Jarmo Sohlman kärysi! v**un hienoa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
trebla sanoi:
No mutta tämähän on hieno homma. Varmasti auttaa taas tavallista sukankuluttajaa ymmärtämään, että proteiinit on niitä hirmuisia hormoooneja. :david:
Aivan. Varsinkin asiasta tietämättömille herapussi sisältää "hormoneja". Niitä varmaan myytäisi prisman hyllyssä jos oikeasti sisältäisi, mutta eihän sitä tavis ymmärrä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos oikeasti on niin helvetin tietämätön ihminen, että väittää hera pussin sisältävän hormoneja(eikä viitsi sen kummemmin asiaa tutkia), voi ihmistä sanoa tyhmäksi.
Ihmiset eivät tosiaan liikaa ajattele nykyään.

makew sanoi:
Jos oikeasti on niin helvetin tietämätön ihminen, että väittää hera pussin sisältävän hormoneja(eikä viitsi sen kummemmin asiaa tutkia), voi ihmistä sanoa tyhmäksi.
Ihmiset eivät tosiaan liikaa ajattele nykyään.

Tutkitko sä jokaisen asian, jonka jo luulet/tiedät tietäväsi? Tai tutkitko juuria myöden kaiken tiedon minkä täältä pakkikselta luet? Jos et, niin ilmeisesti suakin voi sanoa tyhmäksi?

Kaikkia ei voi kiinnostaa urheilu siinä määrin, et pitäis kaikki siihen liittyvä osata tutkia ja opetella. Media vielä ruokkii lisäravinne=hormooni käsitystä, kun urheilutoimittajat kirjoittavat kreatiinin olevan kasvuhormoonia, kärähtäneet selittää käryn johtuvan lisäravinteesta, ADT:n lisäravinne pistokokeessa tuli positiivinen "käry" tapaus jne jne..

Raven sanoi:
Tutkitko sä jokaisen asian, jonka jo luulet/tiedät tietäväsi? Tai tutkitko juuria myöden kaiken tiedon minkä täältä pakkikselta luet? Jos et, niin ilmeisesti suakin voi sanoa tyhmäksi?

Voi. Jotenkin ihmiset tulee vaan special tyhmiksi, kun puhutaan painoharjoittelusta/hormoneista/lisäravinteista.

Eikö ole tyhmää puhua asioista faktana, joiden faktoja ei tarkalleen tiedä?
No vittu onhan se. Täytyy varmaan lopettaa kirjoittaminen.

Raven sanoi:
Kaikkia ei voi kiinnostaa urheilu siinä määrin, et pitäis kaikki siihen liittyvä osata tutkia ja opetella. Media vielä ruokkii lisäravinne=hormooni käsitystä, kun urheilutoimittajat kirjoittavat kreatiinin olevan kasvuhormoonia, kärähtäneet selittää käryn johtuvan lisäravinteesta, ADT:n lisäravinne pistokokeessa tuli positiivinen "käry" tapaus jne jne..
Tottahan tuo tosiaan on, että tuollaista käsitystä ruokitaan. Toisaalta ei kyllä tarvita kun hippunen maalaisjärkeä tajuamaan se, että ei kai hormooneita nyt jumaliste Prismassa (tai muissakaan julkisissa liikkeissä) myydä. Toihan olisi ihan täysin verrattavissa siihen, että narkkarit hakis Alepan hyllyltä heroiininsa ja kokaiininsa.

RoMuLuu sanoi:
Toihan olisi ihan täysin verrattavissa siihen, että narkkarit hakis Alepan hyllyltä heroiininsa ja kokaiininsa.

Tai ne ostas vaan maitoo joka jostain syystä sisältäisi mainitsemiasi lääke-huumausaineita.

Näköjään kutkuttavan ihanaa on alkaa osoittelemaan ja tuomitsemaan ihmisiä keskeneräisistä asioista ja mitään todellisuudesta tietämättä...
Voin kertoa, jos se ketään kiinnostaa, niin maailmalla on sattunut useampiakin käryjä tiettyjen lisäravinteiden käytöstä johtuen.
Ja urheilijalle kaikkein vaikeinta näiden suhteen on, etteivät ne aiheuta normaalisti positiivista tulosta vaan ainoastaan sairastelun ohessa nautittaessa... ja tiettyjen lääkärin sairasteluun määräämien lääkeaineiden kanssa yhteisvaikutuksena.
Ja mikä urheilijan kannalta ikävintä, niin asiaa ei toistaiseksi ole vielä kunnolla tutkittu, joten miten ihmeessä voi tietää ainetta nauttiessaan, että nyt juuri tässä tilanteessa se näkyy hormoonin esiasteena ja taas normaalisti ei näy...
No asiaa tietysti tutkitaan ja jossain vaiheessa tietoa alkaa tippumaan, mutta kannattaako esim Sohlmanin puheet jo tässä vaiheessa kovasti tuomita kun käryä ei toistaiseksi ole edes virallistettu, eli ei vielä tapahtunut, ja saattaapi vielä puhua aivan tottakin... vai tietääkö joku "asiantuntija" asian paremmin niin että voi sanoa puheiden olevan potaskaa!?

j.uhis sanoi:
Voin kertoa, jos se ketään kiinnostaa, niin maailmalla on sattunut useampiakin käryjä tiettyjen lisäravinteiden käytöstä johtuen.

Mitkä nämä lisäravinteet ovat sitten olleet? Ja löytyykö laboratoriotuloksia myös näistä ravinteista?

makew sanoi:
Voi. Jotenkin ihmiset tulee vaan special tyhmiksi, kun puhutaan painoharjoittelusta/hormoneista/lisäravinteista.

.

Mun mielestä sä asetat liian kovia vaatimuksia ihmisille. 95 prossaa ihmisistä ei osaa edes selittää hiilihydraatin ja proteiinin eroa. Ottakaa vaikka duunissa otanta ei-urheilullisista työkavereista ja pyytäkää niitä selittämään

a) proteiini
b) hiilihydraatti
c) aminohappo

Väitän, että eivät pysty. Maksimivastaus on jotain tyyliin "eikös hiilihydraatteja ole karkissa ja leivässä..."

Eli vaatimus siitä, että ihmisten pitäisi vielä tietää hormoneista ja lisäravinteista on vähän kohtuuton. Mun mielestä ei tarvi. Sitä voi itse kukin miettiä, että mitä sitä itseasiassa TIETÄÄ oman viitekehyksensä ulkopuolelta. Mä en tiedä yhtään mitään. Esimerkiksi jos mun pitäisi kirjoittaa essee aiheesta "millaista on olla maanviljelijä EU-Suomessa", en osaisi kirjoittaa yhtään faktaa, ainoastaan mutua.

Toisekseen se, että ihmiset pitävät voimailijoita ja kehonrakentajia roinasikoina, niin sehän on TOTTA. Kilpatasollahan roinataan ihan saatanasti. En usko, että että salilla käymätön maanviljelijä pitää KAIKKIA harrastajia (esim. Rinkku Ringsideä) roinaajana. Sanoisin, että suurempi prosentti kilpatasolla roinaa kuin mustalaisista varastaa. Ja mustalaisethan on tunnetusti varkaita. Sivareissa taas on työtävieroksuvia lusmuja prosentuaalisesti todella vähän, ja monet roinasiat taas pitävät kaikkia sivareita työtävieroksuvina lusmuina.

Pointtini on tämä: Me kaikki jäsennämme maailmaa yleistämällä. Ne yleistykset, mitä immeiset saliharrastuksen ulkopuolella tekevät eivät ole yhtään sen kummallisempia kuin vegaaneihin, naisiin, mustalaisiin, sivareihin jne. tehdyt yleistykset. Mitä tulee aktiivikilpailijoihin, niin nämä yleistykset ovat jopa useimmiten ihan totta - vaikka ne eivät faktaan perustukaan. Vaikka siinä onkin se "oikeusmurhan" mahdollisuus, niin on kohtuuton vaatimus, että "tavisten" pitäisi ottaa se huomioon jäsentäessään maailmaa, josta he tietävät ainoastaan lehtiin kirjoitettujen uutisten perusteella.

Zone-sarja -42%
ringside sanoi:
Mun mielestä sä asetat liian kovia vaatimuksia ihmisille. 95 prossaa ihmisistä ei osaa edes selittää hiilihydraatin ja proteiinin eroa. Ottakaa vaikka duunissa otanta ei-urheilullisista työkavereista ja pyytäkää niitä selittämään

a) proteiini
b) hiilihydraatti
c) aminohappo

Väitän, että eivät pysty. Maksimivastaus on jotain tyyliin "eikös hiilihydraatteja ole karkissa ja leivässä..."

Eli vaatimus siitä, että ihmisten pitäisi vielä tietää hormoneista ja lisäravinteista on vähän kohtuuton. Mun mielestä ei tarvi. Sitä voi itse kukin miettiä, että mitä sitä itseasiassa TIETÄÄ oman viitekehyksensä ulkopuolelta. Mä en tiedä yhtään mitään. Esimerkiksi jos mun pitäisi kirjoittaa essee aiheesta "millaista on olla maanviljelijä EU-Suomessa", en osaisi kirjoittaa yhtään faktaa, ainoastaan mutua.

Toisekseen se, että ihmiset pitävät voimailijoita ja kehonrakentajia roinasikoina, niin sehän on TOTTA. Kilpatasollahan roinataan ihan saatanasti. En usko, että että salilla käymätön maanviljelijä pitää KAIKKIA harrastajia (esim. Rinkku Ringsideä) roinaajana. Sanoisin, että suurempi prosentti kilpatasolla roinaa kuin mustalaisista varastaa. Ja mustalaisethan on tunnetusti varkaita. Sivareissa taas on työtävieroksuvia lusmuja prosentuaalisesti todella vähän, ja monet roinasiat taas pitävät kaikkia sivareita työtävieroksuvina lusmuina.

Pointtini on tämä: Me kaikki jäsennämme maailmaa yleistämällä. Ne yleistykset, mitä immeiset saliharrastuksen ulkopuolella tekevät eivät ole yhtään sen kummallisempia kuin vegaaneihin, naisiin, mustalaisiin, sivareihin jne. tehdyt yleistykset. Mitä tulee aktiivikilpailijoihin, niin nämä yleistykset ovat jopa useimmiten ihan totta - vaikka ne eivät faktaan perustukaan. Vaikka siinä onkin se "oikeusmurhan" mahdollisuus, niin on kohtuuton vaatimus, että "tavisten" pitäisi ottaa se huomioon jäsentäessään maailmaa, josta he tietävät ainoastaan lehtiin kirjoitettujen uutisten perusteella.

Totta. Jos itselle rakkaista asioista puhutaan mitä sattuu, niin kyllä siinä suivaantuu.
Ja tottakai "romantisoin" kehonrakennuksen melkein kaikein muun yläpuolelle, koska pidän siitä valtavasti.

Jokaisen ihmisen kuitenkin kannattaa käsittää se, että media ei anna aina sitä faktaa vaikka sen kertoisi Arvi Lind tai joku muu karismaattinen heppu.
Mä vaadin ihmisiä ajattelemaan enemmän, koska vaadin sitä itseltänikin.
Onko se liikaa?

Ehkä "tavallisen" ihmisen helpompi vetää kalsarikännit himassa ja katsoa kehonrakennusta telkkarista ja sanoa:
"Kyllä mäkin, jos käyttäisin hormooneja ja olisin aloittanut treenin 12 vuotiaana."

Eikö mua saa vituttaa, jos joku vitun lippalakki tero arvostelee mua, tietämättä musta mitään?
Saatana mua kiinnosta enään mikään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täysin samaa mieltä Rinkun kanssa.
Kuka oikeasti tiesi proteiineista ym. tribuluksista mitään ennen harrastuksen aloittamista? En minä ainakaan...

maximillian sanoi:
Tai ne ostas vaan maitoo joka jostain syystä sisältäisi mainitsemiasi lääke-huumausaineita.

Kyllähän sopivasti käyttämällä maidollakin saa ainakin mahan sekaisin ja vitun huonot fiilarit.. =)

-HZer

Onkohan se Sohlmanin b-näyte jo vahvistettu?? Kyllähän nuo salilla "tiesivät" että positiivinen on ollut, mutta en usko että heillä oli sen tarkempaa tietoa asiasta..

Näinhän se on että kaikki salilla käyvät käyttää aineita, Ruotsalaiset on homoja, mustalaiset on varkaita ja kehä III:n ulkopuolella kaikki ajaa traktoria... :david: :hyper:

En tarkoita pahalla ruotsalaisia ym. kohtaan.. Ihmisillä on vaan tapana kehitellä kaikenlaisia stereotypioita..

juha79 sanoi:
Näinhän se on että kaikki salilla käyvät käyttää aineita,
ja sitkeimmät väittää että puhas ukko vaikka käryäis testeissäkin;)

neutraali sanoi:
ja sitkeimmät väittää että puhas ukko vaikka käryäis testeissäkin;)

no siis eihän IPF:n nostaja ja svnl varatilintarkasta voi palaa.. no ironia sikseen ikävä homma Jarmolle.. siinä sitä on ittensä kasaamista ja muutaman vuoden kilpailutaukoa edessä. Ja jos joku narissee tyypilliseen tapaan et vaihtaa vaan ammattilaiseksi, niin tietääkseni karenssi vuosia tulee siinäkin tapauksessa ikävästi. =/

-HZer

Mitkä nämä lisäravinteet ovat sitten olleet? Ja löytyykö laboratoriotuloksia myös näistä ravinteista?
Sorry, mä en nyt muista niiden nimiä niin varmuudella, että uskaltaisin nyt tähän kirjoittaa... ja unohdin pahus vie kysyä uudelleen, hyvä muisti mut pätkii päivittäin ;)
Ja sen verran otan takaisin, että asiaa vasta tutkiskellaan, mutta tapausten määrä on sen verran suuri ja puitteet samankaltaiset jotta eiköhän sieltä jotain tietoa jossain vaiheessa maailmalta tipu...ellei ole jo tippunut.
Kertoilen lisää kun tiedän ja ehdin...
Pointti oli kuitenkin, että mitä joku ulkopuolinen on tuomitsemaan asiaa josta ei oikeasti tiedä mitään. Tosin paskapuheitahan kyllä aina riittää ja iloa toisen epäonnesta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom