PTVGYM Jooel Vatanen

Omistamisella itsessään ei ole sinänsä mitään arvoa, varsinkaan autossa.

Rahoituksella ostaessa sitoutuu maksamaan auton siinä missä käteisellä ostaessa, joten ylläolevat viestit täyttä paskaa.

(Rahoituksella ostaneet) Juntit usein myös vittuilee leasingautoilijalle, että "eihän sulla jää mitään käteen :D " ymmärtämättä yhtään miten homma toimii.

Siirtäkää roskat pois Vatkulin keskustelusta, tämä viesti mukanalukien.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin pöly on hieman laskeutunut joten avaan mitä ajan takaa. Itse koen sen niin, että kun sanotaan "olen ostanut auton", olet siirtynyt sen omistajaksi. Niin kauan kun auton omistaa joku muu kuin sinä itse, esim rahoitusyhtiö, et ole auton omistaja, etkä ole sitä ostanut. Mennään eteenpäin.
Toi nyt on ihan höpöhöpö juttua. Mä olen ostanu monta autoa samalta myyjältä ja kerran ruvettiin jutteleen auton ostamisesta ihan niinku tosissaan et kun auto hyvin usein ostetaan rahoitusyhtiön piikkiin. Kysyin myyjältä et mikä sen mielipide on ostaako ihminen auton kun ottaa siihen rahoituksen. Niin myyjä sano et todellakin se auto ostetaan se ostetaan vaan rahoitusyhtiön piikkiin. Omistussuhde voi olla ihan mikä vaan mut sä todellakin ostat sen auton, ei se mikään lainakaan ole.

Noniin pöly on hieman laskeutunut joten avaan mitä ajan takaa. Itse koen sen niin, että kun sanotaan "olen ostanut auton", olet siirtynyt sen omistajaksi. Niin kauan kun auton omistaa joku muu kuin sinä itse, esim rahoitusyhtiö, et ole auton omistaja, etkä ole sitä ostanut. Mennään eteenpäin.
Melko uskomatonta saivartelua. Ei mulla muuta.

Kyllä tuo rahoitus on tämän päivän juttu.Suuret autoliikkeet ml. Oma työnantajani painottaa ja oikeastaan velvoittaa myymään rahoituksella ja myyjät saa jopa bonuksia rahoituksen myymisestä ihmisille.

Itse koen omakotitalot "pankinkotitaloiksi". Tai oli se sitten rivi- tai kerrostalo, kunhan lainaa otettu.
Eihän se sun ole ennen kuin laina on kokonaan maksettu.

Ennen kuin kukaan vetää turpiin niin tämä oli vittuilua PystyPunnerrukselle

Jooelilla aika hyvä tarjous ptvgymille. Heräs kysymys että kuinka pitkää tuo 10krt kortti on voimassa ja voiko sillä käydä millä tahansa ptvgymillä ?
Meinaan vaan että jos täältä vähän kauempaa ostan tuon ja kesäloman aikana tekis vähä sali turismia :)

Rauhoittukaapas nyt. Eiköhän anneta kaikkien ostella tai olla ostelematta sellaiset vehkeet kun haluaa. Itse ehdottomasti ostan rahoituksella, laitan mieluummin pääoman kasvamaan kuin pienentymään. Mersuun meni 20k käsiraha ja sitten loput 32k maksellaan erissä, sen enempää liiketoiminnan kasvua hidastamatta. Käteisellä ostaminen kuulostaisi muutenkin aika älyttömältä, siis jos henk.koht autona haluaisin pitää. 50k€ ”extra” palkan nostaminen vaatisi että valtiolle pitäisi melkein antaa toinen 50k€ kaupantekijöiksi.

Jooelilla aika hyvä tarjous ptvgymille. Heräs kysymys että kuinka pitkää tuo 10krt kortti on voimassa ja voiko sillä käydä millä tahansa ptvgymillä ?
Meinaan vaan että jos täältä vähän kauempaa ostan tuon ja kesäloman aikana tekis vähä sali turismia :)
Valitettavasti kortit on salikohtaisia 😬 Mutta tuolla hintaa on jo omillaa jos 3krt käyttää korttia ☺️

Lisäähän valikoimaan joku "PTV-Pyhiinvaeltaja" -kortti, joka sisältää kertakäynnin jokaiselle PTV Gymille.

Tai ensikesän kotimaanmatkailun uusi kohde: kierrä kaikki PTVGymit kerralla. Yksi lihasryhmä per sali ja siirtyminen puolustusvoimilta ostetulla ikivanhalla Dodgen bussilla. Hintaan kuuluu kanisteri palautusjuomaa ja intrat. Aerobisena työnnetään bussia käyntiin satunnaisissa kohteissa.

Eli kuuluuko sanoa "hommasin auton"? Vai onko sekään oikein sanottu... Oikeastaan ihminen ei loppupeleissä omista mitään, koska kaikki voidaan sinulta viedä pois, jos niin halutaan. Jopa oma vapaus. Mietippä sitä.

Jos joskus uskallan niin hintaa voi nostaa vielä kerran 47€ -> 49€ mutta siinä on ehdoton yläraja. Jos hinta alkaa numerolla 5 niin se kuullostaa liian kalliilta, todella moni vertaa hintaa esim "halpis" ketjusaleihin vaikka ei pitäisi koska kyseessä kaksi erillaista salia / myyntistrategiaa. Toistaiseksi mennään hinnalla 47€. Kun avasin ptvgymin niin kk hinta oli 45€.
Jos sali tarjoaa sellasta mitä kaipaan treenaamiselta, niin ainakin mulle sama mitä maksan. Kun löytää harrastuksen tai asian jota haluaa tehdä, niin ei hinta edellä mennä. Veikkaan että edustan ihan average mielipidettä ja kuluttajaa. Kyllä kävijöitä ja maksajia löytyy jos treenipaikka on sen lähiseudun paras. Varmaan jokin saturaatiopiste löytyy, että jos hinta hieman korkeampi, niin kävijöiden määrä tippuu sen ja sen verran.
Jossakin fressissä yms tapaisessa paikassa hinta voi olla edullisempi, mutta en mä saisi sieltä mitään, ei vastaa tarpeita. Harvassa on hyvät treenisalit joissa voi tehdä vapailla painoilla. Tai laadukkailla koneilla bodypuolella. Itsekin yrittäjä ja hintaa ja katteita polkemalla saa firman seinään. Hinnat ja katteet pitää olla korkeat ja aina löytyy ne jotka narisee hinnoista ja kilpailuttaa, menee hinta edellä. Mutta löytyy myös ne jotka maksaa. Ymmärrän yrittäjän kannan ja itse ainakin maksan jos saan mitä tarvitsen. Ei tollanen 50e ole kuin lasikatto kuukausimaksulle. Esim. Crossfit saleilla 85-90€/kk maksuja.

Eikös tuonne tullut se kertakoodi homma? Vai onko se vain Porvoossa?
Se systeemi on ollut jo pidemmän aikaa työn alla, alkaa menemään kohta hermo.. :D Sen verran epävarma toiminnaltaan ollut vielä että en ole uskaltanut sitä julkaista vielä kuin "koehenkilöille". Luulen että taisin olla ensimmäinen asiakas kenelle kyseinen systeemi rakennettiin kyseisen firman puolesta koska meno ollut aika amatööri..

Jos sali tarjoaa sellasta mitä kaipaan treenaamiselta, niin ainakin mulle sama mitä maksan. Kun löytää harrastuksen tai asian jota haluaa tehdä, niin ei hinta edellä mennä. Veikkaan että edustan ihan average mielipidettä ja kuluttajaa. Kyllä kävijöitä ja maksajia löytyy jos treenipaikka on sen lähiseudun paras. Varmaan jokin saturaatiopiste löytyy, että jos hinta hieman korkeampi, niin kävijöiden määrä tippuu sen ja sen verran.
Jossakin fressissä yms tapaisessa paikassa hinta voi olla edullisempi, mutta en mä saisi sieltä mitään, ei vastaa tarpeita. Harvassa on hyvät treenisalit joissa voi tehdä vapailla painoilla. Tai laadukkailla koneilla bodypuolella. Itsekin yrittäjä ja hintaa ja katteita polkemalla saa firman seinään. Hinnat ja katteet pitää olla korkeat ja aina löytyy ne jotka narisee hinnoista ja kilpailuttaa, menee hinta edellä. Mutta löytyy myös ne jotka maksaa. Ymmärrän yrittäjän kannan ja itse ainakin maksan jos saan mitä tarvitsen. Ei tollanen 50e ole kuin lasikatto kuukausimaksulle. Esim. Crossfit saleilla 85-90€/kk maksuja.

Totta turiset ja noin itsekkin ajattelen, mutta aina jännittää että miten ajattelee se "isompi massa" ketkä salin pitää pystyssä. Antaa ajan näyttää, mutta nyt koen hinnan olevan ihan ok.

Sinänsä oon samaa mieltä ajatuksen kanssa, että 100e/kk ei ole harrastuksesta mitään normaalille työukolle. Mutta siinä olen kyllä isosti eri mieltä, että hyvät treenisalit olisi harvassa. Ongelmahan tossa 100e/kk salimaksussa on nimenomaan se, että jokainen pienikin kylä on täynnä kuntosaleja ja yhdessäkään isommassa kaupungissa ei ole tilannetta, ettei siellä jo olisi hyvää salia. Suomessa hyvän ja parhaan salin ominaisuudet on muutenkin helvetin pieniä.

Vatasen kahdella eri salilla reenanneena ainoa ero muihin ko. kaupunkien saleihin on ollut se erilainen ilmapiiri. Yhtä hyvät puitteet löytynyt muualtakin samasta kaupungista. Toki osa olisi siitäkin valmiita maksamaan tuplahinnan, mutta "average-käyttäjät" ei varmasti.

Hintakeskusteluun kommentti: Markkinat määrää. Valitse asiakassegmentti ja sen jälkeen kilpailet muun tarjonnan kanssa. Jos olet kallis, ei myy. Jos on lisäarvoa, josta asiallaat maksavat asiakkaat maksavat enemmän

Noihin rikkaiden saleihin liittyen: Ei sinne mennä näyttäytymään ”mulla on massia”. Se on tuote, jonka ostavat ne jotka haluavat ja kokevat tarvitsevansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom