BB PRO Jari "Bull" Mentula

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko multa menny ohi vai onko jossain niitä viime kuvauksien kuvia? Jostain olin lukevinani, että Jari oli jenkeissä Goldsilla kuvauksissa?
Jari oli Venicessä Ralp Dehaanin kuvaksissa..(Yli 25 vuotta ollut alan kuvaajana, mm. Flexillä ja MD:llä pääkuvaajana)
Niitä kuvia ei vielä ole varmaan julkaistu missään. En ole varma onko se joku Espanjalainen bodylehti ilmestynyt, siihen tuli iso Jarista haastattelu ja kuvia. Jarin pitäisi niitä kuvia jossain vaiheessa saada, eiköhän niitä sitten kotisivuilta löydy aikanaan.

Toivotaan,että Jarilla ei käy samalla tavalla kuin New Yorkissa,että poseeraukset unohtuvat. Toki Bull on sitä nyt enemmän reenannut ja kuntokin on vielä astetta kovempi! Toivottavasti saa Jari poseeraukset onnistumaan ja loksahtamaan paikalleen siellä lavalla niinkuin noissa viimesissä kuvissakin niin kyllä pitäisi sijotuksia tulla! Tsemppiä jarille!

Toivotaan,että Jarilla ei käy samalla tavalla kuin New Yorkissa,että poseeraukset unohtuvat. Toki Bull on sitä nyt enemmän reenannut ja kuntokin on vielä astetta kovempi! Toivottavasti saa Jari poseeraukset onnistumaan ja loksahtamaan paikalleen siellä lavalla niinkuin noissa viimesissä kuvissakin niin kyllä pitäisi sijotuksia tulla! Tsemppiä jarille!
Nykissä ei ollut vielä uusia muutettuja poseerauksia.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että eikö Jarin side tricep -posen etummaista kättä laiteta lukkoon asti tai enemmän suoraksi kun nyt käytännössä koko ojentaja jää näkemättä? Vai eikö noissa kuntoseurantakuvissa vedellä ollenkaan tosissaan niitä poseja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^

Kyllä monet sen noinkin posettavat, eikä mielestäni lainkaan huonompi tapa. Etummaisen jalan voisi tosin nostaa varpaille, jotta pohkeenkin saisi täysin flexattua...

^

Etummaisen jalan voisi tosin nostaa varpaille, jotta pohkeenkin saisi täysin flexattua...
Ei voisi. Painopiste pitää olla tukevasti etumaisella jalalla ja jos nostat sen varpaille niin kuinka käy? Se paino pitää juntata etumaisen jalan päkiälle jolloin etu ja takareisi paineistuu kunnolla ja asento on tukevan näköinen. Jari ei eilen jännitellyt reisiä ja pohkeita lainkaan koska ne kramppasi herkästi.

Varmaan tarkoitit juuri tota mitä selitin? Tosiaan tossa kuvassa Jarilla on painopiste juuri siinä missä sen pitääkin, pienellä kantapään nostolla pohkeen saa hyvin spennattua. Mutta ei etumaista jalkaa varpaille niinkun usein näkee esim. tuolla kuvagalleriassa aloitteljoiden tekevän.

Ei voisi. Painopiste pitää olla tukevasti etumaisella jalalla ja jos nostat sen varpaille niin kuinka käy? Se paino pitää juntata etumaisen jalan päkiälle jolloin etu ja takareisi paineistuu kunnolla ja asento on tukevan näköinen. Jari ei eilen jännitellyt reisiä ja pohkeita lainkaan koska ne kramppasi herkästi.

Varmaan tarkoitit juuri tota mitä selitin? Tosiaan tossa kuvassa Jarilla on painopiste juuri siinä missä sen pitääkin, pienellä kantapään nostolla pohkeen saa hyvin spennattua. Mutta ei etumaista jalkaa varpaille niinkun usein näkee esim. tuolla kuvagalleriassa aloitteljoiden tekevän.
Juu, tässä myös muutama aloittelija joka tuon saman virheen tekee :rolleyes::

_47I4682.jpg

_47I4719.jpg

Ote Kehonrakennusliiton säännöistä:

6. Ojentaja sivulta
Kilpailija voi valita tässä poseerauksessa sen sivun, joka hänestä tuntuu tai näyttää paremmalta. Kilpailija seisoo sivuttain tuomaristoon nähden ja vie etummaisen käden suoraksi sivulle, ottaen selän takaa toisella kädellä kiinni etummaisen käden ranteesta tai kyynärvarresta, puristaen molempia käsiä yhteen ojentajaa jännittäen, nostaen rintakehää ylös ja jännittäen kylki- ja vatsalihakset. Etummainen jalka pitää olla nostettuna ylös pohkeen varaan ja takimmainen jalka pitää olla suorana. Tässä poseerauksessa kilpailijan on jännitettävä myös reisihauiksiaan ja pohkeita. Tuomarit tarkastelevat ensisijaisesti kilpailijan ojentajalihaksia ja arvostelevat myös kilpailijan jokaisen näkyvän lihasryhmän aloittaen päästä alaspäin.
http://www.kpfitness.fi/kehonrakennusliitto_saannot.php

Noniin, Hulkki sieltä ehtikin jo kaivaa oikein säännötkin esiin. Itse meinasin muutaman "aloittelijan" kuvan myös postata, mutta jätetään nyt sekin tältä erää noiden kahden kuvan varaan.

Ihan miten vaan, ei mulle ole mitään väliä vaikka Jari seisoisi päällään siellä lavalla (sekin on tosin nähty jo).

Pahoittelen kehitysehdostusta.

No nyt ei haluta edes-ymmärtää mitä tarkoitan. Totta vitussa jalka juuri noin kun hulkin postaamissa kuvissa, niinhän mä selitin, että kantapäätä ylös, mutta painopiste päkiällä. Mä postaan myöhemmin kuvia niin ymmärrätte. Eiköhän me arvon Nigster olla noi asiat huomioitu. Käy vaikka katsomassa viimevuoden kisakuvia niin näet, että mulla on jalka sivuposeerauksissa just niinkun pitääkin. Kyllä mä nyt vittu tiedän miten sen pitää olla. Mutta tosiaan postaan myöhemmin jonkun esimerkkikuvan miten sitä ei pidä tehdä. Eli etumainen jalka varpaillaan kun jollain vitun balettitanssijalla. Ymmärsin sun postauksesta, että tarkoitit sitä.

Lukeehan se noissa säännöissäkin selvällä suomenkielellä. Etumainen jalka pitää nostaa pohkeen varaan, ei jumalauta varpaille niinkun niksteri sanoi. Ehkä ymmärsin väärin.

Älä jännitä. :lol2:

Jos ymmärsit väärin, niin aivan sama, ei se ole niin vakavaa. Minä en ainakaan tahallaan ymmärtänyt mitään väärin, kunhan mainitsin asiasta tuon kuvan katsottuani. Päkijällä tai varpaalla...kunhan se pohje on jännitettynä, sitä lähinnä hain takaa. Mitä enemmän nilkkaa ojennetaan, sitä enemmän pohje jännittyy, eikö?

Jatkakaa.

Juu eli tätä luulin, että Nigster tarkoitti. Kenellä noista kilpailijoista on etumainen jalka nostettu varpailleen? Näyttääkö se hyvältä? Noissa kuvissa (ainakaan toisessa) nyt ei ole kyse mistään aloittelijoista. Otin sen vertauksen vaan sen takia koska esim. tuolla jäsenten kuvagalleriassa tota vastaavaa tyyliä näkee aika paljon.

Mutta tosiaan jatketaan ja antaa tän asian olla.

Summa summarum, ETUMAISTA JALKAA EI NOSTETA VARPAILLE VAAN KANTAPÄÄ YLÖS LATTIASTA, PAINOPISTE PÄKIÄLLÄ JA THATS IT!

Liitteet

• sm04kehonrakennus-028.webp
    sm04kehonrakennus-028.webp
    43,8 KB · Katsottu: 1 801
  • VG7G6852-22.webp
    VG7G6852-22.webp
    80,1 KB · Katsottu: 1 557

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom