PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siitä saisi @PT-Vatanen hyvän mediatempauksen, kun roudaa penkin ja rautaa baariin ja laittaa siellä treenaten, kun salille ei treenaaja pääse, muttaa baariin kyllä saa mennä :giggle:
Tai alkaa anniskelemaan salilla kaljaa.
 
Mitäs jos siellä ravintolassa käy vaikka lounaalla? Tai muuten syömässä vai onko siellä vaan pakko vetää pää täyteen kun sinne menee?
Eli onko salillakin pakko vetää heti romuja jos siellä käy?
 
Onhan tämä ihan perseestä. Baarit saa avata ovensa tänää rajoituksilla. Ei näy ilmoituksia milloin salit saa avata ovensa vaikka kovien rajoitusten kanssa. On jumalauta päättäjät sekaisin. Yhtään baarin pitäjiä väheksymättä ei ne salit sen pahempia koronapesiä ole kuin baaritkaan.
Aivan käsittämätöntä. En yleensä pidä turhasta vastakkainasettelusta, mutta ei voi käsittää miten lähtökohtaisesti epäterveellinen ja todistetusti taudin etenemistä edistävä toiminta voidaan tässä vaiheessa sallia, kun taas kansanterveyttä edistävä ja tautia ei todistetusti levittävä toiminta pidetään kiinni.
 
Raksatyömaat on koko ajan olleet yksi pahimmista koronapesäkkeistä. Silti niiden sulkemisesta tai työntekjämäärän rajoittamisesta ei ole edes puhuttu julkisuudessa. Sen sijaan terveystarkastuksia on niillä ruvettu pitämään etänä pelkällä puhelinsoitolla...

 
Raksatyömaat on koko ajan olleet yksi pahimmista koronapesäkkeistä. Silti niiden sulkemisesta tai työntekjämäärän rajoittamisesta ei ole edes puhuttu julkisuudessa. Sen sijaan terveystarkastuksia on niillä ruvettu pitämään etänä pelkällä puhelinsoitolla...

Huomaa ettei tuu juurikaan uutisia luettua kun tämmöinen jäänyt välistä itseltä 😁
 
Mä infoon tänne minkä verran valtio tulee mukaan talkoisiin kun jätän kuun lopussa korvausvaatimukset sisään. Sen verran alustavaa tietoa sain että "vahingon" suuruus pitää olla yli 30% liikevaihdosta että on oikeutettu korvaukseen. Jos saa korvaukset niin omavastuu on 30% summasta, eli tuosta 50k€ menetetystä liikevaihdosta ota 15k€ vähintään takkiin vaikka homma menisi kunnolla maaliin asti + pidemmän ajan vaikutukset jos asiakkaita lopettaa treenaamisen tai vaihtaa toiselle salille, niille jotka piti rajoituksista huolimatta saleja auki esim sille vuokraus systeemillä. Jäädään seuraamaan innolla tilannetta.

Pidetään kunnon alennukset kun saadaan ovet auki joten jos asut lähistöllä missä tahansa Suomea Ptvgymin lähistöllä niin tule edes kahvit juomaan :)

Ihmeellinen systeemi, jos menee noin kuten kirjoitat eli kuvitellaan yrittäjillä A ja B olevan 100 000 euroa/kk liikevaihtoa: yrittäjä A menetti liikevaihdosta 32 prosenttia (32 000 euroa) ja saa täten 70 prosentin (22 400 euroa) korvaukset menettämästään liikevaihdosta.
Yrittäjä B menetti liikevaihdosta 29 prosenttia (29 000 euroa) ja ei saa yhtään mitään korvauksia.

Jotenki kuulostaisi loogisemmalta, että 30 prosenttia ylittävästä osuudesta sit saisi korvauksia 70 prosenttia eli tässä tapauksessa yrittäjä A saisi korvauksia 1400 euroa ja yrittäjä B ei yhtään mitään.
 
Aivan käsittämätöntä. En yleensä pidä turhasta vastakkainasettelusta, mutta ei voi käsittää miten lähtökohtaisesti epäterveellinen ja todistetusti taudin etenemistä edistävä toiminta voidaan tässä vaiheessa sallia, kun taas kansanterveyttä edistävä ja tautia ei todistetusti levittävä toiminta pidetään kiinni.
Juu ja tänään tuli ilmoitus et uimahalleja aletaan avaamaan myös. Ei ymmärrä pieni ihminen tätä järjenkäyttöä. Kaikki perkeleen kuppasimmat paikat avataan ensin. Salien avaamisesta ei pienintäkään infoa. Vittu oikeesti.
 
Juu ja tänään tuli ilmoitus et uimahalleja aletaan avaamaan myös. Ei ymmärrä pieni ihminen tätä järjenkäyttöä. Kaikki perkeleen kuppasimmat paikat avataan ensin. Salien avaamisesta ei pienintäkään infoa. Vittu oikeesti.

Uimahallien aukeaminen on huippuhomma. En löytänyt tietoa tästä aiheesta nopealla googlauksella, mutta jos aukeaa niin hienoa.
 
Ei ne salit ole olleet kiinni kaikkialla Suomessa, ei sinne päinkään. Täällä Hämeessä oli pari viikkoa täyssulku, tuossa hieman ylempänä ei ollenkaan. Rajoituksilla toki on menty, mutta eipä ole haitannut kun muutenkin rauhallinen sali. Ravintolat täällä päin kärsineet kyllä enemmän. Tämä nyt sen takia, etteivät jotkut tajua täälläkään, että salille pääsisi nyt. Ketjusalit on ollu pidempään kiinni, mutta niitä en jostain syystä sääli yhtään, tuoneet paljon epätervettä kilpailua tullessaan. Hirveästi ei media oli asiasta (saleista) meteliä pitänyt, ravintoloista kylläkin. Lisäksi on ollut vielä niin hyvät säät, että satunnaisemmat kävijät ovat nauttineet ulkoilmasta. Helsingin asioista en tiedä, mutta muuallakin treenataan. Ja tuo ravintoloiden avautuminen voidaan yhä laittaa lainausmerkeihin.
 
Uimahallien aukeaminen on huippuhomma. En löytänyt tietoa tästä aiheesta nopealla googlauksella, mutta jos aukeaa niin hienoa.
Kyllä siitä jotain tietoa oli et alkavat availemaan uimahalleja. Ja tokihan se on hyvä niille jotka uimahallin palveluja käyttävät mutta lähinnä mä vertasin niitä saleihin et miksi saleja ei voida avata jos uimahallit avataan ja baarithan avattiin jo rajoitusten kanssa. Mikä niissä saleissa on ettei niitä voi avata vaikka sitten tiukoilla rajoituksilla. En mä itseni puolesta itke mä olen päässyt treenaamaan lähes normaalisti, lähinnä mua vituttaa saliyrittäjien puolesta et miksi heitä kurnutetaan kun muutkin saa availla ovia.
 
Kyllä siitä jotain tietoa oli et alkavat availemaan uimahalleja. Ja tokihan se on hyvä niille jotka uimahallin palveluja käyttävät mutta lähinnä mä vertasin niitä saleihin et miksi saleja ei voida avata jos uimahallit avataan ja baarithan avattiin jo rajoitusten kanssa. Mikä niissä saleissa on ettei niitä voi avata vaikka sitten tiukoilla rajoituksilla. En mä itseni puolesta itke mä olen päässyt treenaamaan lähes normaalisti, lähinnä mua vituttaa saliyrittäjien puolesta et miksi heitä kurnutetaan kun muutkin saa availla ovia.

Joo siis ihan vitsi koko homma. Onhan se järkyttävää paskaa ettei pääse salille, mutta oluelle voi mennä. Muutenkin tämä koronan hoito ja ehkäisy on ollut Suomessa ihan vitsiä. Paska homma, että salit ei aukea kun munkin perheessä saliyrittäjä. Treenaan oon päässyt onneksi jotenkuten.
 
Siis miten vitsiä? Jos tarkoitus on ollut pienentää tartuntojen määrää niin siinäkö on mielestäsi epäonnistuttu?
Älä vahingossakaan katso mitä damagea tämä on saanut aikaan, ei tietenkään, eihän sitä kannata katsoa. Hyvin on onnistuttu, just, loistavaa. Laitetaan vielä kaupatkin kiinni, niin menee vielä paremmin. Tää on vitun farssi koko systeemi.
 
Niin karua kun se onkin, niin vähemmän damagea yhteiskunnalle olisi tullut jos ei olis tehty yhtään mitään tän koronan suhteen. Nyt on niin paljon lisääntynyt varsinkin nuorten mielenterveys ongelmat ja yrittäjien konkurssit että niitten todellinen vahinko nähdään vasta pitkän ajan päästä. Korona korjaa lähinnä vanhuksia ja vaikeasti sairaita. Nää mielenterveys ongelmat ja konkurssit taas puolestaan nuoria ja terveitä aikuisia, jotka olisivat normaali oloissa jatkaneet verojen maksamista yhteiskunnan kirstuun vielä kymmenien vuosien ajan.
 
Älä vahingossakaan katso mitä damagea tämä on saanut aikaan, ei tietenkään, eihän sitä kannata katsoa. Hyvin on onnistuttu, just, loistavaa. Laitetaan vielä kaupatkin kiinni, niin menee vielä paremmin. Tää on vitun farssi koko systeemi.

Joo, en ota kantaa siihen, onko tässä toimittu oikein vai ei. Siihen ensinäkään minulla ei ole riittävästi tietoa, tutkimustuloksia, tartunta- ja levinneisyystietoja muualta maailmasta yms., jotta voisin tai haluaisin edes sellaisesta asiasta mielipidettä muodostaa. Mutta jos puhutaan koronan hoidosta ja ehkäisystä niin mikä tässä on vitsiä?
 
Back
Ylös Bottom