Javascript popup title teksti... :)

Eli koodausvinkkiä apua kaipaan.

Yhden kotisivun koodissa luon popup function näin:
Koodi:
	function popUp2(URL) {
	day = new Date();
	id = day.getTime();
 	eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=1,menubar=0,titlebar=0,resizable=1,width=800,height=600,left = 200,top = 100');");
	}

Eli tarkoitus on avata popup ikkunaan linkki toiselle sivulle. Sen teen toisaalla koodissa näin:

Koodi:
href="javascript:popUp2('http://www.keksittysivu.com\')">Klikkaa tästä

Ja näin aukeaa pop ikkuna, mutta ongelma on se, että siinä popup ikkunassa on osoitteena tuo avautun sivun URLi kun tahtoisin siinä olevan minun oman tekstini....

Sen verran olen ymmärtänyt, että minun pitäisi luoda funktio tähän tyyliin:
Koodi:
function popUp(url, title) {
ja sitten voisin antaa popupin title baariin oman tekstin jotenkin tähän tyyliin:
Koodi:
.document.title = title;

Eli osaakos joku muuttaa tuon mun alkuperäisen funktion sellaiseksi, että voin itse määritellä tuon titlen?

Tackar och pockar.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
< title> w00t < / title > :)

Jos siis kotisivuston sisässä avaan popupin joka avaa sivun sivuston sisästä niin voin määritellä titlen juurikin noin. Mutta kun teen sivulöe klikattavan linkin joka avaa popupin, jonka sisältö on ulkopuolelta, niin se tuo titleen sen sivun urlin.

Vaikeasti selitetty? Ei suinkaan...

Ainakin voit luoda koko PopUp ikkunan sisällön lennosta.

Esim. jotenkin näin:

page = window.open('','ikkuna','toolbar=0 + muut skeidat');
page.document.write("<html><head><title>koe</title></head><body></body></html>");
page.close();

Näissä on aika paljon selain eroja. Esim. IE 7:lla voit laittaa alkuperäiseen koodiisi ton eval lauseen perän jotain tämmöistä millä vaihtaa otsikko:

eval( "page" + id + ".document.title='uusi otiskko';");

Mutta FireFoxissa tämä ei toimi :)

No jos kovin vaikeeksi menee niin ainahan voit vaan käydä huoraamassa sopivat scriptit vaikka dynamicdrivesta, löytyy pikaisella katselmuksella puolitusinaa generaattoria joissa titlebarin voi kustomoida miten nyt lystää.

voit vaan käydä huoraamassa sopivat scriptit vaikka dynamicdrivesta, löytyy pikaisella katselmuksella puolitusinaa generaattoria joissa titlebarin voi kustomoida miten nyt lystää.

Auta sokeaa ja näytä tie! Ei osunut yhtään simppeliä silmääni... :wall:

Ainakin browser window osiolla on pari examplea.

Miksi se simppeli pitäisikään olla? :whip:

Jos nyt oikein ymmärsin, niin ei tuo taida kovin helposti onnistu JS:llä jos avattavan sivun sisältö ladataan jostain muualta, eikä luoda sitä itse. Mutta kyllä se JS:llä tehtävissä on, ehkä ajattelen nyt liian vaikeasti tuota. Tästä oliki varmasti paljon apua :) Mutta joku kuitenkin keksii yksinkertaisemman keinon, niin en viitsi alkaa näpertämään.

1
2

Eikö noista saa katsottua tuon title-jutskan, itse en jaksa alkaa tutkimaan sen tarkemmin. Ainakin googlen esimerkkisivu aukeaa dynamicdriven omaan sivuun äkkiseltään katsottuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom