Jippiin pomojengi poseen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees, itsekkin pistin tyytyväisenä merkille että noista pörssi pelleilyistä jotku saa sentään linnaa, eikä edes pelkästään ehdonalaista. Ottaen huomioon kuinka hanakkaan esim. veronkierrosta yrityselämässä on oikeudessa niin on käsittämätöntä että pörssissä ollaan voitu tehdä melkoisia huijauksia ilman minkäänlaisia seuraamuksia.
 
Yleensä se on niin, että suurimmat rikolliset löytyy tuolta pukumiesten porukoista ja korkeilta paikoilta, mutta kuitenkin joku muu sen lystin aina maksaa...onneksi nyt saatiin näitäkin mulkkuja poseen.
 
Eli siis...
* Käräjä- ja hovioikeudessa tulkitaan samoja lakipykäliä samasta lakikirjasta.
* Käytettävässä aineistossa ei pitäisi olla mitään suuria eroja.
* Tuomareilla pitäisi olla koulutusta samoista aiheista.

Ja silti toinen päästää syyttömänä vapaaksi ja toinen antaa ehdotonta+miljoonan sakot haukuttuaan ensin alemman oikeusasteen toimintaa? Maallikon korvaan hovin tuomio tuntuu paremmalta, mutta tuo käräjäoikeuden toiminta jäi arveluttamaan aika pahasti. Voiko tosiaan tuomiot erota noin pahasti toisistaan?
 
Ja ensikertalainen selviää raiskauksesta kahdella vuodella. Hyvä Suomi!

Just näin. Perhettä voi hakata ja vieraita kadulla, vähän puukollakin sivaltaa.
Tai ajaa kännissä autolla jonkun päälle.

Mutta aijai kun vetää vähän RAHAA ohi jostain, LINNAAN!
 
Just näin. Perhettä voi hakata ja vieraita kadulla, vähän puukollakin sivaltaa.
Tai ajaa kännissä autolla jonkun päälle.

Mutta aijai kun vetää vähän RAHAA ohi jostain, LINNAAN!

Tuota asiaa olen monet kerrat kritisoinut. Miten ihmeessä voi olla, että kovimmat tuomiot tuntuu aina napsuvan talousrikoksista, kun taas toiseen ihmiseen kohdistuvista rikoksista tulee ihan naurettavan kevyitä tuomioita.

Mun mielestä joku talousrikos ei ole ollenkaan samalla viivalla kuin raiskaus, tappo tms.
Joku järki pitäisi tuohon systeemiin saada, pidettäisiin vaikka talousrikoksista tulevat tuomiot ennallaan, mutta noista toiseen ihmiseen kohdistuvista rikoksista pitäisi antaa selkeästi kovempaa rangaistusta.
 
Talousrikosten suhteellisen "kovia" tuomiota voidaan puolustaa mm. siten että suurin osa väkivaltarikoksista tehdään kiivastuksissaan (ja mielellään kauheassa känissä) = kovemmilla tuomioilla ei ennaltaehkäisevää pelotevaikutusta.
Talousrikokset suoritetaan vakaasti harkiten ja suunnitellen = kovemmilla rangaistuksilla ennaltaehkäisevä pelotevaikutus.
 
Talousrikosten suhteellisen "kovia" tuomiota voidaan puolustaa mm. siten että suurin osa väkivaltarikoksista tehdään kiivastuksissaan (ja mielellään kauheassa känissä) = kovemmilla tuomioilla ei ennaltaehkäisevää pelotevaikutusta.
Talousrikokset suoritetaan vakaasti harkiten ja suunnitellen = kovemmilla rangaistuksilla ennaltaehkäisevä pelotevaikutus.

No, mutta mun mielestä olis parempi saada raiskaaja, tappaja, murhaaja jne. pois kaduilta pitkäksi aikaa kuin joku veronkiertäjä.
 
Jos annetaan kumpaisenkin toteuttaa rikostaan.

Raiskaaja saa raiskata vapaasti naisia = raiskaaja saa nautintoa, ihmiset kärsivät, kukaan ei hyödy raiskauksista kuin vain raiskaaja.

Verkonkiertäjä = Kiertäjä saa taloudellista hyötyä, pistää rahan kiertämään, kulutuksen kohteena olevat yritykset hyötyvät.

Kyllä meitsi noista rikoksista antaisi velloa veronkierron, kyllä se raha kuitenkin kiertää ja valtio kyllä verottaa niin rajusti, että verot kerätään anyways sitten pois kulutuksen kautta saaduilla veroilla.

Älyttömiä vedätyksiä on kuitenkin aivan helvetisti vähemmän kuin raiskauksia, joten ei ole perusteltua pitää mitään pelotetta kovan tuomion turvin. Ja tavallinen tallaaja nyt ei normisti edes saa mahdollisuutta kiertää veroja, joten ei se kannustakaan mihinkään vaikka tuomio olisi ehtoollista.

Nuo jätkät pääsevät kuitenkin hyville tuntiliksoille istuen linnassa jos rahaa on jemmattu. Ja mitäs se linnassa istuttaminen maksoikaan, se oli aika vitusti päivässä.
 
No, mutta mun mielestä olis parempi saada raiskaaja, tappaja, murhaaja jne. pois kaduilta pitkäksi aikaa kuin joku veronkiertäjä.

Aika harva tappaja tahi murhaaja kuitenkaan taitaa 2 vuoden tuomiolla selvitä, vaikka siltä intternetin keskustelupalstoja lukemalla voi tuntua. Lisäksi asiassa tulee ottaa huomioon muutkin seikat kuten uusintariski yms.
Lisäksi talousrikokset kohdistuvat yleensä suureen joukkoon ihmisiä, sijoittajiien tai veronkierron tapauksessa valtion kautta jopa kaikkiin suomalaisiin rehellisiin veronmaksajiin. Kannattaa muistaa, että valtio loppujen lopuksi muodostuu sen asukkaista. Eli veronkiertäjät VITTUILEVAT JUURI SINULLE!!
 
Tossahan nyt oli kyseessä pikkasen enemmän kuin "pikkuinen veronkierto". Sijoittajilla paloi tuohon kusetukseen aivan vitusti rahaa.

Ja noiden väkivalta- ja talousrikosten päittäin vertailu ei oikein toimi. Toki olen samaa mieltä, että väkivaltarikoksista pitäs saada keskimäärin heittämällä kovempia tuomiota.
 
Älyttömiä vedätyksiä on kuitenkin aivan helvetisti vähemmän kuin raiskauksia, joten ei ole perusteltua pitää mitään pelotetta kovan tuomion turvin. Ja tavallinen tallaaja nyt ei normisti edes saa mahdollisuutta kiertää veroja, joten ei se kannustakaan mihinkään vaikka tuomio olisi ehtoollista.

Ehkä kovien tuomioiden luomalla pelotteella ja rikosten vähäisyydellä (pitää tietenkin ottaa huomioon ettei kaikki talousrikoksetkaan tule julki tai johda tuomioon) on jonkinasteista korrelaatiota?
 
Aasiassahan voi saada talousrikoksista jopa kuolemantuomion, että sitä taustaa vasten vuosi linnaa nyt on aika vähäinen rangaistus.

Kyllä mun mielestä on todella tärkeää, että talousrikoksista saa kovia tuomioita. Ja pörssirikoksissa ja muissa vastaavissa ei puhuta mistään pienestä veronkierrosta. Mä en oikeen ymmärrä tuotakaan näkökulmaa, että rahaa se vain on. Rahalla on tässä maailmassa aivan älytön valta. Rahalla saat tekemään ihmiset ihan mitä haluat. Ja jos joku vetää sitä rikollisin keinoin muiden taskuista, niin se ei todellakaan ole mikään pikku juttu.
 
Mutta kun noita megaisoja kusetuksia ei ihan älyttömästi ole. Paljonkos Soneran ukot sai linnaa kun hassasivat miljardeja? Saiko siellä kukaan kiinteetä?

Elikä pikainen googlaus. Soneran toimarina oli tuon katastrofaalisen yli 5 miljardin euron ryssimisen aikaan Relander, joka sai 6 kuukautta ehdollista vankeutta.
 
Niin....

Valtio pitää suuria tuomioita talousrikoksista sen takia että niitä tehdessään porukalla on pelko perseessä kovasta tuomiosta. Raiskauksissa on taas sitten ihan eri juttu. Porukka ei varmasti pahemmin mieti jääkö kiinni vai ei kun tuomiot on säälittäviä.
Miks ei vois molempiin panna pelotteeks saatanan kovan tuomion??
 
Joo toi on kyllä perseestä että ensikertalainen selviää raiskauksesta niin vähällä nimenomaan verrattuna talousrikoksiin..Mutta taposta nyt kuitenkin minimirangaistus on 8 vuotta vankeutta, kuolemantuottamukset on sit asia erikseen ja muut lieventävät asianhaarat jotka otetaan tapauskohtaisesti huomioon.
 
Mä taas oon erimieltä. Mun mielestä talousrikoksista pitäisi antaa kovemmat rangaistukset, sillä noi tyypit varastaa meiltä kaikilta!Joten mun mielestä tällasia rottia tulisi rangaista vieläkin kovemmin. Totta tosin on, että raiskausrangaistukset on mielstäni naurettavan lieviä, mutta se nyt ei liene tässä olennaista.
 
Back
Ylös Bottom