Jokelan koulussa Tuusulassa ammuttu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisi varmaan pitänyt vaihtaa tuohon profiiliin iäksi jotain tyyliin 45v, niin olisi tuo ikäkortti jäänyt sitten käyttämättä.. :jahas:
Jep. Olisi tuo 45 varmasti mennyt ihan täydestä.
Varmasti valtaosa noista kynttilöiden sytyttelijöistäkin tekee tuon vain ja ainoastaan ryhmäpaineen takia, että voi sitten työkavereille kertoa kuinka hyvä ihminen on kun tapahtuma itseäkin surettaa.
Jo vain. Ihmistuntija Arsi on puhunut.

Ois ollut helpompi jos ampuja olisi jäänyt henkiin. Nyt on muutaman viikon ajan kaikki ilonpito kielletty ja radiosta kuuluu vain hartaita veisuja. Jos joku yrittää jatkaa arkeaan, niin syyllistetään ja katsotaan pahasti. Muistaakseni Estonian uppoaminen sai jotakuinkin näin paljon palstatilaa.

Jep. Olisi tuo 45 varmasti mennyt ihan täydestä.

Jo vain. Ihmistuntija Arsi on puhunut.
Aivan loistavaa perustelua. Huomaa kyllä kuinka paljon vanhempi ja kypsempi minua olet!

Tämä koko juttu menee ihan naurettavaksi. Tuo Tampereen ilotulitushomma, ja lisäksi Nelonen ei näytä Dexteriä tuon tapauksen johdosta tänään! Kuinkahan monta uhria Salattujen elämien peruminen vaatii? Ei tässä enää tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa.. Jos hirvikolarissa kuolee 6 henkinen perhe, niin siitä todennäköisesti mainitaan uutisissa ja saattaapa joku tuolle muutaman ajatuksen uhratakin. Sitten kun kuolee 8 ihmistä, niin kaikkien tapahtumaan millään tapaa osallistumattomien täytyisi pitää viikon paasto ja muutenkin koko yhteiskunnan tulisi pysähtyä ja kaikkien yhteen ääneen voivotella kuinka hirveää tuo on. Kahdesta uhristako se on sitten kiinni?

Tässä näkee taas median voiman nyky-yhteiskunnassa. Yhtä hyvin jostain esim. syöpään kuolevasta äidistä tai lapsesta pystyttäisiin median voimin tekemään todella koskettava tarina ja antaa sille paljon palstatilaa, ja taas oltaisiin kynttilät ojossa marssimassa johonkin ja vietettäisiin kansallista surupäivää tapahtuman johdosta. Muut "suree" -> sinä suret.

Lopputulos kuitenkin se, että YHDEN juopon kuolemaa suree YKSI ihminen, kun taas YHDEKSÄN ihmisen kuolemaa suree palttiarallaa YLI MILJOONA ihmistä.

Niin, 9 juoppua kuolee kun heidän turvakotinsa palaa, sitä suree muutama. Mutta nämä 8 ihmistä plus ampuja, menehtyivät hieman eritavalla, mielestäni ei voi verrata keskenään. Turha tästä on väitellä, mä vakavissani oon liikuttunu eilisestä hommasta, joku ei ole. Mutta on aivan turhaa tähän treadiin tulla heittämään jotain noin äärimmäisen paskaa läppää (lihakakku)

Ois ollut helpompi jos ampuja olisi jäänyt henkiin. Nyt on muutaman viikon ajan kaikki ilonpito kielletty ja radiosta kuuluu vain hartaita veisuja.
Niin, jos olisi selvitty pelkästään kahdeksalla uhrilla ja ampuja olisi jäänyt henkiin, olisi radiosta tullut joululauluja ja valtakunnallinen sambakarnevaali olisi voinut alkaa. Sääli että se ampujakin nyt kuoli, niin ei saa etes iloa pitää, voi kyynel.

Toi ilotulitusjuttu oli muuten uskomaton pohjanoteeraus toimittajalta. Omaisilla on tässä vaiheessa varmaan muutakin surtavaa kun joku virman avajaiset. Olipas taas suuri synti.

Vähän turhan tarkoitushakuista tuo firman syytteleminen avajaistulituksen perusteella. Jokainen varmaan tajuaa, ettei siellä sen ampujan kunniaksi tuliteltu, varmaan omaisetkin.

Arsilla tai olla homma vähän hakusessa nyt...

Siis totta kai tämmönen tapaus aiheuttaa paljon surua ja keskustelua. Tapauksessa kuoli kuitenkin viattomia ihmisiä, ja millä tavalla vielä. Lisäksi kun ottaa huomioon tekijän iän, tekopaikan jne...

Kyllä tää mua ainakin koskettaa. Mutta jos Arsia ei kosketa mitenkään, eikä herätä tunteita, niin voit pysyä pois tästä topicista paskoine juttuines?

Jos et halua uhrata ajatuksia sille, että tämmönen voi tapahtua Suomessa, koulussa, keskellä kirkasta päivää, niin kato sitten enemmin vaikka sitä Dexteriä.

Taidat olla Juzzi87 tunne-elämältäsi kuollut tai ainakin kovin kylmä ihminen. Jokainenhan meistä kokee traagiset uutiset omalla tavallaan. Onkohan arvostelukyky pettämässä?

Taidat olla Juzzi87 tunne-elämältäsi kuollut tai ainakin kovin kylmä ihminen. Jokainenhan meistä kokee traagiset uutiset omalla tavallaan. Onkohan arvostelukyky pettämässä?

Päätit sitten rekata ihan tän keskustelun ja trollauksen takia?

Arsilla tai olla homma vähän hakusessa nyt...

Siis totta kai tämmönen tapaus aiheuttaa paljon surua ja keskustelua. Tapauksessa kuoli kuitenkin viattomia ihmisiä, ja millä tavalla vielä. Lisäksi kun ottaa huomioon tekijän iän, tekopaikan jne...

Kyllä tää mua ainakin koskettaa. Mutta jos Arsia ei kosketa mitenkään, eikä herätä tunteita, niin voit pysyä pois tästä topicista paskoine juttuines?

Jos et halua uhrata ajatuksia sille, että tämmönen voi tapahtua Suomessa, koulussa, keskellä kirkasta päivää, niin kato sitten enemmin vaikka sitä Dexteriä.
Kyllä minua koskettaa monikin asia. Minun pointtini on vaan siinä, että miksi juuri tämä tapaus "koskettaa", muttei esim. joku hirvikolari jossa kuolee jonkun äiti / lapsi? Ts. tapauksella pitää olla paljon julkisuusarvoa ennenkuin se "koskettaa".

Eipä siinä, surkaa rauhassa vaan jos surettaa.

Itse kiinnitin heti alusta tuohon ensimmäisen partion paikalle saapumisen kestämiseen. Siinä tais mennä jonkin verran yli kymmenen minuuttia. Olis luullut, että paikalle päästäisiin nopeammin, kun saadaan hälytys kouluammuskelusta. Mutta kai siinä sitten kestää.

En oikein ymmärrä mikä tuossa empatiassa on niin ärsyttävää. Mun mielestä empatia on hyvä piirre. Ymmärrän varsin hyvin, että tallainen tapahtuma koskettaa huomattavasti enemmän, koska se tapahtuu kotimaassa ja kohteena on olleet vielä nuoret sekä tapahtuma on niin raaka ja poikkeuksellinen. Vaikka en itse niin empaattinen ole, että sytytän kynttilöitä niin ei se mun mielestä typerää tai tekopyhää ole jos jotkut ihmiset näkevät tämän tarpeelliseksi ja haluavat muistaa uhreja.

Hyvä vaan, että toiset ihmiset osaavat ajatella muitakin eivätkä näe kaikkea niin itsekkäästi. Se on ihailtavaa, että jotkin ihmiset osaavat vielä osoittaa välittämistä toisistaan.

Niinkin pieni asia kuin Dexterin jättämättä näyttäminen osoittaa hyvää makua. Täysin aiheellinen toimenpide eikä jotain salattuja elämiä voi koskaan verrata dexterin kaltaiseen ohjelmaan.

Kyllä minua koskettaa monikin asia. Minun pointtini on vaan siinä, että miksi juuri tämä tapaus "koskettaa", muttei esim. joku hirvikolari jossa kuolee jonkun äiti / lapsi? Ts. tapauksella pitää olla paljon julkisuusarvoa ennenkuin se "koskettaa".

Eipä siinä, surkaa rauhassa vaan jos surettaa.
Ehkäpä koska hirvikolareissa ja liikenteessä kuolee muutenkin todella paljon ihmisiä ja olemme jo turtuneet liikenne onnettomuuksiin, mutta kun tulee jokin tämänkaltainen tapaus jollaisia sattuu todella harvoin euroopassa.

Itseäni koskettaa myös suurelta osin uhrien iän takia, moni uhreista oli alle 18v. Luultavasti jos kaikki uhrit olisivat olleet 25-50v ja tämä olisi tapahtunut esimerkiksi kauppakeskuksessa, ei se koskettaisi minua läheskään yhtä paljoa.

Minun pointtini on vaan siinä, että miksi juuri tämä tapaus "koskettaa", muttei esim. joku hirvikolari jossa kuolee jonkun äiti / lapsi? Ts. tapauksella pitää olla paljon julkisuusarvoa ennenkuin se "koskettaa".
Ootko pohdiskellu sellaista vaihtoehtoa, että myös ne lasten kuolemat ja nälänhädät koskettaa, mutta niissä vaan ei ole mitään uutisoitavaa? Jos ne kolaroinnit tai hätätilat ei koskettaisi, tuskin olisi olemassa vaikkapa hyväntekeväisyysjärjestöjä ja vapaaehtoistyöntekijöitä. Kykenetkö ymmärtämään miksei Iltalehti uutisoi etusivullaan aiheesta "Tuusulan Marttakerho kutoi tänäkin talvena miljuuna tilkkutäkkiä Valko-Venäjän orvoille"?

Mutta tietysti voihan se olla, että jos lehdessä ei tänään haastateltu ketään jota ihan vaikka joku pienempi jutska koskettaa, niin ei sellasia ihmisiä ehkä sitten ole. Tekopyhät paskat, kun eivät Iltsikan etusivullakaan sure tasapuolisesti.

Itse kiinnitin heti alusta tuohon ensimmäisen partion paikalle saapumisen kestämiseen. Siinä tais mennä jonkin verran yli kymmenen minuuttia. Olis luullut, että paikalle päästäisiin nopeammin, kun saadaan hälytys kouluammuskelusta. Mutta kai siinä sitten kestää.

Joo, taas se alkaa. :jahas:

Usko pois, kyllä ne poliisit ihan varmasti tuli paikalle niin nopeesti kun vaan pääsvät, ja Karhu-ryhmät sun muut hoiti asiansa hyvin. Vai mitä sä luulet? Että poliisit sai hälytyksen kouluammuskelusta, ja ihan vittuillessaan vaan vähän hidasteli ja veti kahvit ja donitsit siinä eka ennen kun lähti lompsimaan maijalle päin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom