Jatkuvasti kipeänä!

Timba79 sanoi:
Ehkä se ravintopuoli ei sittenkään ole ihan niin kohallaan kun itse oot aatellut. Mitä vitamiineja käytät ja mitä yleensäkin syöt? Ja miten treenaat, siis kerro tarkkaan treeniohjelmas, enkä niistä löytyy jotain syytä.
Kyllä vitamiinit on kohdallaan...
Multivita, b-vitamiineja, c-vitamiinia tietysti vähän vaihdellen..
No nyt olen kelannut niin proteiineja ei tule tällä hetkellä tarpeeksi..

Treeni on 1. rinnat, ojentajat 2. koko selkä, hauikset 3.olkapäät, jalat,
se on nyt tämän hetkinen(ollut käytössä 3vk)
Ei välttämättä paras mahdollinen, mutta ihan
kohtalaiselta tuntuu!
Antakaa kommenttia ihan vapaasti :whip:

lampunjalka sanoi:
Kyllä vitamiinit on kohdallaan...
Multivita, b-vitamiineja, c-vitamiinia tietysti vähän vaihdellen..
No nyt olen kelannut niin proteiineja ei tule tällä hetkellä tarpeeksi..

Treeni on 1. rinnat, ojentajat 2. koko selkä, hauikset 3.olkapäät, jalat,
se on nyt tämän hetkinen(ollut käytössä 3vk)
Ei välttämättä paras mahdollinen, mutta ihan
kohtalaiselta tuntuu!
Antakaa kommenttia ihan vapaasti :whip:

Miten usein treenaat? Mitä treenisi sisältää? siis liikkeet sarjat ja toistot. Tällä haen takaa ylikunnon mahollisuutta, mikä on kuitenkin aika todennäköinen jos ravintopuoli on ees jotenkin kunnossa ja silti sairastelee. Jos ei siis allergiat ja vastaavat tule kysymykseen. Vaimolla oli jatkuvasti poskiontelontulehduksia kun se oli kirjapainoalalla pari vuotta duunissa ja oli siis jatkuvasti alttiina paperipölylle. Kun hän siirtyi muihin duuneihin niin poskiontelotulehdukset hävisi käytännössä kokonaan. Jatkuva stressi esim. töissä saattaa myös yhdistettynä kovaan fyysiseen rääkkiin aiheuttaa noita sairasteluja.

Vaihtelen sarjoja ja toistoja erittäin paljon..
toistot 4-20 välillä jopa enemmän
Sarjat pyörii neljän ja 12 välillä..esim tuona selkäpäivänä
jos teen vetoa isoilla painoilla teen vain n. 4 sarjaa
ja yläselkää myös hieman vähemmän kuin tavallisesti..taas jos jätän vedon pois
ja teen muita alaselän liikkeitä teen yläselkää ehkä jopa sen 12 sarjaa(tai enemmän harvemmin kylläkin)
Riippuen tunteesta tietysti!
Tuohon ylikuntoon voisin sanoa, että kyllä sitä joskus niihin aikoihin kun tämän harrastuksen aloitin tuli tehtyä esim. penkkiä lähes joka päivä ja sitten ihmeteltiin miksi lämmöt pomsahti 39C pintaan ja paikat siinä kunnossa, että ottaisi mieluummin kunnolla selkään!
Mutta voihan tämäkin ylikuntoa olla, mutta en kyllä lähtisi sen takia treeniä keventämään vaan alkaisin vikaa etsimään ravinnosta jne. (sitä siis koko ajan teen!)

tiieitiijuu sanoi:
jos ei saa nukuttua kunnolla ainakin itsellä pukkaa flunssan ja vitutuksen samantien päälle..
Nuo kaikki viittaa juuri ylikuntoon..
Ainakin meikäläisen kohdalla ylikunto alkaa
unettomuudesta ja vitutuksesta!

Tällä hetkellä meikäläinen taas nukkuu tollasta
14h päivässä, että, jotta, niin...

lampunjalka sanoi:
Vaihtelen sarjoja ja toistoja erittäin paljon..
toistot 4-20 välillä jopa enemmän
Sarjat pyörii neljän ja 12 välillä..esim tuona selkäpäivänä
jos teen vetoa isoilla painoilla teen vain n. 4 sarjaa
ja yläselkää myös hieman vähemmän kuin tavallisesti..taas jos jätän vedon pois
ja teen muita alaselän liikkeitä teen yläselkää ehkä jopa sen 12 sarjaa(tai enemmän harvemmin kylläkin)
Riippuen tunteesta tietysti!
Tuohon ylikuntoon voisin sanoa, että kyllä sitä joskus niihin aikoihin kun tämän harrastuksen aloitin tuli tehtyä esim. penkkiä lähes joka päivä ja sitten ihmeteltiin miksi lämmöt pomsahti 39C pintaan ja paikat siinä kunnossa, että ottaisi mieluummin kunnolla selkään!
Mutta voihan tämäkin ylikuntoa olla, mutta en kyllä lähtisi sen takia treeniä keventämään vaan alkaisin vikaa etsimään ravinnosta jne. (sitä siis koko ajan teen!)

