Jenkeillä ajavia ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen salaisesti haaveillut jenkkiautosta pidempään. Tänään kävi työpaikalla Plymouth Duster -71 mihin oli laitettu Nissan Cedricin 2,8 dieselkone :)

Joskus jos saisi ylimääräistä rahaa niin kyllä jenkkiauton hankin ja kysymys kuuluukin. Minkä automerkin mitkäkin malit ovat tyyliin Plymouth Duster ja Ford Mustang eli tuommonen sporttisempi malli saisi olla. Itellä ei nimittäin ole mitään hajua :)

edit. Pitäisihän sitä rahaa tietysti olla ajamiseenkin kun syövät sen verta paljon löpöä ja auton pitäisi sitten olla ajovalmis, ettei sitä tarvitse rakennella.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
raakaharri sanoi:
Muita kuin meikä. Takana ura vanhoista uuteen. Moparista GenraaliMoottoriin.
Vain jenkkiFord puuttuu välistä.
Myös HD:sta kokemusta.
Siis hengenheimolaisia ?
En toki mollaa muunmaalaisilla ajavia, nämä vaan on sopivia esim. suurperheellisille ja tilaa tarvitseville. "Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa." :hyper:
Eikä tartte stereoita kun peltisarjojen ääni on musiikkia hermoille.

Lasketaanko Jenkkiveneilijät mukaan? Siinä tapauksessa meikäläinen ilmottautuu! 235hv V8 löytyy konetilasta.
 
Jonny sanoi:
Olen salaisesti haaveillut jenkkiautosta pidempään. Tänään kävi työpaikalla Plymouth Duster -71 mihin oli laitettu Nissan Cedricin 2,8 dieselkone :)
Täytyy nyt sanoa, että olipa hieno auto pilattu harvinaisen laiskalla koneella!

Jonny sanoi:
Joskus jos saisi ylimääräistä rahaa niin kyllä jenkkiauton hankin ja kysymys kuuluukin. Minkä automerkin mitkäkin malit ovat tyyliin Plymouth Duster ja Ford Mustang eli tuommonen sporttisempi malli saisi olla. Itellä ei nimittäin ole mitään hajua :)

Nuo kyseiset autot edustavat 60-70-luvun taitteen ns."Ponycar":eja, eli aikoinaan edullisia ja erittäin suorituskykyisiä autoja. Ne suunniteltiin nuorisolle, joilla ei ollut kovin paljon ostovoimaa, mutta jotka kuitenkin halusivat ajoneuvoltaan suorituskykyä. Muita ko. suuntauksen edustajia ovat esim.

Chevrolet Chevelle
Plymouth Roadrunner
Dodge Charger
AMC Javelin
Ja tietysti ehdoton kuningas Dodge Challenger! :rock:
jne.

Harmillista kyllä, olet ihastunut nyt juuri sellaisiin autoihin, jotka ovat juuri niitä halutuimpia, maailmanlaajuisestikin. Eli on syytä varautua melko kalliiseen hankintahintaan, lisäksi hinnan ovat selvässä nousussa. Taannoin pelkän rullaavan Challenger-aihion hinta oli Suomessa noin 7000€ (millä se luultavasti meni kaupaksi heti).
 
yön pikkutuntien kunniaksi nostetaan vanhaa threadia...

stonecoldilla hieman mennyt muskelit ja ponit sekaisin. näihin ei nyt mitään virallista määritelmää ole mutta mustangi taitaapi olla ainoa ponycari mitä on, muut aikakauden edes vähän samassa sarjassa painivat autot ovat kaikki reilusti isompia ja yleensä myös tehokkaampia kuin musset. amc javelin tai camaro jne.. ovat vähän siinä rajoilla, semi-muskeli-semi-poni luokkaa.

moparin muskelilaivoja ei hyvälläkään tahdolla voi ponycareiksi sanoa, pelkkää muskelia siellä on. tai chevrolet chevelle ls6:lla: 454kuutiotuumaa ja melkeen yhtä paljon hevosia.

mun mielestä muskeliautossa on kokoa, näköä ja tehoa.

-Stone Cold- sanoi:
Kyllä tollanen n. 15 v ja vanhempi jenkkiauto on kiitollinen kohde autoharrastuksen aloittamiseen, koska tekniikka on suhteellisen yksinkertaista ja robustia kauttaaltaan (automaattilaatikot kylläkin melko monimutkaisia) verrattuna nykyajan nintendo-autoihin. Useimmiten varaosatilanne on myöskin hyvä (laaja uustuotanto) ja isona plussana pidän harrastajakunnan reilua henkeä, eli neuvoa ja apua saa, jos kysyy.

asiaa! jos mahd helpolla ja halvalla haluaa näiden asioiden kanssa päästä niin ostaa valmiiksi täysin priimassa olevan ja maksaa siitä mieluummin rielusti extraa, jos ostat halvan ja ajattelet fiksaavasi sen kuntoon niin lopputuloksena rahaa palaa reilusti enemmän mitä kunnollisen ostamiseen. automaattilootaa on suomessa reilusti hankalampi huoltaa kun mikään normipaja niistä ei tajua mitään ja ne jotka tajuaa ovat monesti kuulopuheiden perusteella olleet täysin epäpäteviä, pätevin varmasti on päivinen jos kuulopuheisiin on yhtään uskomista.

uustuontanto on tosiaankin monien mallien kohdalla aika kovaa joten jossei mitään keräilyharvinaisuutta hommaa niin osien hankinnassa ei paljoa ongelmia pitäis olla, usa:sta saa hyvin suoraan itsekkin tilattua ties mitä osaa eikä hintakaan ole paha nykyisen euro/dollari suhteen ansiosta.

ja tuo harrasteporukan meininki on varsin mukavaa, ja usein palstoilta löytyy todellisia asiantuntioita jotka tuntee autosta kaiken mitä voi tietää. pari kertaa vertaillut jotakin X autoklubin palstaa muutamaan jenkkipalstaan niin aika nopeasti on sielläkin tasoeron huomannut. löytyy jenkkienkin puolelta paskaa palstaa kyllä, overdrivessäkin aina jaksetaan vääntää makuasioista niin järjettömästi.
 
-Stone Cold- sanoi:
Kyllä tollanen n. 15 v ja vanhempi jenkkiauto on kiitollinen kohde autoharrastuksen aloittamiseen, koska tekniikka on suhteellisen yksinkertaista ja robustia kauttaaltaan (automaattilaatikot kylläkin melko monimutkaisia) verrattuna nykyajan nintendo-autoihin. Useimmiten varaosatilanne on myöskin hyvä (laaja uustuotanto) ja isona plussana pidän harrastajakunnan reilua henkeä, eli neuvoa ja apua saa, jos kysyy.

Tähän perustuen ostin syksyllä piikin jälkeen 89 sportsterin. Nyt tulee kuittia nintendokyykky kuskeilta kun pyörä lojuu osina viikottain :jahas:
 
Zone-sarja -42%
Alipaino sanoi:
Tähän perustuen ostin syksyllä piikin jälkeen 89 sportsterin. Nyt tulee kuittia nintendokyykky kuskeilta kun pyörä lojuu osina viikottain :jahas:
Tuon takiahan HD kuskilla on aina musta parta kun se miettii kädet öljyisinä tien laidalla partaa hieroen että mikä v*ttu tähän taas tuli :hyper:
 
Itse ostin työautoksi Dodge Ram 2500 pickupin pitkä lava ja pitkä hytti.
Joku kysyi voiko ostaa jenkin vaikkei tajua autoista mitään niin kyllä voi!

Halusin mahdollisimman ison, tehokkaan ja asiallisen näköisen (ja tietysti kovaäänisen). Tällä hetkellä n.250hv mutta tarkoitus olisi sinne 400 hujakoille, kone siis 5.9 turbodiesel.
 
Jonny sanoi:
Olen salaisesti haaveillut jenkkiautosta pidempään. Tänään kävi työpaikalla Plymouth Duster -71 mihin oli laitettu Nissan Cedricin 2,8 dieselkone :)
QUOTE]
Pyhäinhävästys
 
HD:lla ajelen. En kyllä vois kuvitellakaan ajavani muulla, vaikkei kokemusta muista moottoripyöristä olekkaan (paitti joku autokoulun 500cc kawa, aaarghhh :itku: ) On siinä niin oma asenteensa.

On kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka haluisivat ajaa harrikalla ja sitten niitä jotka ajavat :whip: (koht tulloo sanomisia) :D
 
HC76 sanoi:
On kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka haluisivat ajaa harrikalla ja sitten niitä jotka ajavat :whip: (koht tulloo sanomisia) :D

On kahdenlaisia ihmisiä; niitä joiden mielestä harrikalla ajo on hienoa ja niitä jotka ovat kokeilleet harrikalla ajoa.













:D Ite kerjäsit. Tosissaan: aikansa kutakin ja mikäs siinä jos tykkää. Minä en enää noihin härräköihin koske. Kokemuksesta sanoisin, että jos haluat pitää hyvän fiiliksen hommassa niin älä jatkossakaan kokeile mitään muita pyöriä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
themastodontti sanoi:
Kerrotko samalla mitä harrikoita sulla on ollut, ja mikä tekee muista vastaavaan tarkoitukseen tehdyistä vastaavan ikäisistä paremman?

HD-kokemukseni pääosin faijan 80-/90-lukujen taitteen 1200 Sportsterista, joka oli tietty teini-ikäiselle pojalle se maailman mahtavin tykki ja kulmakunnan kovin mopotin. Kunnes vihdoin piikki-iän loputtua aloin pikkuhiljaa tutustua muiden tehtaiden tuotteisiin ja HD tipahti jalustaltaan jopa niitä teinipojan huoneen seiniä koristaneita "Ride to Live-Live to Ride"-korniusjulisteita vauhdikkaammin.

Sittemmin toki on koeajoa suoritettu tilaisuuden tullen useammallakin amerikantuotteella, mutta ei ole oikein kipinä syttynyt. V-Rod mottisia en ole vielä päässyt testaamaan, että näistä on paha sanoa mitään.

Pointtini edellä oli vain torpata hieman realismilla HC76:n polleaa paraatia siitä kuinka HD on kaiken maailman prätkäkansan salaisten unelmien kohde, ei aloittaa taas yhtä sotathreadiä siitä miksi mikäkin pyörä on kenenkin mielestä ihan paska. Ei liene kenellekään mitään iloa listauksista joissa jokainen osoittelee jonkin tietyn pyörän surkeimmat ominaisuudet.

Jokainen ajakoon millä tykkää ja saa sitä toki omassa päässään kuvitella menoa kadunkulmassa katsovien katseisiin ihailuakin jos moisesta saa iloa. Eipä tuo ole minulta mitenkään pois.

PS. Mikä muuten on tuo kysymyksessä vilahtanut "vastaavaan tarkoitukseen tehdyistä"? Eli mikä mielestäsi on HD:n tarkoitus?
 
themastodontti sanoi:
Kerrotko samalla mitä harrikoita sulla on ollut, ja mikä tekee muista vastaavaan tarkoitukseen tehdyistä vastaavan ikäisistä paremman?
Tekiniseltä toteutukseltaan korkeintaan välttävästä laitteesta ei tule ekana mieleen maksaa kovinta hintaa. Isolla rahalla paljon paskaa, näin niinku insinöörin silmällä katsottuna.
 
kun oliskin jenkki. Vituttaa ajaa manuaalivaihteiselle 1.4 litraisella japsikinnerilla. I need american muscle!
 
IronMind sanoi:
HD-kokemukseni pääosin faijan 80-/90-lukujen taitteen 1200 Sportsterista, joka oli tietty teini-ikäiselle pojalle se maailman mahtavin tykki ja kulmakunnan kovin mopotin. Kunnes vihdoin piikki-iän loputtua aloin pikkuhiljaa tutustua muiden tehtaiden tuotteisiin ja HD tipahti jalustaltaan jopa niitä teinipojan huoneen seiniä koristaneita "Ride to Live-Live to Ride"-korniusjulisteita vauhdikkaammin.

Sittemmin toki on koeajoa suoritettu tilaisuuden tullen useammallakin amerikantuotteella, mutta ei ole oikein kipinä syttynyt. V-Rod mottisia en ole vielä päässyt testaamaan, että näistä on paha sanoa mitään.

Pointtini edellä oli vain torpata hieman realismilla HC76:n polleaa paraatia siitä kuinka HD on kaiken maailman prätkäkansan salaisten unelmien kohde, ei aloittaa taas yhtä sotathreadiä siitä miksi mikäkin pyörä on kenenkin mielestä ihan paska. Ei liene kenellekään mitään iloa listauksista joissa jokainen osoittelee jonkin tietyn pyörän surkeimmat ominaisuudet.

Jokainen ajakoon millä tykkää ja saa sitä toki omassa päässään kuvitella menoa kadunkulmassa katsovien katseisiin ihailuakin jos moisesta saa iloa. Eipä tuo ole minulta mitenkään pois.

PS. Mikä muuten on tuo kysymyksessä vilahtanut "vastaavaan tarkoitukseen tehdyistä"? Eli mikä mielestäsi on HD:n tarkoitus?

Custom-mallinen moottoripyörä, harleykopioitahan on joka kiinanmerkillä. Et vieläkään kertonut mikä on se vika harrikassa, vain että se putosi jalustaltaan, alkoiko sua kiinnostaa kyykkypyörät enemmän, jos niin ei ihme ettei harley ollut se juttu, koska mallistossa ei moisia ole. Sportsterihan on ihan entry-level mopotin, ja noi 80-90 taitteen vehkeet oli vielä nelivaihteisia joissa jonkinverran tyyppivikoja on, joten saattaa olla usein paskana. Harva härli, edes spora on kulmakunnan nopein mopotin, vaikka ripeämpiäkin yksilöitä on, niin onhan se perusidea harrikassa tarkoitettu ihan muuksi kuin tehonnälkään lääkkeeksi. Mulla oli takapyörältä 76 hp ja 124 nm sporassa, ei paljon mutta vähän kuitenkin.

NHB sanoi:
Tekiniseltä toteutukseltaan korkeintaan välttävästä laitteesta ei tule ekana mieleen maksaa kovinta hintaa. Isolla rahalla paljon paskaa, näin niinku insinöörin silmällä katsottuna.

Kokemuksen syvä rintaääni? Hei ihan oikeesti jos harrikat olis halvempia niin miks kukaan ostais kiinankustomeita? Ja sit esimerkkejä teknisen toteutuksen kompastuskivistä? Myönnettäköön että uudet twincamit ei enää ole "ikuisia" kuten vanhemmat esim evo, koneet mennyt sellaiseksi ettei koneremonttia käytännössä voi tehdä, kun kilsat tulee täyteen. Pääpiirteissään uudehkot harrikat on kyllä todella varmatoimisia laitteita.
 
themastodontti sanoi:
Custom-mallinen moottoripyörä, harleykopioitahan on joka kiinanmerkillä. Et vieläkään kertonut mikä on se vika harrikassa, vain että se putosi jalustaltaan, alkoiko sua kiinnostaa kyykkypyörät enemmän, jos niin ei ihme ettei harley ollut se juttu, koska mallistossa ei moisia ole.

Varmaan se oli se 'ei paras missään'-kokonaisuus ja kaikkinainen voimantunteen puutostila. Ensin minua alkoivat kiinnostaa tehocustomit tyyliin V-Max. Sitten huomasin että pyörässä voi olla tehoa, toimiva alusta ja sen ei tarvitse käyttäytyä kuin täyteen lastattu ruotsinlaiva mutkateillä ja että sininen Loctite ei ole moottoripyöräilijän tärkein tarvike. Lopulta vaan koko all show-no go kromijoulukuusitouhu ja 'pullamössömiddlemanagerit leikkii kapinallista'-meininki alkoi pahemman kerran haukotuttaa. Vähän sama tunnelma kuin menisi vakiolla kuplavolkkarilla kiihdytyskisoihin: tytöt tykkää pörinästä ja ulkonäöstä, mutta oma fiilis on kuin kastraatilla ilotalossa.

Sekalaisten katupyöräkokeiluiden jälkeen nykyään leikin nakupyörillä, joka on meikäläiselle sopivin osasto ja kompromissi tehokkuuden, ajo-ominaisuuksien, fiiliksen ja tyylin suhteen. Sopivasti siinä asteikon puolivälissä kisakireiden pää edellä-kyykkyjen ja laiskan suoraa tietä, suoraa tietä -floflotuksen välissä. Ei sitä tiedä vaikka joskus vanhempana herrasmiehenä vielä palaisin rauhallisempien custom-laitteidenkin pariin, mutta silloinkin tod.näk. Rocketin tyyliset vehkeet kiinnostavat HD:tä enemmän.
 
takatukkamika sanoi:
Itse ostin työautoksi Dodge Ram 2500 pickupin pitkä lava ja pitkä hytti.
Joku kysyi voiko ostaa jenkin vaikkei tajua autoista mitään niin kyllä voi!

Halusin mahdollisimman ison, tehokkaan ja asiallisen näköisen (ja tietysti kovaäänisen). Tällä hetkellä n.250hv mutta tarkoitus olisi sinne 400 hujakoille, kone siis 5.9 turbodiesel.

Kuulosti tutulta tuo sun suunnitelma. Vähän aikaa piti miettiä miksi ja sittenhän se muistui mieleen.

http://www.holysmoke.fi/viewtopic.php?t=1093&sid=07f7add06006675bb81ea27b65f1b991
 
IronMind sanoi:
tehoa, toimiva alusta ja Loctite

Kaikkia näitä voi olla harrikassakin. Etenkin sporassa, jo 1200 vakiospora miedolla piristyksellä ja iskareiden vaihdolla on todella kilpailukykyinen esim. v-maxiin verratessa. Uudet street rodit on aika hurjia laitteita myös. Itse olen jättänyt madalletulla sporalla mutkatiellä kyykkykuskeja, jotka ei kieltämättä ollut mitään ajomiehiä. Harrikkahan on kuitenkin maailman eniten myyty puolivalmiste, harva malli on sellaisenaan asiallinen.
Kotka/nahkahapsu/otanjokaisenkromioption -meiningistä en mäkään diggaile ollenkaan.
 
Nyt on tullut katsottua viime aikoina Supernatural tv sarjaa ja siinä ajavat Chevrolet Impala autolla ja amerikan rauta kuume senkun kasvaa :(
No rahaa ei ole hankkia vielä vuosikausiin/kymmeniin vuosiin jos ei satu lotossa voittamaan.

chevy%202.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom