Joko uskaltaisi...?

Miten pitkään sitä olisi hyvä odotella kun kipeänä on ollut? Tässä alkaa tulla varovaiseksi kun kevään on rikkonut nyt 2-3 flunssan tai muun taudin putki treenien suhteen, vaikka sitä ennen pitkääään oli terveänä.

Reilun viikon verran on nyt normiflunssaa tullut sairasteltua, jäljellä on pientä yskää, ollut viimeiset pari kolme päivää.

Joko tässä pääsisi huomenissa treenimään, vai miten kauan tässä pitää odotella... On tullut viikko elettyä elämää ilman että katsoo mitä syö, mitä tekee, paljon nukkuu...vapauttavaa mutta nyt on kova halu taas säntilliseen treenielämään. :)

otat vaan ihan rauhassa niitä lepopäiviä!

Itse en menisi kurkkukipeänä tai yskässä salille. Pieni niiskutus on ok kunhan ei ole kuumetta tms.

Voisit vielä pelata varman päälle ja aloitella sitä kuntoilua todella rauhallisesti - jätä aerobiset vähemmälle ja tee kuntosaliohjelmasi hieman kevyemmin. Monet tekevät sen virheet, että ryntäävät salille nostelemaan "maksimeja". Siitä sitten kierre jatkuu vain.

Hmm... no ei tässä enää niiskutella (onneksi) ja pientä kuivaa yskää on sillon tällön... Kaipa sen voi aloittaa jos ottaa rauhallisesti? Tuo käsite kun on vaan kummallinen, aina kun on tarkotus ottaa rauhallisesti niin loppuun sitä silti tulee sarjat vietyä...

...ja kuolevat nuorina sydänlihastulehdukseen. Itse en ikinä mene enää koskaan, ikinä, milloinkaan sairaana salille. Se ei maata kaada jos viikonkin on poissa, mutta se kaataa ku tulee isompi pöpö tämän seurauksena.

Olen samaa mieltä eli ei sinne salille nyt niin kiire voi olla, ettie olisi varaa muutamaa päivää levätä. Viikko tai kuukausi ei loppujen lopuksi paljon treeniä ole, jos useamman vuoden treenailet. Kun taas nuo mahdolliset sydänlihaksen tulehdukset ja vastaavat vaikuttavat elämääsi äkkiä paljon enemmän kuin pari menetettyä salipäivää. Toisaalta jos se flunssa iskee uudestaan, niin silloinkin tulee paljon pidempi tauko eteen kuin ottamalla nyt rauhassa pari päivää.

Itse lähden huomenna lääkäriin käymään. Kaksi viikkoa nyt ollut lievä sairaus päällä. Pahimmillaan olo on aina aamulla, jolloin olo ei ole vielästi kipeä vaan täysin sairas. Kurkkukipua, yskää, flunssaa, ja välillä kuumetta. Rupesin epäilemaan allergiaa, vaikkei tähän mennessä ole koskaan ollut mitään allergiaoireita. Syömisistä ei ole tullut välitettyä lainkaan. Ihan vapauttavaa kyllä välillä vetää rennosti sen enempää ajattelematta, mutta nyt pitää kyllä taas aloittaa terveellinen syöminen.

Originally posted by PattiPete
Itse lähden huomenna lääkäriin käymään. Kaksi viikkoa nyt ollut lievä sairaus päällä. Pahimmillaan olo on aina aamulla, jolloin olo ei ole vielästi kipeä vaan täysin sairas. Kurkkukipua, yskää, flunssaa, ja välillä kuumetta. Rupesin epäilemaan allergiaa, vaikkei tähän mennessä ole koskaan ollut mitään allergiaoireita. Syömisistä ei ole tullut välitettyä lainkaan. Ihan vapauttavaa kyllä välillä vetää rennosti sen enempää ajattelematta, mutta nyt pitää kyllä taas aloittaa terveellinen syöminen.
Perkele mul on just toi sama! Viikon ollu jo riesana, mut nyt on jo aika lievä. Mä jo aluks säikähin että sarssiko tää on:D

Mäkin ajattelin että sarsiko se on, minä ja 4 kaveria tuli kipeäksi 4 päivän aikana, minä viimeisenä. onneksi nyt jo tervehtymään päin, kaverit yhä täysin räkäisinä.

Prkl mä sanon... Tuntuu kuin asuis sisällä pieni peikko mikä tahtoo tehdä kiusaa, ajattelin että joko tänään sitä alottaisi treenaamaan...ömm... 37,2 lämpöä vaikka olo on mitä parhain. Mittasin viimeksi toissapäivänä ja sitä edellisenä ja oli 36,9C eli aikalailla normaali. On se nyt ihme, varsinainen flunssa kesti vajaan viikon ja nyt on jo kaksi viikkoa täynnä taukoa, jäljellä vain pieni kuiva yskä aamuisin ja silti pitää lämpöä. Tuskin tässä enää treenaamaan pääsee tämän vuoden puolella perhana... Se on sitten vedettävä kohta lämmössä vaan ja uskoa että mulla ei ruumiinlämpö alle 37 laske.

Originally posted by turre101
Se on sitten vedettävä kohta lämmössä vaan ja uskoa että mulla ei ruumiinlämpö alle 37 laske.
Itse olen koko elämäni ajan mitannut samalla digimittarilla ruumiinlämpöäni niin kauan kuin jaksan muistaa. Aina normaalilämpö on ollut 36,6 - 36,7... ts. ihmisen normaalilämpö pysyy hyvinkin tiukasti tietyissä rajoissa eli jos sinulla on ennen lämpö laskenut alle 37, niin kyllä sen edelleenkin pitäisi. Toisaalta siihen tilaan voi varmasti turtuakin eli kun tarpeeksi sairastaa niin kyllä siihenkin "tottuu".

Sairaana en ole pahemmin ollut enkä ole terveenä viimeiseen vajaaseen vuoteen lämpöä mittaillut, mutta kyllä normaalilämpöni on 36,4 - 36,7 välillä jossain. Tämä vaan on nyt taas näin että kerran kun tuli flunssa jo yli puolitoista kuukautta sitten niin sen jälkeen voi laskea kahden käden ellei yhden käden sormilla päivät jolloin on ollut normaalilämpö, vaikkei olisi edes kummoisemmin sairas. Ilmeisesti tämä flunssasta jäänyt pikku köhä nostaa taas lämpöä tai sitten tulee uusi flunssa heti perään... Harmittaa eniten se, että noita ihmisiä näkyy jotka köhii kuukauden toisensa perään, jos näin on niin menee kaikki päin persettä...juuri kun olisi halu kovasti treenata kun kesälomakin alkoi. Ei tämä pikku köhä tai pieni lämpökään treeniä haittaa, olen usein saanut kovia tuloksia 37 lämmössä jos olen sattunut treenaamaan, ja palautunut hyvin mutta pelottaa se ajatus siitä että sairastuu sitten uudestaan tai pahemmin... hermot menee ja stressi tulee prkl!

Originally posted by Deat
Perkele mul on just toi sama! Viikon ollu jo riesana, mut nyt on jo aika lievä. Mä jo aluks säikähin että sarssiko tää on:D

Menin tosiaan lääkäriin kun kuume nousi tiistaina lukemiin 39,6. Lääkäri selvästikkin testasi ensin sarssin mahdollisuuden, kun kyseli, että olenko matkustellut lähiaikoina ja onko keuhkot kipeät. Sain sitten penisiliinikuurin. Ennen on meikällä hyvin harvoin ollut edes yli 39:n asteen kuumetta, mutta nyt se nousi aina tasan 40:een asteeseen. Sellaisia ajatuksia ja unia kuin tuossa 40:n asteen kuumeessa, ei ihan tavan olotilassa näe!

Mulla myös ollut kerran 40 asteen kuume, siitä on hupi kaukana, siinä vaiheessa ei nimittäin oikein pysty kävelemään suoraan vaan seiniä pitkin, puhuu ihan sekavia ja hiki valuu ja silmät seisoo - jutuissa ei ollut päätä häntää ja huusi vaan kovaan ääneen ties mitä.

39 astetta taitaa olla mulla kuume-ennätys. Nyt on ekalla viikolla ollu pirunmoisen paha olo, mut nyt tällä viikolla on enää pieni kurkkukipu, vähän yskittää ja nenä tukkeutuu sillon tällön. Sit mul on ollu sellanenki vaiva et verta alkaa tulee nenästä pirun helposti, mut nyt se taitaa olla jo lähteny... Manantaina aattelin mennä taas salille

Originally posted by PattiPete
Minäkin olen jo terve, kiitos penisiliinin. Ajattelin vielä jättää maanantaina treenit väliin ja mennä keskiviikkona.
Kannattaisko munki mennä vast keskiviikkona? Ku nää kurkkukipu, tosi lievä yskä ja aivastelu saattaa johtuu myös josatin allergiasta...

Niinhän sitä on sanottu että 3-4 päivää sitten vielä päälle lepoa kun kaikki oireet on häipyneet pois.

Mä aion ainakin nyt pitää rankasti vaan kohta neljättä viikkoa lomaa, kunnes lämmöt laskee pysyvästi alle 37:n, oon nyt kolme kertaa ollut "terve" ja aloittanu treenit, saanu yhden treenikierron pussiin ja sitten taas kipeeks. Ei moni tajua miten voikaan suututtaa kun oma keho vittuilee päin naamaa, sitä lämpöä tuntuu tulevan ihan yllättäen joskus vaan, epäilen että oonkos mä vaihtolämpönen prkl.

Nyt menee jo aika kauas pakkotoiston puheenaiheista mutta tähän vanhan threadin loppuun jos lisäilisi...

Eli tuli mieleen tuollainen, että minä kun en noista allergioista tiedä, niin minkälaisia oireita esim. keväällä ilmenevät siitepölyallergiat ynnä muut aiheuttaa, ja aiheuttavatko ne kuumetta?

Ajattelin että mahtaisinkohan olla jollekin pölylle allerginen kun ei ole kevään mittaan flunssille ja pienelle lämmölle tullut loppua vaan jatkunut ties miten pitkään, nytkin työpaikalla tuli toissapäivänä yllättäen kurkku kipeäksi, ja siitä parin tunnin päästä kotona nousi kuume melkein 39C ja olo kuin selkään saanut, sitten buranaa nassuun ja nyt seuraavana päivänä pikkuhiljaa talttuu, pysyy jo lämmöt alle 38:an ja olo hieman pirteämpi.

Josko sitä kokeilisi tuota kovin yleistä zyrtecia ja tarpeen tullen vaikka tohtoria tapaisi.

Meikä söi sen viikon penisiliinikuurin (loppui maanantaina) ja tauti tottakai lähti täysin pois. Keskiviikkona ja tänään kävin salilla ja kyllä oli takki tyhjä! Voimat oli kadonneet jonnekkin ja liikkeiden koordinaatiokin oli vähän hakusessa. Noo, toivottavasti parin viikon päästä on taas ennallaan, että pääsee kehittymään eteenpäin.

Back
Ylös Bottom