On sitä itsekin tullut treenattua kuin idiotti (en nyt viittaa sinuun mitenkään) ja oltua ylikunnossa reilusti, mutta ei kuumetta ole silti ollut. Ehkä sun kroppa sitten reagoi tolla kuumella, mulla on taas unettomuus ja yleinen vitutuksen tunne.

Kattele vaan tota ravintopuolta, mutta jos ei auta niin kokeile keventään treeniä vaikka 1-2 viikon ajaksi, se ei sun kehitystä tapa, mutta jos se auttaa oireisiin niin saattaa jopa löytyä syy koko hommaan.

lampunjalka sanoi:
Nuo kaikki viittaa juuri ylikuntoon..
Ainakin meikäläisen kohdalla ylikunto alkaa
unettomuudesta ja vitutuksesta!

Tällä hetkellä meikäläinen taas nukkuu tollasta
14h päivässä, että, jotta, niin...

no eipä tuo minulla ainakaan ylikuntoon viittaa reilusti toistaviikkoa jo pois salilta kipeän käden takia ja yksi huonosti nukuttu yö -> samantien paskamainen flunssa päälle -> ja flunssaa seuraa luonnollisesti armoton vitutus kun nenä vuotaa ladan kaasarin lailla :itku:

Nyt ollut viikon sisällä yksi treeni ja tuntui jopa
siltä, että kunto kohenisi..mutta paskan vitut!

Tähän tietysti vaikuttaa että aloittelen ensimmäistä ketodieettiä
mikä ei nyt tässä tilanteessa varmastikaan järkevää..
Pistäkääpä kommenttia tästä..Kyllä koko ajan tarkkailen kuntoa huolella jotta
ei kunto tästä pahene ja ketoilun jätän väliin jos pahenee!

No niin..alkaa pikku hiljaa terveys paranemaan!
En tiedä sitten varmaksi mistä johtuu, mutta lisäsin proteiineja aika reilusti
ja olihan tuossa nyt pikkunen tauko..
Hiukan ontto olo päässä kun tiputin nuo hiilarit niin alas, että ei muuta kun
odotellaan.
Käyn nyt ensi tiistaina vielä lääkärissä, kun otettiin nielu viljelu.
Sitten paremmalla varmuudella tietää johtuuko sairastelu kitarisan tulehduksesta..

Timba79
Miltä tuo treeniohjelma nyt noin yhtäkkiä näytti? Kun et siihen pahemmin kommentoinut
ja toki muutkin voivat sanoa mielipiteensä!

lampunjalka sanoi:
Timba79
Miltä tuo treeniohjelma nyt noin yhtäkkiä näytti? Kun et siihen pahemmin kommentoinut
ja toki muutkin voivat sanoa mielipiteensä!

Ihan hyvältä jaolta vaikutti. Mutta tee jalat ennen olkapäitä ja jos tuntuu että ei olkapäitä jaksa tehdä niin pistä ni rinnan ja ojentajien kanssa. Siitäkin tulee kyllä paha päivä, mulla ei ainakaan toimi kaikki punnerrusliikkeet samalla päivälle systeemi. Mutta voihan sitä sotkea näinkin:

1. Rinta, kädet
2. Jalat
3. Selkä olkapäät

Noin minä ehkä tekisin jos tekisin kolmijakosella...

Juu olen aikoinaan tehnut rinnat ja olkapäät samana päivänä, eli jos teen rinnat; penkin jne. ensin turha edes ajatella pystypunnerrusta ja toisin päin..

Tuo selkä olkapäät on aika jännä..tekisin kyllä ensin olkapäät ja sitten vasta selän!
En kyllä kokeillut ikäiä, mutta luulen että meikäläisen kohdalla ainaskin tuo yläselkä, etenkin soutu pistää myös niskat sen verran jumiin ettei tulis olkapäistä mitään!

Noille jaloille olen monasti ajatellut pistää oman päivän, mutta aina se jää..
Vois kyllä keventää hyvin muiden ryhmien treenausta!

Kaipa tässä nyt kun on taas aikaa enemmän, voisi ruveta suunnittelemaan vähän toisen laista treeniä..jos vaikka pari kertaa kaikki, kunhan vaan alkas nyt tuo palautuminen paranemaan..

Jees, eli nyt ollaan pikkuhiljaan paranemassa :D

Nyt kyllä olen neuvojen tarpeessa!(vaikka nuo perus asiat pitäisi olla vanttuussa), niin enpä vain tiedä miten alkaa treenaamaan :curs:

Vedin yhden KEVYEN treenin ja heti tuli pereleen paska olo
ja tuntu, että tessutasotkin tippu alle nollan ja vointi huononi LIIKAA!

Eli millain tässä pitäisi nyt oikeen menetellä, etten nyt kuoleman sairaaksi tulisi, kun peruskuntokin tippunut järkyttävästi (mikä nyt on selvääkin)!

Tarkennan nyt vielä hiukan...
Eli kuinka suurin +kalorein kannattaisi lähteä liikkeelle?
Kannattaako ottaa jotain pirunvahvoja vitamiineja aluksi?

Ehdotuksia, neuvoja ja käskyjä otetaan ilolla vastaan!

Täältä myös ääni C-vitamiinille. Itse otan ei-treenipäivinä 1g aamuin-illoin ja treenin jälkeisenä iltana sekä seuraavana aamuna 2g. Osa varmaan tulee läpi, hui hai, mutta eipä ole ollut flunssaa viimeiseen kahteen vuoteen.

Mitä C-vitamiinia te popsitte?
Itsellä ainakaan varaa tollasia määriä vedellä :(

lampunjalka sanoi:
Mitä C-vitamiinia te popsitte?
Itsellä ainakaan varaa tollasia määriä vedellä :(

Vitaplexia vetelen ainakin itse, ja tietääkseni sitä on täällä pakkiksessakin myytävänä (ainakin näyttää olevan hintaa 16,50/ 90 kpl). Eipä tuo hirveän hintainen ole, jos siitä vetelee 2,5 - 3 kuukautta. Jätät vaikka käymättä kerran viikossa terassilla...

Katos vaan..se on nyt pakko tehdä tilaus :D
Oon mä aika :david: kun en aikasemmin ole huomannu :nolo:

Hese sanoi:
Vitaplexia vetelen ainakin itse, ja tietääkseni sitä on täällä pakkiksessakin myytävänä (ainakin näyttää olevan hintaa 16,50/ 90 kpl). Eipä tuo hirveän hintainen ole, jos siitä vetelee 2,5 - 3 kuukautta. Jätät vaikka käymättä kerran viikossa terassilla...

Apteekista sai 500mg c-tabletteja 200 kpl 10 eurolla.

Mulla tuli tossa keväällä ihan helkkarinmoinen flunssa, pahin vaihe kesti muistaakseni peräti 5 viikkoa. Ja nyt vielä parin kolmen kuukauden jälkeen on oireita vieläkin (välillä yskittää niin pirusti). Vaikka mulla on ollu tapana 1-2 (joskus kolmekin) flunssaa vuodessa sairastaa, niin läheskään näin pitkäkestoista ei ole ikinä ennen ollut. Jotain testejä otettu, niissä kaikki ok.

Aiemmin olen vetänyt vaan yhden Berocca-poretabletin päivässä = 500mg c-vitamiinia. Nyt ostin 500-milligrammasia nieltäviä tabuja ja aattelin alkaa vetää välipäivinä 2 grammaa ja treenipäivinä 3g.

Mitäs mieltä tästä ollaan täällä? Kaikki parannusehdotukset / muut kommentit tervetulleita. Kiitokset etukäteen.

Ps. Ilmeisesti täällä vallitsee konsensus siitä, ettei c-vitsku mitään oikeasti piristä (paitsi jos on kunnon puutostila ja sitten se korjataan), joten ilmeisesti voi ottaa esim. 500mg vaikka ennen nukkumaanmenoa, ilman pelkoa unensaannin vaikeutumisesta?

Jos safkapuoli on kunnossa, niin:

2-3 peruskuntoharjoitetta viikossa. Syke 110-130. Fillarilla, kävellen, hölkäten ihan sama, vaihteluvirkistää. Kesto 2-3h. Lisäks yksi 1-2 avanto+sauna per viikko.

Peruskunnolla on suuri merkitys vastustuskykyyn.

Perustuu mutuun.

Back
Ylös Bottom