Johan on p*****e (pitkäkestoinen kuumeilu)

Nyt kysyn täältä kun apua kaikkialta muualta jo etsitty..
eli ongelma on kuume, noin 37,5 ei siis mikään tappava,mutta sitä on viime joulusta kestänyt! Lääkärit on tehneet voitavansa,muttei löydy mitään.. sisäelimet kunnossa,ei tulehdus arvoja ei mitään missään..onko muilla kokemuksia tälläisestä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus aikasemminki jonnekkin postannut vastaavanlaiseen juttuun liittyen, mutten nyt löydä sitä mistään..

On ollu vuoden verran juuri tuollasta kuumeilua, aikani ramppasin lääkärissä enkä uskonut että vika on korvien välissä, niinku joku lääkäreistä sano.

Lopulta osu kohalle lekuri, joka laitto virusseulantaan ja sieltä löyty siinä vaiheessa vasta-aineet keuhkoklamydiaan.

Tuo koe on kai melko arvokas, ainakin silloin labran täti koitti pistää kyseiselle lääkärille hanttiin. Ei meinannu ottaa koetta koska se maksaa liikaa....

Mikä on keuhkoklamydia?

Mikä on keuhkoklamydia?
KVG meni jopa alle sekunti googlettaa tieto. :curs:

keuhkoklamydia

Keuhkoklamydia on Chlamydia pneumoniae -bakteerin (Cpn) aiheuttama hengitystieinfektio, jonka oireita ovat hitaasti alkava ja pitkään jatkuva yskä, lihassäryt ja usein myös keuhkokuume. Keuhkoklamydia tarttuu hengitysteitse ja se on yleisin infektoivista klamydialajeista. Suomessa sen vasta-aineiden esiintyvyys on lapsuusiässä alle 10 %, mutta kasvaa esikouluiästä alkaen varsin nopeasti ja on nuorilla aikuisilla noin 50–60 %. Keski-iässä ja vanhuudessa vasta-aineita tavataan yli 80 %:lla suomalaisista. Arvioidaan, että jokainen suomalainen sairastaa keuhkoklamydia-infektion pari kertaa elämänsä aikana. Cpn:n aiheuttamia epidemioita on esiintynyt mm. kouluissa, puolustusvoimien joukko-osastoissa ja opiskelijoiden joukossa. Cpn-bakteeriin puree antibioottihoito, kuten erytromysiini. Huonokuntoiset iäkkäät potilaat hoidetaan usein sairaalassa."
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=keuhkoklamydia

No sori, että kysyin:jahas:

Homeet kotona tai työpaikalla voi kanssa aiheuttaa kuumeilua. Syitä voi olla monia jatkuvaan kuumeeseen, itsellä kokemusta edellä mainitusta.

Mulla on ainoastaan kokemusta piilevästä angiinasta (tai jos se nyt oli se edes, näin mulle vaan sanottiin?). Kesti about vuoden ja oireena oli kaikkea kivaa mm. pakottava tarve nieleskellä (heh, heh..Ei kuitenkaan SITÄ). Se oli tuskaa, ja vaati kolme nielututkimusta ennen kuin selvisi mitään...Saatana.

Kuumeilu joulusta asti on vasta pientä, omani viettää näinä päivinä 5-vuotissynttäreitä. 10 kk ravasin turhaan lääkäreillä, kunnes joku tajusi ottaa keuhkoröntgenin jossain välissä olleen keuhkokuumeen takia. Jotain tummentumaa/tulehdusta löytyi ja meilahdessa otettujen lisäkokeiden jälkeen diagnoosi oli todennäköinen sarkoidoosi, joka on tuntemattomasta syystä johtuva tulehdussairaus. Diagnoosin jälkeen rupesin väkisin käymään uudelleen salilla, ja olo parani selkeästi.
Sen jälkeen olen käynyt 6 kk välein testeissä, eikä muutosta ole juuri ollut. Useimmiten olo on ollut aika OK ja olen pystynyt elämään lämpöilystä huolimatta aika normaalisti. Vähän väsynyt olo on kyllä useimmiten ja lieviä astmaan liittyviä oireita on havaittu kokeissa.
Sarkoidoosiin voi liittyä muitakin oireita, joista yksi oli ihomuutokset esim. arvissa. Itselläni otsassa oleva arpi kohosi pieneksi "sarveksi".
Jos ei ole keuhkokuvia otettu, niin ehkä kannattaa yrittää?
Mulla tuntuu jääneen krooniseksi, parempaa onnea sulle...

Hehe, mulla oli samanlainen vaiva ~5 v sitten, ja usko tai älä mut se johtu mun kohdalla stressistä. Eli oli opiskeluaikana niin kova stressi ja jostain syystä jännitin niin kovasti et kuume nousi. Opin ottamaan iisimmin ja lämpö laski. Kävin siis tutkimuksissa mutta mitään ei löytynyt. Tuskin samasta syystä sulle, mut halusin vain mainita...

Itselläni oli myös muutama vuosi sitten yli puoli vuotta kestänyt lämpöily. Mitään syytä ei lääkärissä löytynyt. Omat epäilykseni kohdistuivat silloiseen kouluuni, joka oli aika pitkälti homeessa. Lämpöily hävisi samantien kun lähdin ulkomaille pariksi viikoksi meri ilmastoa haistelemaan eikä ole sen jälkeen palannut.

Eikös noissa annetuissa vaihtoehdoissa ole miltei kaikissa taustalla joku tulehdus. Ja ketjun aloittajan mukaan hänellä ei ole tulehdusarvoja.

Itsellä on vähän samanlainen tilanne. Vasta äskettäin soitin verikokeiden tulokset, joissa tulehdusarvot olivat alle 8 ja hemoglopiini oli 143. Eli pitäisi periaatteessa olla terve. Lämpötila on kuitenkin hieman päälle 37 astetta, kun normaalisti se on siinä 36 asteen tienoilla. Osaako joku sanoa mistä johtuu ja voiko kuumetta olla ilman tulehdusta? HIV se ei kyllä ole...

Itsellä oli pientä lämpöä useamman kuukauden ja lääkärit epäilivät luulosairaaksi. Puntilla ei uskaltanut käydä kun kuume nousi silloin korkeammaksi. Vitutti ja väsytti kokoajan. Eräänä aamuna olo oli parempi. :)

Spesialistin mukaan joskus pientä lämpöä voi olla ilman mitään sen kummempaa syytä. Voi kuulemma kestää jopa vuosia...

Mulla pitkäaikainen antihistamiinin syönti nosti lämmöt pitkäksi aikaa päälle 37 astetta, mutta kun lopetin niiden käytön, niin lämpötila palasi melko nopeasti takaisin aikaisempaan 36,7 asteeseen.

Mulla on ollut vastaavaa vaivaa nyt n. 1½ vuotta. En oikeen enään ole varma, millon mulla on lämpöä ja milloin ei, lähinnä sen huomaa siitä, että paleltaa. Itse en kyllä jaksa alkaa selvittelemään asiaa sen tarkemmin lääkärissä, koska aikoinaan netistä lukemieni kertomusten mukaan lääkärit ei yleensä pysty löytämään syytä tälläiselle epämääräiselle lämpöilylle.

Sinänsä tuosta pienestä aika-ajoin tapahtuvasta lämpöilystä ei ole mitään haittaa. Liikuntaa voi harrastaa ihan normaalisti, eikä se muutenkaan hankaloita elämää.

Mullakin oli semmosen vuoden ajat kuumeilua kohtalaisen tiuhaan tahtiin joka johti koulumenestyksen lievään kärsimiseen.

Lääkärit ei oikeen keksineet mitään (antoivat tietenkin aina eri lääkkeitä), sitten kerran tuli käytyä uudella lääkärillä (en muista nimitystä mutta se on erikoistunut korviin ja kurkkuun) joka sanoi että leikataan noi sun nielurisat pois. Ne oli ilmeisesti jonkun vanhan anginan takia tulehtunut niin pahasti että kuume tuli kokoajan uudelleen.

Ne kun otettiin helvettiin niin mitään sairauksia ei ole ollut pariin vuoteen ja koulussakin pääsee vihdoin käymään normaalisti :kippis1:

Mulla oli vuosi sitten syksyllä lämpöä yli 3 kk yhteen putkeen, samalla pientä tärinää päällä koko ajan. Kuitenkin sen verran vähän, että töissä kävin koko ajan ja treenailinkin, mutta veto oli ihan poissa, todella vittumaista. Kaikki mahdolliset testit otettiin ja tarkemmat testit vielä kilpirauhasista. Mitään ei löytynyt. Jossain välissä huomasin vaan, että kuume on poistunut ja energiaa oli taas kuin pienessä kylässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom