Meille taviksille toi on ihan totta. Siinä vaiheessa jos tulot pyörii ihan eri sarjassa, niin pystyyhän siinä yhtä aikaa ostamaan kalliita lelujakin halutessaan ja silti säästämään.Siinä mielessä ristiriitainen tämä nykypäivän #yolo trendi. Ajatellaan että esim 5 vuoden päästä kaikki voi olla mennyt. Kortin kääntöpuoli voisi olla se, että se shamppanjan tuoksuinen elämä olisikin sijoitettu. Järkevä sijoittaminen kun tuo vakautta, johon ei joka suhdanne vaikuta. Tällä yhtälöllä voi tulla kaavaksi se, että nyt rahaa tulee se sijoitetaan ja kun sijoitus on varmalla pohjalla mällätään. Toki tämä vaatii kärsivällisyyttä, raha ja mahdollisuudet eivät saa poltella liikaa. Joskus kuullut sellaisen viisaan sanonnan: vähemmän nyt on myöhemmin enemmän.
Tämä ei ole kenellekkään henkilökohtaisena vain näkemys. Itse olen perseaukinen elämään kyllästynyt perusduunari mutta netti mulla on.
Eikä nyt uhohdeta sitä, että mieshän säästi ensin monta vuotta palkkatöistä että sai sen 50ke? kasaan, ennen kuin edes lähti salia perustamaan. Siinä jos missä on pitkäjänteisyyttä.
Itse sijoittamisesta oon kyllä muuten samaa mieltä. Jos me perusduunarit lyödään edes 10% tuloista sivuun, niin ei tartte eläkkeitä, työttömyyttä yms sillä tavalla jännittää.