Jatkuva väsymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sadox
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
miehen väsymys

Täällä, siis miehelläni on sama ongelma, laitan siis kysymyksen tänne, en viitsi uutta ketjua aloittaa samasta aiheesta....Mies ihmettelee ja päivittelee kun on jumalattoman väsynyt ja niin hän onkin. Kun tulee töistä, niin ei jaksa muuta kun syödä ja sitten on puolnukuksissa, saattaa nukahtaa kesken kaiken ja nukkua tyytyväisenä vaikka seuraavaan puoleen päivään, jos olis mahdollista. Ja yleensä kun hän nukahtaa,niin on niin tajuttomassa tilassa, ettei sitä herätä mikään eikä kukaan (paitsi poika kerran, kun kaato kuumat kahvit isin päälle). Mutta mielestäni tähän on aika hyvä selitys, koska miehen päivä menee suurinpiirtein näin: aamulla kahvia+tupakkaa, aamupäivä kahvia+tupakkaa paljon, iltapäivä kahvia ja tupakkaa runsaasti, tulee kotiin noin 17-18 aikaan ja syö päivän ainoan, ensimmäisen ruoan!!!!!:curs: sitten jatkaa sitä syömistä illan, siis jotakin ruisleipää tai karkkia, jos nyt sattuu pysymään hereillä. Niin sanokaa nyt te muutkin, eikö tämä ole ainoastaan syömättömyydestä johtuvaa?? Olen alkanut paasaamaan miehelle, että pitäis alkaa syömään, niin jaksais paremmin, mutta ei vaan tee asialle mitään!! Kyseessä ei ole mikään lihava yksilö, vaan lihaksikas kroppa hoikassa vartalossa, eikä edes käy salilla (ärsyttävää!!), mutta sitäkin suuremmalla syyllä kun söis kunnolla, niin säilyis ne lihakset ehkä pidempääkin ja vois muutenkin alkaa käydä salilla tai jotain..

Kyl toi on aika pitkälti ihan ruoasta kiinni. En kyl tajuu miten voi olla syömättä noin kauan :eek: Pakota joskus syömään aamupala niin tulee varmaan nälkäkin sit aikaisemmin kuin illalla. :D Nyt kun oon itse alkanut syömään sen 7-9 kertaa päivässä niin sen huomaa kyllä yleisessä vireystasossa helposti.

Tzu :lle
Tuo voi johtaa pitemmällä aikavälillä diabeteksen syntyyn, jos ei vaan ole jo! (Toivottavasti ei)

Siis tuossa syömisrytmissähän ei ole mitään järkeä, vaikka moni suomalainen sitä valitettavasti tekeekin. Valitettavasti itsekkin sorrun usein jättämään aamupalan pelkkään kahviin ja leipäpalaseen ja kyllä sen huomaakin yleisessä vireystilassa ja varsinkin salilla ei meinaa jaksaa tehä mitään.

Puoliso valittaa samasta väsymyksestä kokoajan, vaikka syömiset ja juomiset pitäis olla kyllä erittäin hyvässä kunnossa, tosin hemoglobiinista ei tietoa, joten rautaa naamaan...

^^tuota minäkin jäin miettimään??Siis minulla se vaara olis saada diabetes, kun painoa on kerääntynyt kiitettävästi, tosin asiaa korjataan koko ajan. Eli siis ylipainoisilla voi kehittyä aikuisiän diabetes, mutta siis miten hoikilla, jotka ei syö?siis perustuuko tämä nyt siihen, että kun insuliinin tuotanto ei voi toimia kunnolla, jos ei syö, niin kehittyy diabetes?

^^tuota minäkin jäin miettimään??Siis minulla se vaara olis saada diabetes, kun painoa on kerääntynyt kiitettävästi, tosin asiaa korjataan koko ajan. Eli siis ylipainoisilla voi kehittyä aikuisiän diabetes, mutta siis miten hoikilla, jotka ei syö?siis perustuuko tämä nyt siihen, että kun insuliinin tuotanto ei voi toimia kunnolla, jos ei syö, niin kehittyy diabetes?

Ehkä turhan herkästi lähdin tuon kommenttini kanssa liikkeelle. :nolo: Nykyään tuntuu että kaikki epäterveellinen voi altistaa aikuisiän diabetekselle :) Perustin tuon ajatukseni juuri tuohon insuliinin epänormaaliin tuotantoon ja verensokerin reiluihin heittelyihin.. Ja jos siihen tosiaan vielä lisää tuon kahvin ja tupakoinnin "säännöllisen" käytön, niin ei se ainakaan voi olla kovin hyväksi ropalle.

Kirjallisuudesta ainakin käy ilmi, että ruokailun tulisi olla säännöllistä ja elämän tasapainoista.

Toivotaan että miehelläs menee väsymys kevätväsymyksen piikkiin.. :)

Edit: kertokaa muuten viisaammat onko tuossa minun ajatuksessa mitään perää?

^Juu tuota vähän kans ajattelin..Eli kyllä siinä perää varmasti on, eli juuri sama homma kun taas ylipainoisella henkilöllä. Ei se ole kevätväsymystä, kun on jatkunut niin kauan..Pitää alkaa työntämään väkisin suuhun sitä ruokaa, jospa se siitä:)

nostetaas tätä nyt omien vaivojen osilta. eli edelleen vaivaa väsymys vaikka mitä tekis. veto on jatkuvasti pois, olen väsynyt aamusta iltaan. syön monipuolisesti ja säännöllisesti, otan vitamiinit, nukkumisajat on säännölliset, liikun, veriarvot on normaalit, ja muutenkin pitäis olla joka saralla ihan kondiksessa mutta silti aamulla herää vaikeasti, kello menee aina torkulle nykyisin. en ole koskaan mikään unikeko ollut kuitenkaan. virkeänä en edes muista koska olisin viimeksi herännyt. ylös päästyä jaksaa pari tuntia heilua töissä kun jo iskee uskomaton väsymys, jonka jälkeen ei enää käytännössä saa mitään aikaiseksi kuin naurua.

olen koittanut myös nukkua eripituisia unia mutta ei vaikutusta, aivan sama vetääkö 6 vai 12 tuntia unta, tosin toi 6h on vielä huonompi.

että mitähän sitä tähän hätään keksisi?

Itselläni kanssa jatkuva väsymys. Verikokeet on otettu, kaikki kilpirauhasia ja sokereita myöten kuulema hyvä. No ok, vitamiinien suhteen on parantamista. Mut luulen et suurimpana ongelmana on mun yöäksönit :( eli unissani, täydessä unessa, puhun, huudan, pyörin, välillä hakkaan seinää sekä puren hammasta. Ei oikein saa lepoa.. Lääkärien mielestä ei ole ongelmaa vaikka olisivat diapamipohjaisia lääkkeitä tarjonneet mutta tuohon en lähde. Eli onko teillä tietoa jos väsymys johtuu levottomasta unesta?

Jatkuva väsymys voi johtua myös unen huonosta laadusta. Sama se nukkuuko 6 tai 12 tuntia, jos uni ei ole tarpeeksi syvää ja hyvänlaatusta. Hyvän unen saamiseksi on monta reseptiä, joista muutamia onkin jo mainittu yllä (terveellinen ja tasapainoinen ruoka + mahdolliset vitskut, säännöllinen elämäntyyli ja liikunta). Kuitenkin lisäisin listaan myös melko tärkeänä ULKOILUN ja siellä liikkumisen. Toimistotyötä tekevä ihminen, joka ajaa autolla joka paikkaan ja käy salilla tai muissa liikunta-aktiviteeteissa sisällä ei välttämättä saa päivittäistä ulkoiluannosta kasaan.

