PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kasko ja liikennevakuutus, kuten tuossa kirjoitin niin liikennevakuutuksen osuus on pari sataa. Toi keskittäminen on tänä päivänä ihan vitsi, teen jokusen kymmenen autovakuutusta kuukaudessa ja jengi ei vertaile yhtään "kun mulla on kaikki siellä". Noi keskittämisalennukset on useimmiten kymppejä, mut hiton hieno markkinointikikka.

Vertailuna Ferrari "keskittämisalennuksilla" 6000€/vuosi OP:ssa versus Fennian 1600€/vuosi.

Onhan se helpompaa kun vakuutuskirjat ja laskut on saman firman alla, mutta näin persaukisena on pakko juosta yksittäisten tarjousten perässä.

Viimeksi saatiin op:ta kilpailukykyinen vakuutushinta meidän autoille, ja kun lainat ja vakuutukset saman katon alta niin se vaikutti muihinkin vakuutuksiin, just sitä keskittämisedut ja omistajajäsenyys kikkailua. En muista enää summia, mutta sen verran vaikutti että turha lähteä ainakaan muutamien satasien takia vaihtamaan ajoneuvon vakuutuksia. Sekin auttaa kummasti kun on yhteydessä nykyiseen paikkaan ja kysyy siltä omalta vakuutusyhtiöltä tarjousta ennen kuin läksii, siis jos ollut vakuutus jo pidempään ja pikkuhiljaa hintaa hilattu ylöspäin. Ne kuitenkin soittelee perään tarjousten kanssa 🙂
 
Viimeksi saatiin op:ta kilpailukykyinen vakuutushinta meidän autoille, ja kun lainat ja vakuutukset saman katon alta niin se vaikutti muihinkin vakuutuksiin, just sitä keskittämisedut ja omistajajäsenyys kikkailua. En muista enää summia, mutta sen verran vaikutti että turha lähteä ainakaan muutamien satasien takia vaihtamaan ajoneuvon vakuutuksia. Sekin auttaa kummasti kun on yhteydessä nykyiseen paikkaan ja kysyy siltä omalta vakuutusyhtiöltä tarjousta ennen kuin läksii, siis jos ollut vakuutus jo pidempään ja pikkuhiljaa hintaa hilattu ylöspäin. Ne kuitenkin soittelee perään tarjousten kanssa 🙂
juurikin näin.itekkin perheellinen kun ei enään kovin nuori ole 47v .sinkkuna varmaan eri asia jos nyt ei mukuloita taloja ole eikä muuhun tarvii laittaa masseja kun autoon niin kilpailuttaa niitä.v98 toin bosnia herzegovinasta sfor-joukoista suomeen e36 bmw 328 niin kovat oli erot silloin eri vakuutusyhtiöissä
 
Busaan ei kasko ole kallis, vaan liikennevakuutus.
Mitä nopeuteen tulee, niin paikalta kiidyttäessä kun Lambolla on 200km/h vauhtia, niin Busalla on jo reilusti yli 250km/h. Busan huippunopeus on rajoitettu 298km/h.

En tiedä mitä maksaa nykyään, mutta silloin joskus kasko oli helvetin kallis pari vuotta vanhaan pyörään. Hajanbuuska(gen1) ei vakiona ja tieliikenne kelpoisena kulje todellista nopeutta 298km/h vaikka ei olisi mitään rajoituksia.
 
En tiedä mitä maksaa nykyään, mutta silloin joskus kasko oli helvetin kallis pari vuotta vanhaan pyörään. Hajanbuuska(gen1) ei vakiona ja tieliikenne kelpoisena kulje todellista nopeutta 298km/h vaikka ei olisi mitään rajoituksia.

Kyllä se varmaan 300 paikkeille kulkee. ZX12R meni 1,3km 297kmh ja 1,6km 304kmh ja ei taida gen1 hayabusaa ripeämpi olla. Huippua ei tuolla matkalla 120kg kuormalla saavuta. Katuvermeissä ja tehoa reilu +5hp vakioon nähden (joka ei montaa kmh nopeutta nosta). Nopeudenrajoitin oli poistettu. Gen 2 Hayabusa 315kmh rajoitin poistettuna välityksien puolesta. Ja matkaa tuohon ei kauheasti tarvi. Putkiviritteisenä ja madallettuna on Suomessa naiskuski päässyt yli 325kmh maililla. Tämä nyt ei aiheeseen liittynyt, muuten kuin että varmaankin 300 aika herkästi tuollakin pääsee jopa vakiona, jos matkaa riittävästi ja kuski osaa ajaa aerodynaamisesti. Tuommonen Gallardo ei pärjää alkuunkaan em. pyörille (esim rajoittamaton mutta vakio gen2 Hayabusa) 0-250 eikä 0-300 kiihtyvyydessä, mutta huippunopeudessa kyllä. Nopeahko pyörä lienee yleisempi osaamattomissa käsissä, jonka vuoksi kaskot on kalliita niihin suhteessa. Superautoillakin varmasti sattuis enemmän onnettomuuksia, jos ne olisi suurimman osan saatavissa taloudellisesti/ jonnet ajelisi niillä pitkin kyliä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lähinnä viittasin tuohon "rajoitettu 298" niinku se bussi paljoa sen lujempaa kulkisi muutenkaan. Mitä tuli seurattua niin tuntui 290km/h olevan tiukassa vakiokuosissa. Parempi putkisto, dynometrissä kaivaa ecusta viimeisetkin reservit käyttöön (~+15hp) yms. pikku kikkaa kuten peilit pois, vilkut pois, takaloksu/rekkarikilpiteline veks, pieni ja huomaamaton kuski niin 300 menee rikki mutta ei kärsi olla vastatuulta. Toisaalta paljonko sillä on merkitystä mitä mikäkin kulkee (paitsi esson baarin pöydässä ja netissä) ellei harrasta näitä lentokentillä järjestettäviä nopeusmittaustapahtumia.
 
Lähinnä viittasin tuohon "rajoitettu 298" niinku se bussi paljoa sen lujempaa kulkisi muutenkaan. Mitä tuli seurattua niin tuntui 290km/h olevan tiukassa vakiokuosissa. Parempi putkisto, dynometrissä kaivaa ecusta viimeisetkin reservit käyttöön (~+15hp) yms. pikku kikkaa kuten peilit pois, vilkut pois, takaloksu/rekkarikilpiteline veks, pieni ja huomaamaton kuski niin 300 menee rikki mutta ei kärsi olla vastatuulta. Toisaalta paljonko sillä on merkitystä mitä mikäkin kulkee (paitsi esson baarin pöydässä ja netissä) ellei harrasta näitä lentokentillä järjestettäviä nopeusmittaustapahtumia.

No niinkuin sanoin niin ihan katuvermeissä kilpi paikallaan ite ajoin 12r:llä tuon tuloksen ja ei tosiaan juuri eroa kulkupuoli gen1 hayabusasta. Veikkaan että 315km/h huiput, jos olisi matkaa 3-4km, että saa kaiken kelattua pois. Kokoputkisto oli ja PC3, mutta hirveästi yli 5hp se ei tuossa tehoa nostanut. 164hp takarenkaalta. Painoin tosiaan tuon 120kg varusteissa, että mikään optimikuski en noihin hommiin ole (tehopainosuhde vain superautomainen 0,45whp/kg). Penkissä käytin kotitekoista koroketta, että saa kankea punttiukko leuan tankkiin kiinni. Muuten en ite taipunut siinä pyörämallissa. Ensimmäisen kerran ajoin semmosilla välityksillä mailin, että kutonen paukku rajottimeen 301km/h nopeudessa(ja oli itse asiassa vakiokäyrästöllä tämä), niin melko herkästi sen kelasi jo ennen mittauspistettä. Vaikka huipputeho tulee jo yli 1000rpm ennen rajoitinta. Mutta sitten pidemmillä välityksillä vaatii matkaa. Eihän se gen 1 Busa nyt paljoa kovempaa kulje ilman rajoitinta kuin rajoitettuna, mutta samahan se on 250hp henkilöautoissa, että jotkut on 250km/h rajoitettu, mutta käytännössä vaatii 5km suoraa ja myötätuulen, että edes sen voi saavuttaa. 290km/h taitaa rajoittimen kanssa nuo vakiopyörät ottaa noin, kun takarengas luistaa muutaman prosentin kovissa nopeuksissa (sen kehänopeus 300 rajoittimella). Se kyllä tuli huomattua noissa tapahtumissa, että täysin kädettömällä kuskilla nuo gen1 / 12r voi jäädä alle 280 maililla. Kannattaa sinun myös huomioida, että maililla ei edes tehokkaiden vakiopyörien huippunopeutta saa testattua, jos ei ole 50kg keijukainen puikoissa tai välitykset rajoittava tekijä.

Mutta lopetan tämän OT:n tähän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vatasella on hieno Lambo, eikä käy kateeksi, niinku ei käy mikään muukaan kateeksi.

Katsokaapa tuota reilut 600 tuhatta kalliimpaa lamboa, se on suorastaan mahtava.

 
Vatasella on hieno Lambo, eikä käy kateeksi, niinku ei käy mikään muukaan kateeksi.

Katsokaapa tuota reilut 600 tuhatta kalliimpaa lamboa, se on suorastaan mahtava.

