PTVGYM Jooel Vatanen

Näin se on. Ja siis myynniltään suurin äsmarket Suomessa.
Porvoossa riittää pätäkkää safkaan. :D

edit. enkä mainosta. Itsehän edustan kilpailevaa ketjua. :D Jotenka siihen vedoten voin myös kertoa, että onhan siellä K-supermarket josta saattaa löytyä valikoimaa paremmin. :D

K-Supermarketien valikoimat ovat paikasta/kauppiaasta riippuen usein huomattavasti monipuolisemmat kuin S-Marketien. Monesti myös Keskon puljuissa kassatytöt ovat paremmannäköisiä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jaa, mä tiedän puolisoni tulot ja hän tietää minun. Menot tasapainotetaan tulojen mukaan, että molemmille jää yhtä paljon omaa rahaa. Se olisi lapsiperheessä aika vittumainen yhtälö todeta äidille, että elele sä sillä 300e ja maksele puolet kuluista.
Itsehän en edes tiedä, missä puolisoni on töissä. Yksinkertaista ja helppoa.
 
No jaa, mä tiedän puolisoni tulot ja hän tietää minun. Menot tasapainotetaan tulojen mukaan, että molemmille jää yhtä paljon omaa rahaa. Se olisi lapsiperheessä aika vittumainen yhtälö todeta äidille, että elele sä sillä 300e ja maksele puolet kuluista.
En sanonut että meidän taloudessa ei tiedettäisi toistemme tuloja. Pääpointtina oli se että hankinnat ja kustannukset tulee hankkia sen mukaisesti kuin itse kykenee investoimaan eikä siten, että elää osittain toisen tuloilla olettaen että toinen kustantaa asiat joihin itsellä ei ole varaa.
 
Se on just näin. Juuri käytiin vaimolle hakemassa uffista "uudet" verkkarit ja itelle Kämpistä Brunello Cucinelliä. Samalla hän hoiti ruokaostokset liiterissä ja mä kävin Grönissä lounaalla. Vaimo polki torista ostamallaan jopolla himaan ja minä painelin Bemarilla eeltä. Illalla vietettiin laatuaikaa takkatulen loimussa ja mentiin nukkumaan. Onneksi vaimon stadin vuokraluukku on ihan muutaman kilsan päässä ja pyörätie on valaistu ni ihan turvallisesti pääs hänkin pehkuihin.
 
En sanonut että meidän taloudessa ei tiedettäisi toistemme tuloja. Pääpointtina oli se että hankinnat ja kustannukset tulee hankkia sen mukaisesti kuin itse kykenee investoimaan eikä siten, että elää osittain toisen tuloilla olettaen että toinen kustantaa asiat joihin itsellä ei ole varaa.
Elämäntilanteet vaihtelee. Jos joku vielä tänä päivänä onnistuu olemaan saman kumppanin kanssa vaikkapa päälle 30 vuotta, niin siihen mahtuu helposti isyys- ja äitiyslomaa, työttömyyttä ja opiskelua. Mä näen asian niin, että kun yhdessä asutaan myös talous on yhteinen. Ja oletan, että kun ihmiset yhteen päätyvät, myös ajatukset rahan käytöstä menevät yksiin. Kyse ei ole siivellä elämisestä vaan siitä, että näkeekö kokonaisuuden yhtenä yksikkönä vaiko vain kulueränä.

En ymmärrä niitä pareja, missä toinen matkustelee pitkin maailmaa yksin ja puoliso on kotona kun ei ole rahaa lähteä. Tai että toinen ostaa itselleen uuden Passatin ja puoliso vie lapsia hoitoon 300e 323 mazdalla. Voiko oikeasti olla niin, että oma napa on tärkeämpi kuin se kuinka sillä yhteistaloudella kokonaisuutena menee? Molemmat tosi tarinoita.
 
Meillä on aina jaettu tulot siten, että kummatkin jättää tilillensä summan X ja loput menee yhteiselle tilille. Jos yhteiselle tilille kertyy turhaan massia siitä siirretään kummankin "säästötilille" samat summat, jotka voi sitten käyttää/sijoittaa kuten haluaa. Tietysti olen maksanut ehkä enemmän, mutta varmaan ollaan myös hankittu yhteisesti enemmän minun tarvitsemia tai haluamia romuja (kuten työkaluja, autonosturia tms). Yleisesti ottaen olen kait hankkinut nettona noin 10 K€ vuodessa enemmän kuin vaimo, mutta ei ole tullut mieleen että olisi OK maksaa kaikki puoliksi, vaikka silloinkin olisi varmaan kummallekin jäänyt jotain säästöön ....

Aikanaan kun elimme opiskellen pääosin keittoja syöden, kun oli rahat tiukalla, oli aika iso muutos kun tulot nousi nettona helmikuusta huhtikuuhun 4500mk => 22000mk kun pääsimme vakituiseen työhön kummatkin.

Parisuhteessa ollaan yhdessä ja talous ja kaikki muukin on yhteinen....
 
Juma kun meinaa laattaa lentää kun astuu pitskun salilta pihalle ja Halvan imelät sokerihuurut iskee tuplakoukulla nekkuun. Vatanen voisi ostaa koko tehtaan ja laajentaa salia sinne pienen kävelysillan kautta, alkaahan pitsku olemaan vähän ahdas.
 
Juma kun meinaa laattaa lentää kun astuu pitskun salilta pihalle ja Halvan imelät sokerihuurut iskee tuplakoukulla nekkuun. Vatanen voisi ostaa koko tehtaan ja laajentaa salia sinne pienen kävelysillan kautta, alkaahan pitsku olemaan vähän ahdas.
Karkkitehdas salia vastapäätä on liiketoiminnalle hyväksi. Pysyy asiakkaat lihavana niin bisnes jatkuu! :D
 
Karkkitehdas salia vastapäätä on liiketoiminnalle hyväksi. Pysyy asiakkaat lihavana niin bisnes jatkuu! :D

Täs kunnon business män HAISTAISI PTV-gym laku-linjan paikan:

PERI-workaut lakut- rasvattomat ja glukkosipitoiset amino lakut, joissa kofeiinia toisissa ja toisissa kreatiini. Makuna toki kreacola ja original.
KETO lakut- hiilarittomat mutta rasvaiset lakut guilt free naposteluun.
 
Vähän hassua että Jönssin ennakkojäsenyyden ostajalle ei ole kerrottu että mitä jäsenyys maksaa sen ensimmäisen kuukauden jälkeen :unsure: . Uskaltaisin kuitenkin olettaa että samaa luokkaa kuin muutkin salit?

Ja vissiin joku suomalaisten juttu tuo että rahasta ei puhuta, pääasia että naapuri on kateellinen.
 
Vähän hassua että Jönssin ennakkojäsenyyden ostajalle ei ole kerrottu että mitä jäsenyys maksaa sen ensimmäisen kuukauden jälkeen :unsure: . Uskaltaisin kuitenkin olettaa että samaa luokkaa kuin muutkin salit?

Ja vissiin joku suomalaisten juttu tuo että rahasta ei puhuta, pääasia että naapuri on kateellinen.
Hyvä huomio 😅😅 Korjataan heti! Kaikissa saleissa sama hinta mutta luonnollisesti tiedon tulisi olla näkyvillä jokaisessa erikseen myös!
 
Nyt kyl Jooel tarvitaan sun kaltaisia yrittäjiä suomeen. Voitais heivata toi koko hallitus pois palleiltaan ja ottaa vaikka mieluummin toi ruotsin tie. Oot kyllä aika guru jos selviät tosta vuan tän "toisen aallon" läpi. yst t: Juatine
 
Nyt kyl Jooel tarvitaan sun kaltaisia yrittäjiä suomeen. Voitais heivata toi koko hallitus pois palleiltaan ja ottaa vaikka mieluummin toi ruotsin tie. Oot kyllä aika guru jos selviät tosta vuan tän "toisen aallon" läpi. yst t: Juatine
Onko jotain aaltoja tulossa, mie en lue lehtiä 😅🙏🏻
 
Joo tohon yhdessä elelyyn ja kustannuksiin liittyen varmaan just nuorena ja naivina sitä ajatteli ”kulut puoliksi”, mutta aika nopeasti se kirkastuu, että ei toimi pragmaattisesti. Saan bruttona noin 7 kertaa enemmän palkkaa kuin sairaanhoitajavaimo. Silti nettopalkkaero ei ole kuin 3 kertainen, koska vero.fi. Yhdessä eletty 22 vuotta. Lapsia Etc.

Mun mielestä pitäisi olla jonkin sortin narsisti, että vaatisi kulujen vetämistä puoliksi ja sitten ite söis Koben härkää ja vaimo nötköttiä.

Mitään ei saa arkkuun ja mitä enemmän jaat ja otat läheiset huomioon, enemmän se sinulle antaa. Ja jos ei anna kohta kuollaan kuitenkin. Ei pidä katua vaan katsoa huomiseen ja elää jokainen päivä läheiset huomioiden
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom