Jekkuja yläkerran naapurille?

Vai kepposia... joku huomaamattoman kokonen hajuhaitta ujutettuna häiriköijän asuntoon. Pilaantunutta maitoa lusikallinen, homejuustoa, silli jne.
Nyt vaan pitöisi keksia menetelmä miten saat sen asuntoon. Maitoa vois ruikata postiluukusta matolle, alkaa varmaan mukavasti parissa päivässä haisemaan ja ei näy päällepäin. (ainakaan heti) :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taloyhtiön yhtiösäännöistä löytyy varmasti selvät sävelet siihen, miten häiriöstä voi valittaa ja miten tilanteen voi eskaloida. Käytännön piloissa on se vika, että naapurilla voi olla hankaluuksia yhdistää niitä musisoinnin aiheuttamiin häiriöihin. Ittellä ei onneksi ole ollut pahempia häiritsijöitä ikinä. Opiskeluaikoina heräsin usein naapurikissan orgasmikarjuntaan, mutta ei tullut siitä ikinä valitettua :D.

Varsin mukavia jekkuja ehdoteltu ja kaikille kiitos niistä. Tämä siis missä asun on kunnan vuokratalo, ja käytäntö on se, että vuokrasopimus tehdään puoleksi vuodeksi kerrallaan, ja jos ei ole suurempia ongelmia niin vuokrasopimus uusitaan. Ilmeisesti sitten tarpeeksi, jos valittaa niin rämpyttelijän saisi täältä häädettyä, mutta ei sekään kauhean mukavaa olisi, vaan parempi olisi saada tuo homma hoidettua muuten.

Itseäni ainakin harmittaisi, jos täältä tarvitsisi pois muuttaa. Vaikka kunnan asunto onkin, niin täällä on vasta tehty täydellinen remontti, asunto on tilava ja edullinen, ja kaapeli-tv ja autotalli löytyy, ja muuten todella rauhallinen paikka, tuota rämpyttelijää lukuunottamatta täällä asuu pääasiassa lapsiperheitä ja vanhuksia.

Originally posted by Andy_T
Kuse uuninpellille, pistä uuninpelti pakkaseen ja illalla, talon hiljentyessä käy tipauttamassa jäätyneet kusilevyt naapurin postiluukusta. Aamulla saa sitten vittumainen vinguttaja ihmetellä kusilammikkoa oven edessä.

Tällaisen luin jostain. Ei kovin kypsää taikka järkevää käytöstä, mutta itsepähän pyysit ;)

-Edit- Niin, itsekin olen tietysti sovinnollisemman ratkaisun kannalla.

Toikin löytyy muistaakseni täältä:
http://www.co.jyu.fi/~np/pjokes/
ja jos ei löydy, niin ei se mitään, muita hyviä piloja sieltä ainakin löytyy.

Edellisen vastauksen vinkeistä mukaelma joka ei ole edes kepponen mutta voisi lopettaa soiton. Tee sopivan kokoinen lappunen jonka liimaan sitten naapurin oveen.
Teksti voisi olla vaikka seuraava:
"Anteeksi, soitan välillä sahaa tosi äänekkäästi ihan teidän naapureiden kiusaksi" tai joku muu vastaava :)

Ainahan sitä pitäisi mennä sanomaan jos joku vaivaa, kerrostalossa asuessani sain humpan soiton eräältä naapurilta lakkaamaan kun menin sanomaan mutta toisessa tapauksessa kun valitin niin ei loppunut ja oli varmaankin mahdollisuus saada kuula kalloon kun naapuri pidätettiin samana yönä pyssyn kanssa heilumisesta lähialueella. Kolmannessa tapauksessa toinen naapuri sai leegonsa hajalle kun oli todistajana yölliselle meluamiselle... että sellasta.

Originally posted by Hippa
Jonkun megahyvän lastenlaulun soittaminen täysillä?

Yksi hyvä ehdokas on Huopikkaat.

Vähemmän mielenkiintoinen, mutta sitäkin tehokkaampi keino on soittaa poliisille. Ne menee sitten sanomaan sille naapurille, että on hiljaa. Huumehörhöihin ei toimi, mutta jos on vähänkään lainkuuliaisempi tapaus ni luulisin, että ottaa opikseen.

Eikä toimi myöskään alkoholihörhöihin. Testattu on.:D

Perkkeles, laita äitis asialle sanomaan että poikaa kiusataan.

Minulla asui ennen naapurissa sellainen nihilisti-vanhapiika-mummu. Sen poika (n.50 wanhapoika) kävi päivittäin äidillä syömässä ja jätti auton asunnon eteen tukkien koko tien. Sanoin kohteliaasti asiasta ja "poikaparka" otti pulitit.
Muutmaa päivää myöhemmin sen äitimuori lykkii rollaattorilla huutamaa minulle etten saa kiusata sen poikaa kun se on niin herkkä.:eek:

Olen pysynyt siitä asti hiljaa, noi Freudilaiset äitiriippuvuudet menee multa jo ohi hilseen.

Originally posted by Nitsku

(jos haluat niin voin myös kertoa miten kostaa kotiviinejä yms kellarista varasteleville naapureille)

No kerro toki. Panitko sopivasti ns. 'tarjolle' pullollisen ehtaa ureaa vai kui?

Jekuista jos puhutaan, niin esim. www.tena.fi ja muista mukavista osoitteista saa tilattua näytepakkauksia naapurin nimellä (tai jonkun muun nimellä siihen osoitteeseen, mielikuvitusta saa käyttää!). Jos hieman haluaa rahaa käyttää, niin voi tilata emännälle kukkalähetyksen "salaiselta ihailijalta", lähettää miehelle hajuvedeltä tuoksuvan kirjeen, jossa naisten pikkuhousut (niin että huomaa kirjeen läpikin, tai sitten läppä liimaamatta), vaimolle asuntoesitteitä, matkaoppaita yms. tällaista kun jonkun aikaa jatkaa, ja vielä pyrkii ajoittamaan niin, että "väärä" osapuoli saa lähetykset ensin, niin voi alkaa naapurista kuulumaan lautasten paiskomista sun muuta "erilaista" ääntä.

"Saakelin Sonninen" - kirjasissa on tuon tyyppisiä, hyviä tempauksia toteutettavaksi.

Originally posted by Ohut
Jekuista jos puhutaan, niin esim. www.tena.fi ja muista mukavista osoitteista saa tilattua näytepakkauksia naapurin nimellä (tai jonkun muun nimellä siihen osoitteeseen, mielikuvitusta saa käyttää!).

Tämä ei kyllä toimi kaikissa tapauksissa. Entisessä talossa eräs sekopäänaapuri säilytti kellarikomerossaan Tena-laatikkoja. Kyljessä vielä isolla tekstillä "Tena - adult diapers".

Melkolailla joka aamu otin naapurikomerosta fillarin ja ne laatikot jaksoi joka kerralla huvittaa repeämiseen asti.

Originally posted by Andy_T
Kuse uuninpellille, pistä uuninpelti pakkaseen ja illalla, talon hiljentyessä käy tipauttamassa jäätyneet kusilevyt naapurin postiluukusta. Aamulla saa sitten vittumainen vinguttaja ihmetellä kusilammikkoa oven edessä.

Tällaisen luin jostain. Ei kovin kypsää taikka järkevää käytöstä, mutta itsepähän pyysit ;)

-Edit- Niin, itsekin olen tietysti sovinnollisemman ratkaisun kannalla.

Eikö ole sama kusta suoraan luukusta? Tuossa täytyy vain ottaa ensiksi selvää, ettei oven takana vahdi verikauhuinen dobermanni, joka saattaisi olla hyvinkin kiinnostunut postiluukuun ilmestyvästä prinssinakin pätkästä. :lol2:

Eiköhän asia selviä jos naapuria käyt henk. koht. jututtaan asiallisesti ja sopimassa asiasta hyvässa hengessä. Ja kärsivällisyyttä "vähän" mukaan. Jos juttu ei luista niin aina löytyy keinoja... Etua on jos olet isompi, itsevarmempi ja ei luovuta ikinä... Mutta en suosittele tätä vaihtoehtoa. Kyllä naapurin saa muttamaan pois jos haluaa... Varmasti! Niin se vain on! Voin kyllä itse myös miettiä missä haluaisi asua ja minkälaisen naapureiden kanssa. Itselläni on tosi hyvät naapurit.

Originally posted by newberry
No kerro toki. Panitko sopivasti ns. 'tarjolle' pullollisen ehtaa ureaa vai kui?

Sen verran jätin viiniä kuitenkin pulloon, että varas ei ihan heti tajunnut mitä joi... Muutamaan pulloon laitoin sellaista hajutonta ja mautonta ulostuslääkettä, joka hajosi melko hyvin viinin sekaan. Lääkkeen nimen olen kyllä unohtanut.

Varastelu loppui kertaheitolla, eivätkä loput pullot kelvanneet vaikka asettelin niitä hyllyn reunalle niin, että oli mahdollisimman helppo ottaa :evil:

Originally posted by Nitsku
Muutamaan pulloon laitoin sellaista hajutonta ja mautonta ulostuslääkettä, joka hajosi melko hyvin viinin sekaan. Lääkkeen nimen olen kyllä unohtanut.

Tämä on ihan estottoman hyvä jippo, olen kuullut muidenkin soveltaneen. Nimittäin ko. lääkkeessä (nimeä mäkään en muista) vakiannostus on 10 tippaa, joten muutamalla kymmenellä tipalla saa jo aikaan mukavan kantorakettiefektin, jolla vielä on taipumus kestää useita päiviä. :kippis1:

Originally posted by JSmith
Tämä on ihan estottoman hyvä jippo, olen kuullut muidenkin soveltaneen. Nimittäin ko. lääkkeessä (nimeä mäkään en muista) vakiannostus on 10 tippaa, joten muutamalla kymmenellä tipalla saa jo aikaan mukavan kantorakettiefektin, jolla vielä on taipumus kestää useita päiviä. :kippis1:

Näin minäkin olen kuullut kerrottavan ;)

Jos naapurilla on auto:
Ostat liimattavia auton vanteiden tasapainotuspainoja ja liimailet about sata grammaa kumpaankin etupyörään sopivasti puolien taakse piiloon.

Tämä on hieman vaikeampi mutta kuitenkin helppo ja nopea kun tietää kytkentäjärjestyksen....eli ostat vaikka biltemasta halvan töötin ja asennat sen vetokoukun pistokkeen jarruille menevään johtoon. Ja kun hän lähtee aamulla töihin niin aina jarruttaessa rupeaa töötti soimaan. Voi myös laittaa vilkkuihin mutta epäilemättä jarru on paras...miettikkää valoissa jotka on ala tai ylämäessä ja töötti huutaa koko ajan.

Originally posted by farmiankka
Kyllähän tuo ovelle kolkuttaminen ja asian fiksu esittäminen olisi se kypsä ja oikea tapa, mutta koska tyyppi on jo useamman kuukauden taloa terrorisoinut niin haluan pikkasen päästä kostamaan ennenkuin aletaan sovintoa hieromaan, ja jos/kun kyseessä on joko välinpitämätön tai kusipäinen tyyppi niin jonkinlaisen jäynän se ansaitsee jo siitäkin. Mielessä kyllä on käynyt jonkun jäteöljyn tai paskan postiluukusta sisälle prässääminen, mutta kai se on parempi ns let the punishment fit the crime.

Eli sun mielestä soittoharrastus, oli se vaikka sahansoitto, on sun mielestä terrorisointia? :confused:

Olen harrastanut musiikkia paljonkin, ja sitä kun ei välttämättä tajua soitellessaan "itsekseen", että koko naapurusto on yleisönä.

Jos ei sinussa perkele sentään ole niin paljon miestä että menet ja otat asian puheeksi vaan suunnittelet kostoiskua (mitäköhän mahdat kostaa; laillisen harrastuksen harjoittamisesta omassa asunnossa??), niin muuta muualle. Fiksu muusikko ymmärtää yskän, ja taipunee rajoitettuihin soittamisehtoihin. Kaverin vaimo on muusikko, ja mimmi hakkaa pianoa arkisin kotona 2-4h + viikonloppuisin 4-8h. Kerrostalossa. Ja se on täysin laillista.

Originally posted by farmiankka
- - tarpeeksi jos valittaa niin rämpyttelijän saisi täältä häädettyä, mutta ei sekään kauhean mukavaa olisi, vaan parempi olisi saada tuo homma hoidettua muuten.

Itseäni ainakin harmittaisi, jos täältä tarvitsisi pois muuttaa. Vaikka kunnan asunto onkin, niin täällä on vasta tehty täydellinen remontti, asunto on tilava ja edullinen, ja kaapeli-tv ja autotalli löytyy, ja muuten todella rauhallinen paikka, tuota rämpyttelijää lukuunottamatta täällä asuu pääasiassa lapsiperheitä ja vanhuksia.

Ei käynyt mielessä että "rämpyttelijän" mielestä ko. taloyhtiössä on mukava asua?

On se ihme homma ettei aikuiset ihmiset saa pikkuasioita (vai onko asumismukavuus kuitenkin iso asia) hoidettua puhumalla. Ajatellaan, että kaikki mikä minua ärsyttää on perseestä, ja se antaa oikeuden suunnitella (ja toteuttaa) mitä vähä-älyisempiä kostoiskuja.

Mietipä, vituttaisiko sinua, jos sinun naapurisi keksisi mukavia kepposia päiviesi ratoksi sen takia että joku sinun tekeminen ärsyttää?

edit:
Jos naapurisi soittelee klo 22-07 niin perun puheeni.

Originally posted by fish

Jos ei sinussa perkele sentään ole niin paljon miestä että menet ja otat asian puheeksi vaan suunnittelet kostoiskua (mitäköhän mahdat kostaa; laillisen harrastuksen harjoittamisesta omassa asunnossa??), niin muuta muualle. Fiksu muusikko ymmärtää yskän, ja taipunee rajoitettuihin soittamisehtoihin. Kaverin vaimo on muusikko, ja mimmi hakkaa pianoa arkisin kotona 2-4h + viikonloppuisin 4-8h. Kerrostalossa. Ja se on täysin laillista.

Itseasiassa se ei ole laillista. Asunnosta ei saa kuulua sellaista meteliä keskellä päivääkään niin, että se häiritsee muita asukkaita.

"17 § (4.2.2000/90)

Kiinteistöä, rakennusta tai huoneistoa ei saa käyttää siten, että naapurille, lähistöllä asuvalle tai kiinteistöä, rakennusta tai huoneistoa hallitsevalle aiheutuu kohtuutonta rasitusta ympäristölle haitallisista aineista, noesta, liasta, pölystä, hajusta, kosteudesta, melusta, tärinästä, säteilystä, valosta, lämmöstä tai muista vastaavista vaikutuksista.

Arvioitaessa rasituksen kohtuuttomuutta on otettava huomioon paikalliset olosuhteet, rasituksen muu tavanomaisuus, rasituksen voimakkuus ja kesto, rasituksen syntymisen alkamisajankohta sekä muut vastaavat seikat." (www.finlex.fi)

Luulen, että tuntitolkulla kestävä soittimen soitto lasketaan kohtuuttomaksi rasitukseksi.

Ja sovellutuksen tuosta lakipykälästä löytyi ainakin ex-asuntoni järjestyssäännöistä, joiden uskoisin olevan samat kaikissa Helsingin kaupungin asunnoissa.

fish, se on vaikeaa käsittää kuinka häiritsevää soittaminen voi joidenkin mielestä olla, jos itse soittaa jotain instrumenttia.

kuten hippa sen sanoi:
Luulen, että tuntitolkulla kestävä soittimen soitto lasketaan kohtuuttomaksi rasitukseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom