Jenkeissä asustelevat pakkislaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bourne
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noilla reunaehdoilla parhaat vaihtoehdot ovat
1. Chicago
Plussaa
- Halvat, suorat lennot helsinkista
- Nahtavyydet ja kaupat ovat keskustan alueella ( Ei tarvitse autoa)
- NHL joukkue
- Loytyy paljon hyvia teatteita

Miinus

- Kelit ei todennakoisesti kevaalla/syksylla ole parhaat mahdolliset (vetta sataa ja kova tuuli)
2. Boston
Plussaa
- Metrolla paasee katevasti liikkumaan joka paikkaan kaupungissa ja kaupat ovat keskustan alueella ( Ei tarvitse autoa)
- NHL joukkue
- Loytyy paljon hyvia teatteita
Miinus

- Kelit ei todennakoisesti kevaalla/syksylla ole parhaat mahdolliset (vetta sataa ja kova tuuli rannikolla)
- Ei todennakoisesti suoria lentoja Suomesta, vahintaan yksi vaihto

Omasta mielesta Washingtonissa ei nahtavaa ja koettavaa ihan viikoksi ole, mutta junalla paasee parissa tunnissa esim Philadelphiaan.

Oma ykkosvalinta Chicago. Boston tulisi hyvana kakkosena.

Joo muuten ois varmaan säiden takia lähetty jo syyskuun alussa tai vasta huhtikuun lopussa, mutta ois kova into käydä joku Nhl-peli kattomassa. Onhan siellä tietysti mahdolliset playoffit huhti-toukokuun taitteessa mutta ei viitti sen varaan laskea. Mutta täytyy ottaa selvää tosta Bostonistakin kun tuli suositteluja.

Viimeisen vajaan vuoden aikana on tullut 3 viikkoa punkattua Philadelphiassa ja voin sen perusteella suositella erittäin lämpimästi. Löytyy NHL-joukkue ja erästä matkaseuruetta lainatakseni ei sen parempaa paikkaa ole kuin Wells Fargo Center (huom. erittäin vahvat värilasit). Muuten kaupungista löytyy historiafriikeille nähtävää mm. Independence Hallin muodossa. Voitpa Philassa tehdä myös lenkin Rockyn tyyliin.

Mä en ole ikinä oikeen tullut toimeen jenkkien kanssa. Tai siis, jotenkin niille tuntuu olevan hirveän kiusallista olla mun kanssa koska olen vähän tämmöinen introvertti, pohdiskelen asioita ja puhun vaan kun on jotain sanottavaa. Suomen standardeilla olen sosiaalinen, mutta jenkkien kanssa sitten ihan eri juttu. :)

Aina jää jenkit pois omasta kaveripiiristä, eivätkä varmasti mua kaipaakkaan. :D Ne jotenkin tulkitsee mun hiljaisuuden vihamielisenä/ylimielisenä, eivät osaa suhtautua siihen.

Tämä tietty kuulostaa yleistämiseltä, mutta hitto kun sama juttu jokaisen jenkin kanssa. Asun itse ulkomailla ja täällä on paljon myös jenkkejä. Tästä syystä en jenkkeihin ikinä muuttaisi, en mä tiedä miten saisin kaveripiirejä siellä kasaan olemalla vaan oma itseni.

Tämä tietty kuulostaa yleistämiseltä, mutta hitto kun sama juttu jokaisen jenkin kanssa. Asun itse ulkomailla ja täällä on paljon myös jenkkejä. Tästä syystä en jenkkeihin ikinä muuttaisi, en mä tiedä miten saisin kaveripiirejä siellä kasaan olemalla vaan oma itseni.

Riippuu paljon siitä missä päin amerikkaa asuu. San franciscon seudulla suurin osa on ensimmäisen tai toisen polven maahanmuuttajia. Ihan erilaista kuin jossain bible beltillä.

Mutta tottahan tuo on, että natiivit on varautuneempia, varsinkin vanhemmat sellaiset.

edit. Täältäkin ääni bostonille. Hieno paikka ja mestoja voi koluta julkisten avulla. Vaikkapa salem on kiva paikka käydä ihmettelemässä bostonin lisäksi. Essexiin asti jos ehtii niin farnhams ruokapaikka tarjoaa sopuhinnalla mielenräjäyttävän seafood chowderin. New yorkiinkin pääsee, jos jaksaa olla 4h junassa/bussissa. Ihan kätevä juttu, jos vaikka poikkeaa kaupunnissa ja lentää sieltä sitten takaisin suomeen...

http://www.yelp.com/biz/jt-farnhams-essex-2

Olihan melkoinen stereotypia kaupassa tänään. Keski-ikäinen hippi reilusti hamppupäissään ostamassa mässyjä. Kaamea määrä leivoksia ja suklaata ostoksina. Ja kylkeen 9 purkkia kissanruokaa. Nauratti ihan törkeästi, kun mietin että syököhän se itse kissanruuat vai onko sillä kissa.

Täältäkin ääni bostonille. Hieno paikka ja mestoja voi koluta julkisten avulla. Vaikkapa salem on kiva paikka käydä ihmettelemässä bostonin lisäksi. Essexiin asti jos ehtii niin farnhams ruokapaikka tarjoaa sopuhinnalla mielenräjäyttävän seafood chowderin. New yorkiinkin pääsee, jos jaksaa olla 4h junassa/bussissa. Ihan kätevä juttu, jos vaikka poikkeaa kaupunnissa ja lentää sieltä sitten takaisin suomeen...
Olen itse useimmiten lentänyt Heathrown kautta Bostoniin, mutta palannut JFK:n kautta takaisin (AA+Finnair). Jälkimmäinen on melkein kuin suora lento, sillä turvatarkastukset sun muut tarvii käydä vain kerran Bostonissa.

Jos päiväksi vuokraa auton, niin yksi daytrip olisi käydä ostoksilla Wrentham outlet mallissa ja tsekkaamassa Foxborough:ssa Gillette Stadium, missä New England Patriots pelaa jenkkifudista. Siellä on myös museo ja iso fanitavarakauppa. Paikallisjunalla (joissa on muuten ilmainen WiFi) pohjoiseen kaupungista löytyy hiekkarantaa Manchester on the Sea:sta. Jatkamalla pohjoiseen löytyy Gloucester ja Rockport, jotka ovat idyllisiä merenrannan pikkukaupunkeja. Junat lähtevät North Stationilta, joka on Bruins lätkäjengin jäähallin yhteydessä. Bostonin ainoa ongelma ovat vähän ajankohdasta riippuen joko hinnakkaat, tai aivan helvetin kalliit hotellit.

Alkaa olemaan jenkkila jo lapikoluttu. Olen nyt reissannut 49 osavaltiossa. Hawaii vain puuttuisi enaa. Onko vinkkeja minne kannattaisi Hawaii:lla suunnata? Aattelin 6 paivaa lomailla siella ehka elokuussa.

Katsoin, etta lentopisteet riittaisi just sopivasti edestakaiseen lentoon. Naa lentofirmojen pisteet on ollut kylla tosi katevia taalla jenkkien sisalla. Hawaii:lle on suunnilleen sama matka kuin lentaisin Eurooppaan mutta pisteita tarttee kayttaa 3x vahemman.

Perheelliset kaverit kun ovat vastaavia kyselleet, niin olen pitänyt 150k:n perusliksaa minimivaatimuksena, että tänne asti kannattaa lähteä.
Omaan silmään tuo näyttää ihan hyvältä sopparilta, vaikka siltikin koittaisin ihan kiusallanikin vielä hinata peruspalkkaa ylöspäin :)

Kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Koitin hinata palkkaa ylöspäin mutta en onnistunut. Sain kuitenkin puhuttua 15 000 taalan hire-on bonuksen, joten ei se yritys ihan hukkaan mennyt. Hyväksyin tarjouksen ja lokakuussa on sitten muutto edessä.

Tervehdys. Vinkkeja kaivattaisiin tyonhakuun siella paassa.

Nyt kavi niin, etta vaimo haluaa muuttaa takaisin Ameriikkaan (kotoisin Kaliforniasta), jonka takia joudun alkaa katselemaan toita sielta pain. Talla hetkella asustelemme Kiinassa kuudetta vuotta. Lahinna tuo Kalifornian seutu kiinnostaa teknologiafirmojen takia, mutta muut alueet eivat ole poisluettuja. Talla hetkella tyoskentelen Business Development puolella puolijohteiden ja tarkemmin LCD:n seka CCM:ien parissa. Osaako joku suositella hyvaa kanavaa, jota kautta saada duunia? Olen jo katsellut paikkoja Linkedinista. Oma koulutukseni on kaupallinen, joten suunnittelupuoli ei tule kyseeseen. Kansainvalisen liiketoiminnan kehitys on oma vahvuuteni.

Kiitoksia etukateen.

grabling,
Paras kanava: suhteet. Vaikka vahan etaisempikin, niin mika tahansa suhde ja suositus on tarkea, etta paasee hommassa alkuun. Avoimiin paikkoihin tulee hakemuksia jopa satoja, ja jollain konstilla siita ensimmaisesta seulasta pitaisi paasta lapi. Taalla on ihan normaalia pyydella suosituksia etaisemmiltakin tutuilta vaikka se olisi vaan tyyliin "grappling on hyva ja luotettava ystava, kannattaa ottaa haastatteluun".
Itsestaan selvyytena tietysti, etta LinkedIn-profiili kannattaa olla hyvin hiottuna ennen kuin aloittaa prosessin. Ja hakemuksessa kannattaa ainakin ohimennen vihjaista, etta saat green cardin vaimon kautta ilman firman sponssausta.
Itse toki tiedat oman alasi firmat. Niihin vaan yhteytta. Piilaaksossa on paljon duunia tarjolla, mutta niin on hakijoitakin.

Talla hetkella tyoskentelen Business Development puolella puolijohteiden ja tarkemmin LCD:n seka CCM:ien parissa. Osaako joku suositella hyvaa kanavaa, jota kautta saada duunia?

Härskisti vain nykyisen firman asiakkaille yhteyttä, jos on olemassaolevat kontaktit. Ei teillä ole kalifornian toimistoa?

Thanks. Hyvia vinkkeja kummaltakin. Pitaapa kontaktoitua tuttavien/asiakkaiden kautta ja pyytaa suosituksia ym. Onneksi vaimon kaksi veljea ovat molemmat siella duunissa, joten heidan kautta voisi myos saada jeesia. Sukulaisiahan on pakko auttaa. :D

Meidan firmalla on ainoastaan jakelijoita ja myyntiedustajia Ameriikassa, mutta ei varsinaista toimistoa. Toisaalta tassa firmassa on oltu jo sopivan kauan, etta ihan urankin kannalta vaihto on jarkeva. Tassa vaiheessa voi viela hyvaksya hieman pienemman palkankin, jota taalla maksetaan. Toisaalta mita katselen teidan aiempia viesteja, niin 12-150KUSD on aika normaali palkka siella suunnalla, joten aika samoille liksoille siellakin pitaisi paasta.

Sopisi moneen muuhunkin paikkaan, mutta pikaisesti kysyisin, oisko kellään heittää sivustoa, josta voisi katsella vuokraosaketta Jenkeistä 2-4viikoksi? Tulisi luultavasti halvemmaksi asustella jossain osakkeessa vs. hotellissa tuollainen pätkä.

Olisi kiinnostusta häipyä n. kuukaudeksi lomailemaan ja olla pari viikkoa Nykissä ja pari Miamissa/Kaloforniassa.

Sopisi moneen muuhunkin paikkaan, mutta pikaisesti kysyisin, oisko kellään heittää sivustoa, josta voisi katsella vuokraosaketta Jenkeistä 2-4viikoksi? Tulisi luultavasti halvemmaksi asustella jossain osakkeessa vs. hotellissa tuollainen pätkä.

Olisi kiinnostusta häipyä n. kuukaudeksi lomailemaan ja olla pari viikkoa Nykissä ja pari Miamissa/Kaloforniassa.

Luultavasti tulee pahasti myohassa, mutta Extended Stay America Hotels ? Book a Hotel Room or Suite with Kitchen sopii tarkoitukseen

Joulun tienoilla Kaliforniassa, osaako joku neuvoa, mistä näkisi parhaiten minkälaisia tapahtumia tms. tuolla on tuohon aikaan? Tyyliin jotain kalenteria josta näkis urheilutapahtumat yms.

3.5v kerkes menna suomessa kaymatta. Matkustusviisumin uusiminen oli janna juttu. Prosessi oli naemma muuttunut sitten viime lahetystokaynnin. Talla kertaa ei tarvinut enaa kirjekuorta passin palauttamista varten. Toisaalta uusimisen onnistumiseksi tarvi palkkakuitit, W2 formit ja 1040:et raahata lahetystoon. Passin uusiminenkin onneksi hoitui nopeasti vaikka aikaa ei sopivasti saanutkaan varattua netista. Piti vain jonotella poliisiasemalla numerolapun kanssa :)

Helsingista jai mieleen kalliit hinnat. Kahvi ja ulkona syominen oli ihan hullun kallista verrattuna amerikkaan. Pohjoisesta jai mieleen hiljaisuus. Kun on tottunut kaupungin meluun niin maaseudun taysi hiljaisuus tuntui todella oudolta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom