Jarrukenkien väri

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
22.6.2002
Viestejä
4 748
Pitäis vähän operoida jarrukenkiä, kun eivät kauhean hyviltä näytä. Auto on hopea tai harmaa.. En tiedä kumpi. :) Papereissakin lukee yhdessä harmaa ja toisessa hopea. :)
Mutta melkein sama kuitenkin.
Mikäs väri olis hyvä, sopiva että vähän näyttävä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vai tarkoititko ehkä jarrusatuloita? no kuitenkin, punainen vois olla ihan hyvä. Kannattaa ostaa jotain kuumankestävää.
 
Jos aattelit jarrusatulat maalata, niin aika useasti käyttävät punaista... Ainakin näkyvät alujen takaa hyvin. Mutta sekin on mielipide kysymys, maalaat sillä värillä mistä itse pidät.
Varmaankin itse maalaisin punaisella. Jos satulat on surkeessa kunnossa, niin kannattaa vaikka lasikuulapuhaltaa ne puhtaaksi, pysyy maalikin paljon paremmin kiinni.
 
Joo, punaiset jarrusatulat sopii minkä värisen auton kanssa vaan. Joskus on nähny keltaisia tai vihreitä, kun joku on halunnu erottua joukosta, ja aika usein on näyttäny aivan kauheelta.
 
HXR sanoi:
Jos satulat on surkeessa kunnossa, niin kannattaa vaikka lasikuulapuhaltaa ne puhtaaksi, pysyy maalikin paljon paremmin kiinni.

En jaksa alkaa irroittelemaan niitä. Teräsharja, hiekkapaperit muutamalla eri karheudella saavat hoitaa tehtävänsä. Olen aatellu hopean ohella myös punaista ja sinistä.
 
Zone-sarja -42%
Raven sanoi:
En jaksa alkaa irroittelemaan niitä. Teräsharja, hiekkapaperit muutamalla eri karheudella saavat hoitaa tehtävänsä. Olen aatellu hopean ohella myös punaista ja sinistä.

Jos on spotttisempi peli niin maalaisin punaiseksi, grafiitinharmaa voisi myös olla hyvä. Jos satuloita ei kunnolla puhdista/hio voi joutua maalaamaan vuoden päästä uudestaan. Ainakin rumpujen kanssa joutuu aina keväisin rankaidenvaihdon yhteydessä maalaamaan uudestaan kun ruoste meinaa puskea läpi, mutta ei ole mikään iso homma.
 
IMO hopeanvärisessä autossa olisi joko hopeanharmaat taikka grafitinharmaat hyvät.
 
eepee sanoi:
Vai tarkoititko ehkä jarrusatuloita? no kuitenkin, punainen vois olla ihan hyvä. Kannattaa ostaa jotain kuumankestävää.

PITÄÄ olla kuuma kestävää, ei siinä tavallinenn spray pysy.
Autotarvike liikkeistä saa jarrusatuloihin tarkoitettua maalia joka pysyy korkeissakin lämpötiloissa.
 
Pistä jokainen eri väriseksi. :D

No ei, punainen on ihan hyvä perusväri, sopii melkein mihin vaan.
Sininen (tumma) on myös ihan nätin näköinen jossain. Kuin myös musta.
Vihreät ei omasta mielestä sovi melkein mihinkään ja keltainenkin vaan jos on tyyli hallussa (ja tämä ei tarkoita nelimetristä lintulautaa takana maataviistävän laatikkokorisarjan kanssa).

Ja kyllähän sen voi maalata ihan semmoisella maalilla missä on sellainen kiva merkintä jossa lukee vaikkapa notta 600:aan celciukseen asti (oliskohan lämpömaali ollut oikeaoppinen termi). Tai jos tuntuu ettei riittäisi, niin vetää tonnista samantien.
Jotenkin sellainen perstuntuma, että überspesiaalijarrusatulamaaleista otetaan ehkä hiukan ekstraa välistä. ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
golgamech sanoi:
Pistä jokainen eri väriseksi. :D

No ei, punainen on ihan hyvä perusväri, sopii melkein mihin vaan.
Sininen (tumma) on myös ihan nätin näköinen jossain. Kuin myös musta.
Vihreät ei omasta mielestä sovi melkein mihinkään ja keltainenkin vaan jos on tyyli hallussa (ja tämä ei tarkoita nelimetristä lintulautaa takana maataviistävän laatikkokorisarjan kanssa).

Ja kyllähän sen voi maalata ihan semmoisella maalilla missä on sellainen kiva merkintä jossa lukee vaikkapa notta 600:aan celciukseen asti (oliskohan lämpömaali ollut oikeaoppinen termi). Tai jos tuntuu ettei riittäisi, niin vetää tonnista samantien.
Jotenkin sellainen perstuntuma, että überspesiaalijarrusatulamaaleista otetaan ehkä hiukan ekstraa välistä. ;)
Eipä nuo "überspesiaalijarrusatulamaalit" mitään hirveen kalliita ole... paikallisesta autovaraosa liikkeestä löytyy alle 15e ja sillä maalaa helposti jarrusatulat. Ja tuo on tarkoitettu siihen tarkoitukseen!
 
Pohjaksi tulee rostex superia ja päälle pari kerrosta miranolia. Kestää kuulemma hyvin.
Katselin lämpömaaleja, mutta jos ohjeiden mukaan menee, niin paljon hankalampaa ja vaikeampaa on homman tekeminen kuin miranolilla.
Uusi värivaihtoehto näillä näkymin lila.
 
Raven sanoi:
Pohjaksi tulee rostex superia ja päälle pari kerrosta miranolia. Kestää kuulemma hyvin.
Katselin lämpömaaleja, mutta jos ohjeiden mukaan menee, niin paljon hankalampaa ja vaikeampaa on homman tekeminen kuin miranolilla.
Uusi värivaihtoehto näillä näkymin lila.

Toi ohje on hyvä ja mun mielestä väriksi hopea. :rock:
 
Jos threadin aloittajaa ei haittaa niin kysynpä aihetta sivuavasti:
Kaveri vaihto autoonsa jarrulevyä. No pienoisen vitutuksen ja etsinnän jälkeen löydettiin tarpeeksi suuri hylsy (36) avaamaan vetoakselin päässä oleva mutteri. No se lähti sitte helposti, samoin ne 2 ruuvia jarrylevyn pinnassa, mutta jarrulevy ei liiku mihinkään! Ulosvetäjällä koitin ja vetoakseli kyllä irtos jarrulevystä ja akseli painui 2-3cm jarrylevyn sisälle, mutta jarrulevy ei itsessään liikkunut mihinkään suuntaan milliäkään.. millä vitulla se on vielä kiinni? :nolo: Kyllä yritettiin kumivasaralla naputella sitä ulospäin, ilman tulosta.
 
Porkkanaraastin sanoi:
Jos threadin aloittajaa ei haittaa niin kysynpä aihetta sivuavasti:
Kaveri vaihto autoonsa jarrulevyä. No pienoisen vitutuksen ja etsinnän jälkeen löydettiin tarpeeksi suuri hylsy (36) avaamaan vetoakselin päässä oleva mutteri. No se lähti sitte helposti, samoin ne 2 ruuvia jarrylevyn pinnassa, mutta jarrulevy ei liiku mihinkään! Ulosvetäjällä koitin ja vetoakseli kyllä irtos jarrulevystä ja akseli painui 2-3cm jarrylevyn sisälle, mutta jarrulevy ei itsessään liikkunut mihinkään suuntaan milliäkään.. millä vitulla se on vielä kiinni? :nolo: Kyllä yritettiin kumivasaralla naputella sitä ulospäin, ilman tulosta.
Mikä auto on kyseessä? Mun Mitsussa (Lancer -88) piti irroittaa alapallonivelistä lähtien kaikki romut, että sai jarrulevyt vaihdettua. Se jarrulevy oli koko sen pyöränkeskiöhässäkän sisäpuolella. Pikkasen löi vihaksi. :curs:

On topic: Broidi maalaili kans jarrusatuloita ja totesi parhaiten kestäväksi, siis tähän asti, Hornan uuninluukku maalin. Se kestää tosi hyvin kuumuutta.
 
Porkkanaraastin sanoi:
Kaveri vaihto autoonsa jarrulevyä.
...
Kuulostaa harvinaisen tutulta, onko kyseessä vanhemman luokan Nissan Sunny?

Jarrulevy on vaan laakerilla kiinni, ulosvetäjällä on varmaan aika mahdotonta saada sitä irti, varsinkin jos akselin päätä parempaa paikkaa ei ulosvetäjälle ole. Sunnystä piti ottaa koko jarrulevy/iskari -paketti irti, ja hitsata tunkista ja rautapalikoista prässi, jolla jarrulevyt sai nitkutettua irti. En ole eläessäni nähnyt samanlaista "haista paska" -viritystä. :itku:

Voin kotio päästyäni upata räjäytyskuvan tosta Nissanin jarrupaketista, jos se auttas ongelmaan.
 
kyseessä on Citikka.. kävi molemmilla mielessä että jos veisi koko paskan ihan mielenkiinnosta korjaamolle ja seurais sivusta kun ne ottaa sen pois, sen verta mystinen juttu..
Siis tuntu että se jarrulevy oli laitettu jollaki hep hep liimalla sinne kiinni.. paskat siinä mitään enää irti tarvi ottaa, jotakin nyt vaan ei hoksata..
 
Eik jarrulevy ole yleensä sellaisella pienellä pultilla kiinni? Itsellä tosin kun irroitin koko jarrusatulan, niin levykin lähti irti vetämällä, ihan kuin rengaskin?! Levy siis vain puristetaan sinne väliin.. Noi kannattaisi kyllä hiekkapuhaltaa tarkasti ja maalata kunnon asiaan kuuluvilla maaleilla, niinkuin tuolla aiemmin on kerrottu. Itse kyllä lisäisin tuon hiekkapuhalluksen, niin näyttää hyvältä kauemmin kuin yhden kesän..
 
Tanu sanoi:
Eik jarrulevy ole yleensä sellaisella pienellä pultilla kiinni? Itsellä tosin kun irroitin koko jarrusatulan, niin levykin lähti irti vetämällä, ihan kuin rengaskin?! Levy siis vain puristetaan sinne väliin.. Noi kannattaisi kyllä hiekkapuhaltaa tarkasti ja maalata kunnon asiaan kuuluvilla maaleilla, niinkuin tuolla aiemmin on kerrottu. Itse kyllä lisäisin tuon hiekkapuhalluksen, niin näyttää hyvältä kauemmin kuin yhden kesän..
no ei todellakaan mitää satuloita tartte hiekka puhaltaa, puhdistaa ne vain hyvin ja maalaa siihen sopivalla maalilla.

edit: itse maalasin aikoinaan nissaniin jollakin 20mk sparay pullolla satulat ja hyvin pysyi maali sen aikaa mitä auto mulla oli.
 
No itsellä on ainaki niin pinttynyttä paskaa noissa satuloissa, ettei jaksa käydä millään hiekkapaperilla tai vastaavilla hammasharjoilla niitä putsaamaan.. Se olis vaa helpoin konsti, ainut vaa että ne joutuu sit irrottamaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom