Jatkuvasti kipeänä!

Jatkuvasti KipeÄnÄ!

En tiedä mikä on vikana kun tulen jatkuvasti kipeäksi!
Syö vitamiineja, proteiineja(vaikka muuten ei välttämättä niin hyvä ruokavalio),
nukun hyvin jne.

Nyt täytyisi saada armoton dieetti päälle, eli kohdallani täytyisi muuttaa koko ruokavalio, koska ruokavalio sisältää liian paljon hiilareita...ja vain kolme ateriaa! Ja vielä täytyisi aerobista lisätä pirusti!

treenaan kaikki lihasryhmät kerran viikossa. En käytä minkäänlaisia pakkotoistoja tai muita erikoistekniikoita ja sarjatkaan ei ole kohtuuttomia..
Että ei pitäisi ylikuntokaan tulla! vaikka kaikki oireet..väsyttää, hermot kireellä,
paikat ei palaudu jne.

Jos vain keksitte jotakin neuvoksi, niin :kippis1:

Lekurille! Se on helpoin tapa tutkia sairasteluasi.
Tulee paljon asioita mieleen jotka voi tehdä tuon sairastelun, oletan että tarkoitat että sairastelet flunssaa. Millaiset olosuhteet on kotona ja töissä ilman suhteen. Onko ilmastointia? Toimiiko se oikein? Oletko varma että ei ole kosteus vaurioita? Onko kotieläimiä? Onko allergiaa jne. Myös rakenteeliset viat hengistyselimissä lisää sairastelua.
Itse olin ihan samassa jamassa,yhtenään olin kipeenä ja treenit meni pieleen kun kerkesin treenata 1-2vkoa ja sitten olin 1-2vko kipeenä. No nyt asiaa tutkitaan ja ilmeisesti hieman työ olosuhteet ja oma allergia yhdessä tekivät sen ainaisen sairastelun. Samoin olen joko pakkikselta tai jostain muusta lukenyt sitä että limakalvot jotenkin voivat "rasittua" treenistä ja silloin niillä on vastustuskyky heikempi ja olet altiimpi sairastumaan. Pitää kysyä sitä seuraavan kerran lekurilta.

thanks..
Kyllä lekurilla käyty ja aina löytyy jotain!

Ei tämä kipuilu olosuhteista kiinni ole, koska en tule kipeäksi ellen treenaa,
tai muuten rankasti urheile..Tietysti juuri silloin se päälle pukkaa kun elimistö rasiintunut, mutta en usko kun opiselija olen ja olosuht. ihan kohtuulliset kuten myös kotona!

Ylikunto?

edit: lukivamma :) Mutta kyllä toi ylikunnolta haisee. Pidä treeneistä parin viikon totaalitauko ja kattele sitten uudestaan.

överitreeni?, mulla oli sama juttu. Kun aloin palautumaan (No more natural) aloin pysyä terveenä. Ok en osannut levätä tarpeeksi ja treenasin kuin hullu.

Monta syytä voi olla tosiaan. Itselläni sairastelukierre loppui kun aloin syömään päivittäin vitamaxia/training pakseja ja palautusjuomassa lisäsin mukaan l-glutamiinin.

En sitten tosiaan tiedä vaikuttiko noi vai kuun siirtyminen suotuisampaan asentoon siihen etten ole sairastellut enää, mutta joka tapauksessa noilla mennään. Hiukan helmee kun tajuaa taas ettei ole tarvinnut sairastella. Terveyttä ei osaa/muista arvostaa silloin kun on terve... :(

Odu sanoi:
Nielu- ja kitarisat voi olla kanssa yks syy. Joku fiksu kertonee enemmän.

No niitä on meikäläisen kohdalla aina haukuttu!
...kuulemma jätti kokoa.....
Hetki takaperin oli antibiootikin niihin..

Täytynee mennä taas lekurille :(

Ehkä se ravintopuoli ei sittenkään ole ihan niin kohallaan kun itse oot aatellut. Mitä vitamiineja käytät ja mitä yleensäkin syöt? Ja miten treenaat, siis kerro tarkkaan treeniohjelmas, enkä niistä löytyy jotain syytä.

Meikäpoika ei ole yli vuoteen oikeastaan sairastellut flunssaa ollenkaan. Joka on kyllä selvä ennätys elämäni aikana. Olen aina ennen ollut herkkä sairastumaan flunssiin, eli sellaiset 2-3 kpl kunnon lentsuja per vuosi on ollut aivan normaalia menoa.

Se mitä sitten olen tässä ~15kk aikana tehnyt eritavalla, on ehkäpä lisääntynyt heraprotskun käyttö, hieman tarkemmat syömiset ja Vitamaxin naatiskelu 3-6g / vrk.

Älyttömästi kyllä lisää motivaatiota ja mahdollisuuksia nopeampaan kehittymiseen, kun ei tarvitse salilta jäädä pois sairastelujen takia.

strike sanoi:
Se mitä sitten olen tässä ~15kk aikana tehnyt eritavalla, on ehkäpä lisääntynyt heraprotskun käyttö, hieman tarkemmat syömiset ja Vitamaxin naatiskelu 3-6g / vrk.

Mitä heraa syöt? Voisin itsekin vaihtaa samaan.

Mulla on kuukauden verran lentänyt räkä oikein kunnolla, mutta tää on tätä allergisen elämää. Töissä pärjää (kunnon ilmastointi), mutta kotona ja työmatkoilla vetää naaman umpeen. :jahas:

123jippo sanoi:
Mitä heraa syöt? Voisin itsekin vaihtaa samaan.

Eiköhän hera kuin hera käy. Luulisi kaikilla heroilla olevan suunnilleen samat immuniteettia parantavat vaikutukset. Ite käytän sf:n hera turboa. Halapaa, hyvän makusta ja sekottuu riittävän hyvin.

Ainiin, ehkä yksi aika merkittävä asia myös, miksi enää ei ole sairastellut kuten ennen, on uni/valve rytmin tasottuminen. Aina nukkumaan 22-23:30 välillä ja herätys 06:15 - 07:30.

Itellä flunssat vähentyny erittäin radikaalisti, kun aloin popsimaan tarpeeksi c-vitamiinia päivittäin. Merkitys korostuu etenkin kovaa treenatessa. Eli tästä lähtisin liikkeelle. :)

strike sanoi:
Eiköhän hera kuin hera käy. Luulisi kaikilla heroilla olevan suunnilleen samat immuniteettia parantavat vaikutukset

Katso pakkiksen kaupasta Ion92 yhteydessä oleva liite siinä sanotaan ihan muuta. Tämän takia oikeestaan kyselin kun olisi kiinnostava tietää eri herojen vaikutuksesta immuniteettiin.

Halpisheraa mäkin olen itse käyttänyt tähän asti. Ja nyt on flunssa päällä. Ja kaikki vitamiinit, ravinnot sun muut on kunnossa. Tosin oon treenannut kyllä melkosen kovaa, mutta kyllä kropan pitää reeniä ottaa vastaan ilman flunssaa. No vaihtoehtona mulla on jäljellä reenin keventäminen tai heran vaihto. Ja reeniä ei tietysti haluaisi keventää.

Glutamiinia ja c-vitamiinia tupla-annoksina heti kun tuntuu tauti olevan tulossa. Tämä vinkki on Godzillan sivuilta ja itselläni on kyllä toiminut. Finrexin helpottaa oloa kun tauti on päällä, kaksi pussillista yhteen kuppiin niin tärähtää paremmin.

SannaK sanoi:
Glutamiinia ja c-vitamiinia tupla-annoksina heti kun tuntuu tauti olevan tulossa. Tämä vinkki on Godzillan sivuilta ja itselläni on kyllä toiminut. Finrexin helpottaa oloa kun tauti on päällä, kaksi pussillista yhteen kuppiin niin tärähtää paremmin.

C:tä vedän pari g:tä päivittäin, mutta ton glutan oon jättänyt kokonaan pois hiljattain! Tässä se syy taitaa mulla olla. En vaan itse hoksannut yhteyttä. Kiitos!

Wildemar sanoi:
Itellä flunssat vähentyny erittäin radikaalisti, kun aloin popsimaan tarpeeksi c-vitamiinia päivittäin. Merkitys korostuu etenkin kovaa treenatessa. Eli tästä lähtisin liikkeelle. :)

Sama juttu täälläkin ja yleensäkin kun rupesin popsimaan enemmän vitamiineja. Mutta etenkin tolla ceellä on oltava osuutta asiaan.

sama juttu täällä,viimesen vuoden sisään ollu varmaan 6,2-3vk pitusta flunssaa ja lähes aina poskiontelon tulehdus,nytkin antibiottikuuri päällä ja treenit seis.normaalisti on treeniä 4krt vk joten ei niin kauheasti ja magnesiumia,c,b vitamiinia sekä kalaöljyä nautin ja päälle vielä perus herat jne..rupee kyllä vituttamaan tää jatkuva sairastelu,nielurisatkin leikeltiin joku viitisen vuotta sitten.yleensä noi taudit iskee vielä sillon kun just on saanu normalisoitua edelliset salitulokset ja pientä kehitystäkin ois ollut näkyvissä..

Mulla iski tuo nuha päälle ku pitii raataa pitkää päivää pihalla, syömätta ja märissä vaatteissa. Siis glutamiinia vaan naamaan ja c-vitamiinia? Lähenpä hakeen saman tien!

Back
Ylös Bottom