Jolla-keskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tsiga
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään, 27.11.2013, julkaistaan Jolla-merkkinen Salfish-käyttöjärjestelmällä. Puhelimen käyttöjärjestelmä on uudenlainen, joka tulee todennäköisesti myös Nokia:n N9:ssä. Puhelinta on Suomessa ennakkotilattu n. 450 kappaletta ja sitä on tilattu 136 maahan. Puhelimen hinta on 399€, ja 2 viikon sisällä sitä voi tilata osoitteesta www.jolla.com

Mitä odotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelkään, että on liikaa samaa, kuin N9:ssä. Toisin sanoen hypetyksestä huolimatta käyttöjärjestelmä on buginen ja hidas sekä kosketusnäyttö ikävän tahmea liikkeissään. Muuten kyllä kiinnostaa, aion vaan venailla lapsen taudit ja noin vuoden käyttäjäkokemukset, ennen kuin perustan omaa mielipidettäni vehkeestä.

Toivon kyllä, että olisi hyvä ja vaivaton puhelin. Pääsisi vaihtamaan pois näistä monopoli-markkinäjäteistä.

Tänään, 27.11.2013, julkaistaan Jolla-merkkinen Salfish-käyttöjärjestelmällä. Puhelimen käyttöjärjestelmä on uudenlainen, joka tulee todennäköisesti myös Nokia:n N9:ssä. Puhelinta on Suomessa ennakkotilattu n. 450 kappaletta ja sitä on tilattu 136 maahan. Puhelimen hinta on 399€, ja 2 viikon sisällä sitä voi tilata osoitteesta Jolla - we are unlike

Mitä odotuksia?

Näyttää kyllä videoiden perusteella hienolta puhelimelta ja vaikuttaisi tuo ohjelmistojakelukin ratkenneen ainakin osittain. Erityisesti tuo elepohjainen käyttöliittymä kiinnostaa itseäni, näyttäisi menneen reilusti eteenpäin vielä N9:stä, joka sekin oli hieno.

Tavoitteenahan Jollalla on ilmeisesti myydä noin 200k puhelinta vuodessa, joten massaluurivalmistajan asemaa he eivät edes tavoittele.

watch

Mietityttää vain sovellusten laajuus, tai siis kauan menee että tietyt Androidista ja iOSista tutut softat saatavilla tähän.

Huppista, näköjään Whatsapp, Spotify yms onkin jo saatavilla.

Mietityttää vain sovellusten laajuus, tai siis kauan menee että tietyt Androidista ja iOSista tutut softat saatavilla tähän.

Ainakin tuolla Yandex-kaupassa on tällä hetkellä jo 85 000 Android-sovellusta, jotka siis toimivat Jollassa. Natiivisovellusten määrästä ei ole kait tietoa vielä, Here Maps löytyy ainakin, joten navigointipuoli pitäisi olla kunnossa.

Toivottavasti menestyy ja tulee varteenotettava käyttis mutta eihän nuo alalla olevat tutut kyllä kovin optimistisia ole.

Itse olen ihan kiinnostunut jos toimia hyvin ja tulee hyvä kamera + mulle tärkeät sovellutukset saataville.

Toivottavasti menestyy ja tulee varteenotettava käyttis mutta eihän nuo alalla olevat tutut kyllä kovin optimistisia ole.

Itse olen ihan kiinnostunut jos toimia hyvin ja tulee hyvä kamera + mulle tärkeät sovellutukset saataville.

Serkkupoika pisti ennakkotklaukseen, jahka hänelle tulee se niin pakko räpeltää ja jos vaikuttaa hyvältä niin ostan itselleni :)

Jos tulee firman listalle niin hyvinkin voisin siirtyä symbianista, varsinkin jos "The other half" tarjoaa jossain vaiheessa täysnäppiksen.

Jolla on kyllä mielenkiintoinen, mutta olen hieman skeptinen sen menestymismahdollisuuksien suhteen. Toivotaan kuitenkin, että Jollasta vielä jonain päivänä tulee jotain uutta ja hyvällä tavalla erilaista.

Jolla on kyllä mielenkiintoinen, mutta olen hieman skeptinen sen menestymismahdollisuuksien suhteen. Toivotaan kuitenkin, että Jollasta vielä jonain päivänä tulee jotain uutta ja hyvällä tavalla erilaista.

Tuskin tässä kukaan uutta Nokiaa odottaa. Pääasia että menestyy sen verran, että voi sanoa että meillä on taas Suomalainen puhelin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom