James Nikander - men's physique

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jal8eni
  • Aloitettu Aloitettu
Yks mun tuttu harrastaa urheilua kilpatasolla ja sano, et pitää olla päivässä joku tietty aika, jolloin suhun pitää saada yhteys jollain tavalla. Jos useamman kerran yhteydenotto urheilijaan tuona aikana ei onnistu, seuraa jonkinlainen rangaistus. Näin jotenkin muistan hänen sanoneen...

Ja munki mielestä aika säälittävää tuo BB puolelta vauhin ottaminen CBB-kisoihin... Vähän sellane fiilis tulee et iso äijä menis päiväkotii vetää lapsia turpaan. Vaikka ei enää dropittaiskaa niin uskosin että lihasmuistin kautta saadaan jo tarpeeks etua natukilpailijoihin verrattuna...

Käytin tätä tässä vain vertauskuvana enkä millään pahalla CBB-kisaajia kohtaan. En tajunnut että sen voi noinkin tulkita. Arvostan kyllä natu-ukkoja, jopa enemmän kuin BB-puolen.
ei mennyt, meinasin vaan että tekstissäsi bodarit on isoja miehiä ja cbb-ukkelit päiväkotilaisia. heh.

Käytin tätä tässä vain vertauskuvana enkä millään pahalla CBB-kisaajia kohtaan. En tajunnut että sen voi noinkin tulkita. Arvostan kyllä natu-ukkoja, jopa enemmän kuin BB-puolen.

Veikkaan että eräs cbb ukko voi olla tällä moodilla viestisi jälkeen :D

BrO7hxBCcAAM1a4.webp

ei mennyt, meinasin vaan että tekstissäsi bodarit on isoja miehiä ja cbb-ukkelit päiväkotilaisia. heh.
Opettele lukemaan rivien välistä... Jos vähän paneutuisit miettimään viestiäni niin varmasti tajuaisit, että en kirjaimellisesti tarkoittanut CBB-kisaajien olevan lapsia enkä bodareiden lastenhakkaajia. Pointtini oli että jos on olemassa nimenomaan testattu sarja, niin aika kyseenalaista sinne on mennä dropittelijana, kun horkalla nyt on mahdollista saavuttaa tuloksia huomattavasti nopeammin kuin naturaalina, josta tämä vertaus tulee.

Samalla logiikallahan suorituslajeissa kärystä pitäis seurata elinikäinen kilpailukielto omassa lajissa. Vaikutukset ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän elinikäisiä, joten sillä entisellä roinaajalla on aina se pieni etu muihin nähden. Toki estetiikkalajien douppaamisessa tää etu korostuu verrattaen vaikka kilpa-ampujaan, joka on kärähtänyt beetasalpaajista, mut ainakin analogisista asteroideista puhuttaessa homma on aika selvä.

Enpä usko, että roinarit hirveesti CBB lavoille lähtee. Mitä järkeä siinä olisi? Säälittäväähän se on jos eivät pysty pärjäämään sarjassa, jossa on lupa käyttää. Sortsissa saattaa ammattilaisuus houkutella, mutta eipä siellä lihoilla olla juhlittu ainakaan Suomen lavoilla. Mutta siis mahdollisuus on jollekki apinalle, että käyttäisi tämän 6kk naturaalina ja kisaisi "ex-roinarina" eli pitäisi taukoa tämän verran :rolleyes:. Mun mielestä lisenssin tulisi olla voimassa vähintään muutama vuosi ja jos tämän purkaisi ennen sovittua päättymis päivää tulisi jonkinlainen korvaus maksaa. Tietty, jos purkamiseen olis pätevä syy kuten lääkärin määräämä lääkitys, niin olisi lupa purkaa sopimus ennen sovittua päivämäärää.

Täh? o_O

Mun mielestä sano, että säälittävää jos ei sielä pärjää. Toki tämän takia sitten ei sielä kisaa, mutta mielipide siitä, että on säälittävää jos ei pärjää muiden roinaajien kanssa kilvotellessa, on vähintäänkin mielenkiintonen.

Yks mun tuttu harrastaa urheilua kilpatasolla ja sano, et pitää olla päivässä joku tietty aika, jolloin suhun pitää saada yhteys jollain tavalla. Jos useamman kerran yhteydenotto urheilijaan tuona aikana ei onnistu, seuraa jonkinlainen rangaistus. Näin jotenkin muistan hänen sanoneen...

Ja munki mielestä aika säälittävää tuo BB puolelta vauhin ottaminen CBB-kisoihin... Vähän sellane fiilis tulee et iso äijä menis päiväkotii vetää lapsia turpaan. Vaikka ei enää dropittaiskaa niin uskosin että lihasmuistin kautta saadaan jo tarpeeks etua natukilpailijoihin verrattuna...
Adt:n toiminnan olennainen osa on yllätystestit, jotka voidaan siis tehdä aivan koska tahansa, missä tahansa. Pelkkä kilpailutestaaminen ei tietenkään riitä. Tosin nykyään anabolien käyttö voidaan jäljittää jopa kuukausien päähän (kasvulla, pikatestoilla yms. vähemmän). Juuri tästä syystä nyt käräytellään olympiamitalisteja neljän, jopa kahdeksan vuoden takaa.

Ipf:n alaisessa voimanostossa esim. joku Timo Hokkanen joutuu kirjaamaan kalenteriin joka päivä, missä kulloinkin on. Tämä siis sen takia, että testaajat voivat aina löytää sinut. Jos et löydy ilmoittamastasi paikasta, se katsotaan testipakoiluksi ja siitä seuraa rangaistus. Sama systeemi on käytössä ymmärtääkseni kaikissa olympialajeissa. Ongelma on siinä, että eri maiden antidopingtoimissa on suuria eroja. Tuskinpa Kazakstanin tai vastaavan adt:llä on suuri into tehdä yllätystestejä sikäläisille painonnostajille, jossain takamailla sijaitseviin harjoituskeskuksiin. Jäävät sitten tyhmyyttään kiinni uusintatesteissä jostain Turinabolista - koska eivät ymmärrä kuinka pieniä määriä nykymenetelmät pystyvät löytymään. Melkeinpä järjestään kaikki painonnostomitalistit ovat nyt kärähtäneet.

Kuten tuossa ylempänä totesin, minulla ei ole tietoa siitä kuinka kiinnostunut adt on shortsista tai classicista. Ehkä paukut laitetaan olympiaurheiluun. Utti Hietala yms. kisaajat voisivat kertoa, kuinka usein on yllätystesteihin joutunut.

IPF:ssä jos kuulut testauspooliin eli ns. Adams-järjestelmään niin joudut ilmoittamaan joka päivä, oliko nyt tunnin, missä olet. Muilta ei tätä vaadita. Mm. Freddi Smulter kuuluu tähän järjestelmään.

Urheilijan arki on samojen asioiden toistamista, joten ei se olinpaikkatieto ole rasite.

Tehkää nyt joku uusi ketju tälle fitnessurheiluliiton lajien ADT/testausmenetelmät/kärähtämiset/jne keskustelulle. Foorumin omalle doping-osiolle sitä ei kannata laittaa, koska siellä keskustellaan enemmän omasta käytöstä ja aineista. @Konaa ?

Urheilijan arki on samojen asioiden toistamista, joten ei se olinpaikkatieto ole rasite.

Tehkää nyt joku uusi ketju tälle fitnessurheiluliiton lajien ADT/testausmenetelmät/kärähtämiset/jne keskustelulle. Foorumin omalle doping-osiolle sitä ei kannata laittaa, koska siellä keskustellaan enemmän omasta käytöstä ja aineista. @Konaa ?

En minä aio tehdä ketjua aiheesta johon minulla ei ole mitään sanottavaa. Voit sinä sen itsekin tehdä, kun kerta tiedät minne se kannattaa laittaa ja aiheesta haluat keskustella.

@Tomi Takamaa Kävitkö tänään Jamesin kanssa treenaamassa ?

tää ainainen roinakeskustelu... imo jos ei jää kiinni niin saa tehdä mitä haluaa on ihan jees ns. "gansterietiikka" tähän kohtaan... ai epäreilua? no mitäs sit jos toisella on helvetin hyvät geenit ja ei tarvi ku painoja kattoo ni turpoo ku myostatiinisonni? tai mitäs jos toisella on ihan sikana rahaa ettei tarvi ku bodata ja levätä? noikin jutut voi olla vähän epäreiluja monen mielestä, mä en ota siihen niin kantaa mikä on reilua ja mikä ei. jos ei jää kiinni niin kisatkoon missä kisaa. ehkä mun moraaliraja menis siinä etten nyt tarkoituksella lähtis sabotoimaan toisen treenejä tjst.

En minä aio tehdä ketjua aiheesta johon minulla ei ole mitään sanottavaa. Voit sinä sen itsekin tehdä, kun kerta tiedät minne se kannattaa laittaa ja aiheesta haluat keskustella.

@Tomi Takamaa Kävitkö tänään Jamesin kanssa treenaamassa ?
Ei käyty. Tuli loppujen lopuksi vähän turhan tiukka aikataulu tälle päivälle ja oli itsekin pakko treenata, niin ei sitten sovittu vielä jumppia. Mutta kyllä me tässä vielä lähipäivinä tai -viikkoina treenaillaan.

Back
Ylös Bottom