Jolla-keskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tsiga
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nörttikaveri ainaki tykkää puhelimesta. Varsinki sovelluskehittäjän tila hakkaa kuulemma Meegon ja Androidin 6-0. Puhelin vaan pitää alustaa ja asentaa uusiksi kerran kuussa :D

Jollaa myyty sarjanumeroiden perusteella 25 000kpl vajaassa vuodessa. Ei tuosta määrästä kovin montaa euroa katetta ole voinut jäädä, eli aika heikosti menee. Nopeasti laskettuna jos 350e luurista vähennetään alv 80e, myyjäportaan 50e, materiaalikustannukset ehkä 130e, niin alle satanen jäisi per luuri jollalle palkkoihin ja juokseviin kuluihin. Eli pari milliä enää kassassa tässä vaiheessa. Jostain taisin lukea henkilöstön olevan noin 100, tämä määrä ottaa karkeasti vuodessa pelkästään palkkakuluina noin 5 miljoonaa...

Onko kokemuksia puhelimesta?

On kokemuksia. Ostin julkasuaikoihin about. Paskahan se oli alussa, mutta päivitysten myötä parantunu koko ajan. Ohjelmien sammuttaminen/taustalle veto on niin intuitiivinen, etten tajua miksei muuta ole tällästä hokannu. Ohjelmat(playstore) toimii pääsääntösesti ihan hyvin, mutta kaatuvat silloin tällöin. Tätä kyllä sattu edellisellä Nokailaisellakin(800) ja resettiä piti silloin tällöin näyttää. Ite käytän puhelinta ihan sen alkuperäiseen tarkotukseen, joten kaikenmaailman kikkailut on mulle aika tuntemattomia. Päivityksiä pitäis mun tietojen mukaan tulla joka kuukausi käyttikseen ja onhan niitä tullukkin. Joitain bugeja olen huomannu tässä lähiaikoina esim. nimitietojen puuttuminen, mikä on kyllä aika helvetin ärsyttävä ongelma. Ehkä se siitä korjaantuu.

Toi jonku mainitsema puhelimen alustus vähän väliä on täyttä paskaa. En kertaakaan ole alustanu.

Vaikka puhelimen käyttö on ihan sujuvaa ja puhelimessa on monia hyviä pieniä juttuja, niin en silti suosittelisi varauksetta. Nykyään ongelmia/kikkailuja ei ole normikäyttäjälle, mutta playstoren ohjelmien epävakaa toiminta hieman rajoittaa puhelinta, eikä jollastoren ohjelmatarjotan ole kovin kummonen. Venäjästorea en oo edes kokeillu. Valitettavasti nuo vetotoiminnot on hienoja, mutta ei tarpeeksi vahvoja, jotta pystyis selättää nuo ohjelmien ym. ongelmien tuoman miinuksen. Ei jatkoon.

On kokemuksia. Ostin julkasuaikoihin about. Paskahan se oli alussa, mutta päivitysten myötä parantunu koko ajan. Ohjelmien sammuttaminen/taustalle veto on niin intuitiivinen, etten tajua miksei muuta ole tällästä hokannu. Ohjelmat(playstore) toimii pääsääntösesti ihan hyvin, mutta kaatuvat silloin tällöin. Tätä kyllä sattu edellisellä Nokailaisellakin(800) ja resettiä piti silloin tällöin näyttää. Ite käytän puhelinta ihan sen alkuperäiseen tarkotukseen, joten kaikenmaailman kikkailut on mulle aika tuntemattomia. Päivityksiä pitäis mun tietojen mukaan tulla joka kuukausi käyttikseen ja onhan niitä tullukkin. Joitain bugeja olen huomannu tässä lähiaikoina esim. nimitietojen puuttuminen, mikä on kyllä aika helvetin ärsyttävä ongelma. Ehkä se siitä korjaantuu.

Toi jonku mainitsema puhelimen alustus vähän väliä on täyttä paskaa. En kertaakaan ole alustanu.

Vaikka puhelimen käyttö on ihan sujuvaa ja puhelimessa on monia hyviä pieniä juttuja, niin en silti suosittelisi varauksetta. Nykyään ongelmia/kikkailuja ei ole normikäyttäjälle, mutta playstoren ohjelmien epävakaa toiminta hieman rajoittaa puhelinta, eikä jollastoren ohjelmatarjotan ole kovin kummonen. Venäjästorea en oo edes kokeillu. Valitettavasti nuo vetotoiminnot on hienoja, mutta ei tarpeeksi vahvoja, jotta pystyis selättää nuo ohjelmien ym. ongelmien tuoman miinuksen. Ei jatkoon.

Kiitos vastauksesta. Itseä puhelin kiinnostaa kovasti, tietty katselen asioita sinivalkoisten lasien takaa. Akunkeston olen ymmärtänyt olevan ihan kohtuullista luokkaa. 3 vrk alkaisi olemaan jo ihan ok, ainakin itselle.

Riippuu toi akun kesto tietenkin käytöstä, mutta ei tämä kyllä mikään älytön ole. 3 päivää on kyllä mahoton, jos on wassupit ym. päällä.

Näköjään Jollaketjukin löytyy täältä. Olen tyytyväinen Jollan ennakkotilaaja ja ennakkotilasin myös tulevan Jollan tabletinkin. Ymmärrän, ettei tuo ole kaikille vielä nykyisellään, mutta toivoisin firman menestyvän ja vähitellen kasvattavan tuotteidensa suosiota. Jos ei muusta syystä, niin siksi, että isoilla monopoleilla olisi edes jotain haastajia. Minulle Jollassa on merkittävää uudenlaisen käyttöliittymän lisäksi Linux ja kaikki säätömahdollisuudet, mutta ne nyt vähiten valtaväestöä kiinnostaa... No se puhelimesta.

Aloin kirjoittaa omaan käyttööni salivihon korviketta Jollalle, ja jahka se on valmis, laitan sen julkiseenkin jakoon (ainakin OpenReposiin eli Warehousen kautta asennettavaksi, mutta ehkä Jolla Kauppaankin jos kelpaa sinne). Vielä tuo on melkoisen alkutekijöissään, kun mulle on lähinnä uuden opettelua tämä Sailfishille koodaaminen. Tällä hetkellä toimii uuden "Exercisen" lisääminen ja siihen "Settien" lisääminen. Eli suoritusten kirjaaminen, mikä tuon idea olikin. Tarkoitus olisi kuitenkin laajentaa vielä mahdollisuus koko saliohjelman kirjoittamisesta tuonne "Workouts"-sivulle ja automaattilaskureita progression suunnitteluun. Kuvia nähtävillä täällä https://www.flickr.com/photos/96700120@N06/sets/72157650125584861/

Jos tällainen sovellus kiinnostaa jotakuta Jollan käyttäjää (jos täällä ylipäätään semmoisia on :) ), niin kertokaa ihmeessä ehdotuksianne ja toiveitanne. Omaan käyttööni tätä tosiaan pääasiassa teen, joten omista vaatimuksistani en tingi, mutta kaikenlaista voin toteuttaa, jos ne eivät omaa visiotani häiritse (ja jos osaan).

Ohjelma on nykyisenä raakileenansa ladattavissa BitBucketista sivulta https://bitbucket.org/mikko_laine/gym-logbook/downloads. Lähdekoodit näkee samassa paikassa.

Täällä kans yks Jollan ennakkotilaaja ja tyytyväinen käyttäjä! \o

Aloin kirjoittaa omaan käyttööni salivihon korviketta Jollalle, ja jahka se on valmis, laitan sen julkiseenkin jakoon (ainakin OpenReposiin eli Warehousen kautta asennettavaksi, mutta ehkä Jolla Kauppaankin jos kelpaa sinne). Vielä tuo on melkoisen alkutekijöissään, kun mulle on lähinnä uuden opettelua tämä Sailfishille koodaaminen. Tällä hetkellä toimii uuden "Exercisen" lisääminen ja siihen "Settien" lisääminen. Eli suoritusten kirjaaminen, mikä tuon idea olikin. Tarkoitus olisi kuitenkin laajentaa vielä mahdollisuus koko saliohjelman kirjoittamisesta tuonne "Workouts"-sivulle ja automaattilaskureita progression suunnitteluun. Kuvia nähtävillä täällä https://www.flickr.com/photos/96700120@N06/sets/72157650125584861/

Jos tällainen sovellus kiinnostaa jotakuta Jollan käyttäjää (jos täällä ylipäätään semmoisia on :) ), niin kertokaa ihmeessä ehdotuksianne ja toiveitanne. Omaan käyttööni tätä tosiaan pääasiassa teen, joten omista vaatimuksistani en tingi, mutta kaikenlaista voin toteuttaa, jos ne eivät omaa visiotani häiritse (ja jos osaan).

Ohjelma on nykyisenä raakileenansa ladattavissa BitBucketista sivulta https://bitbucket.org/mikko_laine/gym-logbook/downloads. Lähdekoodit näkee samassa paikassa.

Hienoa! Testaukseenhan tuo menee. :) On muuten itekki tullu koodailtuu yks sovellus ihan tuonne Jolla Storeen asti, se on se 1RM Calculator meikäläisen käsialaa. :D

Noniin. Versio 0.2 valmiina, eli nyt softassa on ne ominaisuudet, joita siihen alunperin suunnittelin. Liikkeiden kirjaus onnistuu ja treeniohjelman kirjaaminen myös haluamassani laajuudessa. Mitään automaattilaskureita ei vielä ole, ja muutama ongelma käyttöliittymässä on. Muun muassa treeniohjelman luominen on nyt paljon jäykempää, kuin visiossani, koska en vain osannut koodata haluamaani. Jatkan tappelua. Kunhan tuosta on pahimmat rosot silitetty, niin laitan OpenReposiin. Nyt ennakkoon jo tänne nähtäville. https://bitbucket.org/mikko_laine/gym-logbook/downloads/gymlogbook-0.2-1.armv7hl.rpm

Versio 0.3 nyt OpenRepoissa. Saan tuolle vielä kuvakkeen taiottua jostain ja pari bugia viilattua pois, niin tarjoan sitä Jolla Storeen.

Toiminnallisuus alkaa olla kasassa, parilla progressiolaskurilla varustettuna. Wendler 531:n laskuri tuossa minulle itselle on se olennainen juttu, mutta voin muitakin pyynnöstä lisätä.

Jolla on kehittynyt melkoisesti alkuajoista. Nykyään tuo nettiselainkin on huomattavasti parempi kuin mitä se oli vielä 2-3 päivitystä sitten. Myös kamera on huomattavasti parempi nyt kuin ennen, joten ilmeisesti senkin softa saatiin korjattua. Lisäksi porukka on koodaillut ihan käypiä appseja jollaan. Esim. android whatsapp:in voi nykyään korvata Whatsup:lla. Miinuksena pakko sanoa, että tuntuu niinkuin akkukesto olisi huonontunut tässä viimeisen parin päivityksen aikana.

Millä kielellä olette koodailleet näitä appseja? Voisin itsekin kokeilla tehdä jotain C:llä, jos on vapaa-aikaa.

Noh mitäs mieltä olette uudesta päivityksestä? Mun mielestä toi on perseestä. Ylä-swipe (esim nopeasti asetuksiin pääseminen) onnistuu vain lukitusruudusta ja mulla ei toimi notifikaatioiden katsominen ilman näppäinlukon avaamista. Muutenkin noi "hienot" fade -efektit vituttaa. Jos haluan hitautta, niin ostan androidin. Jos haluan turhia efektejä ja muuta kuraa, niin ostan iphonen. vituttaa. (;))

Noh mitäs mieltä olette uudesta päivityksestä? Mun mielestä toi on perseestä. Ylä-swipe (esim nopeasti asetuksiin pääseminen) onnistuu vain lukitusruudusta ja mulla ei toimi notifikaatioiden katsominen ilman näppäinlukon avaamista. Muutenkin noi "hienot" fade -efektit vituttaa. Jos haluan hitautta, niin ostan androidin. Jos haluan turhia efektejä ja muuta kuraa, niin ostan iphonen. vituttaa. (;))

Noniin, otetaan vähän takaisin :nolo: Ei tämä nyt niin huono olekaan. Joskin edelleen kaipaan tota yläswipeä, millä sai 3 haluamaansa valikkoa auki nopeasti. Mukavaa, että saa ilmoitukset kaikista android softistakin. Eiköhän tämä tästä, kun tottuu ettei kaikkea entistä ole enää olemassa:)

Jollaa myyty sarjanumeroiden perusteella 25 000kpl vajaassa vuodessa. Ei tuosta määrästä kovin montaa euroa katetta ole voinut jäädä, eli aika heikosti menee. Nopeasti laskettuna jos 350e luurista vähennetään alv 80e, myyjäportaan 50e, materiaalikustannukset ehkä 130e, niin alle satanen jäisi per luuri jollalle palkkoihin ja juokseviin kuluihin. Eli pari milliä enää kassassa tässä vaiheessa. Jostain taisin lukea henkilöstön olevan noin 100, tämä määrä ottaa karkeasti vuodessa pelkästään palkkakuluina noin 5 miljoonaa...
Ikävä kyllä tilanne taitaa olla se, että vain ihme tai pelastava enkeli pystyy turvaamaan toiminnan jatkuvuuden. Venäjä on ehkä se paras jokerikortti, mutta se on ainakin varmaa, ettei näillä hienosti nimetyillä vaihtokuorilla, joiden mukana seuraa "ekslusiivisiä" soittoääniä ja taustakuvia, mennä yhtään mihinkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom