Mun mielestä sä asetat liian kovia vaatimuksia ihmisille. 95 prossaa ihmisistä ei osaa edes selittää hiilihydraatin ja proteiinin eroa. Ottakaa vaikka duunissa otanta ei-urheilullisista työkavereista ja pyytäkää niitä selittämään
a) proteiini
b) hiilihydraatti
c) aminohappo
Väitän, että eivät pysty. Maksimivastaus on jotain tyyliin "eikös hiilihydraatteja ole karkissa ja leivässä..."
Eli vaatimus siitä, että ihmisten pitäisi vielä tietää hormoneista ja lisäravinteista on vähän kohtuuton. Mun mielestä ei tarvi. Sitä voi itse kukin miettiä, että mitä sitä itseasiassa TIETÄÄ oman viitekehyksensä ulkopuolelta. Mä en tiedä yhtään mitään. Esimerkiksi jos mun pitäisi kirjoittaa essee aiheesta "millaista on olla maanviljelijä EU-Suomessa", en osaisi kirjoittaa yhtään faktaa, ainoastaan mutua.
Toisekseen se, että ihmiset pitävät voimailijoita ja kehonrakentajia roinasikoina, niin sehän on TOTTA. Kilpatasollahan roinataan ihan saatanasti. En usko, että että salilla käymätön maanviljelijä pitää KAIKKIA harrastajia (esim. Rinkku Ringsideä) roinaajana. Sanoisin, että suurempi prosentti kilpatasolla roinaa kuin mustalaisista varastaa. Ja mustalaisethan on tunnetusti varkaita. Sivareissa taas on työtävieroksuvia lusmuja prosentuaalisesti todella vähän, ja monet roinasiat taas pitävät kaikkia sivareita työtävieroksuvina lusmuina.
Pointtini on tämä: Me kaikki jäsennämme maailmaa yleistämällä. Ne yleistykset, mitä immeiset saliharrastuksen ulkopuolella tekevät eivät ole yhtään sen kummallisempia kuin vegaaneihin, naisiin, mustalaisiin, sivareihin jne. tehdyt yleistykset. Mitä tulee aktiivikilpailijoihin, niin nämä yleistykset ovat jopa useimmiten ihan totta - vaikka ne eivät faktaan perustukaan. Vaikka siinä onkin se "oikeusmurhan" mahdollisuus, niin on kohtuuton vaatimus, että "tavisten" pitäisi ottaa se huomioon jäsentäessään maailmaa, josta he tietävät ainoastaan lehtiin kirjoitettujen uutisten perusteella.