PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan ihme kitinää täällä taas. Jokainen jolla minkäänlaiset aivot korvien välissä, tajuaa että nuissa salirajoituksissa ei ole mitään tolkkua. Tässä tilanteessa fiksun yrittäjän täytyy ottaa kaikki keinot käyttöön pitääkseen yritystoiminnan kannattavana/ylipäätään pystyssä. Se että jos yrityksiä alkais nyt kaatumaan, tois paljon enemmän ongelmia, kun tämä epidemia. Eri asia jos oikeesti tartuntojen määrä saleilla olis merkittävä/tauti olis tappava.
 
Ihan ihme kitinää täällä taas. Jokainen jolla minkäänlaiset aivot korvien välissä, tajuaa että nuissa salirajoituksissa ei ole mitään tolkkua. Tässä tilanteessa fiksun yrittäjän täytyy ottaa kaikki keinot käyttöön pitääkseen yritystoiminnan kannattavana/ylipäätään pystyssä. Se että jos yrityksiä alkais nyt kaatumaan, tois paljon enemmän ongelmia, kun tämä epidemia. Eri asia jos oikeesti tartuntojen määrä saleilla olis merkittävä/tauti olis tappava.

Aamen. Tähän voidaanki päättää tämä väittely, kiitoksia osallistujille.
 
Luuletko, että nämä fanipojat maksaisivat Elixian jäsenmaksuja sulun aikana? Se on se ero. PTVgymit ovat henkilöityneet Vataseen, jotenkin tietenkin ihan eri asia on maksaa tukeakseen jotain henkilöä, kuin antaa rahaa kasvottomalle korporaatiolle. Sinänsä ymmärrän tämän ja tämä on juuri sitä sitoutumista. Eikä siinä ole mitään väärää, hyvä juttu yrittäjän kannalta!

Ei tarvitse olla fanipoika että haluaa tukea jotakin tiettyä yksittäistä yrittäjää.

Tai itse ainakin ostan (oli palvelu mikä hyvänsä hieroja, siivoja, sali, ravintola jne.) palvelun mieluumin pienemmältä yksin yrittäjältä kuin suurelta ketjulta, vaikka palvelu olisi jopa hieman kalliimpi.
 
Jos osaat yhtään lukea rivienvälistä niin huomaat kyllä tasan tarkkaan ärsytyksen Vatasta kohtaan tällä märkäkorvalla. Jos et huomaa, olet melkoisen sokea jätkä. Tai sitten vain luetun ymmärtäminen ei ole sun juttu.
No vaikka se nyt sattuukin kuulla niin kyllähän tuo ihan totta on, että jos jotenkin yhtään ns. uhriutuu ja silti pitää elintasoaan yllä hankkimalla tavaroita, matkustelemalla jne. niin onhan siinä tietty selkeä ristiriita joka näkyy monelle ihan suoraan - eikä tartte edes rivien välistä lukea.
Ja tää ei siis ole edes Vataseen liittyvää, vaan ihan normaalia somekäyttäytymistä nykyään. Että itse en siitä välitä mutta kyllä mä voin ymmärtää, että jollain se saattaa ottaa vähän korvaan tommonen.

Eli siis se, että huomioi asioita käytöksessä ei ole mitään henkilövihaa. Sehän on sitten eriasia onki siitä nyt tarvis kommentoida interweebbiin yhtään mitään? Mutta siinäkin otetaan nykypäivän tavat huomioon, niin on normaalia kommentoida asioita noin.

edit. niijoo lisätään nyt tähän vielä, että ihan olen samoilla linjoilla Vatasen ja monen muun kanssa, että tää salisulkuilu on ihan turhaa ja perseestä!
 
No vaikka se nyt sattuukin kuulla niin kyllähän tuo ihan totta on, että jos jotenkin yhtään ns. uhriutuu ja silti pitää elintasoaan yllä hankkimalla tavaroita, matkustelemalla jne. niin onhan siinä tietty selkeä ristiriita joka näkyy monelle ihan suoraan - eikä tartte edes rivien välistä lukea.

Miksi parempi tuloiset ihmiset ei saisi uhrautua, jos siihen on syytä?

Jos henkilön x kk tulot on vaikka 10000e ja hän menettää siitä vaikka 5000e niin se on aika saatanan iso pudotus elintasoon 50%.

Jos taas vaikka opintotukea saava ihminen saa 500e/kk tukia ja siitä leikataan 50e pois niin samantien ollaan itkemässä ja tämä itku on jopa yleisesti hyväksyttävää, vaikka pudotus ei ole kuin 10% joka on vitusti vähemmän kuin ylemmän esimerkin 50%.
 
No vaikka se nyt sattuukin kuulla niin kyllähän tuo ihan totta on, että jos jotenkin yhtään ns. uhriutuu ja silti pitää elintasoaan yllä hankkimalla tavaroita, matkustelemalla jne. niin onhan siinä tietty selkeä ristiriita joka näkyy monelle ihan suoraan - eikä tartte edes rivien välistä lukea.
Ja tää ei siis ole edes Vataseen liittyvää, vaan ihan ...

Aivan! Jotenki arvasin että tähän tämä liittyi! Eli pitäisi olla tavarat myytynä ja leipäjonossa, että saisi kritisoida. Varsinkin jos on sattunut tienaamaan yrityksellään mikä tuntuu olevan suuri synti, silloin pitäisi vaan niellä kaikki paska.
 
Miksi parempi tuloiset ihmiset ei saisi uhrautua, jos siihen on syytä?

Jos henkilön x kk tulot on vaikka 10000e ja hän menettää siitä vaikka 5000e niin se on aika saatanan iso pudotus elintasoon 50%.

Jos taas vaikka opintotukea saava ihminen saa 500e/kk tukia ja siitä leikataan 50e pois niin samantien ollaan itkemässä ja tämä itku on jopa yleisesti hyväksyttävää, vaikka pudotus ei ole kuin 10% joka on vitusti vähemmän kuin ylemmän esimerkin 50%.

Tottakai saa uhriutua jos näin haluaa. Enhän mä sitä kirjottanukkaan. Vaan, että jos uhriutuu niin monelle se näyttäytyy ristiriitaisena. Ei minulle. Mutta monelle. Tämähän selviää kun mitä tahansa kommenttiosioita lueskelee.
Ja toi mun kommentti oli tolle caragecustomille joka mua alko parjaamaan.

Aivan! Jotenki arvasin että tähän tämä liittyi! Eli pitäisi olla tavarat myytynä ja leipäjonossa, että saisi kritisoida. Varsinkin jos on sattunut tienaamaan yrityksellään mikä tuntuu olevan suuri synti, silloin pitäisi vaan niellä kaikki paska.

Siis noinhan osa ajattelee - sitähän tosta mun tekstistä pitäs lukea? En minä. Mutta osa.
 
En tiedä miten sait tästä henkilövihaa, kun juuri aiemmin sanoin, että arvostan Vatasta pl. tämä viimeisin juttu. Luuletko, että nämä fanipojat maksaisivat Elixian jäsenmaksuja sulun aikana? Se on se ero. PTVgymit ovat henkilöityneet Vataseen, jotenkin tietenkin ihan eri asia on maksaa tukeakseen jotain henkilöä, kuin antaa rahaa kasvottomalle korporaatiolle. Sinänsä ymmärrän tämän ja tämä on juuri sitä sitoutumista. Eikä siinä ole mitään väärää, hyvä juttu yrittäjän kannalta!
Pätee ihan samalla tavalla lähes kaikkiin yksityisiin saleihin. Kokemusta on. Ja mitä pienemmässä kaupungissa / kylässä sali on, sitä varmemmin oman salin väki maksaa salimaksun vaikka sali olisi hetken kiinni. Ei liity vataseen millään lailla.
 
Aivan! Jotenki arvasin että tähän tämä liittyi! Eli pitäisi olla tavarat myytynä ja leipäjonossa, että saisi kritisoida. Varsinkin jos on sattunut tienaamaan yrityksellään mikä tuntuu olevan suuri synti, silloin pitäisi vaan niellä kaikki paska.
just näin moni kateellinen ajattelee täällä, valitettavasti.
 
Ymmärrän kyllä sinänsä miten toi hiertää joitain tosi pahasti. Kyllähän se, jos multakin otettais toi 50e/kk pois, vaikuttais elämiseen paljon. Muutenkin laskujen jälkeen budjetti oli tässä kuussa 170e joka sitten menee bensaan jotta pääsee töihin ja loput ruokaan. Tosta se 50e pois on oikeasti iso raha. Niin kyllähän toi Vatasen matkustelu ja shoppailu yms näyttäytyy ristiriitaisena ja varmasti moni on katkerakin tilanteesta. Itse taas suhtaudun tohon semi neutraalisti, koska itse vaihdoin duunia tovi sitten tiedostaen että tulot tippuu minimiin. Kateellinen oon toki, mut en katkera. Kyllähän sitä itekkin mieluusti ostais vaikka ees yhdet talvimonot ja kävis reissussa vaikka edes perkele Porvoossa :D
 
Ymmärrän kyllä sinänsä miten toi hiertää joitain tosi pahasti. Kyllähän se, jos multakin otettais toi 50e/kk pois, vaikuttais elämiseen paljon. Muutenkin laskujen jälkeen budjetti oli tässä kuussa 170e joka sitten menee bensaan jotta pääsee töihin ja loput ruokaan. Tosta se 50e pois on oikeasti iso raha. Niin kyllähän toi Vatasen matkustelu ja shoppailu yms näyttäytyy ristiriitaisena ja varmasti moni on katkerakin tilanteesta. Itse taas suhtaudun tohon semi neutraalisti, koska itse vaihdoin duunia tovi sitten tiedostaen että tulot tippuu minimiin. Kateellinen oon toki, mut en katkera. Kyllähän sitä itekkin mieluusti ostais vaikka ees yhdet talvimonot ja kävis reissussa vaikka edes perkele Porvoossa :D
Tää on totta. Mutta miten 170e riittää kk ruoka jos tuosta pois polttoaine kulut??
 
Tää on totta. Mutta miten 170e riittää kk ruoka jos tuosta pois polttoaine kulut??
Ihan helvetin nihkeesti. Onneks on avopuoliso joka avittaa tottakai ruokakuluissa mutta en nyt halua hänenkään rahoillansa elää. Ja on mulla siis säästössä pahan päivän varalle toki rahaa. Seuraavasta palkasta ei pitäisi mennä niin paljoa laskuja, mutta koskaan ei tiedä paljonko kertyy työtunteja tälle kuulle :D Mutta keskimäärin 150-200e jää uuden työn myötä laskujen jälkeen käteen. Ainakin toistaseks.
 
Eli sun mielestä tää on hyvä juttu ja hienoa kun yrittäjät on ahdingossa?
Eli sä sanot että palveluista joita ei käytä pitäisi maksaa, vain jotta tuetaan yrittäjiä?

Samassa ahdingossa sitä ollaan kaikki, ei sinne töihin ihan huvikseen mennä. Ja huomattavasti vaarallisemmin tässä nuoran varassa taistellaan kuin Vatainen. Sinällään en pysty sympatiapisteitä jakamaan ainakaan vuoteen vielä, toki on tapauskohtaista. Ketjun päähahmon kohdalla parit lambon nakit tulee nyt takkiin mutta eiköhän se siitä iloksi vielä muutu. En koe olevani velvoitettu tukemaan muiden elintasoa. 🙂
 
Back
Ylös Bottom