Kaikki kunnia eri huippumiesten faneille, fanitus on niin ihanaa ja otetaan niin tosissaan. Vain oma idoli on jotain, näinhän se menee laput silmillä.
Haluaisin kuitenkin kymmenet kehonrakennuskilpailut tuominneena (myös useat EM- ja MM-kilpailut) korostaa kaikille faneille sitä, että te ette todellakaan pysty valokuvien tai videokuvan perusteella suorittamaan kunnollista kilpailijoiden vertailua. Kilpailut arvostellaan ja tuomaroidaan livenä, tietyt elementit kilpailijan kunnosta ja mittasuhteista ja varsinkaan kilpailijoiden keskinäiset suhteet eivät välity valokuvista eivätkä videokuvasta.
Kilpailussa on myös paljolti kyse siitä, millaisen vaikutuksen kilpailija tekee tuomaristoon. Toisilla on yleisöön menevää lavakarismaa, positiivinen aura, heidän halutaan pärjäävän ja menestyvän. Tällainen vaikuttaa myös tuomareihin. Jotkut eivät yksinkertaisesti ole voittajatyyppiä, vaikka lihakset esimerkiksi olisivat aivan valtavat. Tällaisia tilanteita nähtiin Lahden SM-kisoissakin.
OK, kirjoitukseni ei ole varmaankaan kovin selkeä, mutta ihan oikeasti, tuomarit harvoin erehtyvät tuomioissaan näissä karkeloissa. Itse kirjoitin muualla forumilla, etten pidä Cutlerista enkä Badellista yhtään, mutta kyllä minä ymmärrän, että herrat sijoittuivat mitalisijoille. Rakenne on vain molemmilla ihan kaamea mielestäni, lisäksi molemmilla on helposti korjattavia ihan hölmöjä heikkouksia (huonoja ilmeitä, Cutlerilla 5-vuotiaan mammanpojan hiusmalli jne., kaikki nämä vaikuttavat tuomaristoon).
Colemanin olen nähnyt livenä ja tiedän, että hänellä on raameja ja rakennetta kantaa tuo valtava kuivankireä lihasmassa tyylikkäästi.
Off topic: Mitä mieltä muuten olette seuraavasta? Kun tarkkailee (kuvista) tämän vuoden Mr. Olympian line-upia kokonaisuudessaan, eikö se vaikuta jotenkin huonotasoiselta (Coleman poislukien) verrattuna muutaman vuoden takaisiin aikoihin? Ovatko miehet mielestänne nyt yhtä hyviä kuin aikanaan Dorian Yates, Kevin Levrone, Shawn Ray, Flex Wheeler, Lee Labrada etc. Tarkoitan kaikkea, rakennetta, tyylikkyyttä, karismaa, poseeraustaitoa jne.