JeTin treeni.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeTi-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Enhän minä jalkoja kokonaan treenaamatta jätä, elkää niin luulko. Sillä nyt ei mun kannalta ole merkitystä kertyykö massaa vai ei. Tavotteena on kuitenki saada 20+ leukaa vedettyä. Pystyä juoksemaan kovaa ja kauan. Nostaan penkistä 62,5kg yli 20 kertaa. Ajatuksena olis pärjätä mm. tulevaisuudessa poliisikoulun pääsykokeissa. 10 leukaa ei siinä hommassa riitä. Ideana nyt on ku sais tohon yläkroppaan voimaa lisää, niin niitä jalkoja voi rueta sit reenaamaa lisää. En siis niinkään reenaa kehonrakennusmielessä vaan semmosessa hyväkaikessa mielessä. Mitenkähän tän nyt selittäis. No ehkä joku tajus jotain?

Enhän minä jalkoja kokonaan treenaamatta jätä, elkää niin luulko. Sillä nyt ei mun kannalta ole merkitystä kertyykö massaa vai ei. Tavotteena on kuitenki saada 20+ leukaa vedettyä. Pystyä juoksemaan kovaa ja kauan. Nostaan penkistä 62,5kg yli 20 kertaa. Ajatuksena olis pärjätä mm. tulevaisuudessa poliisikoulun pääsykokeissa. 10 leukaa ei siinä hommassa riitä. Ideana nyt on ku sais tohon yläkroppaan voimaa lisää, niin niitä jalkoja voi rueta sit reenaamaa lisää. En siis niinkään reenaa kehonrakennusmielessä vaan semmosessa hyväkaikessa mielessä. Mitenkähän tän nyt selittäis. No ehkä joku tajus jotain?

Paska idea, rupeet heti vaan kyykkää ja mavettaa kunnolla ja samalla kovaa reeniä myös yläkropalle niin kehityt parhaiten.

Jos tuolla sun tyylillä haluaa treenata, niin muokkaisin hieman sitä ohjelmaa.. Noihin toistoihin ja sarjamääriin en alkanut puuttua, kun niitä nyt täytyisi muunnella ja vaihdella kehityksen saamiseksi.. Leuanveto treenissä ei ole järkee tehdä joka viikko 3x max, ei kehitä..

lisää painoja liikkeisiin kehityksen mukaan ja vaihtele sarjoja/toistoja..

tässä alla tuo hieman muunneltu..

---MA---
Penkki....................... 2x6 systeemi
pystypunnerrus............2x6
viparit sivu..................2x10
Kyykky.......................5x5
istumaan nousu 5kg......3x20-30

---TI---
leuat..........................2x6
kulmasoutu tangolla......3x8
mave.........................3x5

---TO---
vinopenkki..................2x8
dippi..........................3x6-10
kyykky.......................5x5
istumaan nousu 5kg......3x20-30

---PE---
leuat..........................3x
kulmasoutu tangolla.......3x8-12
pystäri........................3x5
selän ojennus 5kg.........3x10-20
-------------------------------------------

Ilmeisesti siis kyykky ja mave on liikkeitä mitkä vaikuttaa eniten kaikkeen. Ok. Täytyy siis sitten ottaa ne mukaan. Mave täytyy vaan sitten myös opetella ensin kun en o koskaan tehny. (How hard can it be?)
Sitten tuo "jos tuolla sun tyylillä haluaa treenata.." niin mulle on ihan sama millä tyylillä reenataan, kunhan tulokset puhuu puolestaan. Salilla mä voin käydä vaikka joka päivä, siit ei oo kiinni. Joten jos jollain on ihan oikeesti parempia ideoita niin kertokaa ihmeessä.

Tuo Viltsurin muunneltu versio voisi olla ihan mahdollinen.

--MA---
Mave...........................................3x3-6
Leuat...........................................2x6
Yates soutu..................................2x6
Epäkkäät......................................3x10-12

--TI---
Penkki..........................................2x6
Pystypunnerrus KP..........................3x6
Ranskalainen punnerrus KP maaten.....3x4
Hauiskääntö tangolla.......................3x8-12

--TO---
Kyykky.........................................5x5
Etukyykky.....................................3x6-12
Pohkeet........................................5x10-20
Vatsoja.........................................4x10-99

--PE---
Leuat............................................2x8
Penkki...........................................2x8
Yates soutu....................................2x8
Ranskalainen punnerrus KP maaten......3x6

Eli selkä, rinta+ojentaja painotteinen. Perjantain setissä 2toistoa lisää samoilla painoilla, ja aina seuraavalla viikolla 2,5-5kg lisää sarjapainoihin. Eli ei kannata alottaa ihan tiukimmilla sarjoilla.

Mulla on tullut ojentajiin parhaiten voimaa penkkaukseen tolla liikkeellä, siksi sen valitsin. Perjantaina selkä(leuat) ennen penkkiä, tukevoittamaan penkkausta.

mrNiceGUYllä on mielestäni parempi ohjelma, kuin tuo oma pikainen räpellys.. vaikka kyykky ei tulekkaan kuin kerran viikossa.. mutta kertakin riittää, jos homman kunnolla hoitaa, kyykky ja mave on pakolliset liikkeet, jos yksinkertaistetaan :D

Hauiskääntöä en itse tee, mielestäni habat saa aivan riittävästi rangaistusta leuoissa, soudussa ja levyjen lastaamisessa tankoon (liioittelua tuo viimeinen esimerkki ;) ) Pohkeita en myöskään ole koskaan treenaillut, mielestäni bodareiden hommia.. ja ilmeisesti voimaa oli JeTin toivomus? Epäkkäiden treenauskin vähän samassa kategoriassa, tuntuvat kehittyvän mavessa aika hyvin. Tosin jonkin sortin power shruggeja itse väännän, tuo maveen pitoa yläkroppaan.. toivottavasti..

Tuo on ihan hyvä systeemi tuo 2,5-5kg extraa edellisen viikon sarjapainoihin. Kolmen tai neljän nousujohteisen viikon jälkeen on hyvä ottaa yksi viikko rauhallisemmin. Esim 15-20% painoja pois. Sitten taas uudestaan raudan kimppuun.

Tuo on ihan hyvä systeemi tuo 2,5-5kg extraa edellisen viikon sarjapainoihin. Kolmen tai neljän nousujohteisen viikon jälkeen on hyvä ottaa yksi viikko rauhallisemmin. Esim 15-20% painoja pois. Sitten taas uudestaan raudan kimppuun.

Jep.. Tämä unohtu kiireessä mainita. Eli 3-4viikon, tai sitten kun sarjapainoihin ei saada sitä minimiäkään lisättyä, alotetaan alusta ja vaikka 2,5-5kg isommilla alotus-sarjapainoilla.

Tolla kevennetyllä viikolla oon ite tehnyt koko kropan kolmesti viikossa perus liikkeitä 50% sarjapainoilla ja ~15 tai yli toistoilla, niistä kovista 8toistoista.

Epäkkäitä kannattaa treenata ihan penkkausta tukemaan.

Ojentajille laitoin kanssa 2 eristävää päivää, koska ovat todella isossa osassa penkkauksessa. Olkapäät taas helposti ylirasittuvat(ainakin itelläni), jos niitä tekee penkin lisäksi monta kertaa viikossa..

PullOvereita käsipainolla mahdollisesti johonkin väliin, esim. perjantaitreenin päätteeksi..

Suositut

Back
Ylös Bottom