Olen samaa mieltä. Niinkuin sanoin, en ole mikään denialisti ja yritän aina katsoa asioita monelta kantilta, mutta todellakin nämä valtion järjettömät rajoitukset, ollaan huolissaan mutta kaikki päätöset on joko myöhässä tai juuri tuollaisia älyttömiä. Jalkapalloilijat päästetään Deltan kanssa ja selitetään ettei ole testaajia ja karanteeniin ei voi laittaa tai laitetaan mut jengi lähtee kuintenkin ryyppäämään. Siis ollaanko huolissaan vai ei.Olet täysin mustavalkoisesti asiassa liikkeellä.
Itse olen rokotteet ottanut ja näen niiden hyödyn vaikeiden sairauksien ehkäisyssä.
Tämä ei tarkoita sitä että, että hallituksen muita päätöksiä pitäisi uskoa sokeasti maailman parhaiksi science based totuuksiksi ilman kritiikkiä.
Ne eivät ole mitään sellaista lähelläkään, vaan poliittisia päätöksiä joissa eri kupeissa eri asiat painottuvat.
Lähdetään ihan perusasiasta no1: EU:n tärkein periaate on ihmisten(työvoiman) liikkuvuus. Suomi myi itsensä tuolle periaatteelle ihan sata nolla kun toinen aalto rantautui tänne pohjois-makedonialaisten hitsarien toimesta, jotka tulivat ilman testejä leviämisvaiheen maasta tänne. Täysin vastoin sitä mitä oltiin viestitty ja logiikalla perusteltu. Ja mitä sitten tehtiin? Piti sulkea saleja? On ihan helvetin tärkeää että tässä tilanteessa mihin ollaan ajauduttu, niin salien sulkeminen on se juttu. Juupa-juu.
Hallitushan jatkuvasti ja säännönmukaisesti itse löysäilee maahantuloon liittyvien rajoitusten täytäntöönpanossa. Koko koronan ajan olen kuullut kuinka lentokentältä pääsee läpi ilman todistuksia ja testejä mitkä siellä ovat lähinnä näön vuoksi. Ulkomaalaiset jopa ihmetelleet asiaa. Toistuvasti. Brittivariantista ei mennyt kuin minimaalinen aika niin finski avasi kahdesti päivässä Lontooseen ja kerran Manchesteriin. Saliyrittäjä sitten joustaa jos jostain kumman syystä täysin odottamatta tämän seurauksena tulisi brittivarianttia maahan? Ja pidetään mielessä että terveydenhuollon kapasiteetin nostosta ei suostuta puhumaankaan.
Eli paljon on haluttomuutta ja puolivillaista suhtautumista, samaan aikaan kun kansalaisten elinkeinoja rampautetaan rajoituksilla ja jonkun yksityisyrittäjän selästä pitäisi repiä erilainen koronatilanne, kuitenkin isot ajurit koronan leviämiselle ovat täysin muut. Jos jonkun tietyn alan yrittäjiä aletaan rajoittamaan, niin kyllä he ansaitsevat täyden korvauksen. Mikäli sitä ei saa, moraalisesti on täysin oikein kiertää rajoituksia ja virallista jargonia kuten valtio itsekin tekee suosiakseen niitä asioita, jotka laittaa koronan edelle.
Lisäksi mennään todella vaaralliselle alueella siinä että poliitikot alkaa tekemään omia päätöksiä asiantuntijoiden mielipiteitä vähättelemällä mm. Kiuru joka huusi äkkiä kolmansia piikkejä vaikka THL yritti jarruttaa ja niitä on enemmänkin.
Nythän esim. WHO joka jo alussa kusi omiin muroihin, sanoi että he eivät suosittele rokotuksia muille kuin riskiryhmät ja yli 60v. Ja nyt valtiot tappaa lapsia tällä rokotteella. Näin WHO:n johtaja itse sanoi haastattelussa.
Nyt myös ollaan huolissaan siitä että STM tekee omia päätösiään eikä kerro niitä muille ministereille. Yrittääkö Kiuru diktaattoriksi kun pyytää jo armeijalta 5000:tta sotilasta avuksi?