BB PRO Jari "Bull" Mentula

Tamperee suunnilla tuo ryhymävalamennus näyttää toimiva (Vertti,Bull,Matias)
Tä? :confused:

Jos viittaat Bulls all outiin tai process all outiin, niin molemmat on verkossa tapahtuvia valmennuksia, eikä kummassakaan ole Verttiä tai Matiasta valmennustiimissä mukana.

Edit: anteeksi, onhan siellä Matias Koistinen
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tä? :confused:

Jos viittaat Bulls all outiin tai process all outiin, niin molemmat on verkossa tapahtuvia valmennuksia, eikä kummassakaan ole Verttiä tai Matiasta valmennustiimissä mukana.

Edit: anteeksi, onhan siellä Matias Koistinen
Verkossa tapahtuvia ryhymävalamennuksia :) Matiaksella on oma ryhymävalamennus kuten myös Vertillä ja Bullilla,omia bisneksiä kaikilla siis. Tosin Vertti taitaa olla muuttanu tampereelta jo salinsa perässä vai olenko käsittäny.
 
Verkossa tapahtuvia ryhymävalamennuksia :) Matiaksella on oma ryhymävalamennus kuten myös Vertillä ja Bullilla,omia bisneksiä kaikilla siis. Tosin Vertti taitaa olla muuttanu tampereelta jo salinsa perässä vai olenko käsittäny.
Aivan eli tarkoitit siis ryhmävalmentamista yleisesti:

"Tampereella tuo ryhmävalmentaminen näyttää toimivan"? Etkä niinkään tuota yhtä kyseistä valmennusta? Nyt sain kiinni (y)
 
Aivan eli tarkoitit siis ryhmävalmentamista yleisesti:

"Tampereella tuo ryhmävalmentaminen näyttää toimivan"? Etkä niinkään tuota yhtä kyseistä valmennusta? Nyt sain kiinni (y)
Kyllä juuri näin! Olisi tossa omassa artikuloinnissakin ollu parantamisen varaa :LOL:
 
Jos mentäisiin kuntosalille, missä maksimivoimaliikkeissö Gunnar olisi tuon ködenväännön lopputuloksen perusteella vahvempi kuin Mentula. Vai onko kädenväännössä kyse jostakin sellaisesta teknisestä lihasvoiman tuoton kombinaatiosta, jota ei voi mitata yksittäisillä liikkeillä.
 
Jos mentäisiin kuntosalille, missä maksimivoimaliikkeissö Gunnar olisi tuon ködenväännön lopputuloksen perusteella vahvempi kuin Mentula. Vai onko kädenväännössä kyse jostakin sellaisesta teknisestä lihasvoiman tuoton kombinaatiosta, jota ei voi mitata yksittäisillä liikkeillä.

Ja tässä lisää bodaaja vastaan oikea kädenvääntäjä videoita. Mukana myös game of thronesin maailman vahvin mies näyttelijä, joka häviää niinikään 6-0 oikealle kädenvääntäjälle


View: https://youtu.be/_FHYf6TMJI0
 
Jos mentäisiin kuntosalille, missä maksimivoimaliikkeissö Gunnar olisi tuon ködenväännön lopputuloksen perusteella vahvempi kuin Mentula. Vai onko kädenväännössä kyse jostakin sellaisesta teknisestä lihasvoiman tuoton kombinaatiosta, jota ei voi mitata yksittäisillä liikkeillä.
Maastavedossa ja sirkuskäsipainossa. Ne kehittävät kädenvääntövoimaa hyvin.
 
Jos mentäisiin kuntosalille, missä maksimivoimaliikkeissö Gunnar olisi tuon ködenväännön lopputuloksen perusteella vahvempi kuin Mentula. Vai onko kädenväännössä kyse jostakin sellaisesta teknisestä lihasvoiman tuoton kombinaatiosta, jota ei voi mitata yksittäisillä liikkeillä.

Rannekääntö, ranteenkierto, ranteenosto ja sormivoima liikkeet erittäin todennäkösesti.

Hauiskäännöissä ja leuoissa ehkä.
 
Mutmut.. Eikö tuon käden sisäkierron voima oo kans ainaki ratkaisevassa osassa, varsinkin mitä kokemattomampi on? Toki jos liikettä vain tarkoitetaan nii silloin toki.

Tuli vaan mieleen, kun itsekkin sellaisia heppuja olen helposti voittanut, joilla penkki on seilannut 170-200 välillä ja hauiskääntö tangolla siellä 100 lähellä. Ja itse en noina aikoina edes punteilla treenannut.
 
Aavistuksen kädenvääntöön tutustuneena, kyseessä on todella isosti tekniikkalaji. Ammattivääntäjät voittavat mennen tullen, vaikka sulla olisi joka ikinen liike salilla vahvempi, jos et osaa vääntää. Hyvillä vääntäjillä on kova puristusvoima, kova puristusvoima ei takaa hyvää kädenvääntäjää.
 
Aavistuksen kädenvääntöön tutustuneena, kyseessä on todella isosti tekniikkalaji. Ammattivääntäjät voittavat mennen tullen, vaikka sulla olisi joka ikinen liike salilla vahvempi, jos et osaa vääntää.

Tästä olen eri mieltä :D
 
Aavistuksen kädenvääntöön tutustuneena, kyseessä on todella isosti tekniikkalaji. Ammattivääntäjät voittavat mennen tullen, vaikka sulla olisi joka ikinen liike salilla vahvempi, jos et osaa vääntää. Hyvillä vääntäjillä on kova puristusvoima, kova puristusvoima ei takaa hyvää kädenvääntäjää.

Kyllähän se aika pitkälle näin menee.
Tekniikkalaji.
Huono vertaus vois olla että toinen vetää puhdasta hauiskääntöä 80kilolla ja toinen leukoja 100kilolla. Vähän samaan tyyliin hyvä tekniikka vastaan heikompi.
Sit tulee vielä vipuvarsi eli käden pituus.
Lihaksista selkä ja forkut ne tärkeimmät, itsekin voittanut pari itseäni paljon vahvempaa voimanostajaa, penkistä oli molemmilla 100kg enemmän kun mulla.
 
Kyllähän se aika pitkälle näin menee.
Tekniikkalaji.
Huono vertaus vois olla että toinen vetää puhdasta hauiskääntöä 80kilolla ja toinen leukoja 100kilolla. Vähän samaan tyyliin hyvä tekniikka vastaan heikompi.
Sit tulee vielä vipuvarsi eli käden pituus.
Lihaksista selkä ja forkut ne tärkeimmät, itsekin voittanut pari itseäni paljon vahvempaa voimanostajaa, penkistä oli molemmilla 100kg enemmän kun mulla.

Ite oon vähän kuistilla asiasta, mutta kumpi hyödytti enemmän, pitkä vai lyhyt käsi?
 
En oikeasti tiedä :O
Äläpä nyt irvaile, vaan kerro asiantuntijana näkemyksesi. :sneaky:

Itse aikanaan voitin kaverini jossain kännikädenväännössä. Olin pidempikätineni kuin kaverini, joka katkerana tappiosta kivenkovaan väitti, että voitin pitkän käteni takia. Itse väitin, että vitut se mikään selitys on, olit heikompi.

Mutta siis, onko pitkästä kädestä eli pitkästä vipuvarresta pääsääntöisesti etua kädenväännössä, vai voiko asiaa edes mitenkään yksinkertaistaa? Kun nyt hyvin pintapuolisesti skeneä tunnen, niin ei siellä taida pelkästään pitkäkätisiä olla, vaan erilaisia välityksiä omaavaa porukkaa.
Brzenkillä ei olka- tai kyynärvarsi taida erityisen pitkiä olla? Tai Cyplenkovilla. Larratilla taas taitaa vipuvartta olla kerrakseen. Ja siis kyynärvarren pituudella voisi olettaa olevan enemmän merkitystä kuin olkavarren pituudella?

Mutta avaas asiaa vähän number_one, vaikka ”kuistilla” oletkin. :sneaky:
 
Viimeksi muokattu:
Äläpä nyt irvaile, vaan kerro asiantuntijana näkemyksesi. :sneaky:

Itse aikanaan voitin kaverini jossain kännikädenväännössä. Olin pidempikätineni kuin kaverini, joka katkerana tappiosta kivenkovaan väitti, että voitin pitkän käteni takia. Itse väitin, että vitut se mikään selitys on, olit heikompi.

Mutta siis, onko pitkästä kädestä eli pitkästä vipuvarresta pääsääntöisesti etua kädenväännössä, vai voiko asiaa edes mitenkään yksinkertaistaa? Kun nyt hyvin pintapuolisesti skeneä tunnen, niin ei siellä taida pelkästään pitkäkätisiä olla, vaan erilaisia välityksiä omaavaa porukkaa.
Brzenkillä ei olka- tai kyynärvarsi taida erityisen pitkiä olla? Tai Cyplenkovilla. Larratilla taas taitaa vipuvartta olla kerrakseen. Ja siis kyynärvarren pituudella voisi olettaa olevan enemmän merkitystä kuin olkavarren pituudella?

Mutta avaas asiaa vähän number_one, vaikka ”kuistilla” oletkin. :sneaky:

Arkihavainnot ja fysiikka vittaa siihen suuntaan, että pitkä kyynärvarsi ois parempi "toproll" (ulkokautta) vääntöön, ja lyhyt kyynärvarsi "hook" (sisäkautta) tyyliin optimaalisempi. Pitkä käsi toimii vähän samallalailla kuin kiekonheitossa, ja lyhyt käsi kuten penkkipunnerruksessa.

Tohon sitten tietenki vaikuttaa moni muukin ominaisuus, kuten että pitkäkätisillä usein myös iso koura, mutta pääsääntösesti noin kuitenkin.

Tärkeintä kuitenkin omata mahollisimman vahvat lajilihakset ja harjoitella tavalla joka tukee omaa fysiikkaa. Monipuolisuutta tietenkään unohtamatta. Brzenk oli parhaimmilla yksi maailman parhaista toprollaajista, sekä hookkaajista! Sama pätee Larrattiin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom