Deleted member 121116
Älkää huoliko. Verottaja pitää kyllä huolen, ettei lahjakas ja ahkera yrittäjä pääse yrityksellänsä rikastumaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuri näin, terveisin 42%.Älkää huoliko. Verottaja pitää kyllä huolen, ettei lahjakas ja ahkera yrittäjä pääse yrityksellänsä rikastumaan.
Hyi saatana!Juuri näin, terveisin 42%.
Itsekkin olen ihmetellyt, että miksi ihmeessä ei ole osakeyhtiö mikellä.Vaihda Oy.ksi Mike. Saat veroprosenttia tiputettua ainakin tuon 12%. Jos on mahdollista nostat palkkaa alle 8k vuodessa, niin ei tarvitse maksaa yeliä ja nostat palkan sit kerran vuodessa osinkoina.
Itse toiminut yrittäjänä ja tänä vuonna "tienaan" 500te ja ei minustakaan kuluja pitäisi olla mitään mutta silti kaikki menee, aina.Oliko salimaksussa vain 10% Alv? Tuo 90000e tuntuu jo utopialta, jos joutuu esim vähentää tuosta 14500e vielä 10%Alv.n, niin rahnaa jää 13000e ja jos voittoo kertyy vuodessa 90000e, nyt lasken myös nuo 30000e salihankinnat mukaan voittoon. Rahaa pitäisi jäädä noin 7500e kk tilille palkan, vuokran, vakuutuksien, sähkön, veden, yelin, puhelinliittymän, netin, kirjanpidon ja muitten kulujen jäljeen.
Mahdollista toki, kun en tiedä esim suurempien kulujen summia(palkka, vuokra, sähkö ja vesi) ja en ole kateellinen, kiinnostaa vain tämmöset laskelmat :D
Aivan. LV = Voittoa. Kaikki. Aina.Itse toiminut yrittäjänä ja tänä vuonna "tienaan" 500te ja ei minustakaan kuluja pitäisi olla mitään mutta silti kaikki menee, aina.
Ollaan me puntaroitu lakimiehen kanssa, mutta siinä on kaikenlaista joka taas ei kannata. Tuloveroa kun ei voi kiertää ja miten mä nyt eläisin alle 800 eurolla kuussa kun asuntokin maksaa 1000 vastikkeineen.Vaihda Oy.ksi Mike. Saat veroprosenttia tiputettua ainakin tuon 12%. Jos on mahdollista nostat palkkaa alle 8k vuodessa, niin ei tarvitse maksaa yeliä ja nostat palkan sit kerran vuodessa osinkoina.
Ei ihan...:(Vaihda Oy.ksi Mike. Saat veroprosenttia tiputettua ainakin tuon 12%. Jos on mahdollista nostat palkkaa alle 8k vuodessa, niin ei tarvitse maksaa yeliä ja nostat palkan sit kerran vuodessa osinkoina.
Niillä osingoilla just eläisit.Ollaan me puntaroitu lakimiehen kanssa, mutta siinä on kaikenlaista joka taas ei kannata. Tuloveroa kun ei voi kiertää ja miten mä nyt eläisin alle 800 eurolla kuussa kun asuntokin maksaa 1000 vastikkeineen.
Joo, mutta varmaan kyse siitä kun jengi matkustaa jopa melkoisen kaukaa tutustumaan. Vähän semmone Mayors status lähes. :D
On kyllä hieno saavutus koko homma. Congrats!
Et tarvitse lakimiestä, hyvä kirjanpitäjä on hinnaltaan 1/3 mutta hyödyltään suurempi.Ollaan me puntaroitu lakimiehen kanssa, mutta siinä on kaikenlaista joka taas ei kannata. Tuloveroa kun ei voi kiertää ja miten mä nyt eläisin alle 800 eurolla kuussa kun asuntokin maksaa 1000 vastikkeineen.
Kyllä.Ei ihan...:(
Juu, saan kyllä hyvin kiinni ideastasi. En vain millään laskutoimituksella pysty ottamaan tuosta 12 pinnaa verotuksellisesti pois. Jos raakasti oikaistaan mutkia, niin esimerkiksi tuollaisella 100k tuloksella yhteisöveron jälkeen viivan alle jää 80k ja pidetään se olettama, että tässä tapauksessa se vastaa nettovarallisuutta. Tästä 8 % on 6400e josta 25 pinnaa verotettavaa pääomatuloa, eli veroja maksetaan 480e. Sitten (80 000 - 6 400) x 0,75 = 55200 euroa, jolloin ansiovero% n. 25, mikä tekee 13 800 euroa. Veroja yhteensä 20 000 + 480 + 13 800 = 34280 euroa. Eli maksaisit tuolla idealla yli 34 pinnaa veroja. Ansiotuloveroprosentti 100k on 33,5.Kyllä.
En tiedä Miken liikevaihtoa tai tulosta, mutta käsitykseni on, että rahaa jää ihan hyvin kassaan. Eli jos Mikelle jää vaikka 100000e vuodessa "palkkaan" niin miksi hän ei tekisi niin, että nostaa niin pientä palkkaa kuin mahdollista ja osinkoina loput. 8% voitosta voi nostaa 7,5% verolla ja loppu osinko menee tuloveron mukaan, eli jos nostaa todella pientä palkkaa on tuloverokin todella pieni. Toki pitää muistaa, että osinko ei ole vähennettävää tuloo, et tuloksesta joutuu maksaa se 20% veron. Vitun vaikee selittää näin kirjallisena :D
Ei edes tarvitse olla yrittäjä kun rupeaa veroprosentit ärsyttämään.Älkää huoliko. Verottaja pitää kyllä huolen, ettei lahjakas ja ahkera yrittäjä pääse yrityksellänsä rikastumaan.
Liikevaihdosta on alvit jo vähennettyLiikevaihto on tietysti brutto ja siitä vasta aletaan vähentämään kiinteitä ja muuttuvia kustannuksia, alvia ynnä muuta pientä kivaa. Muistaakseni videolla Vatanen sanoi, että tuo 60 tonnia olisi ollut kaikkien vähennysten jälkeen.
Älkää huoliko. Verottaja pitää kyllä huolen, ettei lahjakas ja ahkera yrittäjä pääse yrityksellänsä rikastumaan.