Janne Selin - uusi kasvo voimanostossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hjjtt
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Mike
Mitäs sitä Anolle mitään kertomaan, kaippa se itekin tietää ettei siellä voimalla kaikki ole listalla. Olis hyvä kun tossa listassa olis maininta oliko nosto paidalla vai ei.

Tuosta voisi kyllä Anolle mainita, koska todella moni siellä listalla on paidalla nostanut ja pientä "vääryyttä" se on niitä kohtaan, jotka ovat vähemmän nostaneet ilman paitaa. Koska onhan nyt selvää, jos joku nostaa 220 paidalla ja joku nostaa ilman paitaa 210, niin kyllä ite ainakin pidän parempana 210 tulosta.

Katselinpa noita videoita ja ainakin mulle sanottiin että perse pitää pysyä penkissä. Tosin mä olin ihan tuntematon ja nostin raw, jos olisin ollut salin oma poitsu ja runkannut jollain tripla paskalla 280kg, niin olisin saanut varmaan nostaa persettä ja nostaa 10cm liikeradalla kuten Majuri tuolla listalla.

Oli kyllä karseen näkönen video katsella, vaikka en tietenkään sais arvostella, koska en itse pysty samaan. :)

Leikkimielinen kisa joo. Säännöt on vain vähän erilaiset eri kavereille. Ei sillä että mua nyt vittuakaan kiinnostaa toi lista, mutta onhan se kuitenkin aika perseestä että ilman paitaa nostavalta vaaditaan merkki ja perseen pysyminen penkissä kun taas salilla treenaavalta paitanostajalta ei vaadita kumpaakaan.

Ymmärrän toki yskän...Ihan ajatusleikkinä, JOS ammattilaispaidasta saa hyötyä minimissään semmoisen 60kg menisit A.Turtiaisesta ohi tuolla listalla 5kg. Pienellä penkkiin keskittymisellä olisit varmasti melko lähellä kolmensadan paitapenkkaaja ja eikös tuolla jo pärjäisi maailmallakin satakiloisissa?Paidalla on toki helvetin vittumainen nostaa(ainakin Inzerillä) ja raw penkki ei heilu päivästä toiseen vaan päivän kunnon tietää 5kg tarkkuudella,eikä taisteluarpia tarvitse rasvailla montaa viikkoa,jos nyt tuosta paidasta on jotain hyötyä niin terveys pysyy ainakin itsellä kohdallaan. Vai meinaatko ettei rinta kestä edes paidalla nostamista vai onko tuo vaan periaatteellinen päätös,että paitaa et ikinä kokeile?

Topikkiin viitaten, Janne Selin on Suomen kovin penkkipunnnertaja tällä hetkellä. Huomattavasti kovempi raw-penkki kuin Hämäläisellä.

Originally posted by PattiPete
Topikkiin viitaten, Janne Selin on Suomen kovin penkkipunnnertaja tällä hetkellä. Huomattavasti kovempi raw-penkki kuin Hämäläisellä.

Kerro ihmeessä se raw tulos jos kerran tiedät sen vai tiedätkö vain, että se on enempi kuin Hämäläisellä.

Originally posted by mtk77
Kerro ihmeessä se raw tulos jos kerran tiedät sen vai tiedätkö vain, että se on enempi kuin Hämäläisellä.

Hämäläisen RAW-penkkihän löytyy tuolta Metal Gymin sivuilta. "Vittu! Siinä se on, PERKELE!" :)

Olikohan se nyt 255kg, vai 250kg.

-edit-

Ja olen kuullut, että Rantasen Tomi olis ottanu salipenkkinä 270kg. Ja voimanostajat sanoo, että Rantasen penkkitekniikka on ihan perseestä. Jos oppisi paremman tyylin, niin enemmänkin tulisi!

Jos menen pahasti mettään, niin joku enemmän asiasta tietävä voisi korjata.

Tiedän sen, että se on suurempi kuin Hämäläisellä. Helmikuussa hämis otti 255kg raw-salinostona. Selin otti yhdessä vanhassa videopätkässä 280kg raw-salinostona, hieman helpomman näköisesti vielä. Nykykuntoa en tiedä, mutta luulen että lähellä kolmea hunttia se on. Ukko ei ole kuulemma nostanut paidalla juuri lainkaan. Varmaankin saa siitäkin vielä lisähyötyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuosta tuli muuten mieleen, että eräs valmentaja kehui Hämäläistä itseään erittäin lahjakkaaksi nostajaksi henkisesti. Joskus aikoinaan kun hän oli about 250kg maastanostaja, niin hän yritti treeneissä juuri tuota 250 kiloa. Ei liiku ei mihinkään. Vähän aikaa ukko pyörii siinä, sitten lataa ilmoille kamalaa huutoa ja puskee pään pukuhuoneen seinästä läpi, iskee tankoon kympit päihin ja hinaa 270kg ylös asti.

Originally posted by Hannibal
Oletkos koskaan nostanut/runkannut jonkinmoisella paidalla paljonkin enemmän kuin RAW? Ihan mielenkiinnosta ja ilman mitään pahoja taka-ajatuksia kysyn. :)

En ole paitaa koittanut koska en siinä oikein mitään ideaa ole koskaan nähnyt, jos jotain ei jaksa omilla voimillaan nostaa, niin mitä järkeä sitä on käyttää paitaa. Kilpailin aina vain omia tuloksia vastaan, joten siksikään en halunnut paitaa käyttää. Joskus koitin vahvoja kumeja hang pressissä ja kyllähän siinä pitkälti yli 200 mentiin.

Originally posted by paistijauheliha
Ja olen kuullut, että Rantasen Tomi olis ottanu salipenkkinä 270kg. Ja voimanostajat sanoo, että Rantasen penkkitekniikka on ihan perseestä. Jos oppisi paremman tyylin, niin enemmänkin tulisi!

Olen ollut vieressä kun Rantanen punnertaa 270x2. Tekniikka on tosiaankin aivan kamala, mutta onhan kuitenkin tajuttoman vahva ukko. Otti hiljattain paidalla jotain 310.

Olbe:
Jossitteluahan nää aina on, mutta onhan Anokin jossitellut olevansa maailman kovin raw kyykkääjä, mikä on silkkaa puutaheinää, kukaan ei kyykkää sillä leveydellä ilman varusteita.Kyllähän sitä itekkin olisi saanut paidasta hyötyä vaikka kuinka, tosin aina sitä sanottiin että "et sä saisi paidalla yhtään enempää". Tämä väite perustui siihen, että kontroloin aina painoa kovin rauhallisesti ja negatiivinen sekä positiivinen vaihe oli aina tosi hidas.

Tämä väite perustui siihen, että kontroloin aina painoa kovin rauhallisesti ja negatiivinen sekä positiivinen vaihe oli aina tosi hidas.

Sama vika. Oli sitten paidalla tai ilman paitaa. Alaslasku on kuin negatiivinen toisto. Se saattaa helposti kestää n.10sekuntia. Ja kun omaan vielä heikon rinnaltalähdön, niin ylös tulokin kestää kunnes tulee ojentajille.

Originally posted by Raven
Sama vika. Oli sitten paidalla tai ilman paitaa. Alaslasku on kuin negatiivinen toisto. Se saattaa helposti kestää n.10sekuntia. Ja kun omaan vielä heikon rinnaltalähdön, niin ylös tulokin kestää kunnes tulee ojentajille.

No sama täällä. Rauta karkaa käsistä,jos tykitän täysillä rinnalta jopa tuolla vanhalla Inzerillä. Alaslasku on oltava kontrolloitu tai pipariksi menee. Ajattelin ruveta yrittämään kiihdyttämään rinnalta "pikku hiljaa", josko romut pysyisivät paremmin hanskassa ja saisi vähän alkuvauhtia tuohon surkeaan lock-outtiin.

Työkaveri ja serkku ottanut kumpikin tuon 200, ilman paitaa, 100 % "natuina". Jatkamatta nyt enempää tätä natu - roina keskustelua. Noi kumpikin on luonnollisesti salipenkkejä, mutta eipä sitä kait ilman roinia oikein noihin kisoihin oo mahiksia pyrkiä, kun tahtoo tuo paino nousta väkisinkin "luvallisilla" keinoilla (en tietenkään tarkoita juuri ennen kisoja). Kummankin paino siina 110 - 120 valillä. (itekkin oon melkein 100 kg läski, eikä mee kuin 150, ei varmaan ikinä 200)

Hämäläisestä vielä sen verran, että hänellä taitaa olla Suomen kaikkien aikojen toiseksi parhain yhteistulos: 1085 kg. Se on tehty 24.2.2002 WPO Finaalissa. Samassa kisassa Ano sai kasaan 1085,5 kg, mutta Anon penkki oli vain 220 kg. Kumpikin voitti oman painoluokkansa ja yhdistetty raskaan luokan kaksoisvoitto tuli Suomeen!

Joskus aikoinaan kun hän oli about 250kg maastanostaja, niin hän yritti treeneissä juuri tuota 250 kiloa. Ei liiku ei mihinkään. Vähän aikaa ukko pyörii siinä, sitten lataa ilmoille kamalaa huutoa ja puskee pään pukuhuoneen seinästä läpi, iskee tankoon kympit päihin ja hinaa 270kg ylös asti

Hämäläinen teki noissa kisoissa vähän samanlaisen tempun: Joku jenkki oli jo ehtinyt tuulettelemaan viimeisen vetonsa jälkeen "I'm number one!", josta innostuneena Hämis komensi viimeiseen vetoonsa noin parikymmentä kiloa yli oman enkkansa (siis mitä vaadittiin voittoon) ja veti sen ylös...

Noston jälkeen veren valuessa nenästä tokaisi "No, I'm number one"

meneeköhän pojilla hissi ihan yläkertaan asti

Metal Gymin ilmapiiri on äärimmäisen kannustava. Selkä ongelmien jälkeen tuli aika jolloin olin kyykyssä ja vedossa suunnilleen samoissa tuloksissa kuin ennen loukkaantumistani. Molemmissa nostomuodoissa kävi seuraavasti, kun mainitsin salilla, että nyt sivutaan vanhaa enkkaa. Minun ei annettu yrittää vanhaa enkkaa vaan tankoon kuormattiin väkisin 2,5 kg yli entisten. Koko sali oli mukana kannustamassa ja huutamassa vieressä yrityksissäni, joten eihän niissä voinut olla onnistumatta.

Mua kaksi kertaa vahvemmat kundit seurasivat nostoja niin kuin ne oisivat olleet ME-yrityksiä.

Jannen kuulumisia

Metal Gym.in joulupenkkareissa olisi kuulemma tarkoitus pökätä se 310 ylös.

;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom