Jalkatreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tora
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Kuinka kannattavaa on treenata jalat ja myöhemmin illalla on tunnin sähly vuoro?
Sählyä on maanantaisin ja keskiviikkoisin.
Jalkoja olen treenannut keskiviikkoisin.

jos hyvin jaksaa vielä pelata niin anna mennä vaan. itse kun kolmijakoisessa vetäisin jalkatreenin siin ei enää pahemmin juoksenneltu sinä päivänä.

Tora sanoi:
Kuinka kannattavaa on treenata jalat ja myöhemmin illalla on tunnin sähly vuoro?
Sählyä on maanantaisin ja keskiviikkoisin.
Jalkoja olen treenannut keskiviikkoisin.

Ei siitä varmaan isompaa haittaa ole, jos pystyy juoksemaan, saattaa jopa edesauttaa palautumista kun jalat "aukeaa" ja lähtee kuona-aineet liikkeelle.
Itsellä tosin ei ole toivoakaan juoksemisesta jalkatreenien jälkeen, ei edes seuraavana päivänä.

en suosittelis jalkatreenin jälkeen pelejä. lihakset on väsyneet, eivätkä pysty samalla tavalla tukemaan niveltä kuin fresseinä. sählyn ja koriksen kaltasissa lajeissa suunnanvaihtoja yms. tulee paljon ja ennalta-arvaamattomasti, joten kyllä se vamma-alttiutta lisää aikalailla. eri asia on tietenkin kevyt hölköttelypelailu.

harjoitusvaikutuksia ajatellen paras järjestys olisi:
ma: sähly
ti: yläkropan puntti
ke: sähly
to: lepo
pe: jalkapuntti
la: yläkropan puntti
su: lepo

jalkatreenin toinen paikka olis la, su tai ti tässä paremmuusjärjestyksessä.

jto sanoi:
en suosittelis jalkatreenin jälkeen pelejä. lihakset on väsyneet, eivätkä pysty samalla tavalla tukemaan niveltä kuin fresseinä. sählyn ja koriksen kaltasissa lajeissa suunnanvaihtoja yms. tulee paljon ja ennalta-arvaamattomasti, joten kyllä se vamma-alttiutta lisää aikalailla. eri asia on tietenkin kevyt hölköttelypelailu.

harjoitusvaikutuksia ajatellen paras järjestys olisi:
ma: sähly
ti: yläkropan puntti
ke: sähly
to: lepo
pe: jalkapuntti
la: yläkropan puntti

jalkatreenin toinen paikka olis la, su tai ti tässä paremmuusjärjestyksessä.

Treenit menee nyt
ma: rinta ja hauis
ti: lepo
ke: jalat ja vatsa
to: olkapäät ja ojentajat
pe: lepo
la: selkä

Tiistai olisi parempi päivä jaloille kuin tämä hetkinen.
Sitten tulee 2 päivää lepoa viikossa riittääkö se vai kuinka paljon tarvitsisi olla ?

oma ehdotus:

ma: rinta ja hauis, sähly
ke: selkä ja vatsa, sähly
la: jalat ja vatsa

tollai saat kolme lepopäivää viikossa ja silti hyvin treenattua joka paikan. 1-3 lepoa viikossa on ok. itellä on päälajina muu kuin puntti ja treenejä tulee keskimäärin 10/vko. lepopäiviä 0-2.

jto sanoi:
oma ehdotus:

ma: rinta ja hauis, sähly
ke: selkä ja vatsa, sähly
la: jalat ja vatsa

tollai saat kolme lepopäivää viikossa ja silti hyvin treenattua joka paikan. 1-3 lepoa viikossa on ok. itellä on päälajina muu kuin puntti ja treenejä tulee keskimäärin 10/vko. lepopäiviä 0-2.

Täytyy kokeilla noin näyttää ainakin paremmalta mitä vanha järjestys.
Tossa jää vielä sit kolme lepopäivää.

jos on haista paska tyyppinen treeni jaloille niin mikä ettei vielä illalla sählyä pelaamaan, mutta kunnon jalkatreenin jälkeen jo pyörällä polkeminen salilta kotiin on yllättävän raskasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
huumor sanoi:
tästä jto:n ehdotuksestako nämä kaikki rinta-hauis jutut on saaneet alkunsa?? :D

sori :offtopic:

samaa mieltä muuten tosta järjestyksestä.

lisää :offtopic: , mutta rinta ja hauis nyt yleensä ovat nelijakosessa samana päivänä.

heh... mäkin osaan yhden: pohje. :hyper: :hyper:

mä en ole koskaan ehdotellut mitään erityisiä suosituksia jakoihin. se vaan tässä huomautuksena. en kyllä nää mitään haittaakaan tehdä rintaa ja hauista samalla kertaa. eipä haittaa, vaikka tekis eri kerrallakin...

jto sanoi:
heh... mäkin osaan yhden: pohje. :hyper: :hyper:

mä en ole koskaan ehdotellut mitään erityisiä suosituksia jakoihin. se vaan tässä huomautuksena. en kyllä nää mitään haittaakaan tehdä rintaa ja hauista samalla kertaa. eipä haittaa, vaikka tekis eri kerrallakin...
kyllähän mä sen tiedän. on vaan niin yleinen juttu täällä toi että säbäpelaajat veivaa rintaa ja hauista. mutta se OT:sta.

Minkä takia pohkeet treenataan niin monessa treeniohjelmassa kaksi kertaa niin useasti kuin muut jalkojen osat, esim. sekä takareisi että etureisipäivänä?

ei se mikään pakko ole, mutta koska ne on käytössä koko ajan, ne palautuu aika nopeesti.

jto sanoi:
ei se mikään pakko ole, mutta koska ne on käytössä koko ajan, ne palautuu aika nopeesti.

Jalkatreenin jälkeen tuntuu että reidet on pelkkää hyytelöä pari päivää, pohkeet ei tosiaan pahemmin kipeydy. Voisiko olla että sopivalla palauttavalla liikunnalla voisi reidetkin palautua nopeammin?

En viitsinyt mitään uutta perustaa, joten laitoin tänne. Laiskana miehenä en aio itse omakohtaisesti kokeilla(vielä), vaan kysyn: onnistuuko etukyykky miten järkevästi smithissä? Onko siinä jotain omia niksejään mitä pitäisi ottaa huomioon?

Jolli sanoi:
En viitsinyt mitään uutta perustaa, joten laitoin tänne. Laiskana miehenä en aio itse omakohtaisesti kokeilla(vielä), vaan kysyn: onnistuuko etukyykky miten järkevästi smithissä? Onko siinä jotain omia niksejään mitä pitäisi ottaa huomioon?
eiköhän se siinä onnistu, mutta kannattaa muistaa työntää ne jalat tarpeeksi eteen ettei alaselkään muodostu kovaa vääntöä. ongelmana on ristiotteella saada väännetyksi ne pidikkeet pois :curs:

Etukyykky smithissä onnistuu liikeradan puolesta tosi hyvin, kunhan vie jalat tarpeeksi eteen. Ainut ongelma on siinä sen tangon saaminen pois niiltä kannakkeiltaa sen otteen takia.

Back
Ylös Bottom