Jos söisit ruokahalusi mukaan, kuinka paljon söisit kaloreita päivässä?

Eli jos minkään ruoan tai juoman kaloreista ei olisi mitään vaikutusta rasvan/lihaksen kertymiseen tai rahatilanteeseen jne paljonko söisit? Myös nestemäiset kalorit lasketaan mukaan .Ennen kuin teen laskelmia arvioisin itsestäni, että noin 4000 kcal koska kun aloitin ammattikoulun noin 15v sitten ja isoilla kylillä karkit ja limut jne oli välittömästi saatavilla eikä näin maalaiskylän poikana 16km pyöräilyn takana niin sitten painoni nousi noin 20kg 3 kuukauden aikana. Se on varmaan luonnollinen tilani koska olin täydessä shokissa kun huomasin lihomiseni eikä tuntunut mitenkään , että ahtaisin itseni täyteen mättöä. Normaamipainossa olen ollut vähintään 10v mutta pakko se on myöntää , että joka päivä täytyy nähdä vähän nälkää että pysyy tässä painossa

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kyllä itsellä ikävä kyllä on niin että joudun rajoittamaan syömistä tai muuten lihon. Jotkut taas ei tykkää syödä ja laihtuvat jos eivät mieti syömisiä.

Kyllä itsellä ikävä kyllä on niin että joudun rajoittamaan syömistä tai muuten lihon. Jotkut taas ei tykkää syödä ja laihtuvat jos eivät mieti syömisiä.
Uskomatonta, kun on joitain ihmisiä seurannut. Se on on pari kolmioleipää per päivä ja se on siinä. Kadehdin kyllä. Esim 1 Tuutti jäätelö mies voi mennä niin täyteen että 10h pitää odottaa, että jaksaa seuraavan kerran syödä.

Kyllä itsellä ikävä kyllä on niin että joudun rajoittamaan syömistä tai muuten lihon.
Minulla on aivan sama tilanne. Kehonrakennuksen myötä en ole enää täysin voinut syödä nälän mukaan, koska keho pyrkii väistämättä tällöin muumipappa lookiin, eikä se ole oikein lajinomainen ruumiinrakenne. Syytä tälle asialle en keksi muuta kuin sen, että kehon luontainen 'bodyfat setpoint' on itsellä korkean puoleinen. Lisäyksenä vielä tähän, että myös lihaksen kasvatus on minulle aina ollut helpompaa kuin rasvanpoltto. Massaa tulee melko helposti niin lihaksen kuin rasvan muodossa ja voimanostohommissa tämä ei niinkään haitannut.

Uskomatonta, kun on joitain ihmisiä seurannut. Se on on pari kolmioleipää per päivä ja se on siinä. Kadehdin kyllä. Esim 1 Tuutti jäätelö mies voi mennä niin täyteen että 10h pitää odottaa, että jaksaa seuraavan kerran syödä.

Jep. Itellä taas jäätelön kohdalla ostan litran paketin ja saatan syödä sen yhdellä kertaa. Yleensä otan puolet, mutta tekee mieli syödä koko paketti.

Jep. Itellä taas jäätelön kohdalla ostan litran paketin ja saatan syödä sen yhdellä kertaa. Yleensä otan puolet, mutta tekee mieli syödä koko paketti.
Jäätelöpaketti, makkara-, jauheliha-, kanapaketti, karkkipussi jne. Nehän on kokonaisuuksia. Ei niitä ole tarkoituskaan pilkkoa osiin.

Sama kuin muilla. Joskus teinivuosien jälkeen sain muutamien vuosien pakkosyötöllä kehopainon setpointin nousemaan n.10kg.
Nyt keski-ikäistyessä ongelma on tietty se että keho haluaisi kovasti yhä pysyä siellä…
Eli paino nousee melkein heti jos täysin ajattelematta mitään syö.
Vaikea sanoa kaloreista, mutta kaikenlaista paskaa tulisi syötyä enemmän.

Sen on kyllä vuosien saatossa huomannut että ravintoarvot, varsinkin proteiinin määrä, on ihan yhtä tärkeä peruste ruokavalinnalle kuin maku. Tai siis että vaihtoehtoja puntaroidessa se on ihan automaattisesti mukana.

Jäätelöpaketti, makkara-, jauheliha-, kanapaketti, karkkipussi jne. Nehän on kokonaisuuksia. Ei niitä ole tarkoituskaan pilkkoa osiin.

Sama kuin muilla. Joskus teinivuosien jälkeen sain muutamien vuosien pakkosyötöllä kehopainon setpointin nousemaan n.10kg.
Nyt keski-ikäistyessä ongelma on tietty se että keho haluaisi kovasti yhä pysyä siellä…
Eli paino nousee melkein heti jos täysin ajattelematta mitään syö.
Vaikea sanoa kaloreista, mutta kaikenlaista paskaa tulisi syötyä enemmän.

Sen on kyllä vuosien saatossa huomannut että ravintoarvot, varsinkin proteiinin määrä, on ihan yhtä tärkeä peruste ruokavalinnalle kuin maku. Tai siis että vaihtoehtoja puntaroidessa se on ihan automaattisesti mukana.

Oliko sama homma kuin minulla eli ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa muodissa ollut bulkkaus. Missä painoa nostettiin ihan reilusti. Naturaalit nosti myös painoa sikabulkilla jopa kymmeniä kiloja. Oli kyllä erittäin typerää touhua syödä itsensä tahallaan läskiksi siinä toivossa että lihasmassa kasvaa. Silloin ei esimerkiksi insuliiniherkkyydestä vielä puhuttu mitään. Lihasmassan kasvun edellytykset huononee jatkuvasti ja isompi ja isompi prossa lisäpainosta vaan läskiä. Ja muutenki natut yritti samoja juttuja kun kovasti roinaavat niin ei toimi ihan samalla tavalla.

Monet puhunu että sen jälkeen on aina läski tuntunut tarttuvan herkemmin kun silloin söi ittensä läskiksi ja oli pidempiä aikoja sellaisena.

Välillä saa lukea ettei tavallisella puhtaalla ruualla liho.
En tiedä mikä nyt lasketaan tavalliseksi puhtaaksi ruuaksi mutta kyllä mulla on kokoajan nälkä vaikka syön tavallista ruokaa, tietysti jos puolet lautasella on aina rehuja niin täyttää vatsaa mutta ei tee tietyllä tavalla kylläiseksi ja ajatuskin niistä rehuista alkaa tekemään pahaa.
Leipä ja jossain määrin pullakin jos lasketaan normaaliksi ruuaksi niin kyllä minä niillä lihon, tosin mulla on aina ollut todella pieni kalorimäärä ja 2500kcal/vrk alkaa olemaan maksimi.
Sitten jos mennää karkki/jätski/leivonnaiset osastolle niin turpoaisin välittömästi jos niitä söisi paljon.

En tiedä mikä nyt lasketaan tavalliseksi puhtaaksi ruuaksi mutta kyllä mulla on kokoajan nälkä vaikka syön tavallista ruokaa, tietysti jos puolet lautasella on aina rehuja niin täyttää vatsaa mutta ei tee tietyllä tavalla kylläiseksi ja ajatuskin niistä rehuista alkaa tekemään pahaa.
Leipä ja jossain määrin pullakin jos lasketaan normaaliksi ruuaksi niin kyllä minä niillä lihon, tosin mulla on aina ollut todella pieni kalorimäärä ja 2500kcal/vrk alkaa olemaan maksimi.
Sitten jos mennää karkki/jätski/leivonnaiset osastolle niin turpoaisin välittömästi jos niitä söisi paljon.
Kyllä rehut auttaa itseä ainakin varsinkin pakaste vihannekset tekee kylläiseksi. Mutta ihan helposti voisin syödä kanaa ja riisiä 2000kcal edestä ja se on kai normi ruokaa. Kyllä tavallisellakin ruoalla saisin itteni lihotettua

Kyllä rehut auttaa itseä ainakin varsinkin pakaste vihannekset tekee kylläiseksi. Mutta ihan helposti voisin syödä kanaa ja riisiä 2000kcal edestä ja se on kai normi ruokaa. Kyllä tavallisellakin ruoalla saisin itteni lihotettua
Jos ne rehut veisi nälän niin ihmiset söisi niitä dietillä ja ei olisi koskaan nälkä, ne täyttää kyllä vatsaa mutta kun se hemmetin elimistö on niin "älykäs" että ymmärtää ettei niissä ole energiaa.

Jos en saliharrastaisi niin varmaan toinen tavoitteellisuus eli rahan säästäminen, sijoittaminen ja yleinen piheys nousisi korkeampaan arvoon. Sitä myöten turhat herkutkin minimiin.

Salin ohessa muutenkin ollut semmoisia aktiviteetteja ja harrasteita, että välillä oikein ärsyttänyt kun pitänyt keskeyttää ja mennä syömään. Helposti kun uppoutuu menemään ja tekemään niin kuluu 8h syömättä. Sitä myöten kalorit tippuu kun ei sitä ruokaa saa upotettua määrällisesti niin paljoa kuin että söisi tasaisesti 3h välein. Ei vain toimi jos päivän viimeisen aterian kohdalla onkin 2-3 aterian ruokamäärät ängettävänä kurkusta alas.

Tuo toimii itsellä melkein ainoastaan proteiininlähteiden kohdalla. Pelkkää lihaa en pysty mitenkään syödä niin paljon että lihoisin. Sitten perus sekasyönnillä onnistuu helposti tavallisella ruualla vetää yli.

Kana-basmatiriisi-ketsuppi kombolla onnistuu aivan liian helpostikin. Tuo lähtee niin sypäkästi kiertoon, että sitä pystyy syömään aivan liikaa joten ei taaskaan voi syödä nälän mukaan, vaan energiamäärät laskettava tästäkin.

Kana-basmatiriisi-ketsuppi kombolla onnistuu aivan liian helpostikin. Tuo lähtee niin sypäkästi kiertoon, että sitä pystyy syömään aivan liikaa joten ei taaskaan voi syödä nälän mukaan, vaan energiamäärät laskettava tästäkin.
Ennen kun otti enemmän tosissaan touhut ja ruoka oli lähinnä polttoainetta niin mulla oli kaksi pääruokaa joista toinen just toi ja toisessa jauheliha kanan tilalla.
Lähtihän sillä nälkä mutta vain hetkeksi ja en tiedä kuinka paljon olisi voinutkin syödä per päivä vaikka ei diettaisi.

Tuo toimii itsellä melkein ainoastaan proteiininlähteiden kohdalla. Pelkkää lihaa en pysty mitenkään syödä niin paljon että lihoisin. Sitten perus sekasyönnillä onnistuu helposti tavallisella ruualla vetää yli.
Tämän takia itekin suosin vhh-carnivore tyyppistä meininkiä, jos on tarkoitus vain ylläpitää hyvää ja kireää kuntoa. Hiilareilla se on paljon hankalampaa, jatkuvasti nälkä ja silti meinaa paukkua päivän energiat yli. Sitä en oo vielä kokeillut, että miten onnistuu lihasmassan kasvatus jos ottaisi energiaylijäämätkin prodesta ja rasvasta.

Jos ne rehut veisi nälän niin ihmiset söisi niitä dietillä ja ei olisi koskaan nälkä, ne täyttää kyllä vatsaa mutta kun se hemmetin elimistö on niin "älykäs" että ymmärtää ettei niissä ole energiaa.
Pitää todellakin 100 % paikkansa! Joskus olen jonkun rasvanpolttodieetin tiukkoina hetkinä kokeillut täyttää mahaa rehuilla, eli parsaa ja porkkanaa kupu täyteen mutta lopputuloksena vain kauheat ilmavaivat ja silti jäätävä nälkä. Ei onnistu.

Oliko sama homma kuin minulla eli ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa muodissa ollut bulkkaus. Missä painoa nostettiin ihan reilusti.
Aikaikkuna täsmää mutta muuten eri.
Olin jo muutamia vuosia treenannut punttia ja muuta melko tavoitteellisesti. Mutta teinipulleuden, osittain kuvitellun, jäljiltä koko ajan vähän niinku dieetillä.
Kuinka päin vittua nyt voi asiat tehdä. Murrosiän loppuvaiheet, saakelisti treeniä ja samalla mahdollisimman vähän ruokaa.
Onnea, hienosti tehty! 👍

Sit päätin että kunhan prodea tulee tarpeeksi niin muuten syön nälän mukaan ja mielummin yli kuin alle.
75kg -> 88kg n. 8kkssa ☺️

Treenikin kyllä kulki ihan erilailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom