Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
eepee sanoi:Vai tarkoititko ehkä jarrusatuloita?
HXR sanoi:Jos satulat on surkeessa kunnossa, niin kannattaa vaikka lasikuulapuhaltaa ne puhtaaksi, pysyy maalikin paljon paremmin kiinni.
Raven sanoi:En jaksa alkaa irroittelemaan niitä. Teräsharja, hiekkapaperit muutamalla eri karheudella saavat hoitaa tehtävänsä. Olen aatellu hopean ohella myös punaista ja sinistä.
eepee sanoi:Vai tarkoititko ehkä jarrusatuloita? no kuitenkin, punainen vois olla ihan hyvä. Kannattaa ostaa jotain kuumankestävää.
Eipä nuo "überspesiaalijarrusatulamaalit" mitään hirveen kalliita ole... paikallisesta autovaraosa liikkeestä löytyy alle 15e ja sillä maalaa helposti jarrusatulat. Ja tuo on tarkoitettu siihen tarkoitukseen!golgamech sanoi:Pistä jokainen eri väriseksi. :D
No ei, punainen on ihan hyvä perusväri, sopii melkein mihin vaan.
Sininen (tumma) on myös ihan nätin näköinen jossain. Kuin myös musta.
Vihreät ei omasta mielestä sovi melkein mihinkään ja keltainenkin vaan jos on tyyli hallussa (ja tämä ei tarkoita nelimetristä lintulautaa takana maataviistävän laatikkokorisarjan kanssa).
Ja kyllähän sen voi maalata ihan semmoisella maalilla missä on sellainen kiva merkintä jossa lukee vaikkapa notta 600:aan celciukseen asti (oliskohan lämpömaali ollut oikeaoppinen termi). Tai jos tuntuu ettei riittäisi, niin vetää tonnista samantien.
Jotenkin sellainen perstuntuma, että überspesiaalijarrusatulamaaleista otetaan ehkä hiukan ekstraa välistä. ;)
Raven sanoi:Pohjaksi tulee rostex superia ja päälle pari kerrosta miranolia. Kestää kuulemma hyvin.
Katselin lämpömaaleja, mutta jos ohjeiden mukaan menee, niin paljon hankalampaa ja vaikeampaa on homman tekeminen kuin miranolilla.
Uusi värivaihtoehto näillä näkymin lila.
Mikä auto on kyseessä? Mun Mitsussa (Lancer -88) piti irroittaa alapallonivelistä lähtien kaikki romut, että sai jarrulevyt vaihdettua. Se jarrulevy oli koko sen pyöränkeskiöhässäkän sisäpuolella. Pikkasen löi vihaksi. :curs:Porkkanaraastin sanoi:Jos threadin aloittajaa ei haittaa niin kysynpä aihetta sivuavasti:
Kaveri vaihto autoonsa jarrulevyä. No pienoisen vitutuksen ja etsinnän jälkeen löydettiin tarpeeksi suuri hylsy (36) avaamaan vetoakselin päässä oleva mutteri. No se lähti sitte helposti, samoin ne 2 ruuvia jarrylevyn pinnassa, mutta jarrulevy ei liiku mihinkään! Ulosvetäjällä koitin ja vetoakseli kyllä irtos jarrulevystä ja akseli painui 2-3cm jarrylevyn sisälle, mutta jarrulevy ei itsessään liikkunut mihinkään suuntaan milliäkään.. millä vitulla se on vielä kiinni? Kyllä yritettiin kumivasaralla naputella sitä ulospäin, ilman tulosta.
Kuulostaa harvinaisen tutulta, onko kyseessä vanhemman luokan Nissan Sunny?Porkkanaraastin sanoi:Kaveri vaihto autoonsa jarrulevyä.
...
no ei todellakaan mitää satuloita tartte hiekka puhaltaa, puhdistaa ne vain hyvin ja maalaa siihen sopivalla maalilla.Tanu sanoi:Eik jarrulevy ole yleensä sellaisella pienellä pultilla kiinni? Itsellä tosin kun irroitin koko jarrusatulan, niin levykin lähti irti vetämällä, ihan kuin rengaskin?! Levy siis vain puristetaan sinne väliin.. Noi kannattaisi kyllä hiekkapuhaltaa tarkasti ja maalata kunnon asiaan kuuluvilla maaleilla, niinkuin tuolla aiemmin on kerrottu. Itse kyllä lisäisin tuon hiekkapuhalluksen, niin näyttää hyvältä kauemmin kuin yhden kesän..