Ehkä paras on kuitenkin se kommentti mikä monesti tulee... ”No lopeta niiden videoiden tekeminen jos on noin hankalaa” tähän pitäisi ihan pieni vastaheitto antaa, mitä jos se itse elämäänsä kyllästynyt kriitikko lopettaisi niiden videoiden katsomisen?
Jos mä vaikka puhuisin epäselvästi, tai kamera olisi vinossa tai jotain muuta mikä vaikuttaa selvästi videon katseluun ja sen laatuun, tästä asiasta kritisointi luultavasti tuottaisi tulosta, mä haluaisin parantaa laatua.
Mutta jos on tilanne jossa kuvitteellinen yhteistyökumppani antaa vaikka 1000€/kk kohtuullisesta mainostamisesta, ja tästä asiasta tulisi kritiikkia katsojalta joka ei maksa euroakaan videosta.. Miten luulette viihteen tekijän reagoivan?
Nyt kaikki valittavat nyymit miettii omalle kohdalle, saatte tonnin palkan korotuksen ja haittapuolena 7 tuntematonta ihmistä ei tykkää enään sinusta, et koskaan ole tavannut heitä, etkö koskaan tule tapaamaan. Jatkatko edellisellä palkalla ja pidät nämä 7 ihmistä tyytyväisinä?
Minä valitsisin 1000€/kk palkan korotuksen, tuomitkaa minut tämän perusteella vaikka ikuiseen kadotukseen.
Videoita tuskin enää katsonkaan, kun näiden juttujesi perusteella siellä videoissa taitaakin aika näytelty ja teennäinen hahmo olla.
Jos sinä nyt niin ylitsepääsemättömän kovasti sen sen tonnin haluat, eikä tosiaan moraalipuolikaan jarruta, niin kannattaa esim. Nyyssölän kanssa jutella onko sitä toimintaa miten mahdollista tehdä. Ihmeellistä kyllä minun mielestä tämä nykyisin bodyscenessäkin rehottava raha raha raha kulttuuri, jossa ollaan valmiita tekemään ihan mitä vain helpon tonnin eteen. Etenkin jos muutenkin näyttäisi jo ihan raha ruokaan ja harrastuksiin riittävän. No jokainen tyylillään.
Etenkin yrittäjänä kannattaa aina kuitenkin muistaa, että se helppo tonni voi maksaa monta tonnia jostain muualta.