originally Posted by S0874
Varmaa on, että haittaa on. Käsittääkseni kropalta kestää useita päiviä, jopa viikko, toipua ison dokaamisen ja pitkän syömättömyyden yhdistelmästä.

Originally Posted by Mankind
Jos tällänen toistuu vaikka pari kertaa kuussa?

Mitäs se tekeekään vuoden aikana? hmm puoli vuotta "turhaa treeniä".

No kukin tavallaan, mutta jos vähänkin tosissaan meinaa treenailla saatika kilpailumielessä, niin varmasti on päivän selvää että alkoholin ja syömättömyyden haitat ovat erittäin suuret kehityksen kannalta.

PS. Oliko threadin aloittajalla pahakin darra/morkkis, kun viestiketju sunnuntaina on aloitettu?

Joo jos ryypätään niin mennään edes ulos, eikä hilluta kotona kännissä. Kotona kun tulee vietettyä muutenkin paljon aikaa(jääkaapin vieressä)!

SEAGRAM sanoi:
Vähintään puoli viikkoa menee treenin kannalta hukkaan tuolloisen keikan takia.

Perustelut?

Fuksivuotena mun tuli juhlittua aika kovasti. Normaalisti se meni niin että ensin viikolla oli jotkut opiskelijapirskeet ja sitten vkonloppuna tuli vielä kiskottua vähintään se mäyräkoira muitten kavereitten kanssa. Aina ei tietenkään tullu kahta kertaa viikossa, mutta kerran oli ainakin meno päällä.

Nyt on sitten toi meno rauhottunut aika paljon ja esim. tänä vuonna on tähän mennessä oltu viihteellä 2 kertaa. Perjantaina tosin tulee kolmas :). Rehellisesti voin sanoa, etten ole huomannu kehityksessä paljoakaan eroa. Enkä ole edes ihan aloittelija, vaan treeniä on takana semmoset 5 vuotta.

No joo. Kaikki kuitenkin varmasti tajuaa ettei se dokaaminen terveellistäkään ole, mutta on se niin mukava aina välillä pistää :kippis1: vanhojen kavereitten kanssa.

Mun mielipide on että varsinkin natuilla ja muilla jolle se bodaaminen ei oo se elämä eikä siihen kisaamiseen tähdätä niin ei tommonen nyt niin paljon vaikuta, ainakin itse sen olen huomannut että vaikka syön huonosti joskus enkä aina seuraa mitään tiettyä treeniohjelmaa niin kehitysta kuitenkin tulee. Tietysti kannataa pitää järki aina mukana. Mutta sunnuntaibodarille menee mielestäni hifistelyks jos pelkää että pari syömättä jäänyttä päivää kuussa poistaa lihat kehosta ja kehitys pysähtyy. Proot ja muut on sitte eri asia. :)

Joo, toi vesi on aika kova sana, krapulassa niinkuin muutenkin :)

ja sitten jos haluaa kunnon "verensokeripiikkiä" eli mun tapa tasoittaa krapulan aamun tyhjää oloa:
a)karkkia 250-500g
b)suklaata levy tai kaks
c)jäätelöä
+vettä ja rasvainen kala(lohi) on kans bueno :haart:

tosta a,b ja c.stä, tulee hullu sokerihumala, mikä ei oo varmaan yllätys kellekkään :rolleyes:

mutta kannattaa kokeilla, varsinkin kesällä toi aika kokemus istua kaverin kaa vahvassa sokerihumalassa kahvilassa ja nauraa ohi kulkeville ihqteinipissis2kaljaajuonutollaanihankännissämissmunihqpuhelinon ;) :)

En mäkään usko että kerran-kaks kännit kuussa juuri missään tuntuu. Rankempi juominen tuntuukin jo, itsekin sen olen kokenut.

Nykyään olen huomannut että jos vedän lauantaina pöhnät eli 15-20 kaljaa ja sunnuntai menee perinteisesti makoillessa/syödessä/paneskellessa nii maanantai-illalla kulkee treeni niin perkeleen hyvin. Todella monet kerrat on tehty ennätyksiä juuri tuollaisena maanantaina.
:D

XXL sanoi:
Mitä hyötyä tuosta ryyppäyksestä sitten on?
Tulee alkoholisti fiilikset kun vetää vain kalsarikännejä kotona. Kyllä se kaupungilla pitää käydä hillumassa, kotona on juomat loppunut kuitenkin...
Pointti on siinä, että mulle alkoholista on edes pikkuriikkisen verran hyötyä (silloinkin kyllä pärjäisin ilman) tilanteessa, jossa olen kaveriporukalla jonkun kämpillä esim. kuuntelemassa heviä, saunomassa, syömässä ja mahdollisesti lautapelailemassa tai lätkäkisastudiota pitämässä. Tuossa on ehdoton ykkösasia seura, kavereiden kanssa lätiseminen, huonojen vitsien laukominen ja uusimpien juarujen vaihtaminen. Pieni tissuttelu (HUOM! korostan tätä, lievästä alkoholin käytöstä jopa voi ehkä joskus olla jotain iloakin, isommasta kännäämisestä ei mun mielestä koskaan) tukee mahdollisesti meininkiä tuommoisessa illanvietossa. Eli en tarkoittanut, että pitäisi yksin kotona juopotella, siinä nyt ei mitään mieltä olekaan.

Yleensä ilta loppuu ja menee pilalle, kun lähes kaikkien on niin perkeleen pakko lähteä siinä 23-24 paikkeilla baariin. :rolleyes: Baarissa kaikki keskittyvät vain tinttaamiseen ja/tai vonkaamiseen. Yleensä on lisäksi mahdotonta päästä porukan kesken yhteisymmärrykseen paikasta, joten seurue hajoaa jo ennen baaria tai viimeistään baarissa. Joka tapauksessa bileiden hyvä yhteisfiilis katoaa lähes varmasti siinä vaiheessa iltaa, kun baariin pitää päästä.

iivili sanoi:
Joka tapauksessa bileiden hyvä yhteisfiilis katoaa lähes varmasti siinä vaiheessa iltaa, kun baariin pitää päästä.

Toi on kyllä totta, että monasti alottelemassa on hauskempaa kuin itse baarissa. Mä käyn kuitenkin baarissa lähinnä vaan kun oon kotikonnuilla vierailemassa ja sillon sinne baariin lähtee ihan mielellään kun tietää näkevänsä paljon kavereita joita näkee ehkä sen muutaman kerran vuodessa.

Back
Ylös Bottom