Järkevämpää ryyppäämistä (eli lyhyet darran minimointiohjeet by iivili):
1) syö ennen ryyppäämistä
2) syö ryyppäämisen aikana
3) syö ryyppäämisen jälkeen
4) juo vettä mahdollisimman paljon ryyppäämisen aikana ja sen jälkeen, myös vissy tai kivennäisvesi on ok
5) ota känni mahdollisimman laimeaa alkoholia juoden (esim. keppana tai kevytsiideri) ja jos juot teräviä, niin lantraa ne kunnolla, älä missään nimessä juo niitä raakana
6) ota monivitsku ennen juopottelua sekä jälkeen
7) älä tupakoi äläkä ainakaan mene baariin, vaikka tupakoisitkin
1-3 ei sitten ole mitään vitun kaennkya tai kepappia, vaan ihan tavallista arkiruokaa, sitä mitä syöt muutenkin! :curs: No ok, JOS ei muka MILLÄÄN uppoa normaali ruoka, niin kaenkky tai esim. jäätelökin on parempi kuin ei mitään söisi. Mä paskat välitän siitä, että juopotellessa ruoka menee läskiksi ehkä tehokkaammin, kuin muulloin. Jos en syö em. ohjeen mukaisesti juopotellessa, on darra selkeästi kovempi. Sillä on enemmän merkitystä mulle, kuin hetkellisellä tehokkaammalla läskin kertymisellä.
Baarissa notkuminen koventaa darraa niin paljon niin monesta syystä, ettei sinne ole mitään järkeä lähteä. Pilestä ja juopottele toki kavereidesi kanssa sekä pidä hauskaa, jos niin haluat, mutta skippaa baari/disco. Huom! poikkeus em. baarijuttuun ihmiset, jotka OIKEASTI menevät baariin VAIN tanssimaan ja/tai vonkaamaan, eivät juopottelemaan. Moni tupakoivakin on mulle sanonut, että baarin raju passiivinen tupakointi koventaa heidänkin darraansa selvästi.
Jahas, olenpa hidas, samoja ohjeita tuli jo näköjään muiltakin.
Loppukaneetti: ankarassa juopottelussa ei ole mielestäni mitään järkeä (sanon noin kokemuksen pohjalta, olen kyllä juopotellut vaikka kuinka aikoinaan, nyt ei tarvitse, koska tiedän, kuinka typerää ja turhaa se on). Kevyessä tissuttelussa sen sijaan voi olla järkeä, mutta välttämättä ei ole (riippuu ihmisestä ja tilanteesta).