Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kokemuksia puhelimesta?
On kokemuksia. Ostin julkasuaikoihin about. Paskahan se oli alussa, mutta päivitysten myötä parantunu koko ajan. Ohjelmien sammuttaminen/taustalle veto on niin intuitiivinen, etten tajua miksei muuta ole tällästä hokannu. Ohjelmat(playstore) toimii pääsääntösesti ihan hyvin, mutta kaatuvat silloin tällöin. Tätä kyllä sattu edellisellä Nokailaisellakin(800) ja resettiä piti silloin tällöin näyttää. Ite käytän puhelinta ihan sen alkuperäiseen tarkotukseen, joten kaikenmaailman kikkailut on mulle aika tuntemattomia. Päivityksiä pitäis mun tietojen mukaan tulla joka kuukausi käyttikseen ja onhan niitä tullukkin. Joitain bugeja olen huomannu tässä lähiaikoina esim. nimitietojen puuttuminen, mikä on kyllä aika helvetin ärsyttävä ongelma. Ehkä se siitä korjaantuu.
Toi jonku mainitsema puhelimen alustus vähän väliä on täyttä paskaa. En kertaakaan ole alustanu.
Vaikka puhelimen käyttö on ihan sujuvaa ja puhelimessa on monia hyviä pieniä juttuja, niin en silti suosittelisi varauksetta. Nykyään ongelmia/kikkailuja ei ole normikäyttäjälle, mutta playstoren ohjelmien epävakaa toiminta hieman rajoittaa puhelinta, eikä jollastoren ohjelmatarjotan ole kovin kummonen. Venäjästorea en oo edes kokeillu. Valitettavasti nuo vetotoiminnot on hienoja, mutta ei tarpeeksi vahvoja, jotta pystyis selättää nuo ohjelmien ym. ongelmien tuoman miinuksen. Ei jatkoon.
Aloin kirjoittaa omaan käyttööni salivihon korviketta Jollalle, ja jahka se on valmis, laitan sen julkiseenkin jakoon (ainakin OpenReposiin eli Warehousen kautta asennettavaksi, mutta ehkä Jolla Kauppaankin jos kelpaa sinne). Vielä tuo on melkoisen alkutekijöissään, kun mulle on lähinnä uuden opettelua tämä Sailfishille koodaaminen. Tällä hetkellä toimii uuden "Exercisen" lisääminen ja siihen "Settien" lisääminen. Eli suoritusten kirjaaminen, mikä tuon idea olikin. Tarkoitus olisi kuitenkin laajentaa vielä mahdollisuus koko saliohjelman kirjoittamisesta tuonne "Workouts"-sivulle ja automaattilaskureita progression suunnitteluun. Kuvia nähtävillä täällä https://www.flickr.com/photos/96700120@N06/sets/72157650125584861/
Jos tällainen sovellus kiinnostaa jotakuta Jollan käyttäjää (jos täällä ylipäätään semmoisia on ), niin kertokaa ihmeessä ehdotuksianne ja toiveitanne. Omaan käyttööni tätä tosiaan pääasiassa teen, joten omista vaatimuksistani en tingi, mutta kaikenlaista voin toteuttaa, jos ne eivät omaa visiotani häiritse (ja jos osaan).
Ohjelma on nykyisenä raakileenansa ladattavissa BitBucketista sivulta https://bitbucket.org/mikko_laine/gym-logbook/downloads. Lähdekoodit näkee samassa paikassa.
QML:llä ja JavaScriptillä ite koodailen, C:tä en oo (vielä) jaksanu opetella..Millä kielellä olette koodailleet näitä appseja? Voisin itsekin kokeilla tehdä jotain C:llä, jos on vapaa-aikaa.
QML:llä ja JavaScriptillä ite koodailen, C:tä en oo (vielä) jaksanu opetella..
Sailfish OS 2.0:n julkaisu muuten lähestyy, innolla odotellaan!
Hyvältä näyttää näytönlukitusta lukuun ottamatta:
View: https://www.youtube.com/watch?v=u3VknpVQVM8
Noh mitäs mieltä olette uudesta päivityksestä? Mun mielestä toi on perseestä. Ylä-swipe (esim nopeasti asetuksiin pääseminen) onnistuu vain lukitusruudusta ja mulla ei toimi notifikaatioiden katsominen ilman näppäinlukon avaamista. Muutenkin noi "hienot" fade -efektit vituttaa. Jos haluan hitautta, niin ostan androidin. Jos haluan turhia efektejä ja muuta kuraa, niin ostan iphonen. vituttaa. (;))
Ikävä kyllä tilanne taitaa olla se, että vain ihme tai pelastava enkeli pystyy turvaamaan toiminnan jatkuvuuden. Venäjä on ehkä se paras jokerikortti, mutta se on ainakin varmaa, ettei näillä hienosti nimetyillä vaihtokuorilla, joiden mukana seuraa "ekslusiivisiä" soittoääniä ja taustakuvia, mennä yhtään mihinkään.Jollaa myyty sarjanumeroiden perusteella 25 000kpl vajaassa vuodessa. Ei tuosta määrästä kovin montaa euroa katetta ole voinut jäädä, eli aika heikosti menee. Nopeasti laskettuna jos 350e luurista vähennetään alv 80e, myyjäportaan 50e, materiaalikustannukset ehkä 130e, niin alle satanen jäisi per luuri jollalle palkkoihin ja juokseviin kuluihin. Eli pari milliä enää kassassa tässä vaiheessa. Jostain taisin lukea henkilöstön olevan noin 100, tämä määrä ottaa karkeasti vuodessa pelkästään palkkakuluina noin 5 miljoonaa...