Luin just jostain että aloittelijan kannattais ekana pari vuotta rakentaa pohjaa pidemmillä sarjoilla ja kevyemmillä painoilla. Ja mulla kun on ollut tavoitteena nostaa sarjapainoen määrää. Oonko mokannu?:D Vähän toista vuotta oon treenannu (22v. 192cm/95kg) ja ravintoasiat ihan hyvällä mallilla.
Nyt oon uusimassa ohjelmaa kun ei oo ollu tarpeeksi vaihtelua, joten olis kiva tietää että mille pohjalle uus ohjelma kannattais rakentaa, lisää painoa vai kevyemmillä painoilla? Kauheeata säätöä! Nii ja kuinka usein kannattaa vaihdella ohjelmaa? Kerran kuussa?
Tälleen oon treenannu...
ma: penkki, ojentaja taljassa, dippi, ristikkäistalja, vatsa
ke: ala- ja ylätalja, hauis scott-penkissä tai tangolla, hauis vapailla painoilla
pe: olkapäät smithissä, vipunostot, pystypunnerrus, vinopenkki vapailla painoilla
su: kyykky, etu- ja takareisiojennukset, pohkeet
Semmoset 4 sarjaa oon tehny yleensä ja noin 10 toistoa/sarja.
Nyt oon uusimassa ohjelmaa kun ei oo ollu tarpeeksi vaihtelua, joten olis kiva tietää että mille pohjalle uus ohjelma kannattais rakentaa, lisää painoa vai kevyemmillä painoilla? Kauheeata säätöä! Nii ja kuinka usein kannattaa vaihdella ohjelmaa? Kerran kuussa?
Tälleen oon treenannu...
ma: penkki, ojentaja taljassa, dippi, ristikkäistalja, vatsa
ke: ala- ja ylätalja, hauis scott-penkissä tai tangolla, hauis vapailla painoilla
pe: olkapäät smithissä, vipunostot, pystypunnerrus, vinopenkki vapailla painoilla
su: kyykky, etu- ja takareisiojennukset, pohkeet
Semmoset 4 sarjaa oon tehny yleensä ja noin 10 toistoa/sarja.