Jatkuvasti kipeänä!

Ja taas murheita..

Ei lähde treenit millään liikkeelle, johtuen tuntemuksieni pohjalta
todella huonoksi menneestä yleiskunnosta..kuten jo aikaisemmin totesin
ja olen vetänyt todella kevyitä treenejä..mutta vi*ut!

Jatkuvasti vain väsyttää jne.
Olen tässä jo harkinnut "itselääkitystäkin":D
Mutta jos nyt vielä jollain olisi hyviä vinkkejä niin :worship:

Meikäläisellä vähänkin kovemman treenijakson jälkeen / aikana pukkas flunssa päälle.
Mutta kun aloitin käyttämään palautumisjuomaa heti treenin jälkeen (pukkarissa naamaan), sekä lisäksi napon sinkkiä, C-vitamiinia, kromia, B-vitamiinia ja mangnessiumia. niin eipä ole flunssat vaivannut..tai sitten olen jo elämäni aikana sairastanut kaikki ~200 eri flunssaa :rolleyes:

Palautumisjuoman + hivenaineiden merkityksestä treeninjälkeiseen stressistä palautumiseen voipi lukaista täältä

lampunjalka sanoi:
Ja taas murheita..

Ei lähde treenit millään liikkeelle, johtuen tuntemuksieni pohjalta
todella huonoksi menneestä yleiskunnosta..kuten jo aikaisemmin totesin
ja olen vetänyt todella kevyitä treenejä..mutta vi*ut!

Jatkuvasti vain väsyttää jne.
Olen tässä jo harkinnut "itselääkitystäkin":D
Mutta jos nyt vielä jollain olisi hyviä vinkkejä niin :worship:

Lampunjalka, mene oikeasti lääkärille ja tällä kertaa eri lääkärille! Täällä tuntuu yleisesti olevan vallalla asioiden yli-yksinkertaistaminen ja äitiluonnon aliarviointi. Keskivertotaapertaja ei todellakaan tarvitse kymmentä eri purkkia siihen, että ei sairastuisi - vika ei ole siinä!
Ei riitä, että ihmisen kemialliset prosessit ovat saatanallisen monimutkainen koneisto jo itsessään, vaan samaan syssyyn voidaan lisätä myös psyyke joka hyvinkin panee sekaisin ihan minkä tahansa osan elimistöstämme halutessaan.

Itseltää löytyy B-, C-, multivimiinit, ja erikseen vielä hivenainepurkki..
Niin eikös noiden pitäisi riittää!?..En kyllä enää usko olevan enää vitamiineista
tms. kyse..

(protsku palkkaria varten kylläkin loppu ja miettinyt vaihtaa hieman parempaan,
mutta perkl. mahahaava tässä vain tulee kun noita hintoja katsoo esim. Ion92:den)

Mutta tässä tarvii nyt varmaankin suunnitella jonkun näköinen "kuntoutus ohjelma".
gnutilla olikin ihan hyvä ehdotus..jota hieman muokaten ja punttiohjelmaa myös, yritän jonkunlaisen kehittää...

On vain pirun masentavaa alkaa treenaamaan näin pohjalta, kun ei edes ensimmäiset treenit olleet näin vaikeita.. :(

Caygill sanoi:
Lampunjalka, mene oikeasti lääkärille ja tällä kertaa eri lääkärille! Täällä tuntuu yleisesti olevan vallalla asioiden yli-yksinkertaistaminen ja äitiluonnon aliarviointi. Keskivertotaapertaja ei todellakaan tarvitse kymmentä eri purkkia siihen, että ei sairastuisi - vika ei ole siinä!
Ei riitä, että ihmisen kemialliset prosessit ovat saatanallisen monimutkainen koneisto jo itsessään, vaan samaan syssyyn voidaan lisätä myös psyyke joka hyvinkin panee sekaisin ihan minkä tahansa osan elimistöstämme halutessaan.

Jep kyllä tossa lääkirillä(ja pirun hyvä onkin) on tullut käytyä ja aika on taas!
Kun ei vain löydy mitään järisyttävää mistään..On tehty kaikki maailman kokeet!

Olen samaa mieltä kanssasi, ettei se syy ole kymmenissä eri pillereissä vaan jossain muualla!

Psyyke todellakin tekee ihmeitä keholle(hyvä vinkki), mutta ei ole kohdallani vastaus sairasteluun!

Mulla on oikeastaan sama ongelma. Pari viikkoa voin vetää tosi kovaa treeniä (mutta siis en mitenkään määrällisesti, laadullisesti lähinnä: Viikossa 2 punttitreeniä, aerobista treenittöminä päivinä 40-100 min, punttipäivinä aamuaerobinen ja lämpät. Lisäksi pidän ainakin yhden lepopäivän viikossa.) ja sitten mulle tulee vähän surkea olo, päätä särkee, lihakset ei palaudu, treeni ei kulje ja lämpö nousee tohon 37.2:een. Tänä aamuna taas sama juttu. Olen niin pirun kyllästynyt jättämään treenejä väliin siksi, että lämpö on nousussa. Etenkin, kun se ei nouse tosta yhtään korkeammalle. Tein siis tänään kevyemmän treenin... ja sekin oli ihan tuskallinen.

Vika saattaa olla mun kohdalla ruokailuissa, vaikka toisaalta pyrin huolehtimaan vitamiinien ja hivenaineiden saamisesta. Päivittäin pyrin saamaan kasaan sen 90g protskua. Palkkariin pistän 40g heraa, enkä muuta. Sitten jonkun tunnin päästä syön jotain hiilihydraattipitoista (leipää, hedelmiä). Aamuisin mä otan aina 2 omega3-kapselia, multivitan ja magnesiumlisän. Joskus myös rautalisän, koska mulla on perinteisesti tosi heikko hemoglobini (siinä 120 pinnassa). Ja silti olen taas tässä. Mietin, että ostaisin vielä erityisen c-vitamiinin ja l-glutamiininkin - tuntuu vain siltä, että tavallisella ruokavaliolla pitäisi saada nämä asiat kuntoon. Inhoan pillereiden nieleskelyä ja onko normaalia vetää aamiaiseksi kourallinen tabuja? Huoh.

:kakka: minä.

Immuuni kenties?

lampunjalka sanoi:
En tiedä mikä on vikana kun tulen jatkuvasti kipeäksi!
Syö vitamiineja, proteiineja(vaikka muuten ei välttämättä niin hyvä ruokavalio),
nukun hyvin jne.

Nyt täytyisi saada armoton dieetti päälle, eli kohdallani täytyisi muuttaa koko ruokavalio, koska ruokavalio sisältää liian paljon hiilareita...ja vain kolme ateriaa! Ja vielä täytyisi aerobista lisätä pirusti!

treenaan kaikki lihasryhmät kerran viikossa. En käytä minkäänlaisia pakkotoistoja tai muita erikoistekniikoita ja sarjatkaan ei ole kohtuuttomia.. :curs:
Että ei pitäisi ylikuntokaan tulla! vaikka kaikki oireet..väsyttää, hermot kireellä,
paikat ei palaudu jne.

Jos vain keksitte jotakin neuvoksi, niin :kippis1:

Oletko ajatellut sitä asiaa että taidat olla jo immuuni niille ''lääkkeillesi''? :curs:

Sama juttu täällä, taas on hieman surkee olo kun kävin eilen ja toissapäivänä treenaamassa. Mä alotin tän harrastuksen tossa Tammikuussa ja sen jälkeen mulla on ollut flunssa poikkeuksellisen usein, ainakin aivastelua ja sellasta pientä lämpöä ja väsymystä. Musta tuntuu kanssa että en palaudu oikeen kunnolla, vaikka oon koettanutkin syödä paremmin. En tiedä sit pitäiskö sitä syödä lisäks jotain vitamiineja, täytyy katsoa jos alkais. Kävin verikokeissa ja valkosolut oli kuulemma aika matalat ja ne otetaan tossa kk:n päästä uudelleen.

Empä tiedä, ehkä pitäis siirtyy reenaamaan 3 x viikossa 4 x sijaan ja katsoa että ei tuu kahta peräkkäistä treenipäivää putkeen niin ehkä se auttais =/

Sen oon huomannu et kun pitää just vaikka viikon taukoa niin on 6 x enemmän motivaatiota ja voimia.... aika ikävää on....

Kuulostaa vähän jonkinlaisilta ylikunnon oireilta noi Kynäniska80:n oireet. Eli kuten itsekin ajattalit, niin vähän harvempi tahti ja niitä vitamiineja mukaan. Kannattaa ainakin kokeilla. Ja onko ravinto/lepopuoli muuten missä kunnossa? Toi lepo (yöunet) on todella tärkeät ja se 8 h olis syytä nukkua joka yö.

puntti 72, otas nyt vaikka kylmä suihku tai jotain:)

En ole immuuni lääkkeilleni!...??
Syykin sairasteluun selvinnyt (streptolysiini(?) korkealla),
eikä lekurin mukaan pitäisi olla este reenailulle, jos vain jaksaa.

Ite olen syöny reilusti L-glutamiinia ja c-vitamiinia heti jos tuntuu että on tulossa kipeäksi. Ei ole vielä iskeny vaikka on ensi oireita ollutkin.

On muuten itelläkin auttanut isommat C-vitamiini annokset (1g/d) ja glutamiini hyvin. Kaikki kaverit, perheenjäsenet, tutut on syksyn mittaan sairastellut mutta mulla on ollut vaan semmonen kolmen päivän nuha. Nyt tätä terveenä oloa osaa oikeesti arvostaa ku viime vuodesta olin varmaan viidesosan sairaana. Glutamiinia oon ottanu treenipäivinä 10g ja välipäivinä 5g. Ainu vaan että tuo loppuu ihan justiinsa.

Nyt jo 5kk terveenä. :worship:

Mä en ole ollut ite kunnolla kipeenä viime syksyisen influenssa-aallon jälkeen. Sen jälkeen aloitin vitamaxin ja glutan syönnin.

En sitten tiedä voiko ne tosiaan olla noin sheriffejä, että suojaa kaikelta pahalta. :D

Maanantaina esimerkiksi oli hiukan väsynyt olo ja ei oikein ruoka maistunut. Söin väkisin sen verran mitä sai alas ja sitten iltapäivällä menin kaverin kanssa reenaamaan. Kofujen voimalla reeni kulki kuitenkin pirun hyvin (yksi varma merkki mulla että on tulossa kipeäksi). Illalla olikin sitten koko keho ihan sippi... joten otin glutamiinia ja vitamaxia monta satsia illalla. Tiistaina koulussa oli hiukan parempi olo, mutta edelleenkään ei ollut normaali fiilis. Menin kuitenkin illalla reenaamaan korista ja sielläkin jaksoi pirun hyvin juosta. Otin koko tiistain ajan glutaa(ehkkä n.30g) ja vitskuja toivoen, että keskiviikkona olisi parempi olo. Keskiviikkona tosiaan ruoka maistui eri tavalla jo, mutta treenit ei menny kauhean hyvin. :) Toi tosin johtui varmasti siitä, että mä vain yksinkertaisesti olin niin paska.

Aiemmin mä olin se heikoin lenkki, joka sai aina joka vitun taudin jos sattui vaan liikkeellä olemaan.

Back
Ylös Bottom