Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Turvallisuusalan töitä. Ylitöitä on niin paljon kuin haluaa tehdä. Nyt vaan tarkoituksella tehnyt jotta saisi rahaa säästöön ja saisi kisamatkabudjettia kasaan. Työputkissa unet 2-6h, vapailla sitten +10h. Ei vaikuta mulla juuri millään tavalla palautumiseen. Silloin kun huomaan väsymyksen merkkejä, pidän lepopäivän ja nukun enempi.Mitäs työtä teet ja miksi on niin paljon ylitöitä? Lisäksi paljonko saat keskimäärin nukuttua ja mitenkä vaikuttaa sulla palautumiseen?
Mulla on tavallaan sama ongelma. Arkipäivinä nukun aika vähän/huonosti, kun kello soi ennen seiskaa. Viikonloppuina sitten nukun univelkoja pois, kun aamulla voi nukkua pidempään. Vaikka menen ajoissa (ennen puolta yötä) nukkumaan, niin yleensä vaivun kunnon uneen vasta klo 2:00...4:00. Ei tämä varmasti ole optimaallista punttiharrastuksen kannalta, mutta minkäs teet, kun ei vaan nukahda.Työputkissa unet 2-6h, vapailla sitten +10h. Ei vaikuta mulla juuri millään tavalla palautumiseen. Silloin kun huomaan väsymyksen merkkejä, pidän lepopäivän ja nukun enempi.

Noissa työputkissa tosiaan teen 12h päivää ja sen päälle kun vetää treenit, käy suihkussa, tekee seuraavan päivän eväät niin tunteja ei vaan jää kauheasti. Siltikään harvemmin huomaan juurikaan eroa treenitehoissa. Pitää vaan muistaa kuunnella niitä kehon merkkejä kun ollaan oikeasti väsyneitä ja jättää se treeni välistä.Mulla on tavallaan sama ongelma. Arkipäivinä nukun aika vähän/huonosti, kun kello soi ennen seiskaa. Viikonloppuina sitten nukun univelkoja pois, kun aamulla voi nukkua pidempään. Vaikka menen ajoissa (ennen puolta yötä) nukkumaan, niin yleensä vaivun kunnon uneen vasta klo 2:00...4:00. Ei tämä varmasti ole optimaallista punttiharrastuksen kannalta, mutta minkäs teet, kun ei vaan nukahda.![]()
Mä en ole tossa olettamuksessa etkä varmaan mua tolla tarkoittanutkaan.Iso väärinkäsitys on ihmisillä se, että he kuvittelevat että ”univelat” voi viikonloppuna nukkua pois.
Muistan lukeneeni tästä aiheesta jonkinlaisen tutkimuksen missä oli selvitetty onko kyseinen käsitys mahdollista. Sehän tosiaan osoittautui kyseisessä tutkimuksessa vääräksi tiedoksi että "univelat" olisi mahdollista nukkua pois.Iso väärinkäsitys on ihmisillä se, että he kuvittelevat että ”univelat” voi viikonloppuna nukkua pois.