Jos aloittelet punttisaliharrastusta, olet oikealla osiolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Sukulaku sanoi:
ihan sama onko aloittelija vai ei.. jos kysymys on yksinkertainen se kuuluu tänne

Samaa mieltä. Ihan sama kuinka kauan on treenaillut, kysymyksen "taso" vaikuttaa mun mielestä siihen että laitetaanko tänne vai treeni ja ravintopuolelle. Esim. nämä ekat ohjelmat on just passelit tänne osiolle, samoin jos on ongelmia liikkeiden nimissä, tai suoritustekniikoissa yms.

Estel sanoi:
Minäkin tuosta salille menosta...

Nyt on sitten alkurohkeus kerätty ja kannatti kyllä. Olen ihan intoa täynnä kuin ilmapallo. Ei siellä salilla kukaan osoitellut sormella ja röhönauranut, että kattokaa mikä aloittelijaluuseri. Eikä muutenkaan ollut kamalaa ja noloa

Aivan. Mullakaan ei salilla päähän mahdu mitään muuta kuin minä, rauta ja se lihas jota rankaistaan. Asenne ennen kaikkea. ;)

J-Ko sanoi:
no hei, kertokaas mulle mimmonen on hammer-soutu??

hammer.jpg
hammer2.jpg

Voipi tehdä myös yx käsi kerrallaan.

auttakaa aloittelijaa

en tiedä, onko tää väärä paikka kysyä apua, mutta täytyy ainakin yrittää. älkää valittako mulle, jos tää on väärä paikka kysyä apua, sillä tää on vasta mun eka kerta näillä sivuilla...
eli oon 19 v ja mua on melkein koko elämäni ajan harmittanut kun oon niin laiha ja "voimaton". oon aika pitkä, eli jotain 182 cm ja painan jotain vähän yli 60 kg. nyt vuoden aikana oon saanut painoani nostettua jollain viidellä kilolla, mutta silti oon tosi laihan näköinen ja ei mulla voimaakaan liikaa ole. koulussa, varsinkin yläasteella, porukka naureskeli mulle kun olin suurinpiirtein mestan laihoin. varsinkin kun oon näin pitkä, niin väkisinkin huomaa kuinka laiha mä oon. oonpahan ainakin oppinut sen, että en enää välitä tippakaan mitä muut musta ajattelee...
oon menossa armeijaan kesällä 2005 ja haluisin ainakin siihen mennessä saada jo vähän voimaa lisää, että jaksaisin pysyä edes muiden perässä. mun juoksu kunto onkin ihan hyvä, mutta siis voimaa haluisin lisää.
mun ryhtikään ei ole mikään maailman paras, eli se myös varmaan sitten paranisi siinä kuntoilun ohella... yks tyyppi on vitsillä sanonutkin, että näytän joltain koripalloilijalta, kun oon pitkä ja laiha ja huono ryhtinen.
mä syön mielestäni aika paljon, mutta silti on aina vähän nälkä, mutta oon liian laiska hakemaan syömistä vähän väliä. mutta kai mun on vaan tehtävä muutos ja alkaa syömään paljon enemmän.
eli mä tarvitsisin neuvoja miten saisin aloitettua kuntoilun ja voiman keräyksen ja että painaisin tulevaisuudessa sen verran, kuin miehen kuuluu painaakin. :D
nyt tällä hetkellä mä teen puolen tunnin kävelyjä about joka päivä ja tänään aloitin myös vatsalihasten tekemisen ja punnerrukset taas pitkästä aikaa. mulla on kotona käsipainot ja sit vähän matkan päässä on kuntoilureitin varrella kaikenlaisia vatsalihas-telineitä ja leuanveto-telineitä, joita olen silloin tällöin käyttänyt, mutta en kuitenkaan vähään aikaan.
toivottavasti joku jaksaa lukea nää mun vuodatukset ja auttaa myös mua.
kun noita muita juttuja luin, niin on neuvottu vaan syömään paljon enemmän. eli kai toi munkin osalta on ihan hyvä aloitus?
kertokaa joku miten olisi hyvä aloittaa kunnon kuntoilu, ennen kuin menen minnekään punttisalille... mielellään niinkun kotona tai tuolla jossain kuntoilureitillä, ainakin aluksi poissa muiden silmistä. ;)

Syö useammin. Kyllä sinne salille voi mennä vaikkei lihaa yhtään olisikaan ympärillä. Rohkeasti sinne vain. Noilla vehkeillä on aika mahdotonta treenata esim. jalkoja kunnolla.

Elikkä mä oon 15 vuotias aloittelija, ja en itse asiassa tiedä, mitä siellä salilla kannattaisi tehdä.
Normaalisti käyn salilla kolme kertaa viikossa, ja teen siellä aina saman sarjan. ainakin suunnilleen. mittani ovat 172/62.
En ole vaihtanut ruokavaliota mitenkään, enkä harrasta muuta kuin salilla käymistä.
Pitäisikö minun alkaa tehdä muutakin kuin salitreeniä, esimerkiksi olen kuullut aerobisesta treenistä. En tiedä tarkalleen mitä se tarkoittaa.
Ja miten minun kannattaa harjoittaa ojentajia. Normaalisti teen kolme kertaa viikossa penkkisarjan. En nosta penkiltä kuin 50 kg, ja haluaisin nostaa ennätystäni enemmän. Voiko joku neuvoa minua tässä asiassa?

aloittelija89 sanoi:
Pitäisikö minun alkaa tehdä muutakin kuin salitreeniä, esimerkiksi olen kuullut aerobisesta treenistä. En tiedä tarkalleen mitä se tarkoittaa.
Ja miten minun kannattaa harjoittaa ojentajia. Normaalisti teen kolme kertaa viikossa penkkisarjan. En nosta penkiltä kuin 50 kg, ja haluaisin nostaa ennätystäni enemmän.
Joo ensin valitset itsellesi jonkun 3-jakoisen ohjelman, esim:
1) Selkä ja hauis
2) Rinta, ojentajat ja olkapäät
3) Jalat ja vatsa.

Sitten otat selvää syömisestä, vaikka Aloittelijoille ravitsemuksesta! ja Fineli

Sitten opettelet ja päätät liikkeet mitä teet: EXRX
CyberCoach

Ja aerobista treeniä kannattaa aina tehä vaikka joku pari kertaa viikos, se tukee sun punttitreeniä ja on muutenki sitte oleellinen osa sun tulevaa diettiä(sitte monen vuoden päästä ;) ).

Ja äläkä tosta penkkituloksesta hätäile se lähtee nousee niinku muutkin tulokset ja ihan hyvä toi 50kg aloittelijalle(itellä oli paljon pienenpi tulos :nolo: )

aloittelija89 sanoi:
Elikkä mä oon 15 vuotias aloittelija, ja en itse asiassa tiedä, mitä siellä salilla kannattaisi tehdä. --
Heh, mulla oli juuri samat mitat, kun aloittelin salilla käymistä. Pituus, paino ja penkissä maksimi juuri tuo 50kg. Aloittelin vaan pikkusen nuorempana.

Itsellä on toiminut aika hyvin 2-jakoinen treeniohjelma ja sen luulisi sopivan hyvin kaikille aloittelijoille. Tämmönen on itselläni menossa nyt:

1. Rinta, selkä, olkapäät, vatsa
2. Jalat, kädet

Treenaan joka toinen päivä.

Syömiseen kannattaa alkaa panostaa heti. Proteiinia hyvistä lähteistä (kävelevät, uivat, tai lentävät elukat, maitotuotteet) semmoiset 2g/painokilo, niin tulee ainakin tarpeeksi rakennusaineita lihaksille. Hiilihydraatteja syöt vaan paljon ja hyviä rasvoja kannattaa ottaa myös, eli rypsi- tai oliiviöljyä. Huolehdi myös vitamiineista. Syömisellä on todella suuri vaikutus kehittymiseen. Itse en saanut juurikaan tuloksia ennen kuin aloin syömään kunnolla. Siinä sitten parissa kuukaudessa tuli 6kg painoa lisää ja esim. penkkiykkönen nousi 20kg.

Se aerobinen tarkoittaa tietyllä sykealueella (en muista tarkalleen) tapahtuvaa liikuntaa, kuten hölkäämistä.

Hei, mitäs jos ei tehtäis tästä threadista mitään faq-ketjua? :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikille postaajille vinkkinä (varsinkin aloittelijoiden osiolla):

Yritä nimetä aloittamasi thread mahdollisimman osuvasti niin, että threadin sisällön voisi päätellä jo otsikosta. On turhauttavaa lukea threadeja jotka ovat nimetty esimerkiksi threadin aloittajan mukaan, tämä ei kerro itse sisällöstä yhtään mitään.

Oikein nimetyt threadit auttavat sekä kysyjiä, että vastaajia, samoin kuin search-toiminnon myöhempää käyttöä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom