Pakko kyllä lopulta tarttua tähän, kun sun asiaan tarttuminen on nykyään todella toistuvaa tai sitten olen vain sattunut oudolla prosentilla juuri niihin ketjuihin, joissa asiaan pääset tarttumaan. Eikä nyt oikeasti mitään herneitä nenään, ainakaan valtavia sellaisia. Mutta miten sä Mike ihan oikeasti jaksat/viitsit/kykenet/haluat käyttää aikaa ja vaivaa tämän verbaalisen "natu or not"-sodankäynnin kitkemisyritykseen? Tai kun näitä "Ketä kiinnostaa" tai "Miksi kiinnostaa" -argumentaatiota tuntuu sinulta tulevan nykyään aivan äärimmäisen usein.
Ja älä ymmärrä väärin, olen nimittäin sun kanssa täysin samoilla linjoilla asian suhteen. En itsekään jaksaisi ainaista vääntöä tästä asiasta eikä itseäni kiinnosta, kuka on natu ja kuka ei. Itse asiassa minun mielestäni entinen roinaajakin saa huoletta mennä CBB-kisoihin (kunhan läpäisee tietysti testit), mikäli itse ei näe tässä moraalista ongelmaa. Mutta ei siitä nyt sen enempää.
Mutta tätä samaa vääntöä on käyty varmasti niistä ajoista lähtien, kun dopingin käyttö urheilussa on tullut ihmisten tietoisuuteen ja kyllähän tuossa nyt on omasta suhtautumisestani huolimatta sellainen "eettisen keskustelun jyvänen", että paljon typerimmistäkin asioista jaksetaan paljon suurempaa moraalista ongelmaa vääntää.
Ja tämä ei nyt ole mitään vittuilua, negaamista tai valitusta. Asiaan saa toki tarttua ja itsekin ns.kahvipöytäkeskustelussa sitä ajoittain jaksan tehdä. Mutta samoin kun en halua moralisoida sitä CBB-kisoissa kilpailevaa entistä roinaajaa, en myöskään mielestäni halua tai voi tuomita tai moralisoida sellaisen ihmisen näkemystä, jonka mielestä se on eettisesti väärin tai vähintäänkin kyseenalaista.
Joillekin ihmisille sillä on suorastaan käänteentekevä merkitys, nostatko sen 200kg penkistä naturaalina vai doupattuna. Itselleni merkitys ja kiinnostus asiaa kohtaan on hyvin vähäinen tai olematon, mutta en ymmärrä, miksi sillä ei jollekin toiselle saisi olla valtavaa merkitystä.