PTVGYM Jooel Vatanen

Se on kyllä nyt pakko mainita että nuo Vatasen itse kuvaamat vlogit on olleet ehdottomasti parhaita. Jostain syystä nämä toisen kuvaamat on olleet jotenkin outoja, en osaa selittää miksi mutta jotenkin ne ei vaan nappaa niin hyvin 😁

Ehkä se vaatii sen perinteisen kamera kädessä kävelyn ja kameralle höpöttelyn että tulee kunnon vlog fiilis
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä se vaatii sen perinteisen kamera kädessä kävelyn ja kameralle höpöttelyn että tulee kunnon vlog fiilis
Se luo etäisemmän fiiliksen jos näkyy miten joku muu kuvaa ja silloin etäisyys on suurempi, joka vie sitä intiimimpää illuusiota pois. Itse kuvatessa taas ongelmana on se, että on aina toinen käsi varattu sekä kuvakulmat yksinkertaisia ja toisiaan toistavia.
 
Se luo etäisemmän fiiliksen jos näkyy miten joku muu kuvaa ja silloin etäisyys on suurempi, joka vie sitä intiimimpää illuusiota pois. Itse kuvatessa taas ongelmana on se, että on aina toinen käsi varattu sekä kuvakulmat yksinkertaisia ja toisiaan toistavia.
Aivan totta.
Itse muutenkin tykkään paljon katsoa vlogeja jossa höpötetään kameralle, ikään kuin minulle siis.
 
Vielä sellainen huomion arvoinen asia, jonka luulisi kyllä että on suljettu pois, että onko kaista riittävä ettei youtube huononna automaattisesti laatua.
 
Vielä sellainen huomion arvoinen asia, jonka luulisi kyllä että on suljettu pois, että onko kaista riittävä ettei youtube huononna automaattisesti laatua.
Minulla chromecastilla pakottaa 720p laadun tv:stä katsottuna vaikka ennen toiminut 1080p. En ole tutkikut mistä johtuu, kun sen verran harvoin käyttää. Pisti vain joskus silmään "huono" laatu.
 
Voisitko tehdä videot 4K resoluutiolla kun 1080p resolla 55" näytöltä näin lähelttä käytettynä eli oikein käytettynä näyttää aika pikselimössöltä.
Sulla varmaan TV:ssä vika. Jos siinä ei ole high dynamic rangea niin voi olla yksi syy että näyttää mössöltä. Tai sit internetyhteys on niin hidas ettei jaksa ladata parempaa kuvaa.
 
75" ruudulta 2,3m etäisyydeltä katsottuna ei kyllä resoluutiossa mitään vikaa.
Se on taas eri juttu että kamera ei tarkenna aina kunnolla nopeissa liikkeissä/pimeässä.
 
Noi päätatuoinnit näyttää siltä, että olis aina uimalakki päässä :X3:
Mulla se taitaa olla jo enemmän kypärämyssy :D

Puheääni kyllä selkeytyi reippaasti tuon uuden vlog kameran myötä. Makes sense, lienee kuitenkin tärkein asia vlogeissa.
Kuvanlaatu ei ehkä juuri muuttunut, mutta on jo ollut riittävän hyvä niin samapa tuo.
Mä veikkaan että laatu heikkeni mutta volume kasvoi. Tossa järkkärillä äänet oli säädetty vähän matelemmalle ja vlog kamerassa ne oli suht kovalla.

Voisitko tehdä videot 4K resoluutiolla kun 1080p resolla 55" näytöltä näin lähelttä käytettynä eli oikein käytettynä näyttää aika pikselimössöltä.
4k matsku alkaa olemaan tosi raskasta editoida joten ainakin vielä toistaiseksi pysyttelen tossa 1080p. Veikkaisin että varmaan 90% katsojista katsoo videot mobiilissa.
 
Se on kyllä nyt pakko mainita että nuo Vatasen itse kuvaamat vlogit on olleet ehdottomasti parhaita. Jostain syystä nämä toisen kuvaamat on olleet jotenkin outoja, en osaa selittää miksi mutta jotenkin ne ei vaan nappaa niin hyvin 😁

Ehkä se vaatii sen perinteisen kamera kädessä kävelyn ja kameralle höpöttelyn että tulee kunnon vlog fiilis
Mä itse tykkään myös seurata vlogeja jotka on kuvattu ihan käsivaralla, siinä on enemmän aitoa menoa. Kristoferin kanssa tarkoitus kuvailla kaikkia yhteisvideoita eri tyyppien kanssa jolloin on ehdottoman tärkeää että on kuvaaja jotta itse voi keskittyä vieraaseen. Pynnöstä kyselin vieraaksi videolle, mitä me tehtäsi? Onko ideoita? Syödään ja nostellaan kilpaa mutta millä tapaa?
 
Mä itse tykkään myös seurata vlogeja jotka on kuvattu ihan käsivaralla, siinä on enemmän aitoa menoa. Kristoferin kanssa tarkoitus kuvailla kaikkia yhteisvideoita eri tyyppien kanssa jolloin on ehdottoman tärkeää että on kuvaaja jotta itse voi keskittyä vieraaseen. Pynnöstä kyselin vieraaksi videolle, mitä me tehtäsi? Onko ideoita? Syödään ja nostellaan kilpaa mutta millä tapaa?
Joo siis ymmärrän sen ja sehän taisi se alkuperäinen idea noissa Kristoferin kuvaamissa videoissa ollakin. Jollain videolla näin sanoitkin.

Janne Uskali vieraana oli kyllä perkeleen kova, tykkään muutenkin hänestä ja ulosanti on jotenkin niin äijämäinen.
 
4k matsku alkaa olemaan tosi raskasta editoida joten ainakin vielä toistaiseksi pysyttelen tossa 1080p. Veikkaisin että varmaan 90% katsojista katsoo videot mobiilissa.
4K vasta sitten kun oikeasti vaatii armotonta kuvanlaatua, joku esim iPhonen 4K video on aivan tyhjän kanssa kun se on kamalaa sotkua vaan isommalla resolla. 4K on yliarvostettua ja vaatii joo koneelta potkua editoida. Kaikki ei oikein ymmärrä, että 4K ei tarkoita automaattisesti hyvää kuvanlaatua, se on vain resoluutio.
 
Mä itse tykkään myös seurata vlogeja jotka on kuvattu ihan käsivaralla, siinä on enemmän aitoa menoa. Kristoferin kanssa tarkoitus kuvailla kaikkia yhteisvideoita eri tyyppien kanssa jolloin on ehdottoman tärkeää että on kuvaaja jotta itse voi keskittyä vieraaseen. Pynnöstä kyselin vieraaksi videolle, mitä me tehtäsi? Onko ideoita? Syödään ja nostellaan kilpaa mutta millä tapaa?
Joku tulinen syöntihaaste pynnösen kaa maybe ?
 
Joo tulisen syömishaasteelle täältä ääni ehottomasti👌 Vatanenkaan ei varmaan kovin kova isoja määriä oo syömään nykysin, niin tulisen syönti vois olla kova.
 
Tai sit joku nopeus syömähaaste mut Vataselle etumatkaa 😁 10 minuutissa mahdollisimman monta donitsia ja Pynnönen mukaan vaikka sit kun 3 minuuttia jäljellä
 
Back
Ylös Bottom