Bull Mentula - Road to Toronto episode 6
Härkä ei auta pelkästään kilpailevia ihmisiä kuntoon pääsemisessä, vaan myös ns. tavallisia ihmisiä esimerkiksi laihtumaan. Bull piiskaa myös näitä asiakkaita lähes yhtä kovilla metodeilla kuin kisaavia, tosin hieman pitää siimaa antaa ettei ihan mene motivaatio jengillä.
Yhden asiakkaan projekti Bullin järkälemäisissä kourissa. 25 vuotias yhtiösihteeri Mertsi, ruokavaliona salaatti, pulla ja herkullinen Fazerin sininen, oi oi mitä safkaa! Mertsi lähti mukaan Fitfarmin rinkiin elokuussa 2010 ilman aikaisempaa urheilutaustaa, saati säännöllistä liikuntaa. Bullin piiskaamana paino on pudonnut projektin alusta 15 kiloa, se on siis viisitoista(15) kiloa, joka on ihan kunnioitettava pudotus, tosin Bull kasvattaa itse lihasta samanverran samassa ajassa pudottaen rasvaa 15%, mutta Bull on Bull.
Mertsi on pysynyt dieetin rajojen sisällä Bullin tiukan katseen alla alusta asti ja treeniä on kertynyt ruokavalion tueksi alkajaisiksi 1-2 kertaa viikossa Juhan ja Teron avustuksella. Aerobista on hinattu sittemmin 5 kertaa viikossa ja puntille on Bulli pakottanut 4 kertaa viikossa. Proggis jatkuu kunnes Mertsi on itse tyytyväinen ja tavoitteet ovat muuttuneet jo moneen otteeseen, mutta motto "rantakunnossa se hyljekin on", loistaa poissaolollaan.
Bull valmistautuu Mertsin tapaamiseen, jossa keskustellaan hieman dieetin jatkosta. Bull nojaa toimiston pöytään ja katsoo kameraan, "Jos sitä sumpit kiskaisisi tähän rakoon", niinpä Bull kietaisee pannullisen Gevaliaa naamariin ja näpyttelee järjettömän kokoisilla tumpuillaan muutaman mailin ennen asiakkaan saapumista.
Kaunis Mertsi saapuu toimistoon ja Bull näyttää seuraavien viikkojen suunnitelmaa . Ei kauaakaan kun Bull jo kaivaa neljättä pannua Gevaliaa ja kiskoo sen asiakkaan kanssa kuin vettä vain, "mahtaa kusettaa illalla", miettii kuvaaja hiljakseen.
Mertsi vilkaisee lähtiessään jo muuttunutta peilikuvaansa, työ tuottaa tulosta kun valmentajana on pro. Bull katsoo sanattomana taustalla asiakastaan ja kelaa jo seuraavaa pannua Gevaliaa.
Mitä voi tehdä kun dieetillä tulee pissahätä monta kertaa yössä?
- Ite oon ratkassu ton käymällä kusella. BULL