PTVGYM Jooel Vatanen

Haluatko antaa konkreettisen esimerkin mikä viittaa siihen, että eivät tee vittuakaan?
Mäkin voin antaa esimerkin.

Vanhassa asuinkunnassa omassa rapussani tapeltiin oikein helvetisti koko yön. N klo 00-01 soitettiin emännän kanssa poliisille, että kohta varmasti sattuu, semmoinen kolina, tavaroiden heittely yms. Häkestä kysyttiin, että pidänkö alaoven auki. Noh, 4h siinä valvoin ja olin valmiudessa, menin nukkumaan. Ei puhelinsoittoa ei mitään.

Viikko myöhemmin asunnosta haettiin haiseva ruumis, isäntä oli kuulopuheiden mukaan pidätetty juoppokaveriltaan. Tiedä sitten oliko tapahtunut juuri sinä yönä, mutta jokatapauksessa, ketään ei näkynyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kysytty minulta, mutta voin silti antaa esimerkin.

Tuossa taannoin eräs nisti riehui rappukäytävässä uhaten vakavasti kaikkien turvallisuutta. Tästä parempi puolisko(kuten moni muukin silloinen naapurikin) soitti poliisille, jonka jälkeen vasta minulle. Siitä huolimatta minä olin ensimmäisenä paikalla, vaikka poliisilaitoskin oli silloista työpaikkaani lähempänä.
Muitakin vastaavia esimerkkejä löytyy tarvittaessa.
Ei ne poliisit siellä asemalla ole odottamassa että joku soittaa..

About 4 vuotta sitten parkkihallissa kameroiden edessä mun auton ovi vedettiin jollain niin pahasti, että siellä vaihdettiin tiivisteitä myöten. Parkkihalli ei antanut mulle videokuvaa, vaan käski tehdä rikosilmoituksen. Sen tein heti ja aikaikkuna teolle 15min. Eipä ole mitään kuulunut, ei niitä kiinnostanut soittaa edes sinne. Tärkeempää on roikkua jonkun perseessä ja provota sitä motarilla.

Ei ne poliisit siellä asemalla ole odottamassa että joku soittaa..
Joo,turpovitosella on vähän kapea tuo maailman katsomus. "poliisit on poliisilaitoksella". Mitä helvettiä ne siellä tekee ku ulkona tapahtuu kokoajan ja niillä on auto!!

Minusta ne liikkuu ja partioi ympäriinsä,eihän siinä olis mitään järkeä että ne istus laitoksella ku kylillä tapahtuu.Jo se että ne on parkissa mm kapakoiden lähellä ehkäisee tappeluja valtavasti.iteki jättäny monta kertaa riitelemättä ku väijyvät siellä.
turpon mukaan niitten pitäs sillonki istua laitoksella ja lähteä vasta kun alkaa tapahtumaan ja veri lentää.
ja niillä voi olla muutaki hommaa,ei ne voi kesken keikan lähteä toiseen paikkaan jos joku muuntaja soittaa että naapurissa tapellaan.

Ei kannata olettaa että oma asia on prioriteetti 1 jos kesken on vaikka tappo ja tekijä vasta raudoitettuna maassa.Ei sitä voi siihen jättää tai heittää kyytiin että matkalla käydään selvittämässä tappelu,tuut tappaja mukaan.

Viimeksi muokattu:

Tuossa taannoin eräs nisti riehui rappukäytävässä uhaten vakavasti kaikkien turvallisuutta. Tästä parempi puolisko(kuten moni muukin silloinen naapurikin) soitti poliisille, jonka jälkeen vasta minulle. Siitä huolimatta minä olin ensimmäisenä paikalla, vaikka poliisilaitoskin oli silloista työpaikkaani lähempänä.

Näistä asioista ei niinkään voi syyttää työtään tekeviä poliiseja koska he eivät mielivaltaisesti suoranaisesti päätä miten toimivat vaan noudattavat lakeja ja määräyksiä ja toimivat niiden mukaisesti. Toinen vaikuttava asia on resurssit tai pikemminkin niiden puut mikä vaikuttaa jopa siihen kuinka kauan poliisilla kestää tulla paikalle.

Poliisilaitoksen sijainti ei vaikuta siihen kuinka nopeasti poliisi pääsee paikalle, useinmiten lähimpänä oleva partio saapuu ensimmäisenä paikalle. Ennenkuin täällä haukutaan itsessään poliiseja mitään tekemättömiksi on hyvä ottaa selvää miten koko prosessi toimii.

Eikä minultakaan kysytty. Mutta ne on tuolla kaupoilla raudottamassa niitä nistejä, siellä kun niitä on nippuja kerrallaan. Ei siinä kerkiä kato mihinkään rappukäytäviin, kun on kontti jo täynnä. :D

About 4 vuotta sitten parkkihallissa kameroiden edessä mun auton ovi vedettiin jollain niin pahasti, että siellä vaihdettiin tiivisteitä myöten. Parkkihalli ei antanut mulle videokuvaa, vaan käski tehdä rikosilmoituksen. Sen tein heti ja aikaikkuna teolle 15min. Eipä ole mitään kuulunut, ei niitä kiinnostanut soittaa edes sinne. Tärkeempää on roikkua jonkun perseessä ja provota sitä motarilla.

Suomessa tehdään vuosittain 800000 rikosilmoitusta. Varmaan niitäkin käsitellään sitten kiireellisyys/tärkeysjärjestyksessä. Ehkä tuo auton naarmuttaminen ei ihan päässyt kasan päällimmäiseksi.

Ei ole. Jos vaikka jarrutti kun luuli nähneensä hirven juoksemassa tielle.
Pitää olla perässä ajavalla riittävä turvaväli.

Mitenkäs jos perässä olevalla on kojelautakamera joka todentaa että edessä ei ollut viitteitä hirvestä?

Huomaa miten todellisuudesta vieraantunutta porukkaa täällä oikein kirjoittelee. :D

Mutta kylläpä tämä asia teille vänkääjillekin vielä valkenee, kun joku kerta apua tarvisitte, eikä poliisia näy mailla halmeilla. :)

Suomessa tehdään vuosittain 800000 rikosilmoitusta. Varmaan niitäkin käsitellään sitten kiireellisyys/tärkeysjärjestyksessä. Ehkä tuo auton naarmuttaminen ei ihan päässyt kasan päällimmäiseksi.
Kai se sitten on vain naamakertoimesta kiinni. Mun tapauksessa olis vain tarttenut soittaa parkkihalliin ja kysyä että katsokaas 15min ajalta tohon aikaan kuka teon teki.

Eikös se mene jotenkin niin, että kansalainen soittaa 112 -> hätäkeskuksen työntekijä vastaa puhelimeen, kun on vapaa -> kansalainen ilmoittaa asiansa -> häke työntekijä kyselee lisää erica-järjestelmän ohjaamana -> häke työntekijä päättää asian kiireellisyyden yhdessä järjestelmän kanssa -> häke työntekijä kirjaa järjestelmään ja lähin vapaa partio menee paikalle.

Lähellä ei välttämättä ole partiota ja se ei ole vapaa...

Mitä tulee auton naarmuttamiseen, niin aika monta poliisin työtehtävää menee sen edelle.

Ilkivaltavakuutus on tuollaista varten.

Siitä että ajaa yli kahtasataa voi lähteä henki useammalta ihmiseltä. Auton naarmuttaminen on lähinnä rahallinen/ajallinen kiusa ja ilkivaltavakuutuksen kanssa vielä melko pieni sellainen.

Nähdäkseni on aivan selvä, että poliisin resurssit tulee suunnata näistä kahdesta pääosin kaahailun vähentämiseen.

Kyllä ne poliiseja ilkivaltakin kiinnostaa. Viime syksynä näin , kun yksi kaveri löi kummatkin sivuikkunat ja tuulilasin rikki. Näin tekijän tuntomerkit hyvin ja soitin hätäkeskukseen. Noin 30 min päästä poliisit tuli ja kaveri jäi kiinni. Olin todistamassa tämän oikeudessa.

Kyllä ne poliiseja ilkivaltakin kiinnostaa. Viime syksynä näin , kun yksi kaveri löi kummatkin sivuikkunat ja tuulilasin rikki. Näin tekijän tuntomerkit hyvin ja soitin hätäkeskukseen. Noin 30 min päästä poliisit tuli ja kaveri jäi kiinni. Olin todistamassa tämän oikeudessa.
Tais olla kaikki poliisit toimettomia Suomessa tossa kohtaa, koska kuten edellä mainittu, 799999 tärkeämpää ilmoitusta tehdään vuodessa. Mitäs sitä pahoinpitelyä hoitamaan kun tappaminen on pahempaa. Että silleen.

Mä oon vartijana useemman kerran näyttäny konstaapeleille valvontakameratallenteita autoihin tai polkupyöriin kohdistuvan ilkivallan tai varkauksien vuoksi. En muista, et niistä olis kertaakaan ollut mitään iloa. Rekkarit on mössöä ja ihmisen saattaa tunnistaa vaatteista/ulkoasusta, jos se pyöri usein siellä kohteessa.

Mitään tilastoa mulla ei oo heittää näistä, mut valtaosa jää varmaan selvittämättä. Ikävä juttu, onneks on vakuutukset. En tiiä millaset resurssit poliisilla pitäis olla, et pystyis kattoo kaikki ilkivallat ja pikkuvarkaudet läpi. Ne on yhteiskuntarauhan kannalta kuitenkin aika pieni juttu. Verekseltään noita toki jää kiinni ihan eri tavalla.

Oon lähinnä isoissa kaupungeissa (tku/tre) joutunu soittaa poliisia avuksi ja ne on kyl joka ikinen kerta tullut. Edes jotain kiinniotettuja ei oo tarvinnu puolta tuntii pidempään kattoo. Näin ei kaikkialla tietenkään ole.

Tais olla kaikki poliisit toimettomia Suomessa tossa kohtaa, koska kuten edellä mainittu, 799999 tärkeämpää ilmoitusta tehdään vuodessa. Mitäs sitä pahoinpitelyä hoitamaan kun tappaminen on pahempaa. Että silleen.
Jep. Olin itsekin yllättynyt , et suht nopeesti tulivat. Soittivat mulle, kun tuntomerkkejä vastaava kaveri meni uudestaan juuri siitä kohtaa, missä tuon teki. Piti mennä katselemaan tuhoja uudestaan muina miehinä ja jäi kiinni.

Mistä sä mike tiedät ettei poliisi ole soittanut sinne p-halliin jos et ole ilmoituksen teon jälkeen sieltä mitään kuullut? Esim. kamerat paskana, kuvasta ei saa mitään selvää, kilvetön tms. rottavankkuri, joku jalkaisin huppu päässä jne. niin ei siitä sulle enää erikseen soitella.

Mistä sä mike tiedät ettei poliisi ole soittanut sinne p-halliin jos et ole ilmoituksen teon jälkeen sieltä mitään kuullut? Esim. kamerat paskana, kuvasta ei saa mitään selvää, kilvetön tms. rottavankkuri, joku jalkaisin huppu päässä jne. niin ei siitä sulle enää erikseen soitella.
Kyllä ne keissit sulkee ainakin jokaikisessä kunnianloukkausjutussa ihan erillisellä ilmoituksella, että ei nyt tutkita enempää koska rangaistus vain sakkoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom