Joku mättää netissä...?

nigster

Makes sense, right?
VIP
Ikä
41
Eli osaako joku kertoa mistä saattaa olla kysymys, kun nettiyhteys toimii muuten eli kaikki selaimella tapahtuvat "perus surffailut" onnistuu, mutta kun yrittää yhdistää jonnekkin serverille emule:lla tai DC++:lla tai mIRC:llä jne... niin mitään ei tapahdu eli yhteyttä ei vaan saa. Onnistui vielä moitteettomasti jokin aika sitten mutta ei enää... En itse noista niin tiedä joten osaako joku valaista!? Alkaa meinaa vituttamaan ku ei enää pysty imemään kaikkea kivaa :D . Soitan kohta niille spedeille, että tunkekaa liittymänne anaaliin ja että mä otan jonkun toisen :curs: !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ISP voi olla blokannu jotain portteja. Elisa voisi tehdä juuri tällaista :david:
Tai oma palomuurisi.

Eli onko sulla palomuuria? Xp:n oma? joku softa?

Tsekkaahan nämä.

drn sanoi:
ISP voi olla blokannu jotain portteja. Elisa voisi tehdä juuri tällaista :david:
Tai oma palomuurisi.

Eli onko sulla palomuuria? Xp:n oma? joku softa?

Tsekkaahan nämä.

Voisi hyvin olla noi portti hommelit...Saatanan :david:
Palomuuri on, XP -ei käytössä, Norton -käytössä. Mutta ne on samalla tavalla kuin silloin kun toimis vielä! Eli tod.näk. noi portti hässäkät? Vi**u mä menen joku päivä sinne ja lyön kirveen oveen pystyyn!

BTW, mikä ISP?

Ok! Mut mitä hemmettiä mä voin tehdä? Soittaa sinne ja tilittää ihan törkeesti et portit auki perkele? Vai vaihdanko vaan palvelun tarjoajaa? :wall:

Suosittelen että vaihdat isp:tä. Ei portteja kuulu blokata.

Voithan tietysti soittaa sinne ja kysyä että onko näin käynyt. Jos on niin kerrot vaihtavasi palveluntarjoajaa alta aikayksikön jos ei portit aukene. Turha maksaa netistä jota ei pysty kunnolla hyödyntämään.

Mikä palveluntarjoaja sulla on nyt?

drn sanoi:
Suosittelen että vaihdat isp:tä. Ei portteja kuulu blokata.

Voithan tietysti soittaa sinne ja kysyä että onko näin käynyt. Jos on niin kerrot vaihtavasi palveluntarjoajaa alta aikayksikön jos ei portit aukene. Turha maksaa netistä jota ei pysty kunnolla hyödyntämään.

Mikä palveluntarjoaja sulla on nyt?

Aivan. Ei voi muistaa mikä tää on, ku taloyhtiöön tuli ilmoitus, että laajakaista mahdollisuus, ja siihen liityttiin ja hyvin toimi jonkin aikaa kunnes...... Mä otan selvää tosta, että minkä firman tuo on ja koitan selvitellä asiaa tai vaihtaa tarjoajaa! Kiitän!

mulla on kans sama saatanan ongelma ton emulen kanssa,sanoo vaan että ei päästä jostain porteista tietoa läpi..norton on mullaki ja windows xp sekä liittymänä on dna..

turilas sanoi:
mulla on kans sama saatanan ongelma ton emulen kanssa,sanoo vaan että ei päästä jostain porteista tietoa läpi..norton on mullaki ja windows xp sekä liittymänä on dna..

Norton niitä ei häiritse. Xp:n palomuuri estää mutta sitä ei tarvii pitää päällä jos se norton on jo! Mulla se emule ilmoittaa vaan että palvelin ei käytettävissä!! Ja tosiaan ei toimi dc eikä torrentit, eli ne vitun homot on pistäny portteihin isot abloyn munalukot, saatana!

Täällä painiskelen saman ongelman kanssa minäkin. Liittymänä tosin on Saunalahti, käyttis XP Pro, Agnitum Outpost palomuuri ja McAfee virustutka. Netti toimii, mutta n. kuukausi takaperin pimeni DC++, Kazaalite yms.

En kylläkään enää muista, että tuliko ladattua microsoftilta mitään päivitystä, mikä noi vois blokata pois käytöstä. Ihmeellistä tosiaan on. Olen kokeillu ilman palomuuriakin, mutta ei auttanut tilanteeseen. Mirc mulla tosin toimii, ainakin Quakenetin palvelimelle pääsen.

Eikö kukaan welho tosiaan ole keksinyt tähän vielä muuta ratkaisua, kuin ISP:n vaihto?? Outoa, jos mm. DNA ja Saunalahti molemmat nämä olisivat blokanneet...

Flea sanoi:
Outoa, jos mm. DNA ja Saunalahti molemmat nämä olisivat blokanneet...

Ainakin Helsingissä Saunaverkon alueella toimii torrent, dc++ ja emule. En usko että Saunalahti olisi sulkenut portteja.

Jos on Xp:hen tullut sp2 asennettua, täytyy luultavasti samanaikaisten tcp-yhteyksien määrää kasvattaa eräänlaisella pikkuohjelmalla johon löytyy linkki tältäkin forumilta sp2 threadistä.

Voihan niitä portteja tosiaan koittaa vaihdellakin niistä asetuksista.

Sehän tässä onkin, kun kuvittelen juuri tuonkaltaisten ongelmien johtuvan sp2 asennuksesta. Add/Remove Programs -ikkunassa näkyy kyllä jokin sp2 hotfix, mutta mitään varsinaista SP2:sta en ole ladannut/asentanut. SP2 kokohan on jotain 250Mb(??) ja en ole niin puusilmä, että olisin sellaisen huomaamatta onnistunut itse lataamaan/asentamaan. Vai voiko windows olla niin katala, että menee ja lataa itse moiset paketit(salaliittoteoria :D )?

Uskaltaako noita windowsin päivitystiedostoja poistaa tuolta add/remove programsista? Meinaan vaan, jos kokeilis tuon "win xp hotfix (sp2) q819696" poistamista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom