- Liittynyt
- 5.1.2003
- Viestejä
- 219
SniffDaddy sanoi:Eiköhän ensi viikon alussa panna nimet papereihin. Lopetetaan tämä kansaa jakava lakko ja palata arkeen. :piis:
Eiköhän se sopu sieltä ennenpitkää löytyne. :piis:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
SniffDaddy sanoi:Eiköhän ensi viikon alussa panna nimet papereihin. Lopetetaan tämä kansaa jakava lakko ja palata arkeen. :piis:
Kalju sanoi:On tää pimeä maa. Laiton lakko päällä. Aivan sairasta touhua. Työnantaja päättää itse koska vakinaistaa. Onneksi on keksitty erilaiset työvoimanvuokraus firmat. Uskon että useat kuljetusalan yritykset ymmärtää tästedes käyttää vuokramiehiä ja pitää vakinaisen porukan mahdollisimman pienenä.
Työvoiman ulkoistus on mahtava asia. Jos koko yrityksen henkilöstö on ulkoistettu niin on helppoa reagoida markkinoiden muutoksiin.
Jos työnantajapuoli alkaa neuvottelemaan laittoman lakon ollessa käynnissä, niin on ihan turha tehdä enää mitään sopimuksia. Mitä iloa niistä on, jos kesken kauden voi lakolla tai työsululla alkaa tinkimään parempia ehtoja?Marek sanoi:kyllä tässä mielestäni suurimman typeryyden nimenomaan näyttää työnantajat. Ovat valmiita pysäyttämään Suomen 60:nen osa-aikaisen työntekijän takia.
Kalju sanoi:Onneksi on keksitty erilaiset työvoimanvuokraus firmat. Uskon että useat kuljetusalan yritykset ymmärtää tästedes käyttää vuokramiehiä ja pitää vakinaisen porukan mahdollisimman pienenä.
Työvoiman ulkoistus on mahtava asia. Jos koko yrityksen henkilöstö on ulkoistettu niin on helppoa reagoida markkinoiden muutoksiin.
Joo, just näin. Pitäis jokaisen bussireitin kulkea tunnin välein yhdeksästä viiteen arkisin ja jos ei aikataulut kelpaa, menkööt vittu kävellen.Jissen sanoi:Juu jollekin sinkulle jonka elämän tärkein asia on treeneihin pääsy (kärjistän tarkoituksella). Jos taas elämä pitäisi rytmittää vaikka kahden kouluikäisen lapsen, yhden alle kouluikäisen lapsen ja vuorotyössä käyvän vaimon elämäntahdin mukaan, ei tuo vaikutakaan enää niin lupaavalta. Aamulla töihinlähtö joskus 5 aikaan ja kotiin pääsee joskus 23 aikaan jne. ei oikein toimi, tai jos on vaikka vauva kotona joka pitää hereillä yöt tms. Kannattaa aina pohtia elämää omaa napaa pidemmälle. Samaan aikaan on kaiken maailman Sailakset ym. oikeistolaiset vaatimassa että lasten hoito-oikeuksia pitää rajoittaa entisestään jne.
Dopey sanoi:Jos työnantajapuoli alkaa neuvottelemaan laittoman lakon ollessa käynnissä, niin on ihan turha tehdä enää mitään sopimuksia. Mitä iloa niistä on, jos kesken kauden voi lakolla tai työsululla alkaa tinkimään parempia ehtoja?
Voisko joku kertoa, mitä muusta tässä on kysymys kuin AKT:n Rädyn yrityksestä näyttää, että ei ole se räkänokka miltä näyttää?
Kalju sanoi:Aivan sairasta touhua. Työnantaja päättää itse koska vakinaistaa.
Dopey sanoi:Pitäis jokaisen bussireitin kulkea tunnin välein yhdeksästä viiteen arkisin ja jos ei aikataulut kelpaa, menkööt vittu kävellen.
protsku sanoi:No mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Kyllä mulle ainakin kelpaisi duunit mistä pääsee keskiviikkona ja torstaina kotiin klo 12 mennessä ja sitten lauantai&sunnuntai kokonaan vapaata. Treenaamisen kannalta ihanteellinen duuniviikko.
Tunnuit valittavan noita bussikuskien työaikoja. Muunlaisia työaikoja on vaikea keksiä, kun kuitenkin 7-9 ja 15-18 noita dösävuoroja kulkee aikas tavalla enemmän kuin muina aikoina. Esittämäsi vuorolistan mukaiseen työvuorosysteemiin päädytään väistämättä, kun osa-aikatyö on liiton taholta laitettu pannaan ja kaikille kuskeille pitää yrittää saada se keskimäärin 40 tuntia ajoa per viikko.Jissen sanoi:Hmmm... Joko en ymmärrä mitä yrität sanoa, tai sinä et ymmärtänyt mitä minä viestissäni sanoin. Joka tapauksessa vastauksesi ei tunnu liittyvän viestiini millään muotoa.
Dopey sanoi:Tunnuit valittavan noita bussikuskien työaikoja. Muunlaisia työaikoja on vaikea keksiä, kun kuitenkin 7-9 ja 15-18 noita dösävuoroja kulkee aikas tavalla enemmän kuin muina aikoina.
Työnantajapuolen esitykseen sisältyy lupaus, että pääkaupunkiseudulla liikennöivät bussiyritykset Connex ja Concordia eivät lisää osa-aikaisten työntekijöiden määrää nykyisen sopimuskauden aikana.
Lisäksi yritykset tarjoavat kaikille vakituisessa työsuhteessa oleville kokoaikaista työtä ensi vuoden alkuun mennessä.