Itse ainakin huomaan virkeyden palanneen kunnollisen ulkoilupäivän ja reippaiden yöunien jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ikävä kyllä en usko että olisi kyse ulkoilustakaan, työmatkat ajan pyörällä tai kävelen, samoten salille mikäli vaan jaksan sinne enää illalla mennä. tossa aiemmin puhuttiin uniapneasta, mikä ehkä voisi koskettaa muakin mutta en silti usko. jostain on kuitenkin syy löydettävä. henki tässä lähtee vielä tällä menolla.

Menetkö monelta illalla nukkumaan?
Monessa tutkimuksessa on maininta siitä, että illalla oikeaan aikaan nukutut tunnit ovat paljon arvokkaampia kuin aamulla pitkään nukutut tunnit.

Oletko kokeillut ottaa lyhyitä torkkuja, ei yli 30min jo 15min voi riittää, ruokailun päälle aina kun mahdollista? Itse otan iltaruoan päälle ~20min torkut ja se antaa jaksamista koko illalle, ei mene koko ilta sellaisessa horroksessa.

Voisiko elämä olla muuten vaan yksitoikkoista, ettei tapahdu mitään ihmeellistä? Kokeile jotain uutta, ihmeellistä ja ennen kaikkea sellaista jota joutuu vähän jännittämään. Pikkujännä piristää aina, kun joutuu olemaan skarppina :)

Itsellä piristeet, kuten kahvi ja alkoholi, johti siihen, että niiden avulla veti ittensä yliväsyneeksi. Lopetin molempien käytön ja muutaman kuukauden rauhallisemman jakson jälkeen virtaa alkoi riittämään eikä ole ihan muutamassa vuodessa päässyt loppumaan.

Syksyn pimeätkin väsyttää monia. Kirkasvalolamppu tai etelänmatka :dance:

Valaistus kandee olla kunnossa, piristää kummasti. Kuorsaatko paljon vai helvetisti. Voi olla et joku mättää hengityksessä ja näin unenlaatu on paskaa.

mä menen yleensä nukkumaan 22.30-23.00. en ole kokeillut noita lyhyitä torkkuja ruuan päälle, ja ongelmana on enemmänkin toi päivällä/iltapäivällä jaksaminen.
kai tässä lääkäriin tulisi mennä mutta tiedä oikein millaiselle. noi yleislääkärit nyt rupee selittää jostain ruisleivän puutoksesta ensimmäisenä. tänäänkin töissä vielä mietin että illalla salille mutta pääsin tossa 40 minsaa sitten himaan ja ei ole enää aikomustakaan lähteä heilumaan minnekkään. ei vain jaksa.

ANEMIA! Ittellä oli ja aiheutti ihan samoja oireita. Huomasin siitä ku lenkkien ajat huononi jatkuvasti reenauksesta huolimatta.Muutaman sairaalaretken jälkeen parantunu

Kuvaileppas lyhyesti päiväsi kulkua, ateriointia ja vireystilaasi. Suunnilleen kellonaikoineen, lähinnä haen sitä, että missä vaiheessa väsymys oikeasti iskee.. Iltapäiväväsymys on tuttua. Kun pääsen töistä kotiin, niin syön samantien ja meen tirsalle, siitä sitten pääseekin pirteänä aloittamaan harrastusten parissa..

Mun edellisessä työpaikassa oli niin huonolaatuista sisäilmaa, että se sai minut lopen uupuneeksi..

tänäänkin töissä vielä mietin että illalla salille mutta pääsin tossa 40 minsaa sitten himaan ja ei ole enää aikomustakaan lähteä heilumaan minnekkään. ei vain jaksa.

Pari cofua naamaan ja salille suoraan duunista..?

joo ei kyllä pari kofua enää auta. ehkä pari grammaa jotain muuta.
maanantaina varattu lääkäriin 1,5h tuntia aikaa. katotaan jos alkais selvitä jotain. aion ottaa ainakin laajanverenkuvan, keliakia, kilpirauhas ja sokeritestit.

Latest posts

Back
Ylös Bottom