On kyllä niin pervoja hintoja perus pulliaiselle. Paljon vatanen lyhennät kuussa lamboa?
 
On kyllä niin pervoja hintoja perus pulliaiselle. Paljon vatanen lyhennät kuussa lamboa?
Jos nopean laskutoimituksen haluaa tehdä niin 175 000€ maksetaan viiteen vuoteen pois ja siihen korot kylkeen. Onhan se paljon mutta se on auto josta mä tykkään ja saan kiksit . Auto on yli kymmenen vuotta vanha joten hinta on tullut ryminällä alas, enää se ei paljoa tipu jos auto pidetään vaan kunnossa.
 
Jos nopean laskutoimituksen haluaa tehdä niin 175 000€ maksetaan viiteen vuoteen pois ja siihen korot kylkeen. Onhan se paljon mutta se on auto josta mä tykkään ja saan kiksit . Auto on yli kymmenen vuotta vanha joten hinta on tullut ryminällä alas, enää se ei paljoa tipu jos auto pidetään vaan kunnossa.
Joo jokanen pelaa just niillä pelimerkeillä mitkä on 👍mutta höpinät siitä että tolla bisneksellä ei rikastu voi unohtaa ku lyhentää harrasteautoo enemmän ku keskiverto suomalainen tienaa kuussa 😄 mut ei mitään hyvä boogie💪
 
Kyllä se varmaan 300 paikkeille kulkee. ZX12R meni 1,3km 297kmh ja 1,6km 304kmh ja ei taida gen1 hayabusaa ripeämpi olla. Huippua ei tuolla matkalla 120kg kuormalla saavuta. Katuvermeissä ja tehoa reilu +5hp vakioon nähden (joka ei montaa kmh nopeutta nosta). Nopeudenrajoitin oli poistettu. Gen 2 Hayabusa 315kmh rajoitin poistettuna välityksien puolesta. Ja matkaa tuohon ei kauheasti tarvi. Putkiviritteisenä ja madallettuna on Suomessa naiskuski päässyt yli 325kmh maililla. Tämä nyt ei aiheeseen liittynyt, muuten kuin että varmaankin 300 aika herkästi tuollakin pääsee jopa vakiona, jos matkaa riittävästi ja kuski osaa ajaa aerodynaamisesti. Tuommonen Gallardo ei pärjää alkuunkaan em. pyörille (esim rajoittamaton mutta vakio gen2 Hayabusa) 0-250 eikä 0-300 kiihtyvyydessä, mutta huippunopeudessa kyllä. Nopeahko pyörä lienee yleisempi osaamattomissa käsissä, jonka vuoksi kaskot on kalliita niihin suhteessa. Superautoillakin varmasti sattuis enemmän onnettomuuksia, jos ne olisi suurimman osan saatavissa taloudellisesti/ jonnet ajelisi niillä pitkin kyliä.
Itse ajoin 2009 mallisella gen 2 hayabusalla Joensuussa 2011 lentokenttäpäivillä (busanistien) 315 kmh tutkaan ja mukava ollut gps näytti saman.Kyse siis seisovasta mailista 1.6 km matkalla mitataan nopeus.Kokoputkisto säädettynä Vittaniemellä ecueditorilla sekä rajoittimet pois. 55 profiilin takarengas (vaikuttaa ehkä yhen piikin) ja peilit pois. Ei muuta. Tietty hyvä ajoasento noissa merkkaa todella paljon. Madallettuna putkivirillä pääsee 200 mph(321 kmh) kerhoon hyvänä päivänä.

Screenshot_20200327-160734_Facebook.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Itse ajoin 2009 mallisella gen 2 hayabusalla Joensuussa 2011 lentokenttäpäivillä (busanistien) 315 kmh tutkaan ja mukava ollut gps näytti saman.Kyse siis seisovasta mailista 1.6 km matkalla mitataan nopeus.Kokoputkisto säädettynä Vittaniemellä ecueditorilla sekä rajoittimet pois. 55 profiilin takarengas (vaikuttaa ehkä yhen piikin) ja peilit pois. Ei muuta. Tietty hyvä ajoasento noissa merkkaa todella paljon. Madallettuna putkivirillä pääsee 200 mph(321 kmh) kerhoon hyvänä päivänä.

Juu sitähän minäki tuolla aiemmin sanoin. 200mph pyörä se gen2 on käytännössä ns perusmodeilla, jos välitystä riittää ja ei ole nopeudenrajoitinta. Toisin sanoen siis teho piisaa noihin nopeuksiin, jopa maililla se on mahdollista. Tuommoset 500-600hp superautot kuten R8 V10, Ferrari 458 Italia ja Gallardo menee 270-285kmh maililla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom