Jalkojen lähennys ja erilleenvienti - Mitä mieltä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Evo tai en vain löytänyt äänestyksen tekojuttua.

Ideana on, että mitä tekee näillä reisien erilleen viejillä ja lähentäjillä käytännön elämässä? Ovatko nämä niitä pieniä tukilihaksia etc.? Ainoastaan kerran olen nähnyt yhden kaverin, joka treenaa asenteella ja lihaa löytyy tekevän reisilähennyksiä. Muuten niitä tekevät kaikki mummelit ja naiset sekä minä lihastasapainon nimissä.

Kysymys: mikä on näiden lihaksen tarkoitus käytännön elämässä?

Gallup: ovatko nämä mainitut liikkeet
1. tärkeitä treenausliikkeitä?
2. vai aerobiciä :D ?

Lihasten tarkoitus on sama kuin muidenkin, tukea, liikuttaa ja pitää pystyssä. Lähentäjät ja loitontajat kyllä treenaantuvat erilevyisissä kyykyissä ja maveissa. Itse aloittelevana voimanostelijana olen huomannut, että noilla saa mukavasti lämmiteltyä ennen kyykkyä ja ehkä sitten kun isona osaan mavettaa sumolla myös siinä. Myös palauttavana tai kuntouttavana reeninä menettelee. On tuo lähentäjien remputtelu kyllä tuonut kyykkyyn vakautta (ennen kyykkäsin kapealta, nyt leveältä), saattaa tietty olla että itse kyykky on suuremmassa osassa tähän.

Tästä on olemassa threadi, etsin sen ja liitän tähän.

Se erilleenvienti on muuten nimentään loitonnus. Eli lähentäjät ja loitontajat. Tuo erilleenvienti kuulostaa koomiselta. :)

edit: Näinikkään http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=54313&highlight=reiden+loitonnus

Mitä vikaa on kapeassa mavessa/kyykyssä?
Onko ne jotenkin huonompia ku leveämpi?

e: Vaikka siis kyykyssäkin vedän perseen pohkeisiin kiinni.

Mitä vikaa on kapeassa mavessa/kyykyssä?
Onko ne jotenkin huonompia ku leveämpi?

e: Vaikka siis kyykyssäkin vedän perseen pohkeisiin kiinni.

eipä niissä mitään huonoa ole. leveässä mavessa rasitus menee enemmän reisille kuin kapeassa. tuota voimanostossa suosittua leveää kyykkyä suositaan usein sen vuoksi koska siinä pääsee helpommin riittävään syvyyteen kuin kapeassa ja joillekin se vaan soveltuu paremmin muutenkin.

Vissiin kapeampi kyykky ottaa yleensä paremmin etureiskoihin & ehkä polville epäterveellisempi (tämä todella kyseenalaista) kuin leveä "voimannosto" kyykky, jossa voima tulee enemmän pakaroista & takareisistä. Leveämmällä asennolla saat isompia rautoja todennäköisesti liikkeelle. Mutua.

Jaajaa, itellä ku tuossa levessä tuntuu, että ei ota niihin reisiin ollenkaan niin paljoa kun kapeassa.

toi nyt riippuu ihan rakenteesta ja tekniikasta tuntuuko reisissä vai ei, vetääkö melkein suorinjaloin vai melkein syvästä kyykystä lähtien, lämmittelyliikkeiksi IMO hyviä, erityisesti lähentäjät. mitenköhän ihmiset pärjäsivätkään ennen loitonnus/lähennyslaitteita,oli varmaan joka iikalla lihastasapainot päin helvettiä

Suositut

Back
Ylös Bottom