BB Jarno Olmala

Itselleni on niin kauan ihan sama kuka käyttää ja mitä käyttää ennen kuin käydään vertailemaan keskenään natu ja roinaajaa. Olen vuosien aikana todella kypsynyt siihen että roinaajat tulevat mollaamaan natutreenaajia onnettomista tuloksista. Niinkuin että mitä vittua? (Esimerkki) Eli laitetaan tehdas valmisteiseen vapaasti hengittävään autoon turbo vai hehkutetaan sen olevan tehokkaampi ja nopeampi, ihanko totta??

Ja se on täysin oikein sanottu. Miten hitossa sä ton sitte ymmärrät?

No juuri noin sen ymmärrän.
Kieliopillisesti täysin oikein sanottu, mutta kuulostaahan se nyt silti tietyissä asiayhteyksissä hieman liioitellulta ilmaisulta, jossa tietyt tarkoitusperät takana. (Mikä siinä wähän niinquin vitsinä oli...) Jos joku on tehnyt jotain nipin napin just yli 10 vuotta, niin oikeamman kuvan kestosta antaa mielestäni sanoa noin 10 vuotta tai melkein 11 vuotta tai kymmenisen vuotta tai hieman yli 10 vuotta tms.

Jotta "toistakymmentä vuotta" antaa oikean kuvan, niin kyllä sitä pitää olla vähintään 12-13 vuotta.
Kun mennyt 15-16 vuotta voi sanoa lähemmäs 20 vuotta, koska ollaan jo lähempänä sitä kuin ensimmäistä tasakymppiä.
Siinä kohtaa kun 18-19 niin härskisti jo pyöristää lähimpään tasakymppiin ja toteaa suoraan 20 vuotta.

:offtopic:

Mutta kun ei soisi jokaisen kisaajan ketjun menevän tähän samaan. Ei ole hyvää mainosta kisaajille saati mitenkään uutta juttua, vaan samaa vanhaa.

Ja tää ”hyvää mainosta kisaajille”, vähän sama kun ottaa naamatatuoinnin ja ei pääse töihin sen takia, onko vika tatuoidussa vai työmarkkinoissa? Jokainenhan voi itse päättää, millaista kuvaa itsestään antaa.

Noin päinhän tuo toimiikin hyvin, että testaamattomaan liittoon mennään natuna, koska siinä ei varmasti kukaan näe moraalista ongelmaa. Siellä ei pitäisi kenenkään kitistä mistään, olit natu tai et jne. Toinen tarina onkin sitten se, jos testatussa liitossa rojuttelee. Tätä ikävä kyllä tapahtuu, mutta se on todella väärin ja tuomittavaa. Bodaus ja voimailu on kyllä siitä hyviä lajeja, että eri liittoja ja sarjoja löytyy jokaisen tilanteen mukaisesti ja hyvä niin! :)

Tä on sit kieli poskessa kirjoitettu.:hyper:

Pitääkö sen saatanan natun tulla tänne nöyryyttämään meitä,pysyis perkeleen luonnonlahjakkuus siellä omassa liitossaan.Vituttaa tommoset leijailijat,vuosikausia kuuriteltu ja ryskätty ja nyt toi jumalauta vei mun muovipytyn ja herapussin.

No juuri noin sen ymmärrän.
Kieliopillisesti täysin oikein sanottu, mutta kuulostaahan se nyt silti tietyissä asiayhteyksissä hieman liioitellulta ilmaisulta, jossa tietyt tarkoitusperät takana. (Mikä siinä wähän niinquin vitsinä oli...) Jos joku on tehnyt jotain nipin napin just yli 10 vuotta, niin oikeamman kuvan kestosta antaa mielestäni sanoa noin 10 vuotta tai melkein 11 vuotta tai kymmenisen vuotta tai hieman yli 10 vuotta tms.

Jotta "toistakymmentä vuotta" antaa oikean kuvan, niin kyllä sitä pitää olla vähintään 12-13 vuotta.
Kun mennyt 15-16 vuotta voi sanoa lähemmäs 20 vuotta, koska ollaan jo lähempänä sitä kuin ensimmäistä tasakymppiä.
Siinä kohtaa kun 18-19 niin härskisti jo pyöristää lähimpään tasakymppiin ja toteaa suoraan 20 vuotta.

:offtopic:
Mut hei, kun sulla tuli 10 vuotta valmennusta täyteen, niin ihan legitistihän sä voit sanoa, että toinen vuosikymmen alkoi valmennuskuvioita? Täytät vaikka 40 vee, niin viides vuosikymmen alkoi juuri. Ei mun mielestä tuossa ole sellaista analogiaa, että se seuraava kymmen tulisi jotenkin olla hurjasti yli edellistä kymmentä.

Kiviäkin kiinnostaa, ärsyttävää tää ikuinen kitinä lääkkeistä.

Rupes se Vatastakin kiinnostaa aikoinaan kun ite lopetti myrkyt vähäks aikaa ja näytti ihan kestävyysjuoksijalta. Aika monta videoo tuli , joissa aina korostettiin miten roinalihaksilla vaan tuo Testo tossa vieressä pullistelee, kun ITSE EN KÄYTÄ.

Ihan samat asetelmat kuin Nyymeillä roinaajia kohtaan, saatiin kun yksi roinaaja lopetti ja alkoi kertoa millä ne roinaaja Teston lihakset on tehty ja miten minun lihakset on tehty.

Jarno mainitsi voimanostokisoihin menemisestä, jos menet niin mene vain ja ainoastaan IPF puolen kisoihin kun natuna olet noinkin kovan kunnon yleisesti saavuttanut ja esimerkkinä joku 170-180 kg kisapenkki olisi jo varsin hyvä kun varsinaiseen voimailuun ei ole pidempään tullut paneuduttua ja jos nyt on tuohon tahtiin tulokset kuitenkin jo noussut. Kuset sitten vaikka litran purkkiin jos pyytävät, en itseasiassa keksi yhtään mitään järkevää syytä tapauksessasi mennä fpo puolen kisoihin jos oikeasti on natu kun vastassa on hc douppaajia. Loppuu sitten jo ennen kuin alkaakaan mahdolliset isommat keskustelut "miksi Olmala ei nostanut IPF:ssä jos on puhdas" Tiivistäen vältä käytännössä maksimaalinen paskanjauhanta nettipalstoilla "sekin on varmasti roinaaja" ja ota tyyliin ne 10000 tykkäystä pyllistyksen sijaan:LOL:

Ihan hirveästi ei ole seurannut sceneä jos kokee että ainoa syy vältellä Ipf:ää on halu roinata. Itse voin luetelle toistakymmentä melkoisen painavaa syytä olla nostamatta voimanostoliiton puolella vaikka ei olisi ikinä käyttänyt mitään.

Ohhoh, onpas tänne syntynyt keskustelua liitto valinnasta. Tosiaan heti kärkeen sanon että IPF kisoihin en ole tähtäämässä ja syitä voi luetella vaikka kuinka paljon. Tässä nyt pari:
Minä olen kilpaillut testaamattoman liiton voimanostokilpailussa... ja täysin natikkana paikalla.
Syy siihen on, että jos kisaa harvoin ja silloinkin vain lähinnä huvin vuoksi harrastelupohjalta, niin noihin kisoihin on paljon helpompi mennä. Ei tarvitse liittyä seuraan tai ostaa lisenssiä, senkun menee sinne vaan ja nostaa. Olisiko ollut 20 tai 30e mitä punnituksen yhteydessä piti maksaa ja that's it.

... kaiken lisäksi muuten vielä voitin oman sarjani :confused:
Ihan hirveästi ei ole seurannut sceneä jos kokee että ainoa syy vältellä Ipf:ää on halu roinata. Itse voin luetelle toistakymmentä melkoisen painavaa syytä olla nostamatta voimanostoliiton puolella vaikka ei olisi ikinä käyttänyt mitään.
Mä pidän IPF:ää samanlaisena (anteeksi suora sanaisuuteni mutta) persereikä liittona kuten myös SFU. Kun lukee juuri IPF:n kurinpito sääntöjä niin siellä rajoitetaan ihan suoraan yksilönvapautta samalla tapaa jollei jopa pahemmin kuin SFU:ssa. Jos haluaisin kisata IPF:ssä Edu ei saisi olla mun valmentaja koska kisaa itse testaamattomassa liitossa. Mä en myöskään saisi olla tekemisissä sellaisten henkilöiden kanssa joiden oletetaan käyttävän dopingia tai osallistua edes katsojana kisoihin joissa ei ole testejä. Ai niin ja en saisi myöskään valmentaa sellaista kisaajaa joka kisaa testaamattomassa liitossa.. Sieltä vaan lukemaan noita sääntöjä niin älyttömyyksiä löytyy niin järjetön määrä ettei mitään rotia.
"Tässä säännössä tarkoitettua kiellettyä yhteistyötä kohdassa 2.8.1 tai 2.8.2 tarkoitetun henkilön kanssa on esimerkiksi: (a) harjoittelua, päämäärää, tekniikkaa, ravitsemusta tai terveystietoja koskevien neuvojen vastaanottaminen häneltä; (b) terapian, hoidon tai reseptin saaminen häneltä; (c) minkä tahansa kehon tuotteen antaminen hänelle analysoitavaksi; (d) edustajana tai välimiehenä toimimisen salliminen. Kiellettyyn yhteistyöhön ei tarvitse liittyä minkäänlaista korvausta." Tässä vaan yksi kohta noista säännöistä.

Mutta tosiaan enään en tollaiseen pelleilyyn lähde, missä liitto sanelee täysin säännöt että kenen kanssa olen tekemisissä tai missä ja milloin saan kisata. Kuten Markku tossa totesikin niin muihin liittoihin kisaan meneminen on todella helppoa ja rahastus urheilijoiden kustannuksella on jätetty pois.

Eikä sovi unohtaa baarissa (joissa en oo käynyt 2011 jälkeen) ne 40–50-vuotiaat äiät, jotka tulevat kysymään "paljon penkki?", ja kertovat siihen perään nuorena ottaneensa hiukan kolmatta sataa kiloa penkistä. :puntti:
Siis tää oli kyllä varmaan kysytyin kysymys viimeisen parin vuoden aikana ovella seistessä.:LOL: Välillä pokkana heitin 250kg tai 60kg niin melkein aina noi tuppasi menemään läpi. Kaikki kysyjät tosiaan ite oli vahvoja perkeleitä nuorena. Penkit tosiaan kolmatta sataa ja kyykytkin yli kolme sataa jne.:)

Jos kisaa douppiliitossa niin douppaa, jos kisaa testiliitossa niin toivottavasti ei douppaa. Vähän sama ku kehonrakennus vs. CBB.
Ei ole niin mustavalkoista. Se että kisaa "douppiliitossa" ei välttämättä tarkoita sitä että douppaa. Esimerkkeinä voi heittää pitkän linjan CBB ukkoja kuten Markku Tikka ja Timo Ekman jotka tosiaan molemmat kisannut douppiliitossa mutta uskon aivan täysin epäilemättä molempien ukkojen puhtauteen. Turha myöskään olettaa että testatussa liitossa olisi pelkkiä puhtaita urheilijoita..

No sovitaan että siellä ei kilpaile yhtään natua, niin saatte tekin nukuttua yönne rauhassa ja säästytään viiden sivun "natu vai ei" väittelyltä. Ite en ainakaa jaksa siitä sen enempää jauhaa.

Mä veikkaan että Jarnokin menee fpo tai wpc kisoihin, ihan sen takia, koska niihin on helppo mennä ilman kummempaa säätöä, senkun ilmottaudut ja menet paikalle. Helppo tapa kokeilla voimanostokisoja huvikseen omaksi iloksi, kun ei tarvi muille todistella yhtään mitään. Säännötkin on vapaammat tekniikoiden suhteen, esim. penkkitekniikka pitäis Jarnon muuttaa ipf kisoihin.
Juuri näin. Tässä on juuri se mitä myös hain itse takaa tossa ylempänä. PCA kisatkin oli testaamattomat ja kisasin mä sielläkin. Siinäkin oli yksi syy se että kisoihin oli aivan hemmetin helppo mennä. Ilmottautuminen netissä ja kunhan eksyt ajoissa rekisteröintiin niin kaikki kunnossa. Ei tarvitse miettiä lisenssejä, tiimejä yms ylimääräisiä rahastuksia ja säätöjä. Sekä tietysti että kisaat just silloin kun itse haluat ja missä haluat.

Tämä "Edu" lienee Jarnon valmentaja (sama kuin Vatasella), aktiivinostaja itsekin ja Me-mies, eikä todellakaan nosta Ipf.ssä. Tuskin on siis Jarnoakaan ilmoittanut Ipf:n kisoihin. Jos oikein muistan, niin Jarnolla ei ole enää voimassa olevaa adt-soppariakaan.
Varmasti fpo:n (wpc?) kisoissa voi joku natukin olla, tuloksista päätellen. Siihen on sitten jotkut ihan muut syyt kuin kilpailulliset (nuori ikä, tuttavuudet, sukulaisuudet, säännöt yms). Mutta sehän on nyt ihan selvää, että jos tavoittelee kirkkaimpia mitaleja, ei kukaan oikeasti natu lähde kilpailemaan testaamattomassa liitossa, sama kun antaisi vapaaehtoisesti satasen juoksussa toiselle viis metriä eteen.
Ei ole voimassa. ADT sopparia ei siis varsinaisesti tehdä SUEKin kanssa vaan sen liiton kanssa missä kisaat. Vielä en ole tosiaan kisoihin ilmottautunut vaan keväälle tähdätään.
Tä on sit kieli poskessa kirjoitettu.:hyper:

Pitääkö sen saatanan natun tulla tänne nöyryyttämään meitä,pysyis perkeleen luonnonlahjakkuus siellä omassa liitossaan.Vituttaa tommoset leijailijat,vuosikausia kuuriteltu ja ryskätty ja nyt toi jumalauta vei mun muovipytyn ja herapussin.
Päivän naurut.:ROFLMAO::ROFLMAO:(y)

Loppuun vielä tosiaan että Edun kanssa kun puhuttiin noista kisoista niin hän nimenomaan pisti tavoitteeksi että rikon WPC liitosta hänen tekemät Suomen ennätykset alle 90kg sarjasta. Hänen ennätykset kun on jo vuodelta 2013 niin olisi kuulemma aika pistää ne uusiksi.:nolo:

Siitä natu tai ei väittelystä lienee turha vängätä enempää tänne mun ketjuun koska mä en siihen asiaan voi mitenkään vaikuttaa. Se jos joku on mielessään päättänyt että mä douppaan niin mikään asia ei sitä oikeasti tule muuttamaan. SFUssa kilpaillessa mut testattiin 4 kertaa 8 kuukauden sisään ja silti mä olin puhtaiden näytteidenkin jälkeen douppaaja joidenkin henkilöiden silmissä. Toki jäinhän mä siitä sinisestä lootuskukasta kiinnikin sitten loppujen lopuksi.:rolleyes: Onhan niitä Marion Jones tai Lance Armstrong viljelyitäkin netti täynnä että "douppasihan nekin ja ei jääneet kiinni". Pointtina siis se että vaikka antaisin 100 puhdasta näytettä niin se ei vaan jollekin henkilölle riitä. "se käyttää sellasia douppeja mitkä ei näy testeissä"

minkä tahansa kehon tuotteen antaminen hänelle analysoitavaksi;”
:woot:

Haha...
Siis herranjumala mitä ripulipaskaa tuo ipf:kin on. Mielivaltaista menoa.:kakka::kakka:

Voi kun ihmiset vielä laajemmin tietäis sen touhun niin sieltä loppuis nostajat. Itse nostan Wpc:ssä koska nostan paljain polvin. Lahden Sm kisassa kaks valmennettavaa masters kisaajaa voitti kumpainenkin Suomen mestaruuden eikä ole koskaan kuullutkaan dopingista

Tämä viesti ei kohdistu kehenkään tiettyyn henkilöön, mutta jotenkin näitä voimailu lajeihin liittyviä natu vai ei keskusteluja lukiessa välittyy semmoinen kuva, että kaikki testaamattomien sarjojen kovimmatkin tekijät ja kaikkien aikojen ennätykset on aina natujen tekemiä? Suomen kovin penkkaaja on natu, suomen kovin kyykkääjä on natu, suomen kovin maastavetäjä on natu, suomen kovin leuanvetäjä on natu. Näin niinkuin hieman kärjistettynä. Natut vähintäänkin top 3, vaikka olisi miten testaamaton liitto tai vain suurinpiirtein 10kg jäljessä kaikkien aikojen kovinta roinaajaa, liikkeessä kuin liikkeessä.

Miksi edes kukaan roinaa, jos kaikkien aikojen ennätykset on tuosta noin vain rikottavissa ihan natujen toimesta?

Back
Ylös Bottom