Jokelan koulussa Tuusulassa ammuttu

maikkarilta ylimääräinen uutislähetys 16.30,18.00 poliisin tiedotustilaisuus suorana

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi reksi, kenet se kaiketi pisti kylmäksi, on opettanu mua yläasteella, muistaakseni kemiaa.

Meidän lukion äikänmaikka oli sen tapetun reksin kaveri ja oli niin järkyttynyt, että päästi meidän luokan kotiin aikaisemmin.

Äikänope kertoi, ettei reksi ollut kovin pidetty, voitko Siloposki kertoa mitään tästä asiasta?

"Tuusulan kouluammuskelun motiivit olivat poliittiset. Nimimerkki on kritisoinut useilla palstoilla nykyistä yhteiskuntajärjestelmää ja pitänyt väkivaltaa tehokkaimpana keinona sen muuttamiseen."
Kaverin ois varmaan pitänyt kääntyä islamiin, sillä oli valmiiksi sopiva asenne...

Olenkin jo odottanut että koska tämäkin hulluttelu rantautuu jenkeistä suomeen. Kerrassaan valitettavaa että näin pääsi käymään.

Luettuani tuon mielipuolen kirjoituksen galleriassa (linkitettynä tuossa vähän ylempänä) aloin pohtimaan että mikä saa ihmisen sekoamaan tällä tavoin. Hän vielä kehtaa väittää itseään älykkääksi kun alkaa tuohon "yhden miehen sotaansa". Kai sitä nyt luulisi ihmisten tajuavan että yhteiskunnalliset muutokset luodaan ihan muuten kuin tällä tavalla...

Mainittakoon nyt vielä että asia koskettaa itseänikin aika paljon kun satun olemaan abi, joten tuohan olisi voinut olla vaikkapa joku minunkin luokaltani. Karmeaa ajateltavaa...

Edit. Joo jäikin edelliselle sivulle se irc-gallerian päiväkirja teksti, mutta kuitenkin

No mun mielestä ei tollanen iltalehtien nokittaminen välttämättä ole sitä parasta tiedoitusta. Tulee vähän sellanen fiilis, että nää kilpailee siitä kumpi pystyy antamaan suurempia body counteja.

Siitä kun joku arvailee toimittajalle ja kertoo ajatusten olevan pelkkää spekulaatiota ei mene montaa minuuttia kun etusivulla on nämä spekulaatiot helvetillisillä kirjaimilla faktana. Ei mun mielestä kovinkaan hyvää tiedoitusta.

Eihän sitä faktana ole kirjoitettu. Joka paikassa tekstissä mainitaan että tieto on epävirallista tai vahvistamatonta. Otsikkoriville sitä on tietysti hankala saada mahtumaan, mutta iltalehti näyttää senkin laittaneen... Tuskinpa lehtien välillä mitään varsinaista kilpailua on tässä asiassa, koska netti-ihmiset seuraavat mitä todennäköisimmin molempia.

Vahvistamatonta tietoa ja epämääräisiä tietolähteitä toimittajat käyttävät nyt sen takia, että eivät saa virallista tietoa ennen kuin vasta puolentoista tunnin kuluttua, mikä on aivan jumalattoman pitkä aika siihen nähden että tapahtumat käynnistyivät klo 13 jälkeen. Toki on ymmärrettävää että krp tarvitsee aikaa tilaisuuden järjestelyyn ja antoi itselleen pelivaraa sikäli että antoi tiedotustilaisuuden ajasta infoa tilanteen ollessa ilmeisesti vielä päällä.

Minua ei mitenkään haittaa nopeasti muuttuva tilannetieto, koska en ole asianosainen eikä minua vaivaa mikään muu kuin uteliaisuus. Asianosaisille tiedotetaan todennäköisesti paikan päällä ja he tuskin jaksavat tätä uutismylläkkää edes seurata. Se on tässä uutistapahtumassa minusta erityisen positiivista, ettei ole juurikaan haastateltu asianosaisia, jotka ovat teini-ikäisiä ja todennäköisesti ihan pihalla ja shokissa. Olis ollut herkkumateriaalia myös kuviksi, mutta loukkaantuneille ja uhreille on kerrankin suotu kunnioitusta.

Mainittakoon nyt vielä että asia koskettaa itseänikin aika paljon kun satun olemaan abi, joten tuohan olisi voinut olla vaikkapa joku minunkin luokaltani. Karmeaa ajateltavaa...
Ei tuollaista kannata murehtia, kun on suurempi mahdollisuus jäädä auton alle. Tai sen sun kaverin. ;)

Siinä on kaverille luonnonvalintaa kylliksi, kun istuu vankilassa muitten vankien kyräiltävänä vuosikausia ja sieltä pois päästyään ... tuskin työtä tai naista saa. Siinä on oma ja geenien selviytyminen kovalla koetuksella.

Heh, noinko luulet naisten suhtautuvan linnakundeihin?
Koita uusiksi. Vaara nyt vaan sattuu viettelemään.

Youtuben videon kommenteista:

If you kill 1-3 humans, it's not a massacre. It's an EPIC FAIL. :D

Kyllähän tuota kaveria pitää koittaa ymmärtää. Eikä ymmärtäminen todellakaan tarkoita rankaisematta jättämistä tai armahtamista, vaan moisen käytöksen motiivien selvittämistä ja näin ollen ennaltaehkäisemistä jatkossa.

Pieni Suomi sitten ylitti taas valitettavalla tavalla kansainvälisen uutiskynnyksen. Kaikissa ruotsalaisissa medioissa kirkuvat otsikot (dn, svd, aftonbladet, expressen, metro), ja muuallakin etusivun juttu (cnn, bcc). Vaan eipä näitä kyllä kaivattaisi...

Sellanen fiilis että tämä kaveri ei ole hengissä enää.

Jos luin sellasta, että kun KARHU tuli pois niin toivat jonkun "kuolleennäköisen" ihmisen pois ambulanssin viereen, mutta kyseistä henkilöä ei kuitenkaan nostettu ambulanssiin, mene ja tiedä onko tosi vai ei... :david:

Onko sama kaveri kyseessä tällä videolla, jossa hän paasaa koulusurmista ym.?

http://www.youtube.com/watch?v=AOLzRyXftiE

Tuo on joku YouTube-egoilija jenkeistä joka kokee olevansa syvällinen ihminen ja käyttää YouTubea paasatakseen näkemyksistään mm. siitä miten yhteiskunta on perseestä, mutta ei käsittääkseni mitenkään väkivaltainen tai mihinkään sellaiseen kannustava kaveri. Riiteli jostain näkemyksistään tämän suomalaisen kouluammuskelijan kanssa josta syystä on mukana tässä keskustelussa.

Taitaa jäädä lukematta eilen lainaamani kirja Stalinista, siihen sisältyy riski että alkaisin vaikka pitämään toveri Josifista, tämä tappajakin oli ihaillut Hitleriä ja Stalinia.
Itse luulen että kaverilla olisi naksahtanut kyllä ihan muutenkin.

Ja minä en ihaile edellä mainituista herroista kumpaakaan.

Mutta jotain pelejä/elokuvia kyllä varmasti aletaan syyttämään tämän johdosta.

The day of the revolution. Tuleekohan tällaisia tapauksia enemmänkin lähiaikoina suomessa, tämä kaverihan itse sanoi irc-gallerian päiväkirjassaan olevan vallankumouksen edelläkävijä? toivottaasti ei ole seuraajia.

Opettaja alkoi kesken tunnin tästä kertomaan, ei tätä kyllä ollut uskoa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom