Joensuun treenipaikat l. kuntosalit

Eipä taida onnistua ohi aikojen treenaaminen BB:llä tai Punttipojilla. BB:llä respahenkilö tai Punttipojilla kaupungin puolesta tuleva salinsulkija tuskin uskaltaa omalle vastuulleen jättää henkilöitä treenaamaan.

Tämä nyt ei ole suositus Krakenille, mutta Utrasta löytyy jonkinlainen kyläyhdistyksen pitämä ilmaissali erään kerrostalon alakerrasta. Käyttöoikeudesta lienee osaa joku muu varmaan kertoa paremmin, yhden treenin olen siellä käynyt tekemässä ja kyllähän patut silloin ainakin suorastaan toivottivat tervetulleeksi :D Peruslaitteet löytyy, kyykkyräck, penkki jne. Heppu, jonka kanssa siellä kävin tykkää treenata yksin ja siellä kävijöitä kerrallaan kaiketi 0-2.

No sillepä ei sitten mitään voi. Kerran on tullut BB:llä käytyä Joensuun reissun yhteydessä ja sehän vaikutti tuolloin ainakin ihan asialliselta paikalta varustuksen puolesta. Tuo Fitnessi ja Viilinkikin voisivat olla testattavien listalla, jahka joskus onnistuisi katsastamaan paikat.

Paras tapahan se kai olisi alkaa itse tuollaiseksi patuksi ja järkkäillä omat kamat johonkin torppaan. Olisipa ainakin sali jolla ei ole ruuhkaa ja olisi aukikin 24/7 :)

suosittelen punttipoikia jos vaan aukioloajan käy ma-pe 11-21 ja la-su 12-18, sisään pääse summeriapainamalla jos joku vaan jaksaa raahautua ovea avaamaan tai sitten ostamalla magnettikortin. Taitaa olla uudet hinnat 70€/6kk tai 125€/12kk, halpa mielestäni salin tasoon nähden.

Eipä taida onnistua ohi aikojen treenaaminen BB:llä tai Punttipojilla. BB:llä respahenkilö tai Punttipojilla kaupungin puolesta tuleva salinsulkija tuskin uskaltaa omalle vastuulleen jättää henkilöitä treenaamaan.

Ei taida joka kerta vaivautua paikalle tuo salinsulkija, itse ainakin olen pistänyt paikat kiinni vähän jälkeen ysi kun olen lähtenyt. Mut punttipoikien salia suosittelen itsekin, siellä jengi tulee treenaamaan, ei seurustelemaan. Ilmapiiri on kannustava ja neuvoa saapi kysymällä. Tervehtijää tervehditään ja harvemmin siellä kenenkään naama norsunvitulla on. Laitteita on enempi kuin ainakaan meikäläinen tarvitsee ja painojakin on riittävästi, vaikka isoimmat pojat niitä limppuja aika paljon tankoon latookin. :)

puntille

Haluaisin tietoa pikkuisen tuosta Joensuun Punttipojista. Kaikkea mahdollista tietoa, tyyliin uskaltaako sinne kävellä edes sisälle jos kroppa ei näytä viimeisen päälle puntatulta Itse en koommin ole salilla käynyt ja nyt tänä vuonna ollut hyvin paljon harkinnassa salin aloittaminen nimenomaan punttipojilla. Itse olen parikymppinen laiheliini. En niinkään ole hakemassa yleiskuntoa vaan ihan raakaa voimaa.. niin ja Punttipojat sen vuoksi koska vielä tässä elämän vaiheessa raha ratkaisee Vai olisiko kenties punttaaminen parempi aloittaa jossain muualla joensuussa?

Haluaisin tietoa pikkuisen tuosta Joensuun Punttipojista. Kaikkea mahdollista tietoa, tyyliin uskaltaako sinne kävellä edes sisälle jos kroppa ei näytä viimeisen päälle puntatulta Itse en koommin ole salilla käynyt ja nyt tänä vuonna ollut hyvin paljon harkinnassa salin aloittaminen nimenomaan punttipojilla. Itse olen parikymppinen laiheliini. En niinkään ole hakemassa yleiskuntoa vaan ihan raakaa voimaa.. niin ja Punttipojat sen vuoksi koska vielä tässä elämän vaiheessa raha ratkaisee Vai olisiko kenties punttaaminen parempi aloittaa jossain muualla joensuussa?

Siellä käy ihan laidasta laitaan erilaisia ihmisiä treenaamassa, ihan varmasti uskaltaa. Taitaa olla käytäntö edelleen sellainen, että muutaman kerran voit käydä ilmaiseksi kokeilemassa paikkaa ennen kuin tarvii maksuja alkaa miettimään.

Sinne vaan soittamaan summeria ja testailemaan laitteita. Ei tarttee paljoa jännittää kun harvassa paikassa noin rentoa tunnelmaa taitaa ollakkaan :) Varsinkin noitten kisaavien jannujen keskeistä läpän heittoa ilmenee runsaassa määrin. Laitteet hyvässä kunnossa ja kaikki oleellinen löytyy salilta, pääosin vapaita painoja, tekniikka yms. vinkkejä saa kunhan vaan nykii muita hihasta. Varsinkin nuo punttipoikien jäsenet ovat semmosta "wikipedia" väkeä jotka osaavat neuvoa lähes mihin tahansa ruokailusta rakentamiseen :)

Laitetaanpas vähän elämää tähän threadiin. Olen muuttamassa nyt Joensuuhun ja sali olisi hakusessa. Täällä on ollut hyvin keskustelua saleista, mutta yksi ja varmaankin uusin sali on jäänyt keskustelun ulkopuolelle. Eli minkälainen sali tämä Energy - Kunto-Taipale on? Mitä olette tykänneet ja onko mahdollisuutta reenata vapailla painoilla esim. mavea ja kyykkyä miten hyvin? Siksi kiinnostaa, koska kovat mavet ja kyykyt on aika isossa osassa reenejäni. Ymmärtääkseni taljoja, käsipainoja yms. löytyy kyllä ainakin omiin tarpeisiini aivan riittävästi. Entä millaiset ovat erot toiseen vaihtoehtoon eli BB-gymiin, kumpi olisi parempi vaihtoehto?

Laitetaanpas vähän elämää tähän threadiin. Olen muuttamassa nyt Joensuuhun ja sali olisi hakusessa. Täällä on ollut hyvin keskustelua saleista, mutta yksi ja varmaankin uusin sali on jäänyt keskustelun ulkopuolelle. Eli minkälainen sali tämä Energy - Kunto-Taipale on? Mitä olette tykänneet ja onko mahdollisuutta reenata vapailla painoilla esim. mavea ja kyykkyä miten hyvin? Siksi kiinnostaa, koska kovat mavet ja kyykyt on aika isossa osassa reenejäni. Ymmärtääkseni taljoja, käsipainoja yms. löytyy kyllä ainakin omiin tarpeisiini aivan riittävästi. Entä millaiset ovat erot toiseen vaihtoehtoon eli BB-gymiin, kumpi olisi parempi vaihtoehto?

Energyllä voit reenata vapailla painoilla ihan samalla tavalla, kuin BB-gymilläkin. Energyllä varmasti PAAAALJON ruuhkaisempaa, joten suuri venailun mahdollisuus pelipaikoille. Ite tykkään BB:stä enempi, se on sellainen perinteisempi kuntosali, kun taas Energy on moderni kiillotettu fitnesstaivas. :)

Kyllä Energyllä nykyään mahtuu mun mielestä ihan hyvin treenaamaan. BB-gymillä tosin on jotenkin miellyttävämpi ilmapiiri.

Mites Kaisla, Kuntokeskus Forever Joensuu
Onko mukana vaihtoehdoissa?

Kiitos vastauksista, kävin tuossa Energyllä pyörähtään ja kattoon tilat viime viikolla, kun toin muuttokuorman Joensuuhun ja pyörähin keskustassa. Sali näytti juurikin siltä miten Tuukka jo kuvailikin sen tuossa aikaisemmin ja porukkaahan tuolla näytti olevan ihan kiitettävästi. (Enkä ollut liikkeellä edes ruuhka-aikaan, voisi kuvitella että iltasella salilla on vielä paljon enempi porukkaa) Pitää vielä käydä pyörähtämässä BB-gymillä kun kerkeää ja ehkä jopa vetää yhet reenit molemmilla saleilla ennen päätöstä. :) Sen takia kiinnostaa tuo energy, että matkaa ei tule kuin 1,5 km kämpiltä. BB-gymille tulee sen verran matkaa, että joutuu varmasti aika usein ottaan pyörän sijasta auton alle. Tosin venailu laitteisiin ei hirveästi kiinnosta, jonka takia taas BB-gym kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta... Sequel, katsoin myös tuon Foreverin sivut ja ei ole pois suljettu vaihtoehto. Käyn nyt kuitenkin eka nämä kaksi suunnittelemaani salia läpi ja sen jälkeen katsotaan mitä tapahtuu. :)

Evo Fitness Joensuu

Kukaan testannut vielä Evo Fitness Joensuu? https://evofitness.fi/ Löytyykö tuolta vapaita painoja ja mahdollisuus ainakin maastavedon ja kyykyn tekemiseen? Jos alan salista maksamaan niin mave ja kyykky tietenkin ehdoton vaatimus.

Jäsenyys sinänsä kätevä sillä pystyt harjoittelemaan ympäri Suomea kaikilla Evo paikkakunnilla (Helsinki-Joensuu-Kuopio). Btw. mainoksen mukaan Karjalan heilissä hankkimalla asiakkuuden netistä koodilla: 23z treenaat koko heinäkuun vain 10 eurolla (ei sitoutumisaikaa). Voimassa 20.7 asti.

Mites Rantakylän uimahallin sali, onnistuuko kyykky ja mave?

Rantakylän Uimahalli kannattaa unohtaa. Kyykkyä ei ainakaan viime käynnillä pystynyt tekemään ollenkaan ja penkkikin pitää tehdä koneella.

Itseäni kiinnostaa tuo uusi Fittari. Onko kellään kokemuksia nyt "Crossfit aikaan" siirtymisen jälkeen? Onko siellä nyt myös enemmän mahdollisuuksia voimanosto tyyppiseen treeniin?

Rantakylän Uimahalli kannattaa unohtaa. Kyykkyä ei ainakaan viime käynnillä pystynyt tekemään ollenkaan ja penkkikin pitää tehdä koneella.

Itseäni kiinnostaa tuo uusi Fittari. Onko kellään kokemuksia nyt "Crossfit aikaan" siirtymisen jälkeen? Onko siellä nyt myös enemmän mahdollisuuksia voimanosto tyyppiseen treeniin?
Hyvin onnistuu voimannosto ja siellä on ihan sitä varten tehty paikka, vaikkakin pieni. Paksut vanerit lattiassa ja kisapenkki, leokon painoja ja tankoja. Crossfitin aikaan voi olla ruuhkaista, mutta aina on mahtunut kaiken tekemään.

Hyvin onnistuu voimannosto ja siellä on ihan sitä varten tehty paikka, vaikkakin pieni. Paksut vanerit lattiassa ja kisapenkki, leokon painoja ja tankoja. Crossfitin aikaan voi olla ruuhkaista, mutta aina on mahtunut kaiken tekemään.

Hyvä tietää. On nimittäin ruvennut tuo Viilingin asiakaspalvelu kyrsimään. Ja myös kyykky, mave ja penkki paikkojen vähäisyys...

Vähän Evo Fitness kommentteja:
Puutteita: -Salilla ei Power rack -penkkiä (eli sellasta johon saa varmistuksen niin että voi tehdä yksin penkkiä kunnon painoilla ilman varmistajaa turvallisesti). Tämä on anteeksiantamaton puute ja syy miksen tule salikorttia Evo Fitness uusimaan.
-Kyseistä varmistusta ei edes Smith-laitteessa vaikka yleensä tämä löytyy (myöskään kyykkypaikassa ei korkeudeltaan säädettävää varmistusta).
-Vielä se että maastaveto paikassa vois olla paksu kumimatto niin lattia kestäis pitempään ehjänä ja vaimentais kolinaa (jotkut kolisteli aika äänekkäästi).
Muuten oikein erinomainen sali mutta edellä olevat puutteet estävät ainakin mun treenaukset täällä.

Mites tuo joensuun kuntokeidas? Onko paljon vapaita painoja? Ei oo ainakaan pahat hinnat.

Vaikka nyt tälleen vuoden myöhässä olenkin niin vastaan silti jos jotakuta kiinnostaa: eli vapaiden painojen puolelta löytyy siis penkki ja kyykkyteline. Käsipainoja hyvin minimaalisesti. Laattoja tankoihinkaan ei nyt KOVIN PALJOA ole. Laitepuolella löytyy sitten kaikki tarvittava; polven ojennus/koukistus, ylätalja, alatalja yms yms vempaimet. Sali ei edes ole kovin halpa nykyään, 30e/kk? Eli hinta/laatusuhteeltaan ei kovin kummoinen...

Vähän Evo Fitness kommentteja:
Puutteita: -Salilla ei Power rack -penkkiä (eli sellasta johon saa varmistuksen niin että voi tehdä yksin penkkiä kunnon painoilla ilman varmistajaa turvallisesti). Tämä on anteeksiantamaton puute ja syy miksen tule salikorttia Evo Fitness uusimaan.
-Kyseistä varmistusta ei edes Smith-laitteessa vaikka yleensä tämä löytyy (myöskään kyykkypaikassa ei korkeudeltaan säädettävää varmistusta).
-Vielä se että maastaveto paikassa vois olla paksu kumimatto niin lattia kestäis pitempään ehjänä ja vaimentais kolinaa (jotkut kolisteli aika äänekkäästi).
Muuten oikein erinomainen sali mutta edellä olevat puutteet estävät ainakin mun treenaukset täällä.

Ei noilla EVO-saleilla kyllä pysty mavea tekemään, kun lattiamateriaalina on pelkästään kivilattian päälle vedetty kova muovimatto. Pari kertaa kun tuot painot nopeammin alas, niin lattian pinta on rikki, ja lisäksi kuuluu hirveä kolina. Laitoin joskus EVO:lle palautetta siitä, että eikö saleille olisi mahdollista saada paremmat olosuheet esim. mavea varten. Vastaus oli, että "EVO ei ole voimannostosali. EVO:n painot, tangot ja lattia eivät kestä painojen pudottelua". Muutoin nuo olisivat ihan ok saleja treenata, tosin vähän liian siistejä ja hillittyjä tunnelmaltaan. Pitkänä miinuksena myös jatkuvasti soiva hissimusiikki.

Back
Ylös Bottom