Jauheliha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elkku82
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Nuo vähä rasvaset jauhelihat on tosi kalliita verrattuna tavallisiin jauhelihoihin. Niinpä oonkin alkanu "pesemään" rasvat pois jauhelihasta eli paistan ekaksi jauhelihan, joko porsaan tain naudan, ja sen jälkeen kun se on kypsää laitan ne siivilää ja päästän vettä niiden päälle vähän aikaa. Sitten vielä pesen pannusta kaiken rasvan pois ja laitan ne takasi hellalle paistumaan. Ton operaartion jälkeen laitan sitten jauhelihaan lisukkeet. Kysymys kuuluukin että tekeekö kukaan muu näin? Lähteekö tossa operaatiossa jotain tärkeitä aineosia lihasta pois. Mun mielestä maku pysyy samana ja on syötävän hyvää ja ainaskin kaikki näkyvä rasvaa lähtee pois.

Sorry tuli väärään osioon. Toivottavasti joku laittaa tän tonne ravinto osioon:)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mäkin huuhdon joskus jauhelihan paistamisen jälkeen. maku siitä vähän kärsii mutta ketsuppi kompensoi. eipä se vesi siitä mitään tärkeetä irti huuhdo.

jos en ihan väärin muista niin palstan vihreä natikkahirmu hulkki kanssa huuhtoo jauhelihoja rasvan poistamiseksi. näin muistan lukeneeni joskus. joten jos siinä jotakin negatiivistä tapahtuisi ei hulkki sitä tekisi. :D

Mäkin hinkkasin ja pesin mun marinaadissa olevat kanan rintafileet tänään hanan alla:D Hyvää tuli!!!

Meah sanoi:
Mäkin hinkkasin ja pesin mun marinaadissa olevat kanan rintafileet tänään hanan alla:D Hyvää tuli!!!

Smartti muuvi.

Kannattanee myös miettiä paistijauhelihan hintaa kauhistellessaan paljonko siitä halpislihasta jää jäljelle rasvojen jälkeen. Ihan vaikka punnita valmis paistotuotos josta ovat rasvat ja nesteet lähteneet....

Väitän että ero ei paljoa ole.

Ise heitän jauhelihan kypsyttyä pari palaa talouspaperia pannulle ja sekoitan ne jauhelihan kanssa, veden ongelma on se että rasva ei liukene veteen, mutta talouspaperi imee ylimääräisen rasvan pois. Sitten vain poimii paperit pois.

Ainakin ku paistaa pieniä määriä jauhelihaa niin paiston aikana kallistelen paistinpannua jolloin lusikoin pannun reunaan valuvan rasva/nesteen. Näin saa mielestäni tarpeeksi hyvin, ainakin näin bulkilla.

Pari kertaa olen marinoituja pihvejä paistettuani joutunut kyllä käpelöimään niitä talouspaperilla. Hyvin maistui silti, kun kyytipoikana paistettuja vihanneksia.

PJR sanoi:
Ise heitän jauhelihan kypsyttyä pari palaa talouspaperia pannulle ja sekoitan ne jauhelihan kanssa, veden ongelma on se että rasva ei liukene veteen, mutta talouspaperi imee ylimääräisen rasvan pois. Sitten vain poimii paperit pois.

samoin, mutta laitan paperin lautasen päälle, kaadan lihat siihen ja annan vähänaikaa imeytyä....tosin tosta omasta versiostasi ei tule niin paljon tiskiä!!

Kiinnostaisi kyllä oikeasti tietää, kuinka suuri osa tuosta lapioidusta nesteestä loppujen lopuksi on rasvaa. Jotenkin epäilyttää koko puuhan tarpeellisuus. Itse en kyllä hyvää ruokaa ala tuolla tavalla pilaamaan :D

Meah sanoi:

yks vaihtoehto olis myös ostaa marinoimattomii :D

edit: tosin oli varmaa porukkas ostamii ruokii joten sitte perun sanani

samout sanoi:
yks vaihtoehto olis myös ostaa marinoimattomii :D

edit: tosin oli varmaa porukkas ostamii ruokii joten sitte perun sanani

Niimpä olikin;)

Joona sanoi:
Kiinnostaisi kyllä oikeasti tietää, kuinka suuri osa tuosta lapioidusta nesteestä loppujen lopuksi on rasvaa. Jotenkin epäilyttää koko puuhan tarpeellisuus. Itse en kyllä hyvää ruokaa ala tuolla tavalla pilaamaan :D
aika vähän varmasti. kaikesta jauhelihasta irtoaa ns lihasnestettä runsaasti. aivan turha tuollaisessa asiasssa kikkailla mun mielestä. jos rasvan oikeasti haluaa pois, niin lienee parhaiten se lähtee uunissa eli siellä kun paistaa ja kaikki se ylimääräinen mitä siihen leivin paperille jää, on rasvaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom